Data: 2012-03-10 22:05:34 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
Dnia 10.03.2012 maniac <tust_no1@mail.com> napisał/a:
[ciach] Prawda to czy właściciel ibizy posiada całkiem wybujałą wyobraźnię? Obaj nigdy nie mieliście lekcji fizyki? Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-10 21:40:50 | |
Autor: kogutek | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał(a):
Dnia 10.03.2012 maniac <tust_no1@mail.com> napisał/a:Ja tez fizyki w szkole nie miałem. Ale Ty widać dobry byłeś. Powinieneś odpowiedzieć na takie proste pytanie. Jak samochód pali 10 litrów benzyny na setkę i ma napisane w danych technicznych że ma 100kW. To on ma 100kW na kołach? -- |
|
Data: 2012-03-10 23:14:10 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
Dnia 10.03.2012 kogutek <sok_marchwiowy@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał/a:
[ciach]Ja tez fizyki w szkole nie miałem. Wszyscy wiedzą. Ale Ty widać dobry byłeś. Powinieneś Nie. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-10 23:29:44 | |
Autor: kogutek | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał(a):
Dnia 10.03.2012 kogutek <sok_marchwiowy@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał/a:To ile ma naukowcu? -- |
|
Data: 2012-03-11 00:50:49 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
On 2012-03-11 00:29, kogutek wrote:
To ile ma naukowcu? Nie dość że nie podałeś wszystkich danych do tego wyliczenia, to jeszcze podałeś jakieś nadmiarowe, nie związane z tematem. |
|
Data: 2012-03-11 02:07:24 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
Dnia 10.03.2012 kogutek <sok_marchwiowy@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał/a:
> Ale Ty widać dobry byłeś. PowinieneśTo ile ma naukowcu? Co ile ma? Nie podałeś żadnych sensownych szczegółów więc nie dostaniesz żadnej sensownej odpowiedzi. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-11 11:36:45 | |
Autor: kogutek | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
Jest samochód. Ktoś nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych napisane że
ma silnik o mocy 50kW. Ktoś nim sobie pojechał na wycieczkę. Teren jest ze wzniesieniami. Ale nie góry. Kawałek równego, trochę pod górkę i znowu kawałek równego. Na równym maksymalna prędkość i zużycie paliwa nie jest istotne. Ważne że pod górkę pomimo wciśniętego do oporu pedału gazu prędkość spada do 100/h. Czyli silnik pracuje z mocą maksymalną. Wskaźnik chwilowego zużycia paliwa pokazuje wtedy 8 litrów benzyny na 100 kilometrów. Pogoda bezwietrzna, temperatura silnika nominalna, temperatura powietrza 20 stopni, nic nie pada z nieba. I pytanie. Jaka jest wtedy moc na kołach? Oczywiście samochód pełnosprawny, ciśnienie w kołach właściwe itp. Dla ułatwienia dla tych co nie potrafią określić a chcą cokolwiek napisać. Nie idzie o wynik z trzema miejscami po przecinku tylko o proste oszacowanie w stylu 100% z 50kW, 65% z 50kW ....... -- |
|
Data: 2012-03-11 12:28:22 | |
Autor: kogutek | |
Za mało danych dwóch napisało. | |
Za dużo też niedobrze. Przykład ze Szwejka. Jest dom. Ma dwie klatki i cztery
piętra. Kryty jest dachówką. W każdym mieszkaniu jest 6 okien. Na dachu są cztery duże kominy i dwa dymniki. Pytanie. W którym roku umarła babka stróża? Do rozwiązania zadania o samochodzie nie są potrzebne żadne dane. Odpowiedz wynika z I zasady termodynamiki. Wiem że sformułowałem pytanie trochę podstępnie. Jednak taki co zna fizykę w sposób mierny powinien bezbłędnie odpowiedzieć bez żadnych danych. -- |
|
Data: 2012-03-11 13:00:14 | |
Autor: J.F. | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
Dnia Sun, 11 Mar 2012 11:36:45 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
Jest samochód. Ktoś nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych napisane że znasz zasade GIGO ? Zalozenia z sufitu, to i wyniki z sufitu. Smiem twierdzic ze ok 20kW, ale to tylko dlatego ze liczby podales bzdurne. A teraz sie dolicz gdzie sie pomyliles. J. |
|
Data: 2012-03-11 13:03:47 | |
Autor: Michał Baszyński | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
W dniu 2012-03-11 12:36, kogutek pisze:
Jest samochód. Ktoś nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych ..... tylko o proste oszacowanie w stylu 100% z 50kW, 65% z 50kW ..... dziś jest niedziela, więc grupowa szklana kula do wróżenia ma wolne. Dopóki nie podasz więcej danych to nikt nie będzie zgadywał, bo to nie ma sensu. Hasło na dziś dla Ciebie to krzywa mocy/momentu obrotowego dla _tego_ _konkretnego_ silnika -- Pozdr. Michał |
