Data: 2010-10-30 22:52:31 | |
Autor: Michał | |
Sedan/hatchback z 3 dyferencjałami | |
Witam,
zima się zbliża ;) naciśnięcie gazu będzie ślizgało. Które z aut z napędem na 4 koła mają trzy mechaniczne dyferencjały ? pozdrawiam. -- |
|
Data: 2010-10-31 02:35:55 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Sedan/hatchback z 3 dyferencjałami | |
Użytkownik " Michał" zima się zbliża ;) Niekoniecznie przy TC Pozdrówki |
|
Data: 2010-10-31 01:18:02 | |
Autor: Michał | |
Sedan/hatchback z 3 dyferencjałami | |
Przemysław Czaja <przempo@poczta.fm> napisał(a):
Wiem, tylko mazda9 na dziurach przy włączonym tc pomimo znacznie większej mocy ruszała wolniej niż safrane bez TC/ASR ale z jakimś tam dyferencjałem (napęd na przód). Na płaskim było oczywiście odwrotnie. różnica była chyba coś ala 140 kilka vs 200 kilka (+mazda lżejsza). -tylko oba były w wersji bez 4x4. A tak btw BMW w tanich (3,5) autach robi to teraz tylko elektronicznie ? czyli jak jest 4x4 to hamulcami dziobie po każdym ślizgającym kole ? pozdrawiam. -- |
|
Data: 2010-10-31 10:01:13 | |
Autor: Irek N. | |
Sedan/hatchback z 3 dyferencjałami | |
Które z aut z napędem na 4 koła mają trzy mechaniczne dyferencjały ? Wiem, że to nie jest odpowiedź na Twoje pytanie, ale jeśli się rozwinie może coś Ci uświadomić. Dlaczego szukasz samochodu z 3-ma dyframi? Oczekujesz że będzie na śliskim dużo lepiej niż z 1-nym? Potrzebujesz mieć przyczepność przy jeździe czy przy ruszaniu? Moim zdaniem przy ruszaniu same mechaniczne rozwiązania o ile nie są podparte stosownymi blokadami są w zimie często... zbędne. Wystarczy że jedno koło wpadnie na nawierzchnię o małej przyczepności i masz kłopot. Wyśmienicie jest jeżeli możesz wpływać na pracę dyferencjałów, a jeśli nie Ty to chociaż niech to robi komputer. Irek.N. |
|
Data: 2010-10-31 11:34:50 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Sedan/hatchback z 3 dyferencjałami | |
W dniu 2010-10-31 00:52, Michał pisze:
Witam, Subaru Impreza (chyba wszystkie Subaru), Mitsubishi Lancer EVO (nie wiem czy jakieś niższe wersje) Kiedyś takich aut było więcej (Opel Vectra, Suzuki Swift, Toyota Corolla, chyba Escort). Dziś wszędzie zazwyczaj różne mutacje Haldexa. |
|
Data: 2010-10-31 13:54:14 | |
Autor: Michał | |
Sedan/hatchback z 3 dyferencjałami | |
=?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <mttj@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
Witam, Pomyliłem się ;) chodziło o 3 mechaniczne szpery :) a auto najlepiej trochę starsze, i większe. btw. każde mocniejsze (~`300koni i więcej) tylnio napędowe ma szpere ? pozdrawiam. -- |
|
Data: 2010-10-31 18:34:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Sedan/hatchback z 3 dyferencjałami | |
W dniu 2010-10-31 14:54, Michał pisze:
=?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?=<mttj@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a): Wydaje mi się że tylko Lancer EVO i Subaru Impreza WRX STi (ale też nie jestem pewny czy wszystkie 3 i czy na pewno będą to szpery, a nie np. Torseny). |
|
Data: 2010-11-01 15:22:19 | |
Autor: kamil | |
Sedan/hatchback z 3 dyferencjałami | |
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:4ccda8ac$0$20997$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2010-10-31 14:54, Michał pisze: STi (tak samo, jak inne modele) maja w srodku sprzeglo wiskotyczne. Co akurat nie zmienia faktu, ze zima tylko ja w WRXie i dwa land rovery wjechaly na parking pod praca, zanim odsniezyli. :) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-11-01 18:17:14 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Sedan/hatchback z 3 dyferencjałami | |
W dniu 2010-11-01 16:22, kamil pisze:
Wydaje mi się że tylko Lancer EVO i Subaru Impreza WRX STi (ale też Ale DCCD to jest mechaniczny dyferencjał z regulowanym (ręcznie albo automagicznie) stopniem zeszperowania. To nie jest taka typowa wiskoza gdzie napęd jest FWD, a sprzęgło ewentualnie dołącza w jakimś stopniu tył. |
|