Data: 2010-06-28 22:01:39 | |
Autor: Daniel Kubiak | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
Witam,
Upatrzyłem sobie dość niedrogie (w granicach 6-7k pln) autko - Citroena Saxo (nowsza wersja, po 1999 roku). Pod uwagę biorę dwie możliwości odnośnie silnika 1.1 benzyna (ponoć oszczędny i dość zrywny) oraz diesla 1.5 (ponoć jeszcze bardziej oszczędny). Może ktoś z Szanownych Grupowiczów miał do czynienia z tym autem i może coś powiedzieć na jego temat, jakieś wady i zalety. Na co zwracać uwagę i czy jest sens takie auto nabyć? W sieci wyczytałem tyle, że hamulce i zawieszenie są wrażliwe na nasze drogi, poza tym same pochwały. Jakie są orientacyjne koszty napraw eksploatacyjnych? Pozdrawiam Daniel |
|
Data: 2010-06-28 20:14:59 | |
Autor: to | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
Daniel Kubiak wrote:
Na co zwracać uwagę i czy jest sens takie Świetne auto dla ludzi, którym znudziły się dolne kończyny. -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g |
|
Data: 2010-06-28 22:52:03 | |
Autor: Daniel Kubiak | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
W dniu 28.06.2010 22:14, to pisze:
Świetne auto dla ludzi, którym znudziły się dolne kończyny.Co masz na myśli? Pozdrawiam Daniel |
|
Data: 2010-06-28 21:02:03 | |
Autor: to | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
Daniel Kubiak wrote:
Świetne auto dla ludzi, którym znudziły się dolne kończyny.Co masz na myśli? Amputacje po stłuczce z SUV-em. -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g |
|
Data: 2010-06-28 23:09:28 | |
Autor: MadMan | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
Dnia 28 Jun 2010 21:02:03 GMT, to napisa³(a):
¦wietne auto dla ludzi, którym znudzi³y siê dolne koñczyny.Co masz na my¶li? Po co t³uc siê z SUVem? Albo tym bardziej - SUVem? :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-06-28 21:53:03 | |
Autor: to | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
MadMan wrote:
Po co tłuc się z SUVem? Albo tym bardziej - SUVem? :) A ktoś to robi celowo? -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g |
|
Data: 2010-06-29 12:30:33 | |
Autor: kamil | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4c290dcb$0$2591$65785112news.neostrada.pl... Daniel Kubiak wrote: Chyba raczej gorne - nogi wjada pod SUVa w calosci.. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-06-29 14:36:35 | |
Autor: to | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
kamil wrote:
Amputacje po stłuczce z SUV-em. No w przypadku stłuczki z dużym SUV-em dochodzi jeszcze opcja skrócenia o głowę. ;) -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g |
|
Data: 2010-06-29 23:04:47 | |
Autor: Waldek Godel | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
Dnia 29 Jun 2010 14:36:35 GMT, to napisa³(a):
Amputacje po st³uczce z SUV-em. Co i tak daje wiêksze szanse na prze¿ycie ni¿ wiêkszo¶c suvów na drogach.. Ma³o który z nich ma dobre wyniki crashtestów -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2010-06-30 10:54:56 | |