|
Data: 2012-03-11 14:32:43 | |
Autor: Czeslawek | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
W dniu 2012-03-11 12:36, kogutek pisze:
Jest samochód. Ktoś nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych napisane że Jeśli chodzi o zużycie paliwa to wychodzi, że moc na kołach to nie więcej niż 20kW Przy założeniu, że 3kW pochłania osprzęt silnika (alternator, klimatyzacja, wspomaganie), a sprawność jest stała i silnika wynosi 0,33, a dla skrzyni biegów wynosi 0,95. -- Pozdrawiam, Czesławek |
|
Data: 2012-03-11 15:42:57 | |
Autor: kogutek | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
Czeslawek <czeslawek-1Ctrl+X@gazeta.pl> napisał(a):
W dniu 2012-03-11 12:36, kogutek pisze:I to jest właśnie I zasada termodynamiki praktycznie. Nie można ze spalania uzyskać tyle samo albo więcej energii niż ma spalone paliwo. Zawsze jest mniej. Piszesz o stałej sprawności silnika benzynowego. Trochę ponad 30% ma w warunkach laboratoryjnych. Sprawność użytkowa to od kilku do dwudziesty kilku procent. Przy jeździe miejskiej nigdy nie pracuje w optymalnym zakresie obrotów odpowiadających dużej sprawności. Szacuję że przy jeździe miejskiej sprawność silnika benzynowego jako urządzenia zamieniającego energię ze spalania na pracę użyteczną jest na poziomie 5-8%. Niejedna lokomotywa parowa mogła mieć większą sprawność. Przy sprawności 10% każde jej podniesienie o 1% będzie skutkowało znaczącym zmniejszeniem zapotrzebowania na paliwo. Temat o wytwornicy wodoru. Nie wiem czy działa czy nie działa. Ale rozpatrywanie jej działania pod względem energetyczności powstałego w wyniku elektrolizy Wodoru i Tlenu może być błędem. Taka mieszanka ma wybitną tendencję od zapalania się i wybuchania od byle czego. Na dodatek doskonale miesza się z powietrzem a nie miesza z rozpylonym paliwem. śladowa ilość Wodoru i Tlenu w cylindrze może ułatwiać zapłon ubogiej mieszanki. Producenci silników poszli tą drogą. Do pewnej proporcji paliwa do powietrza da się zapalić mieszankę w cylindrze. Poniżej się nie da albo będą z tym poważne problemy. To wykombinowali system że w pobliżu świecy jest bogatsza mieszanka a w cylindrze uboga. Od zapalonej bogatej mieszanki ta uboga, co sama by się nie zapaliła, zapali się. Jeśli miałbym rozpatrywać jaki może być mechanizm działania wytwornicy Tlenu i Wodoru to pasuje mi tylko taki jaki opisałem. Na pewno nie brałbym pod uwagę wartości opałowej Wodoru bo jest go za mało żeby miał w bilansie jakiś udział. Ale jako inicjator pasuje. Nie można poprzez zubożenie mieszanki uzyskać oszczędności powyżej 10%. To znaczy że może i można tylko będzie to nie opłacalne bo silnik wykończy się bardzo szybko. Ale w granicach 10% może być to możliwe. Dokąd nie zobaczę zamontowanej instalacji do wytwarzania wodoru i sam nie sprawdzę czy faktycznie spowoduje obniżenie zużycia paliwa to nie mam na ten temat żadnego zdania. Wtrąciłem się w temat bo pierdoły tutaj pisali tacy różni. A powoływać się na I zasadę termodynamiki w przypadku urządzenia mającego szczytowo 30% sprawności było głupotą bo w takim urządzeniu jest 70% rezerwy do wykorzystania. -- |
|
Data: 2012-03-12 12:04:45 | |
Autor: Arek | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
W dniu 2012-03-11 16:42, kogutek pisze:
[...] A powoływać się na I zasadę termodynamiki w przypadku urządzenia Otóż to. Ale jak czekam aż nasz grupowy noblista "to" się wypowie. Wszystkie inne argumenty nie mają dla mnie najmniejszej wartości. A. |
|
Data: 2012-03-11 19:00:34 | |
Autor: AZ | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
On 03/11/2012 12:36 PM, kogutek wrote:
Jest samochód. Ktoś nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych napisane żeSłabo przyłożyłeś się do zadania bo wg. Ciebie moc regulujemy pedałem gazu, pedał w opór 100% mocy, pedał 50% to 50% mocy... Tu istotne jest na jakim biegu jest to jechane. Bo moc w danych technicznych to moc maksymalna jaką silnik jest w stanie wygenerować i jest podane przy jakich obrotach ta moc jest. Dodatkowo moc to jest moment x obroty, więc żeby to oszacować to trzeba by mieć charakterystykę krzywej momentu dla danego silnika. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-03-11 18:46:27 | |
Autor: kogutek | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisał(a):
On 03/11/2012 12:36 PM, kogutek wrote:Oczywiście że moc regulujemy pedałem, chyba ze ktoś ma pokrętło albo korbę. Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną. Jak podaje 100kW to znaczy że silnik jest w stanie przepalić w pracy ciągłej 10 litrów paliwa na sto kilometrów. Da to realną moc na kołach góra dwudziestu kilku kilowatów. Parametrem ograniczającym moc każdego silnika spalinowego jest możliwość rozproszenia mocy jak idzie na straty. Każdy silnik może być krótko czasowo przeciążony cieplnie nawet o kilkaset procent. Ma to miejsce na przykład w czasie ostrego ruszania. Jak samochód ma wskaźnik chwilowego zużycia paliwa to jeśli pokazuje on przy jeździe z maksymalną prędkością, czyli z mocą maksymalną jakaś wartość, to przy ostrym ruszeniu może pokazać od pięciu razy więcej. Nie znaczy to że przepalając pięć razy więcej paliwa ma pięć razy większą moc mechaniczną. Góra dwa razy wzrośnie moc. Pomimo znaczącego przekroczenia maksymalnej ciągłej mocy cieplnej w zasadzie nic się silnikowi nie dzieje. W przeciągu dziesięciu sekund jest w stanie pochłonąć taką moc i oddać ją później. Piszesz o tym że moc zależy od biegu. Z trzech Tischnerowskich prawd jest to gówno prawda. Można jechać 30 na godzinę na pierwszym biegu i wykorzystywać całą dostępną moc a nawet ją przekroczyć kosztem większego zużycia paliwa. A jadąc 150/h na V biegu można potrzebować 10% mocy maksymalnej. Wszystko zależy od obciążenia silnika. -- |
|
Data: 2012-03-11 20:16:51 | |
Autor: Shrek | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
On 2012-03-11 19:46, kogutek wrote:
Oczywiście że moc regulujemy pedałem, chyba ze ktoś ma pokrętło albo korbę. Powiedz, że żartujesz sobie tylko. Shrek. |
|
Data: 2012-03-11 20:18:55 | |
Autor: AZ | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
On 03/11/2012 07:46 PM, kogutek wrote:
> Pedałem otwierasz przepustnicę/zmieniasz dawkę paliwa a ile z tego mocy jest to zalezy od krzywej momentu Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną. Jak podaje 100kW to znaczy że> Dobre, dobre! Czyli nadal nie wiesz co to jest moc. Czyli wg. Ciebie na wyjściu silnika nie da się wytworzyć w mocy ~80kW w postaci prądu? Da to realną moc na kołach góra dwudziestu kilku kilowatów.> To już sobie sam obzdurałeś. Parametrem ograniczającym moc każdego silnika spalinowego jest możliwośćCzyli nigdy nie jechałeś samochodem V-max bo byś nie gadał takich głupot. > Góra dwa razy wzrośnie moc. Pomimo znaczącegoAle zrozumiałeś co napisałem? Od biegu zależy prędkośc obrotowa silnika a silnik ma konkretną charakterystykę przy danej prędkości obrotowej - maksymalna moc jaką może wygenerować. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-03-11 19:32:18 | |
Autor: kogutek | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisał(a):
On 03/11/2012 07:46 PM, kogutek wrote:Kto powiedział że na wyjściu silnika nie da się wytworzyć 80 kW prądu? Chyba Ty tak twierdzisz. Jak weźmiesz silnik benzynowy o mocy tak z 260-280 kW mocy cieplej to się da. Zużyje wtedy ok 30 litrów benzyny na godzinę. Takim co ma 100 kW mocy cieplnej, spala 10 litrów na godzinę, się nie da. -- |
|
Data: 2012-03-11 20:41:51 | |
Autor: AZ | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
On 03/11/2012 08:32 PM, kogutek wrote:
ROTFL. To z silnika samochodu który ma moc maksymalną 100 kW (bo o takim pisałeś) po stratach nie wytworzysz 80 kW? Weź no odezwij się do projektantów silników w lokomotywach bo widocznie o tym nie wiedzą... -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-03-11 20:48:07 | |
Autor: kogutek | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisał(a):
On 03/11/2012 08:32 PM, kogutek wrote:Taki co ma 100kW mocy mechanicznej musi mieć ponad 300kW mocy cieplnej i przepalać ponad 30 litrów paliwa na godzinę. Przez chwilę takim co ma katalogową długotrwałą moc cieplną 100 kW też się da . Ale tylko przez chwilę. Skotłuje wtedy z 60-80 litrów paliwa w przeliczeniu na godzinę. Weź pod uwagę drobny szczegół. Silnik współpracujący z prądnicą ma dużo wyższą sprawność niż o podobnej mocy zainstalowany w samochodzie osobowym. Bo pracuje w optymalnym zakresie prędkości obrotowych i mocy. -- |
|
Data: 2012-03-11 22:31:27 | |
Autor: J.F. | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
Dnia Sun, 11 Mar 2012 20:48:07 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
ROTFL. To z silnika samochodu który ma moc maksymalną 100 kW (bo o takim pisałeś) po stratach nie wytworzysz 80 kW? Weź no odezwij się do projektantów silników w lokomotywach bo widocznie o tym nie wiedzą...Taki co ma 100kW mocy mechanicznej musi mieć ponad 300kW mocy cieplnej i No i ma przepalać ponad 30 litrów paliwa na godzinę. Odszukaj co pisalem o spalaniu Nubiry. Przez chwilę takim co ma Przez chwile - do konca baku. Badz spokojny ze Niemcy tak testuja samochody - przeciez moze im sie trafic taki kierowca. Skotłuje wtedy z 60-80 litrów paliwa w przeliczeniu na godzinę. Weź pod uwagę samochod tez czasem zapewnia optymalne warunki pracy. J. |
|
Data: 2012-03-11 23:15:30 | |
Autor: AZ | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
On 03/11/2012 09:48 PM, kogutek wrote:
To jeszcze mi powiedz skąd biorą się kilowaty na hamowni. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-03-11 22:32:34 | |
Autor: kogutek | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisał(a):
On 03/11/2012 09:48 PM, kogutek wrote:W chuja Cie robią. Pokazują to co chciałbyś zobaczyć. Masz jakiś wykres z hamowni na którym jest pokazane ile fizycznie silnik przepala paliwa i ile ma wtedy mocy mechanicznej. Przy stu kilowatach musiałby przepalać nie mniej niż 45 litrów na godzinę. A jak byś miał jakiekolwiek wątpliwości to zapoznaj się z I zasadą termodynamiki. -- |
|
Data: 2012-03-12 00:26:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
On Sun, 11 Mar 2012 22:32:34 +0000 (UTC), kogutek wrote:
Przy stu kilowatach musiałby przepalać nie mniej niż No i mniej-więcej tyle pali przy takim obciążeniu - gdzie widzisz problem? Wtedy samochód jedzie jakieś 200km/h i pali ze 20l/100km. Albo jedzie wolniej i się rozpędza. |
|
Data: 2012-03-12 12:46:08 | |
Autor: J.F | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a): > Przy stu kilowatach musiałby przepalać nie mniej niż No i w czym problem ? Ze ci za duzo palil ? Bylo naprawic silnik. Co to byl za opel ? Vectry akurat byly dosc oszczedne, i przy rownej jezdzie 200/h powinny palic ponizej 20/100. J. |
|
Data: 2012-03-12 23:00:33 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
On Mon, 12 Mar 2012 12:46:08 +0100, J.F wrote:
Tyle grupowa teoria. Miałem opla ze stu pięćdziesięcio konnym silnikiem. Przy Gdyby samochody miały palić 40l/100km przy 185km/h, to wielu Niemców by nie dało rady na autostradzie od stacji do stacji dojechać :) |
|
Data: 2012-03-12 23:06:18 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
Hello Tomasz,
Monday, March 12, 2012, 11:00:33 PM, you wrote: Gdyby samochody miały palić 40l/100km przy 185km/h, to wielu Niemców by nieTyle grupowa teoria. Miałem opla ze stu pięćdziesięcio konnymNo i w czym problem ? Ze ci za duzo palil ? Bylo naprawic silnik. Usiłujesz dyskutować z kogutkiem? -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-03-12 23:09:28 | |
Autor: J.F. | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
Dnia Mon, 12 Mar 2012 23:00:33 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
On Mon, 12 Mar 2012 12:46:08 +0100, J.F wrote: Ale to mniej wiecej tak wyglada :-) J. |
|
Data: 2012-03-12 23:29:36 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
Hello J.F.,
Monday, March 12, 2012, 11:09:28 PM, you wrote: Ale to mniej wiecej tak wyglada :-)Gdyby samochody miały palić 40l/100km przy 185km/h, to wielu Niemców by nieTyle grupowa teoria. Miałem opla ze stu pięćdziesięcio konnymNo i w czym problem ? Ze ci za duzo palil ? Bylo naprawic silnik. Co tak wyglada? 40l/100km@185kmph? Chyba w Veyronie... -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-03-12 23:37:21 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
zadanie byĹo trudne. To powinien zrozumieÄ kaĹźdy naukowiec z pms | |
Dnia 12.03.2012 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisał/a:
Ale to mniej wiecej tak wyglada :-)Gdyby samochody miały palić 40l/100km przy 185km/h, to wielu Niemców by nieTyle grupowa teoria. Miałem opla ze stu pięćdziesięcio konnymNo i w czym problem ? Ze ci za duzo palil ? Bylo naprawic silnik. I to popsutym... Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-13 17:44:20 | |
Autor: J.F | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3730567037$20120312232937@squadack.com...
