Data: 2009-04-13 11:19:47 | |
Autor: Sta$ | |
SR 500 jaki olej? | |
Witam
Jaki rodzaj oleju wlac, mineralny czy polstyntetyczny? Nie mam pojecia jakim jest obecnie zalany, a pamietam, ze z jakościa nie mozna iść w gore/dol, tylko wlasnie w ktora strone? Czy mozna czyms przeplukac silnik, jakims rzadszym olejem i czy takie dzialanie w ogole ma sens, bo strasznie wyglada to co jest w zbiorniku oleju... -- Pozdrawiam Sta$ GPZ500Sysunia Tatowa SR500 Poznań |
|
Data: 2009-04-13 11:43:44 | |
Autor: Spider A.J. | |
SR 500 jaki olej? | |
"Sta$" <skagger@op.pl> wrote Jaki rodzaj oleju wlac, mineralny czy polstyntetyczny? Najlepszy na jaki Cie stac! Nie mam pojecia jakim jest obecnie zalany, a pamietam, ze z jakościa nie mozna iść w gore/dol, Nie mozna bo??? Czy mozna czyms przeplukac silnik, jakims rzadszym olejem ??? Co to znaczy rzadszy olej ??? dzialanie w ogole ma sens, bo strasznie wyglada to co jest w zbiorniku oleju... Najprawdopodobniej zalany byl polsyntetykiem, nic sie nie stanie jak zmienisz na polsyntetyk pojezdzisz troche, powiedzmy 2000 km i wymienisz na full syntetyk badz pozostaniesz przy polsyntetykach ale rowniez z wymiana. Oczywiscie wymiana zawsze z filtrem, nie sa drogie. -- -=[Spider A.J.]=- Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-) http://www.foto-spider.pl RF900RS2 |
|
Data: 2009-04-13 15:15:35 | |
Autor: Eskimos | |
SR 500 jaki olej? | |
On Mon, 13 Apr 2009 11:43:44 +0200, "Spider A.J."
<neolith@toWywal.gmx.net> wrote: Jaki rodzaj oleju wlac, mineralny czy polstyntetyczny? A buk szczyk! Ja znam te konkretna SR i syntetyk może jej zrobic kuku i zacznie sie pocić jeszcze bardziej niz teraz. Chyba że sie liczysz z wymiana kilku uszczelek i porzadnym, gruntownym przeglądem. Ale jak chcesz tylko zmienic olej i pojezdzic, to syntetyk nie. Nie mam pojecia jakim jest obecnie zalany, a pamietam, ze z jakościa nie mozna iść w gore/dol, A to akurat bzdura. Czy mozna czyms przeplukac silnik, jakims rzadszym olejem dzialanie w ogole ma sens, bo strasznie wyglada to co jest w zbiorniku oleju... Kup odkwaszającą i usuwającą osady płukanke do silnika i dodaj przed zlaniem starego oleju. Pozniej zalej na paredziesiat km najtanszym mineralem z Lidla i dopiero wtedy docelowy olej. Najprawdopodobniej zalany byl polsyntetykiem, nic sie nie stanie jak zmienisz Pełen syntetyk w tym konkretnym motocyklu nie. Chyba, że chcesz go zaraz uszczelniać. Ja wiem, ze SR to głowica, niedosmarowanie, wysokie temperatury i że syntetyk byłby wskazany. Ale nie w tym egzemplarzu. badz pozostaniesz przy polsyntetykach ale rowniez z wymiana. Jak gdzies dostaniesz, to mineral Liqui Moly Racing 20W50. A jak nie, to semisyntetyk Motula 5100 15W50 tez bedzie OK. Darz bór, Eskimos FJ1200 Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!! Poznań |
|
Data: 2009-04-13 16:19:16 | |
Autor: Spider A.J. | |
SR 500 jaki olej? | |
"Eskimos" <eskimos@tegoniemaicpnet.pl> wrote [...] Pisz co chcesz a ja nigdy nie uwierze w cudowne wlasciwosci uszczelniajace nagaru, wegla i innego syfu. Oleje motocyklowe nie maja takich dodatkow, pluczaco rozpuszczajacych jak samochodowe. Wymiana na krotko na pol-syntetyk a nastepnie wyzej, nie zaszkodzi i niczego nie rozszczelni. Jedyne co moze sie stac to zatkanie pompy olejowej i kanalow wlasnie tymze syfem, dlatego zalecalbym dwie wymiany w krótkim czasie razem z filtrami nawet w SR ktore jest dosc prehistoryczna konstrukcja nie ma gumowych uszczelek i innych takich ktorym syntetyczny olej moglby zaszkodzic. Ale skoro zdania sa tak podzielone niechze bedzie semi-syntetyk. 2-razy!!! -- -=[Spider A.J.]=- Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-) http://www.foto-spider.pl RF900RS2 |
|
Data: 2009-04-13 18:28:23 | |
Autor: Grzegorz Rogala | |
SR 500 jaki olej? | |
Pajonk pisze:
Oleje motocyklowe nie maja takich dodatkow, pluczacoA powiedz no mnie Pajonku czym sie roznia oleje motocyklowe od samochodowych? :) Ps. Temat oleju na prm nalezy do najczesciej przewijajacych sie, nie? :) -- pozdr Rogal DRZ400E |
|
Data: 2009-04-13 18:33:11 | |
Autor: Mystik | |
SR 500 jaki olej? | |
Cześć
Użytkownik "Grzegorz Rogala" <alagor@go2.pl> napisał w wiadomości news:grvp8v$jre$1news.onet.pl... A powiedz no mnie Pajonku czym sie roznia oleje motocyklowe od samochodowych? :) Nie proszę. Rogal, przecież to jest oczywiste. Oleje motocyklowe od samochdowych różnią się... ceną :/. pozdr. Mystik |
|
Data: 2009-04-13 18:40:04 | |
Autor: Grzegorz Rogala | |
SR 500 jaki olej? | |
Mystik pisze:
Nie proszę. Rogal, przecież to jest oczywiste. Oleje motocyklowe od samochdowych różnią się... ceną :/.To sie nazywa marketing.. ...Ech i popsul :) -- pozdr Rogal DRZ400E |
|
Data: 2009-04-13 19:47:47 | |
Autor: Spider A.J. | |
SR 500 jaki olej? | |
"Grzegorz Rogala" <alagor@go2.pl> wrote Nie proszę. Rogal, przecież to jest oczywiste. Oleje motocyklowe od samochdowych różnią się... ceną :/.To sie nazywa marketing.. A co tam ze 4 lata nie pisalismy o olejach a ze nuda swiat spedzanych samotnie mnie dopadla tom se walnal takiego trolla mondralinskiego, a co! :-) -- -=[Spider A.J.]=- Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-) http://www.foto-spider.pl RF900RS2 |
|
Data: 2009-04-13 19:52:22 | |
Autor: Spider A.J. | |
SR 500 jaki olej? | |
"Grzegorz Rogala" <alagor@go2.pl> wrote Pajonk pisze: A tym, ze oleje motocyklowe som przeznaczone do mokrych sprzegiel a samochodowe zazwyczaj nie. Aczkolwiek nie badalem empirycznie nigdy tych zgubnych dla sprzegiel dodatkow samochodowych. Moze to tez bajka taka jak ta o starym silniku i syntetyku. -- -=[Spider A.J.]=- Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-) http://www.foto-spider.pl RF900RS2 |
|
Data: 2009-04-13 19:55:56 | |
Autor: Eskimos | |
SR 500 jaki olej? | |
On Mon, 13 Apr 2009 16:19:16 +0200, "Spider A.J."
<neolith@toWywal.gmx.net> wrote:
Miałem kiedyś CX500 z rocznika bodaj '78, czyli dość zbliżonego do rzeczonej SR. Po zalaniu syntetykiem istniejące zapocenia na uszczelkach przerodziły się w kapiące wycieki plus zaczęło sie ślizgać sprzęgło. W innym starym silniku zaczęło się slizgac sprzęgiełko rozrusznika (sprzęgło z reszta też). Oczywiście, to nie wina oleju syntetycznego, tylko ogólnego kiepskiego stanu techn. silnika. Dlatego tez napisałem, że o ile obiektywnie rzecz biorąc, dla silnika lepszy byłby syntetyk, to ten konkretny silnik jest na syntetyka zbyt zmęczony. Ja nie napisałem, że cokolwiek się zatrze, zatka, czy wybuchnie. Napisałem tylko (i to z _własnego_ doświadczenia), ze w bardzo starych silnikach z nienajświeższymi uszczelkami syntetyk spowoduje koniecznośc wymiany tych uszczelek i rozbiórki silnika na początku sezonu. Do jesieni pojezdzic na lepkim mineralu, zima rozebrać, poweryfikować części, dać nowe tarczki, sprężyny, komplet nowych uszczelek i wtedy oczywiście synetyk. Z pewnoscią będzie smarował silnik lepiej niz cokolwiek innego. Ale tak jak jest, to nie (chyba ze liczymy się z szybką koniecznościa rozbiórki silnika i wymiany paru części. To jest powietrzak, z duzymi fabrycznymi tolerancjami. Dodaj do tego trzydziestoletnie zużycie, nieznany przebieg i nieznana historię serwisową. Motocykl wygląda na swoje 30 lat i nie wyglada żeby kiedykolwiek cokolwiek powazniejszego było w silniku robione. Zalanie syntem tak jak stoi to nie jest dobry pomysł i tyle. Darz bór, Eskimos FJ1200 Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!! Poznań |