Skimming kart w bankomatach - teraz to pestka

Data: 2009-06-05 06:29:43
Autor: xbartx
Skimming kart w bankomatach - teraz to pestka

http://www.arcabit.pl/content/view/432/123/lang,polish/

Także na nic się teraz zdadzą nasze oględziny bankomatu i podejrzliwość lepsza niż Borewicza, bo chłopaki dobrali się do wnętrza i jak rozwiną swój kod to będą mogli praktycznie wszystko. Jedyny sposób na teraz to trzymanie na koncie do wypłat tylko ile potrzeba bez możliwości minusowania go. Czyżby czekała nas taka sytuacja, że stoją pod bankomatem łączymy się przez komórke/pamtop/netbook do internetu i w chwili wpisywania PINu robimy przelew między rachunkami i szybko wypłacamy kasę ;)

PS Dziwi mnie trochę, że system działający na bankomatach to właśnie windows a nie jakiś specjalnie napisany, dedykowany i wbudowany soft. Na pewno przeważyły względy ekonomiczne, no ale teraz właśnie mam tego wyniki :/

Data: 2009-06-04 23:39:59
Autor: krzysztofsf@wp.pl
On 5 Cze, 08:29, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
http://www.arcabit.pl/content/view/432/123/lang,polish/

Także na nic się teraz zdadz± nasze oględziny bankomatu i podejrzliwo¶ć
lepsza niż Borewicza, bo chłopaki dobrali się do wnętrza i jak rozwin±
swój kod to będ± mogli praktycznie wszystko. Jedyny sposób na teraz to
trzymanie na koncie do wypłat tylko ile potrzeba bez możliwo¶ci
minusowania go. Czyżby czekała nas taka sytuacja, że stoj± pod bankomatem
ł±czymy się przez komórke/pamtop/netbook do internetu i w chwili
wpisywania PINu robimy przelew między rachunkami i szybko wypłacamy
kasę ;)

PS Dziwi mnie trochę, że system działaj±cy na bankomatach to wła¶nie
windows a nie jaki¶ specjalnie napisany, dedykowany i wbudowany soft. Na
pewno przeważyły względy ekonomiczne, no ale teraz wła¶nie mam tego
wyniki :/

I tak winny bedzie klient, bo nie zabezpieczyl kodu PIN.

Data: 2009-06-05 08:58:37
Autor: top
krzysztofsf@wp.pl wrote:

I tak winny bedzie klient, bo nie zabezpieczyl kodu PIN.

Jako¶ nie słyszałem żeby banki robiły problemy w przypadku reklamacji skimmingu. Mi też nie robili (mBank).

t0p

Data: 2009-06-05 12:28:32
Autor: gasper
Skimming kart w bankomatach - teraz to pestka
Użytkownik <krzysztofsf@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:9b440058-67d0-4d9d-9e24-ebb2016a41a7o14g2000vbo.googlegroups.com...
[...]

a przed bankomatami wozy hackerów podsłuchuj±cych nasze sesje z bankiem :)
może jeszcze przestępcy zaczn± darmowe hot spoty pod bankami stawiać coby mieć łatwiej :)

Data: 2009-06-05 13:51:08
Autor: ±ćęłń󶼿
Skimming kart w bankomatach - teraz to pestka
Wczoraj w marmurku musiałem się niechc±cy nasłuchać biurewki ze stanowiska obok, jak tłumaczyła biednym ludziom, że PIN jest super bezpieczny i dla ich dobra, bo podpis rzekomo można podrobić na szkodę klientów.....
JaC

-- -- -

I tak winny bedzie klient, bo nie zabezpieczyl kodu PIN.

Data: 2009-06-08 05:32:04
Autor: witek
±ćęłń󶼿 wrote:
[...]

dobrze tłumaczyła.
Jest super bezpieczny. Dla banku.

Data: 2009-06-05 02:16:20
Autor: witek
xbartx wrote:

[...]

to pryszcz,
mi ostnio mignÄ…Ĺ‚ znczek windowsa na OIOMie w szpitalu.

Data: 2009-06-05 09:00:14
Autor: RobertS
Skimming kart w bankomatach - teraz to pestka

Jedyny sposób na teraz to trzymanie na koncie do wypłat tylko ile potrzeba bez możliwości minusowania go.

I ja tak właśnie mam. Na koncie do którego mam kartę trzymam jakieś grosze. A jak chcę wypłacić to robię przelew...

RobertS

Data: 2009-06-05 02:18:09
Autor: witek
RobertS wrote:

[...]

Ech naiwnosc.
Zostw dyche na koncie. Idz do knajpy zamow coś za dychę i dopisz na wydruku napiwek np 50 zł.
I potem sprawdz ile masz na koncie.

Data: 2009-06-05 00:26:47
Autor: krzysztofsf@wp.pl
On 5 Cze, 09:18, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
RobertS wrote:

> I ja tak wła¶nie mam. Na koncie do którego mam kartę trzymam jakie¶
> grosze. A jak chcę wypłacić to robię przelew...

Ech naiwnosc.
Zostw dyche na koncie. Idz do knajpy zamow co¶ za dychę i dopisz na
wydruku napiwek np 50 zł.
I potem sprawdz ile masz na koncie.

Transakcja nie wymagajaca autoryzacji?

Data: 2009-06-05 04:01:40
Autor: witek
RobertS wrote:

[...]

transakcja tak, napiwek nie i jak najbardzie pojdzie w koncie na minus.

To uzytkownik jest odpowiedzialny za bilnowanie swoich debetow/limitow a nie bank.
Mechnizm odmowy autoryzacji z braku srodkow to mechanizm dla banku,chroniace bank przed fraudem, a nie dla uzytkownika jako sprawdzanie czy jeszcze sa pieniadze na koncie.

Data: 2009-06-05 02:37:46
Autor: krzysztofsf@wp.pl
On 5 Cze, 11:01, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
krzyszto...@wp.pl wrote:

> [...]

banku,chroniace bank przed fraudem, a nie dla uzytkownika jako
sprawdzanie czy jeszcze sa pieniadze na koncie.

chwila....

dajmy na to, ze klient wklepal pieczolowicie pin na karte
zatwierdzajac transakcje, a potem jeszcze dopisal na wydruku napiwek -
i wtedy personel sam sobie go sciaga bez pinu i karty ?

A jesli karta podpisowa, to nie prosi ponownie o karte tylko bez
wkladania jej do terminala, wklepuje na nim nastepna kwote?

Przy placeniu zelazkiem byla pozycja na druku "napiwek" i mozna tam
bylo wpisac kwote i autoryzowac  calosc, zabierajac swoja kopie, na
ktorej tez byla sila rzeczy wpisana kwota napiwku.

Mialem wrazenie, ze w terminalach jest opcja dodatkowa, gdzie mozna
wpisac napiwek, i dopiero autoryzowac calosc transakcji+ kwota
napiwku . Nie wiedzialem, ze nie potrzeba do tego karty i wystarczy
notka na kwitku z poprzedniej w sumie transakcji.

Data: 2009-06-05 12:47:04
Autor: RobertS
[...]

tak, na slipie (juz po przeprowadzeniu transakcji) masz opcje napiwek i total, jak nie chcesz dac napiwku to nalezy ww zakreslic aby dopisanie nie bylo mozliwe

do napiwku autoryzacja nie jest juz konieczna, nie wiem dokladnie jak to dziala, ale jak wpiszesz jakas kwote przy napiwku to knajpa ja sobie sciagnie

dodam tez, ze jak napiwku nie dalem tylko ktos go sobie dopisal to bank (Citi) oddal kase bez szemrania, analogicznie "za barek" - uznanie bylo od razu, nie musialem nawet czekac na kase

RobertS

Data: 2009-06-05 13:30:47
Autor: Maseł
RobertS wrote:

[...]

kelner ma xx minut czasu od autoryzacji do nabicia na terminal kwoty
napiwku. A i ta kwota czesto jest ograniczona (na przyklad nie wieksza
niz wysokosc rachunku...)

A i tak - napiwek dany w gotowce trafia do kelnera. Napiwek dopisany na
slipie juz nie koniecznie...

Pozdro

Maseł

Data: 2009-06-05 10:41:37
Autor: RobertS
Skimming kart w bankomatach - teraz to pestka

Ech naiwnosc.
Zostw dyche na koncie. Idz do knajpy zamow coś za dychę i dopisz na wydruku napiwek np 50 zł.
I potem sprawdz ile masz na koncie.