Hello J.F., Ale to mniej wiecej tak wyglada :-)Gdyby samochody miały palić 40l/100km przy 185km/h, to wielu Niemców by nieTyle grupowa teoria. Miałem opla ze stu pięćdziesięcio konnymNo i w czym problem ? Ze ci za duzo palil ? Bylo naprawic silnik. Co tak wyglada? 40l/100km@185kmph? Chyba w Veyronie... No tak, juz mnie swoimi bzdurami wmanewrowal na manowce. 40l/h, 20l/100km, no i raczej przy 200 niz przy 185 .. A swoja droga Veyrona to jestem ciekaw ... niewykluczone ze akurat pracowalby w dobrym punkcie i spalil mniej niz inne .. J. |
|
Data: 2012-03-13 21:20:52 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
On Tue, 13 Mar 2012 17:44:20 +0100, J.F wrote:
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3730567037$20120312232937@squadack.com... Veyron w sumie żaden szał jeżeli chodzi o wysilenie. 1000KM (czy nawet 1200KM w super-sport) z 8.0l to nie jest jakoś szczególnie dużo - w czasach róznych TFSI tak wysilony silnik to już niemal codzienność. Honda 120KM z litra wyciągała ponad 10 lat temu z silników wolnossących :) |
|
Data: 2012-03-13 00:15:05 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
On Mon, 12 Mar 2012 23:09:28 +0100, J.F. wrote:
Dnia Mon, 12 Mar 2012 23:00:33 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): No bez przesady... Nie przy 185km/h. Skoro kogutkowe auto przy 90 paliło 8, a przy 185 paliło 40, to przy 250km/h paliłby pewnie 70l/100km... A tyle to pali Veyron przy ponad 400km/h (78l/100km przy 1000KM). Mój samochód przy 200km/h pali 18-19l/100km. |
|
Data: 2012-03-13 11:17:55 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
W dniu 2012-03-11 21:48, kogutek pisze:
Taki co ma 100kW mocy mechanicznej musi mieć ponad 300kW mocy cieplnej i Dokładnie tak. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-03-11 22:49:38 | |
Autor: Shrek | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
On 2012-03-11 20:32, kogutek wrote:
Kto powiedział że na wyjściu silnika nie da się wytworzyć 80 kW prądu? Chyba Całe szczęście, ze mój grat o tym nie wie, bo jakby się dowiedział i zamiast 130 koni dawał ze 40, to bym się chyba pochlastał. http://imageshack.us/f/814/tomekwykres.jpg/ - akurat nie mój, ale ten sam model. Shrek. |
|
Data: 2012-03-11 22:38:47 | |
Autor: kogutek | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
Shrek <user@domain.invalid> napisał(a):
On 2012-03-11 20:32, kogutek wrote:Ile wtedy pali jak daje 130 koni? -- |
|
Data: 2012-03-12 06:30:02 | |
Autor: Shrek | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
On 2012-03-11 23:38, kogutek wrote:
Shrek<user@domain.invalid> napisał(a): Diabli wiedzą, zależy od prędkości - podejrzewam, że na płaskim to będzie koło 220km/h - nigdy nie próbowałem i koło 40-50 litrów na godzinę - w efekcie koło 20 na setkę. Coś cię w tym dziwi? A to co widzisz na hamowni, jest mocą silnika minus straty na układzie przeniesienia. Czyli jak widzisz te 130 koni, to znaczy, że silnik ma moc maksymalną pewnie około 140-145. Natomiast jakbyś się nie starał to nie jest koło 40 KM. Shrek. |
|
Data: 2012-03-12 21:06:40 | |
Autor: 'Tom N' | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
Shrek w <news:jjk1ku$oh3$1inews.gazeta.pl>:
Natomiast jakbyś się nie starał to nie jest koło 40 KM. Błąd w założeniach Shrek. KM to Kogutek Machany, a KW to Kogutek Wahany i co mu zrobisz temu kogutku? ;-) -- Tomasz Nycz |
|
Data: 2012-03-12 21:09:57 | |
Autor: Shrek | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
On 2012-03-12 21:06, 'Tom N' wrote:
Natomiast jakbyś się nie starał to nie jest koło 40 KM. No teraz to się waham:P Shrek. |
|
Data: 2012-03-12 21:45:02 | |
Autor: Artur Maśląg | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
W dniu 2012-03-12 21:06, 'Tom N' pisze:
Shrek w<news:jjk1ku$oh3$1inews.gazeta.pl>: Żeś mi Waść humor poprawił na wieczór :) |
|
Data: 2012-03-11 20:52:01 | |
Autor: Sebastian Biały | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
On 2012-03-11 19:46, kogutek wrote:
Jak podaje 100kW to znaczy że Sugerujesz że moc, objętość i odległość związane są jakąs zależnością i jest to ścisłe? |
|
Data: 2012-03-11 23:08:42 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
On Sun, 11 Mar 2012 18:46:27 +0000 (UTC), kogutek wrote:
