Data: 2010-12-27 13:20:56 | |
Autor: mic49 | |
Silnik się trzęsie w zakresie 900-1100. | |
Witajcie,
W Toyocie RAV4 2.2 D4D na zaspie spalio się sprzęgło. Pedał wleciał do podłogi, biegi można było wrzucić, ale po puszczeniu sprzęgła - auto stało. Już wtedy dało się wyczuć wibracje. Sprzęgło wymienione, dwumas nie ( mechanik stwierdził, że ok ). I na biegu jałowym ( 800 obr/min) czuć drgania, zwiększają się przy 900, a powyżek 1100 zanikają. Poduszki sprawdzone, są ok. Co to może być? I czy teoretycznie jest możliwe, że dawno nie wymieniany filtr powietrza takie objawy daje? Piszę to po swoim samochodzie, gdzie wymiana filtra podniosła moc samochodu ( diesel ). Michał |
|
Data: 2010-12-28 09:00:09 | |
Autor: rafikx | |
Silnik się trzęsie w zakresie 900-1100. | |
W dniu 2010-12-27 22:20, mic49 pisze:
Przy tak poważnej awarii sprzęgła (totalne unieruchomienie samochodu) mało prawdopodobne jest, aby koło dwumasowe pozostało nieuszkodzone. Na 98,9% uszkodzona jest właśnie dwumasa. BTW: Zmień mechanika. R. |
|
Data: 2010-12-28 02:36:46 | |
Autor: mic49 | |
Silnik się trzęsie w zakresie 900-1100. | |
Na 98,9% uszkodzona jest w a nie dwumasa. No tak, ale wtedy chyba trzęsło by niezależnie od obrotów, a nie tylko we wskazanym zakresie? Michał |
|
Data: 2010-12-28 13:15:06 | |
Autor: rafikx | |
Silnik się trzęsie w zakresie 900-1100. | |
W dniu 2010-12-28 11:36, mic49 pisze:
A wcale nie, ponieważ koło dwumasowe nie pracuje w sposób liniowy z taką samą charakterystyką w całym przedziale obrotów. Jego działanie ma m.in. eliminować przenoszenie drgań silnika pracującego na niskich obrotach na skrzynię oraz poszczególnych szarpnięć z zakresu wyższego. R. |
|
Data: 2010-12-28 12:53:57 | |
Autor: Myjk | |
Silnik się trzęsie w zakresie 900 -1100. | |
rafikx napisal:
Przy tak poważnej awarii sprzęgła (totalne unieruchomienie samochodu) Wg mnie nie ma to nic do rzeczy. Jeśli spalone zostało sprzęgło, tzn. że K2M "pracowało" bardzo mało -- wbrew pozorom K2M to bardzo wytrzymały element, a sprzęgło można i w pół minuty zedrzeć do zera. Ponadto uszkodzone K2M hałasuje (chrobocze, dzwoni), a tutaj tylko trzęsie (?). -- Pozdor Myjk xCarLink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2010-12-28 15:09:37 | |
Autor: rafikx | |
Silnik się trzęsie w zakresie 900 -1100. | |
W dniu 2010-12-28 13:53, Myjk pisze:
rafikx napisal: Nieprawda. Dwumasa jest elementem delikatnym, podatnym na uszkodzenia wynikające chociażby z przegrzania przy niewielkich nawet poślizgach tarczy. Przy sytuacji którą opisujesz (zdarcie tarczy do zera) dwumasa idzie do wymiany na 1001 %. Ponadto uszkodzone K2M hałasuje (chrobocze, dzwoni), a tutaj tylko Nie musi hałasować chrobotać czy chrupać, wystarczy, że ma zużyte łożysko (np. przegrzane). Sprężyny mogą być w porządku. R. |
|
Data: 2010-12-30 12:46:29 | |
Autor: mic49 | |
Silnik się trzęsie w zakresie 900 -1100. | |
Auto było w ASO i stwierdzili, że wtryskiwacze są do sprawdzenia na
specjalnej maszynie, której nie mają. I w przyszłym tygodniu kazali przyjechać, wykręcą, zawiozą i zobaczą ( a koszt jednego w ASO do 3 tys. zł). Co sądzicie o płynach dolewanych do ropy, co by przeczyściło wtryskiwacze? Michał |
|
Data: 2010-12-28 12:03:09 | |
Autor: Tadeusz | |
Silnik się trzęsie w zakresie 900-1100. | |
Użytkownik "mic49" <> napisał w wiadomości W Toyocie RAV4 2.2 D4D na zaspie spalio się sprzęgło. Co to może być? I czy teoretycznie jest możliwe, że dawno nie wymieniany filtr teoretycznie możliwe ale IMHO mało prawdopodobne... ja bym też obstawiał dwumas, lub coś źle zrobione ze nowym sprzęgłem wibracją są takie same na biegu i na luzie??? |
|
Data: 2010-12-28 04:00:41 | |
Autor: mic49 | |
Silnik się trzęsie w zakresie 900-1100. | |
On 28 Gru, 12:03, "Tadeusz" <t...@spam-nie.onet.pl> wrote:
U ytkownik "mic49" <> napisa w wiadomo ci Tak, takie same, także wciśnięcie sprzęgła niczego nie zmienia. I tylko w tym zakresie... Michał |
|