1. nie dokonuje platnosci debetowkami
2. na az tak wysokie napiwki to mnie nie stac

RobertS

Data: 2009-06-05 03:59:31
Autor: witek
RobertS wrote:

Ech naiwnosc.
Zostw dyche na koncie. Idz do knajpy zamow coś za dychę i dopisz na wydruku napiwek np 50 zł.
I potem sprawdz ile masz na koncie.

1. nie dokonuje platnosci debetowkami

Nie musisz. Jak ktoĹ› bedzie juĹĽ mial pin to zrobi to za ciebie.

2. na az tak wysokie napiwki to mnie nie stac

tez mi argument.

Ten mechanizm dziala wszedzie gdzie kwota transakcji nie jest znana w momencie autoryzacji. Nie tylko przy napiwku.
Dziala rowniez na stacjach benzynowych gdzie autoryzacja idzie przed rozpoczaciem tankowania i zwykle na kwote 1 euro (1 zl), a rozliczenie transakcji znacznie pozniej, po zakonczeniu tankowania.
2. W hotelach, gdy np. dopisza ci do kary 'za barek" w pokoju.
3. Rekurencyjne obciÄ…ĹĽenie karty.

Data: 2009-06-05 12:34:43
Autor: quwert.xxxxx@xxxxx.gazeta.pl
Skimming kart w bankomatach - teraz to pestka

3. Rekurencyjne obci±żenie karty.

A co to takiego? Poważnie pytam.

Data: 2009-06-08 10:29:14
Autor: Tomasz Chmielewski
quwert.xxxxx@xxxxx.gazeta.pl wrote:
3. Rekurencyjne obci±żenie karty.

A co to takiego? Poważnie pytam.

Np. co miesiac.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-06-05 12:43:48
Autor: RobertS
Skimming kart w bankomatach - teraz to pestka

Nie musisz. Jak ktoĹ› bedzie juĹĽ mial pin to zrobi to za ciebie.

a jak na koncie 3,50 zł to niewiele tych transakcji wykona...
mowie oczywiscie o debetowce

[...]

Już mi kilka razy doliczyli "za barek" i raz za "napiwek"...reklamacja i kasa szybko do mnie wróciła. Niestety takie jest ryzyko korzystania z kk.

RobertS

Data: 2009-06-06 14:55:57
Autor: Jacek Osiecki
Skimming kart w bankomatach - teraz to pestka
Dnia Fri, 05 Jun 2009 12:43:48 +0200, RobertS napisał(a):
Nie musisz. Jak kto¶ bedzie już mial pin to zrobi to za ciebie.
a jak na koncie 3,50 zł to niewiele tych transakcji wykona...
mowie oczywiscie o debetowce

Wykona, wykona - będziesz miał po prostu niedozwolony debet.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-06-06 21:54:52
Autor: Krzysztof Halasa
Jacek Osiecki <joshua@ceti.pl> writes:

a jak na koncie 3,50 zł to niewiele tych transakcji wykona...
mowie oczywiscie o debetowce

Wykona, wykona - będziesz miał po prostu niedozwolony debet.

W praktyce nie wykona.
Teoretycznie bank za to nie odpowiada, wiec w jakichs ekstremalnych
warunkach moze byc inaczej. Normalnie jednak autoryzacja z PINem nie
powiedzie sie przy braku srodkow na koncie, a PIN sluzy tylko do
autoryzacji (czyli np. nie mozna dokonac transakcji bez autoryzacji
i nastepnie powolywac sie na PIN).

No chyba ze bank autoryzuje transakcje ponizej "zera" - ale zwykle nawet
jesli to robi, to tylko troche ponizej zera.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-08 05:31:15
Autor: witek
Krzysztof Halasa wrote:
[...]

to zalezy na jaka kwote bedzie autoryzajca, a na jaka faktyczne obci±zenuie karty.

Data: 2009-06-08 14:05:39
Autor: Krzysztof Halasa
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

No chyba ze bank autoryzuje transakcje ponizej "zera" - ale zwykle nawet
jesli to robi, to tylko troche ponizej zera.

to zalezy na jaka kwote bedzie autoryzajca, a na jaka faktyczne
obci±zenuie karty.

Obciazenie na kwote wyzsza niz autoryzacja mozna reklamowac, a duzej
roznicy miedzy autoryzacja i obciazeniem nie moze byc ze wzgledu na
bezpieczenstwo sprzedawcy.
W Europie zreszta chyba nie ma czegos takiego, ze po autoryzacji na $1
(sluzacej tylko do sprawdzenia czy karta jest w porzadku) mozesz
zatankowac za $50. A w USA raczej nie podajesz w takiej sytuacji PINu,
wiec na jedno wychodzi.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-08 08:19:44
Autor: witek
Krzysztof Halasa wrote:
[...]

Wszystko mozna reklamowac.
To jest tylko i wylacznie dbanie o wlasny tylek sprzedawcy.
Zrob rezerwacje w hotelu na jeden dzien, a potem przedluz na tydzien.
Pies z kulawa noga sie o karte drugi raz nie zapyta.
Obci±ż± ci kartę na koniec.

W Europie zreszta chyba nie ma czegos takiego, ze po autoryzacji na $1
(sluzacej tylko do sprawdzenia czy karta jest w porzadku) mozesz
zatankowac za $50.

Spotaklem w Szwecji i w Niemczech. Jakie¶ dobre 10 lat temu.

A w USA raczej nie podajesz w takiej sytuacji PINu,
wiec na jedno wychodzi.

Przy debetowej podajesz, przy kredytowej nikogo nie interesuje co przeciagasz przez czytnik.

Data: 2009-06-08 15:38:35
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

No to co z tego. PINu przy tym nie podaje, wiec sie na niego nie
powolaja.

Przy debetowej podajesz,

Naprawde? Przy autoryzacji $1 na stacji benzynowej przed zakupem paliwa?
Sprawdzales?
Na Neste przy autoryzacji na pelna kwote, tak, ale wtedy nie ma
srodkow -> nie ma autoryzacji.

przy kredytowej nikogo nie interesuje co
przeciagasz przez czytnik.

Taka karta z polskiego banku to jest "kredytowa" :-)

Tak czy owak, jasne jest ze mozna obciazyc karte znajac tylko jej numer
i ew. date waznosci. To jest kwestia odpowiedzi na reklamacje klienta.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-08 08:15:33
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sat, 06 Jun 2009 21:54:52 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
[...]

No fakt, autoryzacja na jaka¶ tam kwotę minimaln± przechodzi... Kilka
dni temu w Realu pani przede mn± chciała kupić sam± reklamówkę za 40 groszy
i nie przeszło, sprzedawca wspominał że chyba 1.20PLN jest minimalne :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-06-08 05:30:27
Autor: witek
RobertS wrote:

Nie musisz. Jak ktoĹ› bedzie juĹĽ mial pin to zrobi to za ciebie.

a jak na koncie 3,50 zł to niewiele tych transakcji wykona...
mowie oczywiscie o debetowce

Co najmniej trzy razy zatankuje do pełna.

Już mi kilka razy doliczyli "za barek" i raz za "napiwek"...reklamacja i kasa szybko do mnie wróciła. Niestety takie jest ryzyko korzystania z kk.

A to inna strona medalu.
Dlatego korzystanie z kart debetowych to dla samobojcow.
Po co czekac na zwrot wlasnej kasy, skoro moĹĽe sobie czekac bank na zwrot swojej wlasnej.

Data: 2009-06-05 14:12:43
Autor: Krzysztof Halasa
Skimming kart w bankomatach - teraz to pestka
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

w> Ten mechanizm dziala wszedzie gdzie kwota transakcji nie jest znana w
[...]

Tyle ze to wszystko jest ryzykiem sprzedawcy.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-06 19:18:45
Autor: filip lach
witek pisze:
RobertS wrote:

[...]

To się powoli zmienia - obecnie w knajpach przyjmujących napiwki kartą przy płaceniu kelner pre-autoryzuje kartę na kwotę należną za posiłek, a ostateczna autoryzacja następuje dopiero po dodaniu napiwku. Ponadto wiele terminali ma ustawioną opcję, że napiwek może stanowić maksymalnie 20% kwoty rachunku.

Data: 2009-06-05 14:04:44
Autor: games
xbartx pisze:
[...]

Dawno takich pierdow nie czytalem , autor albo byl najebany albo pojebany a juz na 100% o bankomatach gowno wie.