Autor: kamil | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:r7xbnitqiy9c.dlglepper.institute.com... Dnia 29 Jun 2010 14:36:35 GMT, to napisa³(a): Tak, tak, saxo wpadajace pod 2-tonowego SUVa zabije jego pasazerow. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-06-30 10:57:20 | |
Autor: kamil | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:i0f49h$plu$1inews.gazeta.pl... No w przypadku st³uczki z du¿ym SUV-em dochodzi jeszcze opcja skrócenia o Nowy Fiat 500 w crash testach wypada o niebo lepiej w porownaniu do tego SAXO: http://www.youtube.com/watch?v=aWddVO_zel4 Tutaj ten sam Fiat 500 spotyka SUVa: http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ Nie chce wiedziec, jak saxofon po czyms takim bedzie wygladal. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-06-30 11:41:59 | |
Autor: Waldek Godel | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
Dnia Wed, 30 Jun 2010 10:57:20 +0100, kamil napisa³(a):
Nowy Fiat 500 w crash testach wypada o niebo lepiej w porownaniu do tego SAXO: W ogóle wygl±da, ¿e niewiele chcesz wiedzieæ, bo jakby¶ choæ troche chcia³, to by¶ co¶ wiedzia³. Np wiedzia³by¶, ¿e porównywanie konstrukcji z pierwszej po³owy lat 90 z konstrukcj± z drugiej po³owy lat 2000 jest dosyæ ¿a³osne i ¿enuj±ce. ¯a³osne dla porównuj±cego i ¿enuj±ce dla tych co musz± te teksty czytaæ. Tu jest crash test Saxo: http://www.youtube.com/watch?v=M3FdnWU5ecg nie jest imponuj±co... ale... tu jest test sporo lat m³odszego Freelandera (wprowadzony na rynek rok przed wycofaniem Saxo, wiêc technologicznie przepa¶æ): http://www.youtube.com/watch?v=LMH6k06Lu8Q&feature=related widzisz jak±¶ istotn± ró¿nicê miêdzy Freelanderem a Saxo? Bo ja niespecjalnie. No to mo¿e akurat Freelander jest nêdzny? No dobra, we¼my tak± Vitarê z rocznikó 99-05 (czyli dajemy jej 4 lata przewagi) http://www.youtube.com/watch?v=_rwLaf_1ip4 ups... no peszek, gorzej ni¿ Saxo no to id¼my ca³o¶ciowo z rocznika wprowadzenia Saxo na rynek (1996): http://www.youtube.com/watch?v=s_hFog1Nskk http://www.youtube.com/watch?v=fzwzWI-WYBQ Discovery 2 - ciut lepiej ni¿ Saxo Ford Explorer - ¿enada, na poziomie Saxo (pomijajac ¿e to jeden z tych co sie przewraca³y jak brykaj±cy szczeniak, co namiêtnie zrzucano na opony, tyle, nawet je¿eli to opony, to by³y one montowane fabrycznie) Grand Cherokee - no jest lepiej, co nie przeszkadza za³atwiæ mu ciê¿kich uszkodzeñ nóg (co¶ by³o o nogach wspominane, prawda??), oprócz tego to ZTCP, to Grand ma ramê, prawda? Isuzu Rodeo / Opel Frontera - klêska... na ca³ej linii Chevy Blazer - to samo -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2010-06-30 12:43:20 | |
Autor: kamil | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:1ebtppeta0yqq$.dlglepper.institute.com...
Dnia Wed, 30 Jun 2010 10:57:20 +0100, kamil napisa³(a): Freelander 1.8 - 1457kg. Saxo 1.1 - 805kg. Jesli sadzisz, ze ten Freelander trafiajac w lekkie saxo, ktore po trafieniu poleci w druga strone bedzie wygladal identycznie, jak po trafieniu w sciane to sie grubo mylisz. Udowodnilem to juz filmem z 500-tka walaca w Q7. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-06-30 12:48:58 | |
Autor: kamil | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:i0fakp$j0j$1inews.gazeta.pl...