Parametrem ograniczającym moc każdego silnika spalinowego jest możliwość Parametrem ograniczającym moc silnika samochodu jest napełnianie cylindra mieszanką. W drugiej kolejności ograniczają osiągu możliwości opróżniania cylindra. Zapas możliwości rozpraszania mocy zazwyczaj jest bardzo duży, a największy problem z rozpraszaniem "strat" to akurat jest jak samochód stoi, a silnik pracuje na biegu jałowym. Każdy silnik może być krótko czasowo Zupełna nieprawda. Silnik ma raką samą moc zarówno przy ruszaniu jak i podczas maksymalnego ciągłego obciążenia. Samochody nie mają możliwości chwilowego dodawania mocy - takie cuda to dopiero samochody hybrydowe. To że wskaźnik chwilowego zużycia pokazuje więcej przy ruszaniu niż przy jeździe z prędkocią maksymalną wynika z tego że jest to wskazanie w l/100km, a wiec zależne od prędkości z jaką porusza się samochód. Sam silnik obciążony mocą maksymalną zużywa tą samą ilość paliwa - przykładowo 50l/h. Przy prędkości 100km/h oznaczać to bedzie chwilowe zużycie 50l/100km, przy 200km/h już 25l/100km. |
|
Data: 2012-03-11 22:36:23 | |
Autor: kogutek | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):
On Sun, 11 Mar 2012 18:46:27 +0000 (UTC), kogutek wrote:Proponuję żebyś przeczytał co sam napisałeś za 5 lat. Uśmiejesz się z siebie. -- |
|
Data: 2012-03-11 23:24:39 | |
Autor: AZ | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
On 03/11/2012 11:08 PM, Tomasz Pyra wrote:
Dokładnie. Gdyby tak było to nie stosowałoby się nitra (co jest powiązane z tym co napisałeś o napełnianiu) a po prostu wrzucało więcej paliwa i mam chwilowo dodatkową moc. > To że wskaźnik chwilowego zużycia pokazuje więcej przy ruszaniu niż przy> No i cała teoria kogutka w pizdu... Dodatkowo, żeby przy ruszaniu użyć moc maksymalną to trzeba by trzymać silnik na obrotach tam gdzie to maksimum jest. Czyli w benzyniakach to typowo 4-6 krpm a sprzęgłem wykorzystywać jak najwięcej tej mocy. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-03-13 11:20:32 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
W dniu 2012-03-11 19:46, kogutek pisze:
Oczywiście że moc regulujemy pedałem, chyba ze ktoś ma pokrętło albo korbę. Krótko i węzłowato: nie. To moc mechaniczna na wale silnika. Sorry że piszę oczywistości, ale różni to czytają, jeszcze kto uwierzy. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-03-14 15:37:38 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
kogutek wrote:
AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisał(a): Bzdura. Jak podaje 100kW to znaczy że Bzdura. Da to realną moc na kołach góra dwudziestu kilku kilowatów. Bzdura. Parametrem ograniczającym moc każdego silnika spalinowego jest możliwość Bzdura. JAzda z prędkością maksymalną pojazdu nie jest jazdą z mocą maksymalną pojazdu. to przy ostrym ruszeniu może pokazać od pięciu razy Well, to co ty piszesz to takie pomieszanie bzdur z odrobinami prawdy że nie wiadomo gdzie się kryć... \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2012-03-11 18:50:17 | |
Autor: kogutek | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisał(a):
On 03/11/2012 12:36 PM, kogutek wrote:Oczywiście że moc regulujemy pedałem, chyba ze ktoś ma pokrętło albo korbę. Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną. Jak podaje 100kW to znaczy że silnik jest w stanie przepalić w pracy ciągłej 10 litrów paliwa na sto kilometrów. Da to realną moc na kołach góra dwudziestu kilku kilowatów. Parametrem ograniczającym moc każdego silnika spalinowego jest możliwość rozproszenia mocy jak idzie na straty. Każdy silnik może być krótko czasowo przeciążony cieplnie nawet o kilkaset procent. Ma to miejsce na przykład w czasie ostrego ruszania. Jak samochód ma wskaźnik chwilowego zużycia paliwa to jeśli pokazuje on przy jeździe z maksymalną prędkością, czyli z mocą maksymalną jakaś wartość, to przy ostrym ruszeniu może pokazać od pięciu razy więcej. Nie znaczy to że przepalając pięć razy więcej paliwa ma pięć razy większą moc mechaniczną. Góra dwa razy wzrośnie moc. Pomimo znaczącego przekroczenia maksymalnej ciągłej mocy cieplnej w zasadzie nic się silnikowi nie dzieje. W przeciągu dziesięciu sekund jest w stanie pochłonąć taką moc i oddać ją później. Piszesz o tym że moc zależy od biegu. Z trzech Tischnerowskich prawd jest to gówno prawda. Można jechać 30 na godzinę na pierwszym biegu i wykorzystywać całą dostępną moc a nawet ją przekroczyć kosztem większego zużycia paliwa. A jadąc 150/h na V biegu można potrzebować 10% mocy maksymalnej. Wszystko zależy od obciążenia silnika. -- |
|
Data: 2012-03-11 20:07:47 | |
Autor: J.F. | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
Dnia Sun, 11 Mar 2012 18:50:17 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
Ważne że pod górkę pomimo wciśniętego do oporu pedału gazu prędkość spada do Oczywiście że moc regulujemy pedałem, chyba ze ktoś ma pokrętło albo korbę. a w zalozeniach co bylo ? Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną. Jak podaje 100kW to znaczy że Kogutku, nie p* o czyms, o czym nie masz zielonego pojecia. A najlepiej to po prostu nie p*, bo przeciez wiem ze masz troche pojecia, tylko najpierw pomysl, potem policz a potem pisz. Parametrem ograniczającym moc każdego silnika spalinowego jest możliwość A moze sie myle - i faktycznie nie masz zielonego pojecia. Innymi slowy - stek bzdur. Z lokomotywa ci sie chyba pomylilo. oddać ją później. Piszesz o tym że moc zależy od biegu. Z trzech Mozna. Ale jakie byly zalozenia zadania ? a nawet ją przekroczyć kosztem większego zużycia paliwa. Zademonstrujesz to przekroczenie ? A jadąc 150/h na V biegu można potrzebować podziwiam twoje auto. Ferrari czy dragster ? J. |
|
Data: 2012-03-13 11:50:16 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
W dniu 2012-03-11 20:07, J.F. pisze:
Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną. Jak podaje 100kW to znaczy że Wiesz, zawsze ceniłem cię za dystans i łagodną uprzejmość, ale widzę że tym razem nie zdzierżyłeś ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-03-13 17:41:13 | |
Autor: J.F | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości grup
W dniu 2012-03-11 20:07, J.F. pisze: Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną. Jak podaje 100kW to znaczy że Wiesz, zawsze ceniłem cię za dystans i łagodną uprzejmość, ale widzę że tym razem nie zdzierżyłeś ;) No sa jakies granice ignorancji :-) J. |
|
Data: 2012-03-13 11:43:53 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
W dniu 2012-03-11 19:50, kogutek pisze:
Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną. Jak podaje 100kW to znaczy że Średni samochód z silnikiem o mocy 100kW (jakieś 140kM) zwykle jest w stanie rozbujać się do 200km/h na autostradzie. No i jadąc 200km/h spala, wg ciebie, max 10L/h. Czyli 5L/100km. Przekonałeś mnie :) PS Ale jeśli jednak spali 15L/100km, to wyjdzie raczej 30L/h, no nie? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-03-13 11:57:06 | |
Autor: wchpikus | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
W dniu 3/11/2012 7:50 PM, kogutek pisze:
W przeciągu dziesięciu sekund jest w stanie pochłonąć taką moc i Rozwalil mnie tym.. |
|
Data: 2012-03-11 19:06:23 | |
Autor: Cavallino | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jjip82$1t5$3@node2.news.atman.pl... On 03/11/2012 12:36 PM, kogutek wrote: 100% mocy będzie jak się rozpędzi silnik do wysokich obrotów - takich przy których maks. moc jest uzyskiwana. W przypadku słabego benzyniaka to będzie zbliżone do maks. obrotów tego silnika. Czyli np. na 5 biegu raczej ich się nie uzyska, bo autostrady nie wystarczy. |
|
Data: 2012-03-11 19:12:25 | |
Autor: AZ | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
On 03/11/2012 07:06 PM, Cavallino wrote:
No o tym mówię, co innego wjeżdżać pod górę na 3 biegu jadąc 120 a co innego na piątym. Na początku jest najwyższy moment który jest gdzieś wcześniej a później jest na tyle wysoki, że wzrost obrotów daje wzrost mocy. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-03-11 19:44:41 | |
Autor: BUNIEK | |
Kolejne zadanie - jak ktos lubi :) | |
Mamy punkty A i B auto przejechało z punktu A do punktu B z prędkością średnia 30 km/h z jaka musi wracać do A aby prędkość średnia wyniosła 60 km/h dla całej wycieczki A -> B -> A :). odległość miedzy A i B można przyjąć dowolna
Buniek |
|
Data: 2012-03-11 18:53:38 | |
Autor: kogutek | |
Kolejne zadanie - jak ktos lubi :) | |
BUNIEK <mbuniek@interia.pl> napisał(a):
Mamy punkty A i B auto przejechało z punktu A do punktu B z prędkością średnia 30 km/h z jaka musi wracać do A aby prędkość średnia wyniosła 60 km/h dla całej wycieczki A -> B -> A :). odległość miedzy A i B można przyjąć dowolnaW dizlu czy w benzynie jest auto? -- |
