Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   SP-LBG Tadeusz Kościuszko

SP-LBG Tadeusz Kościuszko

Data: 2009-10-04 17:25:32
Autor: Big Jack
SP-LBG Tadeusz Kościuszko
http://www.onet.tv/historia-najwiekszej-katastrofy-w-historii-polskiego-lotnictwa,5548213,5,klip.html

--
Big Jack
         //////     GG: 660675
        ( o  o)     Wiadomość niesprawdzona przez ESET NOD32 Antivirus
    -- ooO-( )-Ooo-  ani żaden inny antywirus :P

Data: 2009-10-05 12:44:34
Autor: FeliXd
SP-LBG Tadeusz Kościuszko
Data: 2009-10-05 19:20:39
Autor: Przemysław Bernat
SP-LBG Tadeusz Kościuszko
Dnia Mon, 5 Oct 2009 12:44:34 +0200, FeliXd napisał(a):

toże powrót na Okęcie był błedem wiadomo nie od dziś

A co według Ciebie powinni zrobić mając przekroczoną lekko o 40%
dopuszczalną masę do lądowania?  --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-10-05 20:17:15
Autor: Janusz Pabłocki
SP-LBG Tadeusz Kościuszko
Przemysław Bernat pisze:
Dnia Mon, 5 Oct 2009 12:44:34 +0200, FeliXd napisał(a):

toże powrót na Okęcie był błedem wiadomo nie od dziś

A co według Ciebie powinni zrobić mając przekroczoną lekko o 40%
dopuszczalną masę do lądowania? 
Ogromna prośba, nie wyciągaj proszę koliny z KF

--
Janusz

Data: 2009-10-05 21:24:16
Autor: FeliXd
SP-LBG Tadeusz Kościuszko
A co według Ciebie powinni zrobić mając przekroczoną lekko o 40%

londować w Modlinie

jk

Data: 2009-10-05 19:31:33
Autor: Jarosław Sokołowski
SP-LBG Tadeusz Kościuszko
FeliXd napisał:

A co według Ciebie powinni zrobić mając przekroczoną lekko o 40%

londować w Modlinie

I modlić się w Londynie.

Jarek

--
Nie ma takiego miasta Londyn. Jest Lądek, Lądek Zdrój.

Data: 2009-10-05 21:44:07
Autor: Delfino Delphis
SP-LBG Tadeusz Kościuszko
FeliXd wrote:

londować w Modlinie

Lepiej tak jak chciał Mikke, w Zatoce Gdańskiej...

Data: 2009-10-05 23:02:54
Autor: Arendt Djickmann
SP-LBG Tadeusz Kościuszko
FeliXd pisze:
A co według Ciebie powinni zrobić mając przekroczoną lekko o 40%

londować w Modlinie
Tak - wodowac na Zalewie Zegrzynskim, przepraszam tych co wlasnie walcza z KF.
Ciekawe ile karetek, ile wozow strazy pozarnej i jak szybko dojechaloby do Modlina? Gdzie byl najblizszy specjalistyczny szpital?
Jak spadl pierwszy samolot nad fortem IV Okecie, karetki ganialy po calej Wawie, juz widze natychmiastowa pomoc poza miastem.
O stronie mechaniczno-lotniczej niech sie specjalisci wypowiadaja.
IMO zakladajac ze wszystko odbylo sie tak jak w tej audycji popularno-naukowej, to popostu zabraklo szczescia, zabraklo kilku minut, ale strach pomyslec co by sie stalo gdyby wszystko rozpadlo sie kilka minut wczesniej (chociaz moze i nie, wtedy tam byly pola a nie osiedla), albo kilka minut pozniej nad pasem albo na pasie. Zreszta, o czym tu mozna spekulowac - to moglo sie wydarzyc w dowolnym momencie po awarii.

Przy okazji, wlasnie pojezdzilem palcem po mapie googla. Czy ktos z szanownych grupowiczow pamieta jak wtedy wyladala sprawa dlugosci pasow? Obecnie ten z podejsciem na 330 jest dluzszy o jakies 0,8km, czy wtedy dysproporcje nie byly jeszcze wieksze?
BTW: Slady katastrofy widac na zdjeciach satelitarnych do dzisiaj.

--
QWE

Data: 2009-10-05 23:15:20
Autor: Dariusz K. Ładziak
SP-LBG Tadeusz Kościuszko
Użytkownik Przemysław Bernat napisał:
Dnia Mon, 5 Oct 2009 12:44:34 +0200, FeliXd napisał(a):

toże powrót na Okęcie był błedem wiadomo nie od dziś

A co według Ciebie powinni zrobić mając przekroczoną lekko o 40%
dopuszczalną masę do lądowania? 

Gdyby człowiek wiedział że się przewróci toby się położył.
Teraz łatwo gdybać co by było... Gdyby wiedzieli że nie dolecą do Okęcia to siadali by na dowolnym lotnisku zapewniającym dostateczną ochronę przeciwpożarową i medyczną. Wiedzieliby również że płatowiec jest nie do uratowania - wówczas masa do lądowania przestaje być tak istotna bo będzie to i tak ostatnie lądowanie płatowca. Tyle że tego nie wiedzieli w momencie podejmowania decyzji a później nie było już wyboru (Modlin odpadł po informacji od wojska że dwoma jelczami to strażacy w Modlinie nawet nie maja po co do gaszenia IL-a wyjeżdżać).

--
Darek

Data: 2009-10-05 23:18:34
Autor: Grzegorz S.
SP-LBG Tadeusz Kościuszko
odpadł po informacji od wojska że dwoma jelczami to strażacy w Modlinie

a Ławica?

jk

Data: 2009-10-06 07:19:28
Autor: Dariusz K. Ładziak
SP-LBG Tadeusz Kościuszko
Użytkownik Grzegorz S. napisał:
odpadÂł po informacji od wojska Âże dwoma jelczami to straÂżacy w Modlinie

a ÂŁawica?

Po drodze znad Tczewa do Warszawy???
Ławicę odrzucili wstępnie właśnie ze względu na nadmiar paliwa i przekroczoną masę do lądowania. Gdyby byli jasnowidzami i wiedzieli że do Warszawy nie dociągną to polecieliby na Ławicę i rozwalili samolot na pasie - pewnie poodpadałoby to czy tamto, byłby pożar ale byliby na miejscu strażacy, kadłub miał spore szanse przetrwać twardsze niż zazwyczaj lądowanie. Tyle ze jasnowidzami nie byli i zawrócili do Warszawy...

--
Darek

Data: 2009-10-06 10:11:46
Autor: coolina
SP-LBG Tadeusz Kościuszko
zazwyczaj lądowanie. Tyle ze jasnowidzami nie byli i zawrócili do

No nie wiem, większość pilotów lotu na il62 prywatnie twierdzi że byl to błąd że nie wzieli poznańia albo gdańska.

jk

Data: 2009-10-06 10:53:16
Autor: Roman
SP-LBG Tadeusz Kościuszko

Użytkownik "coolina" <coolina@wpp.ppl> napisał w wiadomości news:haeu4a$sfm$1news.onet.pl...
>zazwyczaj lądowanie. Tyle ze jasnowidzami nie byli i zawrócili do

No nie wiem, większość pilotów lotu na il62 prywatnie twierdzi że byl to błąd że nie wzieli poznańia albo gdańska.

jk

większość pilotów lotu na il62 prywatnie twierdzi

Tak się składa że znam pilotów z Ił 62 i nie mówi nikt o żadnym błędzie.
Chcąc dyskutować na forum gdzie się pisze, to powinieneś nauczyć się pisać
(il62, byl,  wzieli, poznańia).
Ułatwiono Ci zapewne skończyć szkołę. Tamte ułatwienia w życiu codziennym
już nie mają znaczenia.
Szczególnie na grupie lotniczej.

Pozdrawiam grupowiczów
Roman

Data: 2009-10-06 11:09:53
Autor: FD
SP-LBG Tadeusz Kościuszko
coolina pisze:
zazwyczaj lądowanie. Tyle ze jasnowidzami nie byli i zawrócili do

No nie wiem, większość pilotów lotu na il62 prywatnie twierdzi że byl to błąd że nie wzieli poznańia albo gdańska.

przestan pieprzyc kolina!
nie znasz zadnego pilota Lotu z tamtych czy obecnych czasach

spierdalaj stąd

Data: 2009-10-06 12:27:03
Autor: coolina
SP-LBG Tadeusz Kościuszko
przestan pieprzyc

Zobacz uwarznie film.
Nawet jeden kapitan otwarcie mówi że w tej sytuacji należało siadać w modlinie (różnicva 14 minut lotu)
Teraz pewnie wszyscy by żyli

kolina

Data: 2009-10-07 21:40:36
Autor: pIOTER
SP-LBG Tadeusz Kościuszko
ale tak troche zbaczajac z tematu to mysle ze smierc tych ludzi nie bylla daremna. Po katastrofie nasilila sie krytyka sowieckiego sprzetu w PLL LOT, a takze i systemu ktory nie pozwalal kupowac lepszych samolotow na Zachodzie. Z jednej strony zaowocowalo to leasingiem DC8 i 767, z drugiej w jakims stopniu przyczynilo sie do tego co stalo sie 4 czerwca 1989 r

pIOTER

Data: 2009-10-05 19:45:00
Autor: saturn5
SP-LBG Tadeusz Kościuszko

toże powrót na Okęcie był błedem wiadomo nie od dziś

Moze tak bo my dzis wiemy ze wczesniejsze ladowanie moglo uratowac ich od
stracenia kontroli nad trymerem wskutek pozaru. Ale oni WTEDY tego nie
wiedzili. Nie wiedzili co sie dzieje z tylu samolotu i co naprawde ulega
zniszczeniu. Nie wiedzieli co sie stanie za nastepne 5, 10 minut. Zaloga nie
popelnila wiec zadnego bledu, podjeli racjonalne decyzje na podstawie tego co
wiedzieli w danym momencie.