Kolejny piekny przyklad. Yaris calkiem niezle radzi sobie w testach: http://www.youtube.com/watch?v=WGrNBxfpXVg Gorzej, kiedy wpada na zwykle, rodzinne auto jakich pelno na drogach: http://www.youtube.com/watch?v=uHiYSAenanM Nie trzeba nawet ratownikow ze specjalistycznym sprzetem - kierowca sam przez drzwi wypada. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-06-30 19:54:42 | |
Autor: ToMasz | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
Freelander 1.8 - 1457kg. Saxo 1.1 - 805kg. Jesli sadzisz, ze ten100% racji tylko ze to bez sensu. Ty powiesz nie kupuj saxo bo nie prze¿yjesz starcia z suvem, a mój kumpel zawodowy kierowca powie nie kupuj suva bo nie prze¿yjesz wypadku z autobusem. Co maj± powiedzieæ w³a¶ciciele smartów, rowerzy¶ci, motocykli¶ci? ToMasz |
|
Data: 2010-06-30 19:30:10 | |
Autor: to | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
ToMasz wrote:
100% racji tylko ze to bez sensu. Ty powiesz nie kupuj saxo bo nie Ale za 6-7k można kupić dużo bezpieczniejsze auto. Nie mówiąc już o wygodzie. -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g |
|
Data: 2010-07-01 00:00:03 | |
Autor: Daniel Kubiak | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
W dniu 30.06.2010 21:30, to pisze:
Ale za 6-7k można kupić dużo bezpieczniejsze auto. Nie mówiąc już o wygodzie.Np. jakie? Auta z tego okresu w testach zderzeniowych wyglądają podobnie. Pozdrawiam Daniel |
|
Data: 2010-07-02 00:21:30 | |
Autor: to | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
Daniel Kubiak wrote:
Np. jakie? Praktycznie każde większe. Auta z tego okresu w testach zderzeniowych wyglądają Jak się tych testów nie rozumie, to być może. -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g |
|
Data: 2010-07-02 14:16:39 | |
Autor: Daniel Kubiak | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
W dniu 02.07.2010 02:21, to pisze:
Praktycznie każde większe. Citroen Saxo: http://www.euroncap.com/tests/citroen_saxo_2000/70.aspx Nissan Almera: http://www.euroncap.com/tests/nissan_almera_1999/39.aspx Nissan niby większy, w podobnej cenie (może nawet droższy). Patrząc na wyniki testów Saxo wypada zdecydowanie lepiej w zderzeniu czołowym. Pozdrawiam Daniel |
|
Data: 2010-06-30 14:53:11 | |
Autor: to | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
Waldek Godel wrote:
W ogóle wygląda, że niewiele chcesz wiedzieć, bo jakbyś choć troche Ale teraz jest 2010 a nie 1995 i jeśli oceniamy przydatność auta to należy je porównać z takimi, jakie jeżdżą teraz na drogach. Żałosne dla porównującego i żenujące dla tych co muszą te teksty czytać. Nie jest imponująco? Jest tragicznie! ale... Ja widzę zasadniczą nawet w tym teście. A gdybyś zderzył Freelandera z Saxo, to z tego drugiego w ogóle zostałaby kanapka. No to może akurat Freelander jest nędzny? No dobra, weźmy taką Vitarę z Vitara rzeczywiście jakaś gejowa jest, ale w zderzeniu Vitary z Saxo zdecydowanie wolałbym siedzieć w Vitarze. Discovery 2 - ciut lepiej niż Saxo Nie ośmieszaj się tymi porównaniami, nawet Euro NCAP pisze wyraźnie na swoich stronach, ze wyniki pomiędzy klasami są NIEPORÓWNYWALNE. Jesli Saxo dostało 1 czy 2 gwiazdki w klasie najmniejszej, to można je porównać z jakimś SUV-em chyba tylko z ujemnymi gwiazdkami. ;-) -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g |
|
Data: 2010-07-01 09:02:24 | |
Autor: Agent | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
Porównywalne czy nie, wystrczy popatrzeć na film aby sie przekonać ze auta o małej ilości gwiazdek zawsze wyglądają źle po kolizji bez względu czy to auto małe czy duże. |
|
Data: 2010-07-02 00:22:04 | |
Autor: to | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
Agent wrote:
Porównywalne czy nie, wystrczy popatrzeć na film aby sie przekonać ze Bzdura, bzdura, bzdura. Znajdź sobie filmik gdzie zderzają małe z dużym, oba o tej samej liczbie gwiazdek i wyciągnij wnioski. -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g |
|
Data: 2010-07-02 15:17:28 | |
Autor: Tomek | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
Discovery 2 - ciut lepiej ni¿ Saxo Moja zona kilka lat temu uderzy³a przodem astry F w bok saxo. Prêdko¶æ 30km/h. Astra zbity reflektor, zarówki ca³e, trochê pogiêty b³otnik. Saxo do kasacji, gdyby siedzia³ kto¶ na miejscu pasa¿era to pewnie wyladowa³by w szpitalu. Wielko¶æ ma spore znaczenie, tak jak i wiek auta |
|
Data: 2010-06-30 13:09:55 | |
Autor: Daniel Kubiak | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
W dniu 30.06.2010 11:57, kamil pisze:
Nowy Fiat 500 w crash testach wypada o niebo lepiej w porownaniu do tego Ciê¿ko jest porównywaæ dwa auta z ró¿nych epok. Przegl±daj±c crash testy popularnych i zbli¿onych gabarytowo aut z okolic 2000 roku saxo nie wypada ¼le. Pozdrawiam Daniel |
|
Data: 2010-06-30 12:40:43 | |
Autor: kamil | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
"Daniel Kubiak" <danielnet@ihatespampoczta.onet.pl> wrote in message news:i0f8il$t60$1news.onet.pl... W dniu 30.06.2010 11:57, kamil pisze: Ty zdaje sie masz problem z rozumowaniem. Pokazalem wyraznie, jak bardzo zderzenie z SUVem zmienia wynik testu dla takiego malego pierdzidelka. Skoro Saxo rozpadl sie przy trafieniu w nieruchoma przeszkode bardziej, od 500-tki wjezdzajacej pod SUVa, wyobraz sobie jak te male pierdzidelko przejdzie probe z czyms wiekszym na drodze. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-07-01 09:04:11 | |
Autor: Agent | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
Dok³adnie. Niech kto¶ poda auto które jest znacznie bezpieczniejsze ni¿ Saxo za t± sam± kwotê i o podobnym stanie technicznym.http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ |
|
Data: 2010-07-02 00:23:20 | |
Autor: to | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
Agent wrote:
Dokładnie. Niech ktoś poda auto które jest znacznie bezpieczniejsze niż Prawie każde większe. 106/Saxo było uznawane za niebezpieczne auto już w swoich czasach, a teraz, ponad 10 lat później, w ogóle nie ma o czym mówić. -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g |
|
Data: 2010-06-30 11:19:03 | |
Autor: Waldek Godel | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
Dnia Wed, 30 Jun 2010 10:54:56 +0100, kamil napisa³(a):
Tak, tak, saxo wpadajace pod 2-tonowego SUVa zabije jego pasazerow. Po ciekawych drogach je¼dzisz.. u was tylko same saxo i suvy s±? A jak dokonali¶cie tego cudu, ¿e suvy ju¿ nie zderzaj± siê ze sob±? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2010-06-30 12:45:22 | |
Autor: kamil | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:nul9x0ga4sf2$.dlglepper.institute.com... Dnia Wed, 30 Jun 2010 10:54:56 +0100, kamil napisa³(a): Przecietny Mondziak, CR-Vka czy inne rodzinne auto wazy prawie dwukrotnie wiecej od Saxo. Fizyki nie oszukasz. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-06-30 14:44:11 | |
Autor: to | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
Waldek Godel wrote:
Co i tak daje większe szanse na przeżycie niż większośc suvów na Po pierwsze nie SUV-y, tylko pickupy, po drugie kiepskie wyniki mają w starciu ze ścianą, a nie z Saxo i wreszcie po trzecie -- wyniki pomiędzy klasami są nieporównywalne. A tak po za tym to masz rację. ;-) -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g |
|
Data: 2010-06-28 22:12:59 | |
Autor: solar | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
W dniu 2010-06-28 22:01, Daniel Kubiak pisze:
Witam, Mam 1.1 '2000. Faktycznie jest zrywny. Normalnie jeżdżę xTrailem. Po przesiadce w Saxo mam wrażenie, że zmieszczę się w każdą dziurę, przejadę pod Tirem no i odstawiam wszystkich na skrzyżowaniu. :) Z wad - jestem dość duży i mam problem z wsiadaniem, bo kierownica nie ma regulacji w pionie. Z zalet - jeden z niewielu francuzów, w którym można wymienić same sworznie wahaczy. Więcej nie robiłem, bo auto ma 25 tyś. przebiegu. :) -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "Chrześcijanin okrywa się chwałą poprzez zabicie poganina, ponieważ w ten sposób chwali Chrystusa." św. Bernard z Clairvaux |
|
Data: 2010-06-28 22:51:42 | |
Autor: Daniel Kubiak | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
W dniu 28.06.2010 22:12, solar pisze:
Mam 1.1 '2000. Faktycznie jest zrywny. Normalnie jeżdżę xTrailem. PoDzięki za informacje. Bardzo wysoki nie jestem, więc nie powinno być problemów. Pozdrawiam Daniel |
|
Data: 2010-06-29 07:15:46 | |
Autor: Agent | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
Użytkownik "Daniel Kubiak" <danielnet@ihatespampoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i0av02$ltp$1news.onet.pl... Witam,Miałem poprzednika AX z silnikiem 1.5 D. Silnik MZ fajny, nieźle jechał z zapalaniem żadnego problemu byleby świece miał sprawne a na niesprawnych 2 też palił tylko gorzej. Przy ok 250 tys (licznikowych bo dokładnie nie wiadomo) poleciała pompa wtryskowa Lukas do której każdy podchodzi jak do jeża. Okazało sie że do wymiany w niej było łożysko (zwykłe kulkowe za grosze). Po wymianie dalej chodził ok. Z droższych spraw to jeszcze poszła tylna belka ale dopiero przy 300 tys. Naprawa 660 zł - w znanym już Antalex. Z wad Saxo dodałbym napewno to http://www.youtube.com/watch?v=M3FdnWU5ecg |
|
Data: 2010-06-29 08:33:08 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
Daniel Kubiak pisze:
Witam,Moi rodzice uzytkowali przez 4 lata i 35kkm Saxo '97 1.1i. Silnik na prawde bardzo elastyczny i malo palacy. W cyklu mieszanym ok. 40% miasto(Katowice)/60% trasa (z reguły Katowice - Koziegłowy) palił średnio 5,5-6l/100km. Z hamulcami to prawda, przez caly okres uzytkowania nigdy nie udalo nam sie ich doprowadzic do stanu fabrycznego. przy 120kkm wymieniane byly bebny wraz z szczekami oraz tarcze i klocki przod. Po ok. 10kkm ponownie klocki przod (oderwala sie okladzina - klocki VALEO). Z tylu po 30kkm od wymiany reczny zaczal nierownomiernie lapac. Pedal hamulca byl miekki przez caly okres uzytkowania mimo kilkukrotnego odpowietrzania i wymianie plynu hamulcowego. Rdzy w tym samochodzie na zewnatrz nie zauwazysz, jednym z bardziej newralgicznych miejsc jest zgrzew wewnetrznego i zewnetrznego tylnego blotnika do podlogi bagaznika. Jesli tam pojawi sie rdza, a zareaguje sie za pozno to podloga bagaznika wraz z tylna belka potrafi wpasc do wnetrza. Niefortunnie mocowanie belki jest czesciowo do wzmocnien, a czesciowo do samej podlogi. Zwroc uwage przy zakupie na wysokosc tylnego rantu nadkola. Prawidlowo kolo nie powinno byc schowane w nadkolu, a pomiedzy nimi powinienes moc wlozyc reke. Z zawieszeniem nie bylo nigdy problemu. Wymienialismy wahacze (cena wahacza, a tulei byla porownywalna, OIDP to ok 80zl/wahacz). Wymienialismy tez amortyzatory z tylu. Zawieszenie dosc glosne, ale bardzo komfortowe i miekkie jak na auto tej klasy. Z elektryka nie bylo nigdy wiekszego problemu pomimo Citroenowskiego immo na kod pin (klawiaturka). Drobnym problemem okazal sie przelacznik kierunkowskazow. Objaw: cykanie przekaznika kierunkow pomimo wylaczonej manetki. Przelacznik jest rozbieralny i wystarczy tylko poczyscic w nim styki i dziala dalej. Jesli masz jeszcze jakies pytania pisz smialo, postaram sie pomoc. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |
|
Data: 2010-06-29 10:13:01 | |
Autor: krzysiek82 | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
jednym z bardziej newralgicznych miejsc jest zgrzew wewnetrznego i zewnetrznego tylnego blotnika do podlogi bagaznika. Jesli tam pojawi sie rdza, a zareaguje sie za pozno to podloga bagaznika wraz z tylna belka potrafi wpasc do wnetrza. Ta rdza pojawia się od środka (np dlatego, że woda przeciekała do środka?) czy gdzieś od strony nadkola jest miejsce które warto za wczasu zabezpieczyć? Faktycznie spotkałem się z tym problemem także w p106 i AX -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-06-29 10:39:46 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
krzysiek82 pisze:
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:Nie wiem do konca sam, ale przypuszczam, ze ze wzgledu na brak plastikowych nadkoli w tylnych wnekach. Woda spod kol ochlapuje blaszane elementy, a te nie sa odpowiednio zabezpieczone na zgrzewach i pojawia sie rdza. Mialem z tym problem w Saxo, wody w bagazniku nie bylo, w lampach takze. Wszystkie zatyczki w podlodze i profilach byly na swoim miejscu. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |
|
Data: 2010-06-29 10:47:09 | |
Autor: krzysiek82 | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
Nie wiem do konca sam, ale przypuszczam, ze ze wzgledu na brak plastikowych nadkoli w tylnych wnekach. Woda spod kol ochlapuje blaszane elementy, a te nie sa odpowiednio zabezpieczone na zgrzewach i pojawia sie rdza. czyli kwestia zakonserwowania o ile rudej jeszcze nie ma, założenia nadkoli i po problemie, przynajmniej teoretycznie. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-06-29 13:02:54 | |
Autor: Agent | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisał w wiadomości news:i0cbgi$dje$1news.onet.pl... krzysiek82 pisze: Dokładnie. W AX pomiedzy błotnik zewnętrzny a wewnętrzny można było wsadzić prawie calą rękę. Na górze było zwężenie gdzie idealnie osadzało się błoto. Dlatego nie było dziwne że błotnik zaczynał gnic jakby w połowie.. Myślę że dobre szczelne nadkole załatwiło by problem |
|
Data: 2010-06-29 23:59:06 | |
Autor: Daniel Kubiak | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
W dniu 29.06.2010 08:33, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:
Moi rodzice uzytkowali przez 4 lata i 35kkm Saxo '97 1.1i. Silnik naDzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź, chyba wszelkie wątpliwości zostały rozwiane. Autko jest rozsądne i tanie w eksploatacji, pozostaje tylko kwestia bezpieczeństwa i tylnej belki... Pozdrawiam Daniel |
|
Data: 2010-06-29 11:33:09 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
Dnia (Mon, 28 Jun 2010 22:01:39 +0200) ktos podajacy sie za Daniel Kubiak
wyklawiaturowal co nastepuje: Witam, Eksploatowalismy w rodzinie Saxo 1,5D z 1999 roku przez 7 lat i ponad 100kkm. Nie znam drugiego tak oszczednego samochodu zarowno jesli chodzi o spalanie jak i naprawy. Nasz egzemplarz poza okresowymi wymianami czesci eksploatacyjnych nigdy nie mial zadnej powaznej awarii. Tylko raz byl holowany z powodu padnietego immobilizera. Spalanie to pomiedzy 4,5L a 6L. Srednia to 5,5L. Jezeli chodzi o dynamike to diesel jest strasznie mulowaty, cos w okolicach 20s do 100km/h a powyzej 100 praktycznie brak dynamiki (chociaz mozna go rozbujac do 160km/h - ale zajmuje to wieki). Przypadloscia tych samochodow jest tylna belka, jesli nie byla robiona na bierzaco to trzeba sie przygotowac na koszt w okolicach 600-1000zl po zakupie, jesli sie o nia dba to trzeba to robic co okolo 50kkm. Jesli jestes zainteresowany to moje Saxo jest na sprzedaz :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2010-06-29 14:49:52 | |
Autor: Agent | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
U¿ytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrn.pl.i2jmfm.u4n.usenetpiko.homelinux.net... A co robi³e¶ w tej belce co 50 tys km? Bo ja tam nie dopatrzy³em siê niczego co mo¿naby zrobiæ bez jej demonta¿u. Przy okazji - Kazdy mechanik Ci powie ¿e demonta¿ i monta¿ sprawnego ³o¿yska bardzo negatywnie wp³ywa na jego trwa³o¶æ. I tak doszed³em do wniosku ¿e lepiej nic nie robiæ i wydac 660 z³ raz na 250 tys km ni¿ serwisowaæ co 50 tys km i p³aciæ za to parê stówek za ka¿dym razem. |
|
Data: 2010-06-29 13:41:29 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
Dnia (Tue, 29 Jun 2010 14:49:52 +0200) ktos podajacy sie za Agent
wyklawiaturowal co nastepuje: Przypadloscia tych samochodow jest tylna belka, jesli nie byla robiona naA co robi³e¶ w tej belce co 50 tys km? Bo ja tam nie dopatrzy³em siê niczego co mo¿naby zrobiæ bez jej demonta¿u. Przy okazji - Kazdy mechanik Ci powie ¿e demonta¿ i monta¿ sprawnego ³o¿yska bardzo negatywnie wp³ywa na jego trwa³o¶æ. I tak doszed³em do wniosku ¿e lepiej nic nie robiæ i wydac 660 z³ raz na 250 tys km ni¿ serwisowaæ co 50 tys km i p³aciæ za to parê stówek za ka¿dym razem. Prawde mowiac juz nie pamietam. Oddalem samochod zaufanemu mechanikowi po tym jak zaczalem jego eksploatacje i wiem, ze trzeba bylo wszystko powymieniac, bo moi rodzice nigdy nie zagladali do tylnego zawieszenia. Ja nim przejechalem niecale 20kkm, wiec nic wiecej nie trzeba bylo robic. Byc moze faktycznie zle oszacowalem te 50kkm, to opinia wyczytana kiedys w sieci. Jesli wprowadzilem nia kogos w blad to sorry. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2010-06-30 00:00:43 | |
Autor: Daniel Kubiak | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
W dniu 29.06.2010 13:33, Piotr Klimek pisze:
Eksploatowalismy w rodzinie Saxo 1,5D z 1999 roku przez 7 lat i ponadDziêki za odpowied¼. Wychodzi na to, ¿e 1.5D raczej nadaje siê do miasta ni¿ poza ;-) Pozdrawiam Daniel |
|
Data: 2010-06-30 06:19:49 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
Dnia (Wed, 30 Jun 2010 00:00:43 +0200) ktos podajacy sie za Daniel Kubiak
wyklawiaturowal co nastepuje: Eksploatowalismy w rodzinie Saxo 1,5D z 1999 roku przez 7 lat i ponadDziêki za odpowied¼. Wychodzi na to, ¿e 1.5D raczej nadaje siê do miasta Ogolnie Saxo to maly samochod i srednio sie nadaje na dlugie trasy. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2010-06-30 12:51:59 | |
Autor: Daniel Kubiak | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
W dniu 30.06.2010 08:19, Piotr Klimek pisze:
Ogolnie Saxo to maly samochod i srednio sie nadaje na dlugie trasy. Wcze¶niej je¼dzi³em pand± na d³ugich trasach i nie mia³em problemów. Jedyne czego brakowa³o to klimatyzacji ;-) Pozdrawiam Daniel |
|
Data: 2010-06-30 11:13:57 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
Dnia (Wed, 30 Jun 2010 12:51:59 +0200) ktos podajacy sie za Daniel Kubiak
wyklawiaturowal co nastepuje: Ogolnie Saxo to maly samochod i srednio sie nadaje na dlugie trasy. Nie napisalem, ze sie nie da :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2010-06-30 07:11:16 | |
Autor: Agent | |
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
U¿ytkownik "Daniel Kubiak" <danielnet@ihatespampoczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i0dqb1$sl8$2news.onet.pl... W dniu 29.06.2010 13:33, Piotr Klimek pisze:Ja tam je¼dzilem nim z gdañska do zakopanego i do Pragi i jecha³o siê gitara :) |