|
Data: 2012-03-11 19:55:34 | |
Autor: BUNIEK | |
Kolejne zadanie - jak ktos lubi :) | |
Mamy punkty A i B auto przejechało z punktu A do punktu B z prędkościąW dizlu czy w benzynie jest auto? :) no tak :) nich będzie dla obu paliw :) |
|
Data: 2012-03-12 02:44:01 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Kolejne zadanie - jak ktos lubi :) | |
Hello BUNIEK,
Sunday, March 11, 2012, 7:44:41 PM, you wrote: Mamy punkty A i B auto przejechało z punktu A do punktu B z prędkością Nie ma takiej prędkosci i dobrze o tym wiesz. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-03-12 06:59:21 | |
Autor: Shrek | |
Kolejne zadanie - jak ktos lubi :) | |
On 2012-03-11 19:44, BUNIEK wrote:
Mamy punkty A i B auto przejechało z punktu A do punktu B z prędkością Nie znam się za dobrze na fizyce relatywistycznej, ale to już będzie zależeć od obserwatora - przy okołoświetlnych czas zwalnia, więc być może przy 1c się da;) No i znamy co najmniej jedno auto którym (w pewnym sensie) się da - to z back to the future;) Shrek. |
|
Data: 2012-03-12 11:31:11 | |
Autor: Bydlę | |
Kolejne zadanie - jak ktos lubi :) | |
On 2012-03-12 06:59:21 +0100, Shrek <user@domain.invalid> said:
On 2012-03-11 19:44, BUNIEK wrote: Proszę: <http://pl.wikipedia.org/wiki/Prędkość_warp> ;-) -- Bydlę |
|
Data: 2012-03-13 11:04:28 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
W dniu 2012-03-11 12:36, kogutek pisze:
Ważne że pod górkę pomimo wciśniętego do oporu pedału gazu prędkość spada do Fałszywe wynikanie. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-03-13 13:35:05 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms | |
Dnia Sun, 11 Mar 2012 11:36:45 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
Ważne że pod górkę pomimo wciśniętego do oporu pedału gazu prędkość spada do Założenie nieprawdziwe. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-03-11 00:46:19 | |
Autor: Michał Baszyński | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
W dniu 2012-03-10 22:40, kogutek pisze:
Ja tez fizyki w szkole nie miałem. Ale Ty widać dobry byłeś. Powinieneś nie, tyle to on ma w standardowych warunkach (odpowiednia temperatura, ciśnienie, wilgotność) przy określonych obrotach na wale na hamowni silnikowej. A ile ma na kołach możesz sprawdzić za jedyne kilkaset złotych na hamowni podwoziowej. -- Pozdr. Michał |
|
Data: 2012-03-11 01:32:22 | |
Autor: to | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
begin kogutek
Ja tez fizyki w szkole nie miaĹem. Ale Ty widaÄ dobry byĹeĹ. PowinieneĹ Na koĹach ma pewnie z 70-80. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-03-11 04:03:06 | |
Autor: venioo@interia.pl | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
W dniu 2012-03-10 22:40, kogutek pisze:
i ma napisane w danych technicznych że ma 100kW. To on ma 100kW na kołach? wypadaloby wiedziec, wg jakiej normy zmierzone zostalo te 100kW, wtedy mozna dalej dyskutowac :) -- venioo -> GG:198909 "What a wonderful wooooorld!" :) |
|
Data: 2012-03-11 14:38:24 | |
Autor: Czeslawek | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
W dniu 2012-03-11 04:03, venioo@interia.pl pisze:
W dniu 2012-03-10 22:40, kogutek pisze:+++ Wg normy amerykańskiej podaje się moc na kołach, a więc moc silnika pomniejszoną o sprawność układu przeniesienia napędu http://chevrolet.wieszjak.pl/prezentacje-modeli-chevroleta/297747,4,Chevrolet-Suburban-- czyli-jak-powstaly-SUVy.html Wg normy europejskiej podaje się moc samego silnika, a więc większą niż jest na kołach. -- Pozdrawiam, Czesławek |
|
Data: 2012-03-11 21:38:46 | |
Autor: venioo@interia.pl | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
W dniu 2012-03-11 14:38, Czeslawek pisze:
Dlatego wlasnie to napisalem, co napisalem. -- venioo -> GG:198909 "What a wonderful wooooorld!" :) |
|
Data: 2012-03-13 12:02:44 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Silnik wspomagany wodorem? | |
W dniu 2012-03-11 14:38, Czeslawek pisze:
W dniu 2012-03-11 04:03, venioo@interia.pl pisze: Co nie przeszkadza amerykańcom zawyżać nieraz moc w nieprzyzwoity sposób, zwłaszcza dla auto pseudosportowych :) Tak że nawet jakby zmierzyć na wale, to by tyle nie wyszło katalogowo na niby kołach... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |