Data: 2012-06-20 21:55:42 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Siodełko Selle Italia | |
Witam
Aktualnie używam na szosie siodełka Allay Racing lub Sport. Modelu dokładnie nie pamiętam, a rower został w pracy. Dodatkowo nie używam podsuszki powietrznej. Jednak widmo ciągłego obcierania ciągle podąża za mną. Ostatnio tak sobie wygdybałem coby albo zwężyć siodełko, musiałbym je tylko od spodu podgrzać palnikiem lub nagrzewnicą, bo jednak trochę jest za szerokie u podstawy lub zmienić siodełko na jakieś z Selle Italia. Jednego czego się obawiam to że nowe siodło, jak na razie bez konkretnego modelu, może być także niewygodne. Ostatnio już kupiłem jakieś Authora, żelowe, które potem sprezentowałem znajomemu. Chociaż to może być problem nie tyle co siodła co może spodenek. I ich starości. Jakby nie patrzeć, o Selle Italia czytałem w superlatywach. I docelowo chcę siodła na wielogodzinne wycieczki. Wersja Gel Flow mnie bardzo kusi. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-06-21 06:11:24 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Siodełko Selle Italia | |
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisał(a):
Witam Hej. Nie wypowiem się o siodłach innych marek, ale co do Selle Italia: przez kilka ostatnich lat jeĽdziłem na SLR, wcze¶niej Flite, Trimatic, Turbomatic, a obecnie przesiadłem się na Max Flite gel flow. Każde z siodeł ma nieco inny kształt i poziom komfortu, jedne s± zdecydowanie wygodniejsze w spodenkach z pampersem, a np. Max Flite jak dla mnie po założeniu spodenek z wkładk± przestaje być wygodny. W każdym razie trzeba przymierzyć do swojej D. :-) Selle Italia oferuje w niektórych sklepach siodła testowe - można wypożyczyć kilka modeli nawet na dłuższy czas i potestować. Niestety odpłatnie, ale w przypadku zakupu siodła cały koszt wynajęcia jest odliczany od ceny zakupu. Pzdr., pablo -- |
|
Data: 2012-06-21 08:20:55 | |
Autor: Nuel | |
Siodełko Selle Italia | |
Jakby nie patrzeć, o Selle Italia czytałem w superlatywach. I docelowo Ja uzywam starego Selle Italia Flite i sobie chwale. Na poczatku miałem obawy ze będzie za waskie (przesiadałem sie z jakiegos szerszego "no name"), ale okazało sie, że jest ok. Pozdrówka Nuel |
|
Data: 2012-06-21 08:51:32 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Siodełko Selle Italia | |
Dnia Thu, 21 Jun 2012 08:20:55 +0200, Nuel napisał(a):
Ja uzywam starego Selle Italia Flite i sobie chwale.Ja już raczej nie preferuję szerokich siodeł. Na razie będę szukał co mają lokalnie a jak nie znajdę to będę się dogadywał ze sklepami internetowymi. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-06-21 09:04:56 | |
Autor: Ignac | |
Siodełko Selle Italia | |
Ja podszedłem do problemu tak:zrobiłem sobie negatyw dxxy odciskaj±c
rozstaw ko¶ci kulszowych na tekturze falistej(zakre¶lam odci¶nięte kółka i już wiem jaki mam roztaw tychże),nastepnie do tego wzorca w sklepie stacjonarnym przymierzałem różne siodła potrz±c czy te ¶lady/ko¶ci nie będ± mi zjeżdzały w realu po bocznych ¶ciankach siodła jak po zjeżdzalni. I wybrałem siodło piankowe(nie żelowe)wyprofilowane (chociaż preferowałem gładkie proste),zamontowałem ustawiłem wysoko¶c tak żeby kolano było trochę ugięte,a w poziomie żeby z niego nie zjeżdzać w pozycji trakingowej i żeby nie cisło w krocze w pozycji szosowej i jazda.Po kilku jazdach no niestety czułem lekkie bóle nerwów kulszowych(tuż nad posładkmi) w stawie skokowym lekki dyskomfort i bóle od wewnętrznej strony wzdłuż ud. Doszedłem do wniosku obniżę jeszcze to siodło (a dam niżej 2 cm) i jazda po kilku dniach no poprawiło się ale zauważyłem że jeżeli w pozycji trakingowej wysoko¶ć siodła jest ok. to w pozycji szosowej obniżyłbym jeszcze i tak zrobiłem,w sumie pojechałem z tym siodłem w dół jakie¶ 5-6 cm i wniosek z tego mam taki, że szeroko¶ć siodła to jedna bajka a wysoko¶ć to druga zupełnie inna.Po prostu siodło musi być na tyle nisko aby nasza miednica wraz z nogami w sposób bardzo swobodny objęła wychylenia korb w pozycji szosowej,aby mie¶nie,¶cięgna,stawy niebyły naci±gane przez za wysokie siodło. To jest szczególnie istotne zwłaszcza przy mocnym "korbieniu". Ja mam w crosie mostek regulowany i w pozycji szosowej opieram łokcie na gripach i z boku o rogi na kierownicy (pomysł wzięty z lemondki)rozkład łokci jest taki jak szeroko¶c kierownicy,a najmniejsza odległo¶ć kolan od kierownicy to ponad 20 cm przy jeĽdzie na wprost. Poniważ komfort jazdy (zwi±zany z ustawieniem siodła) polepszył się bardzo istotnie to i częstotliwo¶c wyjazdów bardzo wzrosła,na razie nie zwiększam dystansów bo nie chcę czego¶ "przecholować".Z nowymi ustawieniami jeżdzę ok. 2 miesięcy. Ignac -- |
|
Data: 2012-06-24 12:45:07 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Siodełko Selle Italia | |
Dnia Thu, 21 Jun 2012 09:04:56 +0000, Ignac napisał(a):
Ja podszedłem do problemu tak:zrobiłem sobie negatyw dxxy odciskającRaczej nie, bo by ci tyłek rozerwało :) Ale pomysł też dobry. I wybrałem siodło piankowe(nie żelowe)wyprofilowane (chociażW sumie nic mi nie stoi na przeszkodzie aby poeksperymentować z wysokością siodła. Jednakże u mnie obniżam/podwyższam zazwyczaj o 0.5cm a i różnica jest wówczas mocno odczuwalna. Kilka cm może już być po za granicą komfortu. Jednakże siedziałem dzisiaj na siodle znajomego. Płaskie, z dziurą. Siedziało się super ale nie pojeździłem bo nie ta wysokość i pedały nie pasowały do moich bloków. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|