Jakim cudem mozna zapisac na karcie bankomatowej dane uradzionych kart jesli na takiej karcie max mieszcza sie dane dla jednej karty i nie ma fizycznej mozliwosci na zwiekszenie ilosci informacji.
Po drugie jak niby ci hackerzy mieli otwrzyc kasetke bankomatu jak do tego wymagana jest ingerencja z zewnatrz.

Data: 2009-06-05 13:12:24
Autor: xbartx
Dnia Fri, 05 Jun 2009 14:04:44 +0200, games napisał(a):

Dawno takich pierdow nie czytalem , autor albo byl najebany albo
pojebany a juz na 100% o bankomatach gowno wie.

Byle jak, ale siÄ™ zachowuj.

Jakim cudem mozna zapisac na karcie bankomatowej dane uradzionych kart

Przeczytaj jeszcze raz albo najlepiej z pięć razy ten artykuł, pomyśl - to nie boli, a potem wróć. A może lepiej nie?

Data: 2009-06-05 17:27:43
Autor: MarcinF
xbartx wrote:
Przeczytaj jeszcze raz albo najlepiej z pięć razy ten artykuł, pomyśl - to nie boli, a potem wróć. A może lepiej nie?

z drugiej strony Ty tez moglbys oprzec sie na bardziej wiarygodnym
dokumencie zanim zaczniesz robic sensacje na grupie dyskusyjnej,
przedruki z innych przedrukow na dodatek tlumaczonych nie zawsze
oddaja prawdziwy sens

jak kogos interesuje oryginalny news z przed tygodnia to link ponizej:

https://www.trustwave.com/downloads/alerts/Trustwave-Security-Alert-ATM-Malware-Analysis-Briefing.pdf

Data: 2009-06-06 01:24:04
Autor: xbartx
Skimming kart w bankomatach - teraz to pestka
On Fri, 05 Jun 2009 17:27:43 +0200
MarcinF <marfi@interia.pl> wrote:

[...]

Nie robiÄ™ sensacji jeno informujÄ™.
Niestety nie mam czasu za bardzo siedzieć i przeglądać sobie www w
poszukiwaniu ciekawostek. RzucÄ™ szybko okiem w rss i coĹ› tam siÄ™ zawsze
znajdzie.
Wiadomo, że to jest "proof of concept", ale skoro ktoś już doszedł do
takiej wiedzy, na temat tego, co nowego knują chłopaki, to znaczy, że
pracę są na ukończeniu pewnie ;)

Xenocide

Data: 2009-06-05 17:09:24
Autor: Hektor
Skimming kart w bankomatach - teraz to pestka
Użytkownik "games" <games@games.home.pl> napisał

Dawno takich pierdow nie czytalem , autor albo byl najebany albo pojebany a juz na 100% o bankomatach gowno wie.

Czepiasz się. Jest sensacja i można na nią odpowiedzieć: jeden bawi się w przelewy jak chce wziąć trochę gotówki z bankomatu, drugi wszystkie pieniądze trzyma w domu a kolejny ktoś nie śpi po nocach i sprawdza czy mu pieniądze nie zniknęły z konta. Za jakiś czas ktoś znowu im podsunie jakiś trop, ktoś inny sprzeda antidotum a Ty będziesz miał rozrywkę w postaci przeczytania o tym wszystkim na grupie. Trochę zrozumienia dla ludzkich ułomności.

ZK

Data: 2009-06-05 17:01:31
Autor: MarcinF
xbartx wrote:
[...]

malo konkretow, niby w jaki sposob ten bankomat zostal zainfekowany,
przez karte magnetyczna czy moze atakujacy wklepal ten program przez
klawiature bankomatu ?:))))

[...]

zdziwilbys sie jakie systemy stoja na windowsie, i to wcale nie powoduje
ze sa niebezpieczne

Data: 2009-06-05 22:26:19
Autor: Arek
MarcinF napisał(a) w wiadomości: ...
xbartx wrote:
[...]

A w ogóle dlaczego bankomat ma jakoby możliwość ZAPISANIA czegoś na
kartach? Nie wystarczy wyłącznie możliwość odczytu?

PS Dziwi mnie trochę, że system działający na bankomatach to właśnie
windows a nie jakiĹ› specjalnie napisany, dedykowany i wbudowany soft. Na
pewno przeważyły względy ekonomiczne, no ale teraz właśnie mam tego
wyniki :/

zdziwilbys sie jakie systemy stoja na windowsie, i to wcale nie powoduje
ze sa niebezpieczne

Jednak wojsko (znaczy się, myśląca jego część...), mimo, że np. już NT miało
jakoweś NATO-wskie certyfikaty "bezpieczeństwa", stara się unikać
windowsĂłw w bardziej "czuĹ‚ych"  miejscach. Jako terminale pomocnicze
czy do prezentacji danych juĹĽ takich oporĂłw nie ma.

Arek

Data: 2009-06-06 18:30:49
Autor: Krzysztof Halasa
Skimming kart w bankomatach - teraz to pestka
"Arek" <abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde.invalid> writes:

A w ogóle dlaczego bankomat ma jakoby możliwo¶ć ZAPISANIA czego¶ na
kartach? Nie wystarczy wył±cznie możliwo¶ć odczytu?

W przypadku kart procesorowych nie ma takiego rozroznienia.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-06 01:29:07
Autor: xbartx
Skimming kart w bankomatach - teraz to pestka
On Fri, 05 Jun 2009 17:01:31 +0200
MarcinF <marfi@interia.pl> wrote:

malo konkretow, niby w jaki sposob ten bankomat zostal zainfekowany,
przez karte magnetyczna czy moze atakujacy wklepal ten program przez
klawiature bankomatu ?:))))

Mało konkretów? A czego oczekiwałeś, że trustwave.com poda wszystko
Ĺ‚Ä…cznie ze schematami?

zdziwilbys sie jakie systemy stoja na windowsie, i to wcale nie
powoduje ze sa niebezpieczne

Na 98/NT? Takie systemy widziałem w zawieszonych bankomatach (pewnie
są też inne) i z nich to cudów raczej nie ma co oczekiwać, no może NT
kiedyś coś tam i znaczył, ale to już zabytek. Pisząc o widows miałem na
myśli fakt, że do obsługi bankomatów używa się systemów przeznaczonych
na biurko co jest trochÄ™ kuriozalne.

Xenocide

Data: 2009-06-06 14:15:28
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 6 Jun 2009 01:29:07 +0200, xbartx napisał(a):

Na 98/NT? Takie systemy widziałem w zawieszonych bankomatach (pewnie
s± też inne) i z nich to cudów raczej nie ma co oczekiwać, no może NT
kiedy¶ co¶ tam i znaczył, ale to już zabytek. Pisz±c o widows miałem na
my¶li fakt, że do obsługi bankomatów używa się systemów przeznaczonych
na biurko co jest trochę kuriozalne.

Tanie i działa, po co więcej? ;)

Kiedy¶ jeszcze był OS/2 (stare bankomaty IBM jeszcze gdzieniegdzie go
maj±). Dziwi mnie nieobecno¶ć linuxa, bo odpowiednio przycięty linux byłby
zdecydowanie prostszy do zabezpieczenia. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2009-06-06 18:30:19
Autor: Krzysztof Halasa
MarcinF <marfi@interia.pl> writes:

malo konkretow, niby w jaki sposob ten bankomat zostal zainfekowany,
przez karte magnetyczna czy moze atakujacy wklepal ten program przez
klawiature bankomatu ?:))))

To bez znaczenia. Nie od dzisiaj wiadomo ze karty magnetyczne sa podatne
na takie ataki, i niczym specjalnym sie to nie rozni od sytuacja
w sklepach.

Nie mozna takze zalozyc, ze wlasciciel bankomatu czegos takiego nie
zrobi. Wlasciwie nalezy zalozyc ze na pewno to zrobi, jesli tylko bedzie
mozliwosc skorzystania z takiego czegos bez ponoszenia konsekwencji (np.
bez wykrycia zrodla danych).

zdziwilbys sie jakie systemy stoja na windowsie, i to wcale nie powoduje
ze sa niebezpieczne

MS Windows nie moga byc uzywane w tam, gdzie wadliwe dzialanie groziloby
niebezpieczenstwem dla zdrowia lub zycia ludzi. Sa wyjatki, np. wojsko.
--
Krzysztof Halasa

Skimming kart w bankomatach - teraz to pestka