SPARK '07 - problem z EGR

Data: 2011-12-05 14:55:45
Autor: to
SPARK '07 - problem z EGR
begin Pablo
W ww. pacjencie (silnik 0,8l) zapalil sie CHECK ENGINE. Po podpięciu
komputera mechanik stwierdza awarie EGR i sugeruje wymiane. Zamiennikow
ponoc brak, cena w ASO 500 zeta. Na necie znajduje takie same, ale za
380. Ciagle drogo. Pytanie brzmi, czy faktycznie trzeba wymieniac? Ponoc
mozna to czyscic. Ktos ma doswiadczenie w tej materii?

Nie da się go po prostu zaślepić?

Data: 2011-12-05 16:20:50
Autor: arek333
SPARK '07 - problem z EGR
Czy ten silnik rozni sie  od zwyklego w Matizie? Jezeli nie to egr taka grucha kiedys kosztowala 90zl , umieszczona tak z tylu silnika przy grodzi. Jak to sie popsulo to strasznie obroty falowaly.Choc pewnie teraz ten silnik inaczej wyglada.Z tego co pamietam to potem zasleiono to mi, bo czesc byla wadliwa i czesto sie  psula.

Data: 2011-12-06 11:36:59
Autor: Pablo
SPARK '07 - problem z EGR

> [...]
> 380. Ciagle drogo. Pytanie brzmi, czy faktycznie trzeba wymieniac? Ponoc
> mozna to czyscic. Ktos ma doswiadczenie w tej materii?

Nie da się go po prostu za¶lepić?

No wlasnie, czy takie zaslepienie nie bedzie szkodliwe dla silnika? Co
z komputerem - nie bedzie wywalal bledow? No i czy wystarczy samo
zaslepienie czy potrzebne sa jakies dodatkowe zabiegi?

Jeszcze raz dzieki za pomoc

Pawel

Data: 2011-12-06 21:23:33
Autor: to
SPARK '07 - problem z EGR
begin Pablo
No wlasnie, czy takie zaslepienie nie bedzie szkodliwe dla silnika?

Pozbycie się EGR jest wręcz zdrowe dla silnika...

Co z
komputerem - nie bedzie wywalal bledow?

....o ile komputer nie będzie wywalał błędów...

No i czy wystarczy samo
zaslepienie czy potrzebne sa jakies dodatkowe zabiegi?

....a to zaleĹĽy juĹĽ od konkretnej marki i modelu. Niestety nie wiem jak jest w Sparku.

Data: 2011-12-06 22:19:40
Autor: AZ
SPARK '07 - problem z EGR
On 2011-12-06, Pablo <pafciu79@gmail.com> wrote:

No wlasnie, czy takie zaslepienie nie bedzie szkodliwe dla silnika? Co
z komputerem - nie bedzie wywalal bledow? No i czy wystarczy samo
zaslepienie czy potrzebne sa jakies dodatkowe zabiegi?

A myslisz ze pchanie silnikowi do dolotu spalin jest zdrowe? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

SPARK '07 - problem z EGR