--


Data: 2009-10-05 21:49:36
Autor: FeliXd
SP-LBG Tadeusz Kościuszko
stracenia kontroli nad trymerem wskutek pozaru. Ale oni WTEDY tego nie

wiedzieli że sytuacja jest nad wyraz poważna i trzeba siadać, nie dość że polecieli na Okencie to jeszcze zarządali przelotu na około

jk

Data: 2009-10-05 22:07:51
Autor: saturn5
SP-LBG Tadeusz Kościuszko

wiedzieli że sytuacja jest nad wyraz poważna i trzeba siadać,

Wiedieli no i co z tego? Wiedzieli tez ze maja cala mase roznych ograniczen i
nie bylo oczywistego wyboru. Ile ty masz godzin wylatane aby sie madrzyc?


--


Data: 2009-10-05 23:43:34
Autor: adarek07
SP-LBG Tadeusz Kościuszko
saturn5 wrote:
wiedzieli że sytuacja jest nad wyraz poważna i trzeba siadać,

Wiedieli no i co z tego? Wiedzieli tez ze maja cala mase roznych ograniczen i
nie bylo oczywistego wyboru. Ile ty masz godzin wylatane aby sie madrzyc?


Raczej trzeba bylo zapytac "ile Ty masz lat". Bledy typu "londowac" i "Okencie" raczej wskazuja na poczatkowe klasy szkoly podstawowej (a wtedy raczej godzin wylatanych sie nie ma).

Mysle, ze madrzenie sie i ocenianie z wygodnego fotela osob, ktore siedzialy wewnatrz plonacej maszyny jest zwyczajnie niegodne i nieuczciwe.

Pozdr,
Darek.

Data: 2009-10-06 11:50:51
Autor: JasiekS
SP-LBG Tadeusz Kościuszko

Użytkownik "adarek07" <adarek07@gmail.com> napisał w wiadomości
news:4ACA7696.7020703gmail.com...

Raczej trzeba bylo zapytac "ile Ty masz lat". Bledy typu "londowac" i
"Okencie" raczej wskazuja na poczatkowe klasy szkoly podstawowej (a
wtedy raczej godzin wylatanych sie nie ma).

Wyrobiłem sobie nawyk patrzenia na sygnatury. Tobie też radzę. Omijaj
szerokim łukiem
NNTP-Posting-Host: 208-pra-8.acn.waw.pl
(nazwa użytkownika zmienna).

--
JasiekS

Data: 2009-10-06 18:27:09
Autor: chemik333
SP-LBG Tadeusz Kościuszko
JasiekS wrote:
Wyrobiłem sobie nawyk patrzenia na sygnatury. Tobie też radzę. Omijaj
szerokim łukiem
NNTP-Posting-Host: 208-pra-8.acn.waw.pl
(nazwa użytkownika zmienna).

Namierzcie dokladniej tego koline nieszczesnego to sie do niego wybiore i mu
przekaze osobiscie prosby internautow aby zrezygnowal z pisania czegokolwiek
w internecie.

--
chemik333

Data: 2009-10-06 21:10:00
Autor: Jacek Osiecki
SP-LBG Tadeusz Kościuszko
Dnia Tue, 6 Oct 2009 18:27:09 +0200, chemik333 napisał(a):
JasiekS wrote:
Wyrobiłem sobie nawyk patrzenia na sygnatury. Tobie też radzę. Omijaj
szerokim łukiem
NNTP-Posting-Host: 208-pra-8.acn.waw.pl
Namierzcie dokladniej tego koline nieszczesnego to sie do niego wybiore i mu
przekaze osobiscie prosby internautow aby zrezygnowal z pisania czegokolwiek
w internecie.

Warto tak odpowiadać przed sądem za pobicie nieletniego? :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944
I don't want something I need. I want something I want.

Data: 2009-10-07 00:05:45
Autor: chemik333
SP-LBG Tadeusz Kościuszko
Jacek Osiecki wrote:
Namierzcie dokladniej tego koline nieszczesnego to sie do niego
wybiore i mu przekaze osobiscie prosby internautow aby zrezygnowal z
pisania czegokolwiek w internecie.

Warto tak odpowiadać przed sądem za pobicie nieletniego? :)

Ja tu ogolnie, a Wam tylko jedno rozwiazanie w glowie... hehehe :)

--
chemik333

Data: 2009-10-05 23:17:51
Autor: Dariusz K. Ładziak
SP-LBG Tadeusz Kościuszko
Użytkownik FeliXd napisał:
stracenia kontroli nad trymerem wskutek pozaru. Ale oni WTEDY tego nie

wiedzieli ¿e sytuacja jest nad wyraz powa¿na i trzeba siadaÌ, nie doœÌ ¿e polecieli na Okencie to jeszcze zarz¹dali przelotu na oko³o

Nie oni zażądali a zostało to im zasugerowane - a dwa bodajże lata później w Amsterdamie można było obejrzeć dlaczego pójście wokół miasta i siadanie od południa było słuszną decyzją...

--
Darek

SP-LBG Tadeusz Kościuszko

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona