Skradziono rower - Merida Matts XC TFS700

Data: 2012-06-10 08:44:06
Autor: Doczu
Skradziono rower - Merida Matts XC TFS700
Zakurwili mi rower jak w tytule.
Kolor niebieski z białymi napisami.
Widelec: RockShox Tora SL, blokowany, 80 mm
Rozmiar ramy: 18"
Wspornik kierownicy: X-Mission Comp CEN, 31,8 mm
Kierownica: X-Mission Comp CEN, prosta, szerokość 600 mm
Siodło: TFS Comp
Piasty: Shimano Alivio M475 Disc
Obręcze: Mavic XM-317 Disc
Opony: Merida Race 26x2.1, kewlar
Dźwignie przerzutek: Shimano Deore XT M770 Rapidfire Plus
Przerzutka przód: Shimano Deore M530
Przerzutka tył: Shimano Deore XT M771
Dźwignie hamulca: Shimano Deore
Hamulce: Avid

Link do fotki:
http://img854.imageshack.us/img854/3239/facebook1470533608.jpg

Skradziony 10.06.2012 w Sosnowcu Zagórzu.
Gdyby komuś rzucił się w oczy proszę o kontakt na maila z profilu lub
784686123

Data: 2012-06-10 09:00:59
Autor: doczu30
Skradziono rower - Merida Matts XC TFS700
Wkradł się mały błąd - podałem specyfikację wersji D, a mój to model V z hamulcami V-brake. Poprawiam zatem:
amortyzator/ widelec:ROCK SHOX TORA 80 SL POPLOCK dźwignie hamulców:AVID FR5 hamulce: AVID SD5R kierownica: XM SPEED CEN 31.8 FLAT 600 korby:SHIMANO M532 44-32-22 liczba biegów:27 manetki:SHIMANO DEORE RAPIDFIRE mostek: XM COMP OS CEN 7 obręcze: MAVIC XM317 BLACK / CNC opony:MERIDA RACE 26 x 2.1 pedały: SHIMANO M 505 piasta przód:SHIMANO M475 DISC piasta tył:SHIMANO M475 DISC przerzutka przód: SHIMANO DEORE 34.9 T-SWING przerzutka tył:SHIMANO XT TOP NORMAL rama:MATTS TFS-PRO-V rozmiar ramy: 18"

Data: 2012-06-19 12:50:35
Autor: mat_one
Skradziono rower - Merida Matts XC TFS700
w jakich okolicznościach zginął??

Data: 2012-06-20 07:08:04
Autor: Doczu
Skradziono rower - Merida Matts XC TFS700
mat_one <matone.pl@gmail.com> napisał(a):
w jakich okoliczno=B6ciach zgin=B1=B3??
Przecięto nożycami trelocka o takiego - http://www.yopi.de/image/prod_pics/762/f/762678.jpg którym rower był przypięty do kotwy w ścianie. Blok z domofonem, monitoringiem, rower stał w zabudowanym i zamykanym korytarzu.
Pozdrawiam.

Data: 2012-06-20 09:13:22
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-06-20 09:08,  Doczu pisze:
mat_one <matone.pl@gmail.com> napisał(a):

w jakich okoliczno=B6ciach zgin=B1=B3??
Przecięto nożycami trelocka o takiego -
http://www.yopi.de/image/prod_pics/762/f/762678.jpg

Taką kiełbasę to i nożyczkami można przeciąć ;) Masa krytyczna robiła ostatnio test cięcia różnych zabezpieczeń, wielkim nożycom ostał się jedynie Kryptonite Evo 4.

Największe moje zdumienie wzbudziły:

- tak zwane linki, które z wierzchu wyglądały, że posiadają około pół centymetra średnicy stalowej linki, ale po przecięciu okazało się, że jest o wiele mniej, natomiast plastikowa osłonka robiła za... szkło powiększające!

- właśnie kiełbasy, które pomimo swojej grubości, tak naprawdę składają się z bardzo cienkiej linki i jakiejś plastikowo-tworzywowo-miękkometalwej otoczki.

--
Liwiusz

Data: 2012-06-20 07:46:01
Autor: Olgierd
On Wed, 20 Jun 2012 09:13:22 +0200, Liwiusz wrote:

Masa krytyczna robiła ostatnio test cięcia różnych zabezpieczeń, wielkim
nożycom ostał się jedynie Kryptonite Evo 4

Mam :) --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-20 10:00:52
Autor: Alfer_z_pracy
Olgierd napisał:
Masa krytyczna robiła ostatnio test cięcia różnych zabezpieczeń, wielkim nożycom ostał się jedynie Kryptonite Evo 4

Mam :)

Jak wielkie? Nosisz w plecaku czy pod pazuchą? I ile już zajumałeś?

:-))))

A.

Data: 2012-06-20 10:39:00
Autor: Coaster
On 6/20/12 10:00 AM, Alfer_z_pracy wrote:
Olgierd napisał:
[...]

Hmm... Olgierd Nozycoreki? ;-))

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-06-20 07:49:25
Autor: Doczu
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]

Taką kiełbasę to i nożyczkami można przeciąć ;) Masa krytyczna robiła ostatnio test cięcia różnych zabezpieczeń, wielkim nożycom ostał się jedynie Kryptonite Evo 4.

Nie wątpię w to jednak rozsądek ponad wszystko.
Co z tego że będziesz mieć takiego ulocka, jeśli uchwyt do którego jest przypięty rower można przeciąć właśnie nożyczkami czy kombinerkami.
Niestety większość stojaków czy uchwytów na rowery to można rzec atrapy dające złudne poczucie bezpieczeństwa.
Ja kupując tą kiełbasę nie miałem złudzeń, że da się ją przeciąć nożycami, ale założone niedawno domofony i monitoring dały mi miraż bezpieczeństwa sprzętu. Wcześniej rower trzymałem na balkonie.

Największe moje zdumienie wzbudziły:
- właśnie kiełbasy, które pomimo swojej grubości, tak naprawdę składają się z bardzo cienkiej linki i jakiejś plastikowo-tworzywowo-miękkometalwej otoczki.

Po ucięciu tej kiełby została jedna z tych tulejek osłaniających linkę. Jakaś szczególnie miękka nie jest, ale oczywiście dla nożyc nie stanowi problemu, o czym dobitnie świadczy mój przykład.

Data: 2012-06-20 12:15:15
Autor: Fabian
On 20.06.2012 09:49,  Doczu wrote:
[...]

Kamera czy domofon nie jest żadnym zabezpieczeniem. Na obraz z kamery ktoś musi patrzeć, coś zobaczyć i jeszcze zareagować, a 85% drzwi domofonowych jest do otwarcia dla niespecjalisty (dla mnie) bez użycia jakichkolwiek narzędzi, do kolejnych 10% wystarczy odpowiednio płaski i cienki wkrętak. Pozostałe 5% specjalista pewnie otworzy szybciej niż właściciel kluczem.

Fabian.

Data: 2012-06-20 12:18:52
Autor: Doczu
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

No i ... ?
Idąc dalej tym tropem nawet najlepszy ulock jest równie bezużyteczny, bo jadąc na rowerze w ryj dostanę i skoszą bike'a.
Na zdecydowanego złodzieja nie ma skutecznego zabezpieczenia więc nie bardzo rozumiem jaki jest cel tego wywodu.
Pozdrawiam.

Data: 2012-06-20 15:02:55
Autor: cytawa
  Doczu pisze:

[...]

Juz dawno dowiedzione, ze wszelkie zabezpieczenia najwiecej szkodza wlascicielowi. Dobrze zmotywowany zlodziej (uo)kradnie wszystko, nawet dobrze zabezpieczony bank. Linki sa dobre tylko dla uczciwych zlodziejem i dlatego najczesciej wystarczy w miare tania.

Jan Cytawa

Skradziono rower - Merida Matts XC TFS700