SPARK '07 - problem z EGR

Data: 2011-12-05 04:57:22
Autor: Pablo
SPARK '07 - problem z EGR
Witam

W ww. pacjencie (silnik 0,8l) zapalil sie CHECK ENGINE. Po podpięciu
komputera mechanik stwierdza awarie EGR i sugeruje wymiane.
Zamiennikow ponoc brak, cena w ASO 500 zeta. Na necie znajduje takie
same, ale za 380. Ciagle drogo. Pytanie brzmi, czy faktycznie trzeba
wymieniac? Ponoc mozna to czyscic. Ktos ma doswiadczenie w tej
materii? Z gory dziekuje za pomoc.

Data: 2011-12-05 14:09:05
Autor: Myjk
SPARK '07 - problem z EGR
Mon, 5 Dec 2011 04:57:22 -0800 (PST), Pablo
Ponoc mozna to czyscic. Ktos ma doswiadczenie w tej materii?

Można. Ale jak go zdrowo zapiekło to czyszczeni pomoże na bardzo krótko, bo
zaraz znowu się zatnie. Generalnie szkoda roboty włożonej w operację,
lepiej dołożyć cokolwiek kasy i mieć z głowy na kolejne dziesiątki tysięcy
km. Koszt? No cóż... tak to jest z samochodem. ;P

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-12-05 14:55:45
Autor: to
SPARK '07 - problem z EGR
begin Pablo
[...]

Nie da się go po prostu zaślepić?

Data: 2011-12-05 16:20:50
Autor: arek333
SPARK '07 - problem z EGR
Czy ten silnik rozni sie  od zwyklego w Matizie? Jezeli nie to egr taka grucha kiedys kosztowala 90zl , umieszczona tak z tylu silnika przy grodzi. Jak to sie popsulo to strasznie obroty falowaly.Choc pewnie teraz ten silnik inaczej wyglada.Z tego co pamietam to potem zasleiono to mi, bo czesc byla wadliwa i czesto sie  psula.

Data: 2011-12-06 11:36:59
Autor: Pablo
SPARK '07 - problem z EGR

> [...]
> 380. Ciagle drogo. Pytanie brzmi, czy faktycznie trzeba wymieniac? Ponoc
> mozna to czyscic. Ktos ma doswiadczenie w tej materii?

Nie da się go po prostu za¶lepić?

No wlasnie, czy takie zaslepienie nie bedzie szkodliwe dla silnika? Co
z komputerem - nie bedzie wywalal bledow? No i czy wystarczy samo
zaslepienie czy potrzebne sa jakies dodatkowe zabiegi?

Jeszcze raz dzieki za pomoc

Pawel

Data: 2011-12-06 21:23:33
Autor: to
SPARK '07 - problem z EGR
begin Pablo
No wlasnie, czy takie zaslepienie nie bedzie szkodliwe dla silnika?

Pozbycie się EGR jest wręcz zdrowe dla silnika...

Co z
komputerem - nie bedzie wywalal bledow?

....o ile komputer nie będzie wywalał błędów...

No i czy wystarczy samo
zaslepienie czy potrzebne sa jakies dodatkowe zabiegi?

....a to zaleĹĽy juĹĽ od konkretnej marki i modelu. Niestety nie wiem jak jest w Sparku.

Data: 2011-12-06 22:19:40
Autor: AZ
SPARK '07 - problem z EGR
On 2011-12-06, Pablo <pafciu79@gmail.com> wrote:

No wlasnie, czy takie zaslepienie nie bedzie szkodliwe dla silnika? Co
z komputerem - nie bedzie wywalal bledow? No i czy wystarczy samo
zaslepienie czy potrzebne sa jakies dodatkowe zabiegi?

A myslisz ze pchanie silnikowi do dolotu spalin jest zdrowe? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-05 21:08:06
Autor: Bastion
SPARK '07 - problem z EGR

Użytkownik "Pablo" <pafciu79@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:d2453ba0-d610-4b1b-81c7-f2701cce3b3cca1g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

W tym silniku EGR-a nie czyscilem, tylko w oplowsim DTI.
Sprawa w oplu jest banalna, trzeba zdjac plastikowa oslone z zaworu (podwazyc srubokretem)
i wypsikac wnetrze preparatem WD-40. Wystarcza na jakies 1000-2000 tys km.
Potem trzeba powtorzyc zabieg bo znowu zaczyna sie zacinac.
Jezeli masz dobry dostep do zaworu i mozesz latwo dostac sie do srodka to
warto sprobowac. Ja stosuje WD-40 ale sa podobno jakies specjalne smary do
stosowania w wysokich temperaturach, gdybys zastosowal to pewnie mialbys dluzej spokuj.

Data: 2011-12-05 21:21:05
Autor: venioo@interia.pl
SPARK '07 - problem z EGR
W dniu 2011-12-05 21:08, Bastion pisze:
  Wystarcza na jakies 1000-2000 tys km.
Potem trzeba powtorzyc zabieg

tyle to ten spark nie przejedzie, zeby po 1mln km powtarzac zabieg, wiec powinno wystarczyc... :P

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-12-05 21:30:46
Autor: Bastion
SPARK '07 - problem z EGR

Użytkownik <venioo@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jbj93h$ldk$1usenet.news.interia.pl...
W dniu 2011-12-05 21:08, Bastion pisze:
  Wystarcza na jakies 1000-2000 tys km.
Potem trzeba powtorzyc zabieg

tyle to ten spark nie przejedzie, zeby po 1mln km powtarzac zabieg, wiec powinno wystarczyc... :P

Oj faktycznie, sorrki chodzilo mi o 1000-2000 km.

Data: 2011-12-05 22:34:07
Autor: Marek Dyjor
SPARK '07 - problem z EGR
Bastion wrote:
[...]

WD-40 nie jest smarem, jest zmywaczem  :)

Data: 2011-12-05 23:19:12
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
SPARK '07 - problem z EGR
W dniu 2011-12-05 22:34, Marek Dyjor pisze:
Bastion wrote:
[...]

Do tego do¶ć dziadowskim.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-12-05 23:49:45
Autor: Bastion
SPARK '07 - problem z EGR

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomo¶ci news:jbjg1h$97j$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2011-12-05 22:34, Marek Dyjor pisze:

WD-40 nie jest smarem, jest zmywaczem :)

Do tego do¶ć dziadowskim.

Jezeli popierasz stanowisko przedpiscy, ktory twierdzi, ze napisalem
ze WD- 40 to smar przeczytaj watek ponownie.

Data: 2011-12-06 00:03:11
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
SPARK '07 - problem z EGR
W dniu 2011-12-05 23:49, Bastion pisze:
Uďż˝ytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"<eikcinek@34xob.lp>  napisaďż˝ w
wiadomo�ci news:jbjg1h$97j$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2011-12-05 22:34, Marek Dyjor pisze:

WD-40 nie jest smarem, jest zmywaczem :)

Do tego do�� dziadowskim.

Jezeli popierasz stanowisko przedpiscy, ktory twierdzi, ze napisalem
ze WD- 40 to smar przeczytaj watek ponownie.

A gdzie napisałem, że uważam WD-40 za smar?
Sęk w tym, że chodzi o _wyczyszczenie_ EGRa. Marek słusznie zauważył, że ten środek, o którym mowa, to zmywacz. Ja go popieram, dodając od siebie, że nawet jako zmywacz jest dziadowski.
On do EGRa się po prostu nie nadaje. Za dużo zostawia tłusto-lepkiego syfu.
Lepiej użyć do tego celu jakiegoś środka do czyszczenia przepustnic (STP czy Wynn's takie robią).

Data: 2011-12-05 23:47:59
Autor: Bastion
SPARK '07 - problem z EGR

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jbjdcg$sqq$1news.task.gda.pl...

[...]

A ja gdzies napisalem, ze WD- 40 jest smarem?

Data: 2011-12-06 01:35:36
Autor: to
SPARK '07 - problem z EGR
begin Marek Dyjor
WD-40 nie jest smarem, jest zmywaczem  :)

WD40 ma właściwości jednego i drugiego. Oczywiście nie jest ani dobrym smarem ani dobrym zmywaczem, bo jak coś jest do wszystkiego, to w rzeczywistości zwykle jest do niczego.

Data: 2011-12-06 12:39:16
Autor: Dman-666
SPARK '07 - problem z EGR
Tak se patrze i patrze jak Pablo nawija makaron na uszy:

[...]

Nie w tym aucie ale w DCI renault w zeszlym roku czyscilem.
Potrzebna nafta i pedzelek. Czasami pomaga a czasami nie.
Pamietaj, ze po wymianie EGR'a najczesciej trzeba go skalibrowac podpinajac do komputera (koszt o ktorym malo kto mowi-sprawdz ile podpiecie do komputera twojego auta).
Samo czyszczenie - kalibrowac nie musisz.

--
Dman-666
668.942, 6A13 z bombom LPG

SPARK '07 - problem z EGR