Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Rusza e-FormuÅ‚a, wyÅ›cigi samochodów ele ktrycznych

Rusza e-Formuła, wyścigi samochodów ele ktrycznych

Data: 2013-12-11 07:43:26
Autor: Marcin N
Rusza e-Formuła, wyścigi samochodów ele ktrycznych
http://www.fiaformulae.com/guide/specification

Dziwne jest ograniczenie prędkości do 225 km/h.
Moc wyścigowa 133 kW, moc "do wyprzedzania": dodatkowe 67 kW.
Minimalna waga pojazdu 800 kg, baterie 200 kg.

Nie bardzo rozumiem, na czym ma polegać wyścig technologiczny, skoro wszystkie samochody będą miały sztuczne ograniczenia. Gdzie tu pole do innowacji?

Pierwszy wyścig we wrześniu 2014. Zobaczymy, jak to wyjdzie...

--
MN

Data: 2013-12-11 08:04:02
Autor: Marcin N
Rusza e-Formuła, wyścigi samochodów elektrycznych
W dniu 2013-12-11 07:43, Marcin N pisze:
http://www.fiaformulae.com/guide/specification

Dziwne jest ograniczenie prędkości do 225 km/h.
Moc wyścigowa 133 kW, moc "do wyprzedzania": dodatkowe 67 kW.
Minimalna waga pojazdu 800 kg, baterie 200 kg.

Nie bardzo rozumiem, na czym ma polegać wyścig technologiczny, skoro
wszystkie samochody będą miały sztuczne ograniczenia. Gdzie tu pole do
innowacji?

Pierwszy wyścig we wrześniu 2014. Zobaczymy, jak to wyjdzie...

Doczytałem, że samochody mają używać po jednym komplecie opon na cały wyścig - będzie zakaz ich wymieniania. Mają to być opony uniwersalne na suche i mokre nawierzchnie.

Nigdzie nie znalazłem informacji o długości wyścigu.


--
MN

Data: 2013-12-11 09:05:53
Autor: Albercik
Rusza e-Formuła, wyścigi samochodów elektrycznych
W dniu 11.12.2013 07:43, Marcin N pisze:
http://www.fiaformulae.com/guide/specification

Dziwne jest ograniczenie prędkości do 225 km/h.
Moc wyścigowa 133 kW, moc "do wyprzedzania": dodatkowe 67 kW.
Minimalna waga pojazdu 800 kg, baterie 200 kg.

Nie bardzo rozumiem, na czym ma polegać wyścig technologiczny, skoro
wszystkie samochody będą miały sztuczne ograniczenia. Gdzie tu pole do
innowacji?

Powinno to pobudzić badania nad akumulatorami - to jest obecnie największym problemem samochodów elektrycznych.

Data: 2013-12-11 09:34:06
Autor: Marcin N
Rusza e-Formuła, wyścigi samochodów elektrycznych
W dniu 2013-12-11 09:05, Albercik pisze:
W dniu 11.12.2013 07:43, Marcin N pisze:
http://www.fiaformulae.com/guide/specification

Dziwne jest ograniczenie prędkości do 225 km/h.
Moc wyścigowa 133 kW, moc "do wyprzedzania": dodatkowe 67 kW.
Minimalna waga pojazdu 800 kg, baterie 200 kg.

Nie bardzo rozumiem, na czym ma polegać wyścig technologiczny, skoro
wszystkie samochody będą miały sztuczne ograniczenia. Gdzie tu pole do
innowacji?

Powinno to pobudzić badania nad akumulatorami - to jest obecnie
największym problemem samochodów elektrycznych.

Tak, możesz mieć rację. Doczytałem, że każdy kierowca ma dwa samochody. Wyścig ma trwać około godziny i obowiązkowo każdy kierowca ma dwa razy zmienić samochód w czasie jego trwania. Będzie to więc test szybkości ładowania. Dodatkowo przed wyścigiem godzinny trening i kwalifikacje: 4 okrążenia. Wszystko tego samego dnia.




--
MN

Data: 2013-12-11 09:04:39
Autor: masti
Rusza e-Formu³a, wy¶cigi samochodów elektrycznych
Dnia pięknego Wed, 11 Dec 2013 09:34:06 +0100 osobnik zwany Marcin N
napisał:

W dniu 2013-12-11 09:05, Albercik pisze:
W dniu 11.12.2013 07:43, Marcin N pisze:
http://www.fiaformulae.com/guide/specification

Dziwne jest ograniczenie prędkości do 225 km/h. Moc wyścigowa 133 kW,
moc "do wyprzedzania": dodatkowe 67 kW. Minimalna waga pojazdu 800 kg,
baterie 200 kg.

Nie bardzo rozumiem, na czym ma polegać wyścig technologiczny, skoro
wszystkie samochody będą miały sztuczne ograniczenia. Gdzie tu pole do
innowacji?

Powinno to pobudzić badania nad akumulatorami - to jest obecnie
największym problemem samochodów elektrycznych.

Tak, możesz mieć rację. Doczytałem, że każdy kierowca ma dwa samochody.
Wyścig ma trwać około godziny i obowiązkowo każdy kierowca ma dwa razy
zmienić samochód w czasie jego trwania. Będzie to więc test szybkości
Å‚adowania.

raczej przesiadania. Przecież nie będą ładować w boksie.

I ten zabójczy dźwięk suszarki do włosów :)



--
Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-12-11 10:20:23
Autor: Marcin N
Rusza e-Formuła, wyścigi samochodów elektrycznych
W dniu 2013-12-11 10:04, masti pisze:

Tak, możesz mieć rację. Doczytałem, że każdy kierowca ma dwa samochody.
Wyścig ma trwać około godziny i obowiązkowo każdy kierowca ma dwa razy
zmienić samochód w czasie jego trwania. Będzie to więc test szybkości
Å‚adowania.

raczej przesiadania. Przecież nie będą ładować w boksie.

A gdzie mają ładować?
Chyba, że będą tylko zmieniać aku. Sądzę jednak, że chodzi o pokaz szybkiego ładowania.


--
MN

Data: 2013-12-11 09:24:30
Autor: masti
Rusza e-Formu³a, wy¶cigi samochodów elektrycznych
Dnia pięknego Wed, 11 Dec 2013 10:20:23 +0100 osobnik zwany Marcin N
napisał:

W dniu 2013-12-11 10:04, masti pisze:

Tak, możesz mieć rację. Doczytałem, że każdy kierowca ma dwa
samochody. Wyścig ma trwać około godziny i obowiązkowo każdy kierowca
ma dwa razy zmienić samochód w czasie jego trwania. Będzie to więc
test szybkości ładowania.

raczej przesiadania. Przecież nie będą ładować w boksie.

A gdzie mają ładować?
Chyba, że będą tylko zmieniać aku. Sądzę jednak, że chodzi o pokaz
szybkiego Å‚adowania.

przecież napisałi, że kierowca będzie zmieniać samochód. Czyli przesiadać się do już naładowanego.



--
Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-12-11 10:28:57
Autor: Marcin N
Rusza e-Formuła, wyścigi samochodów elektrycznych
W dniu 2013-12-11 10:24, masti pisze:
Dnia pięknego Wed, 11 Dec 2013 10:20:23 +0100 osobnik zwany Marcin N
napisał:

W dniu 2013-12-11 10:04, masti pisze:

Tak, możesz mieć rację. Doczytałem, że każdy kierowca ma dwa
samochody. Wyścig ma trwać około godziny i obowiązkowo każdy kierowca
ma dwa razy zmienić samochód w czasie jego trwania. Będzie to więc
test szybkości ładowania.

raczej przesiadania. Przecież nie będą ładować w boksie.

A gdzie mają ładować?
Chyba, że będą tylko zmieniać aku. Sądzę jednak, że chodzi o pokaz
szybkiego Å‚adowania.

przecież napisałi, że kierowca będzie zmieniać samochód. Czyli przesiadać
się do już naładowanego.

Ale każdy kierowca ma tylko dwa samochody do dyspozycji. Wysiada z A, jedzie B, potem musi B zamienić znowu na A więc A musi być doładowany.

Poza tym: wcześniej trening godzinny - też pewnie kilka zmian samochodu. Na kwalifikacje - jeden musi być "pod korek". Na wyścig też lepiej nie jechać w połowie pustym.


--
MN

Data: 2013-12-11 10:33:31
Autor: Albercik
Rusza e-Formuła, wyścigi samochodów elektrycznych
W dniu 11.12.2013 10:24, masti pisze:
Dnia pięknego Wed, 11 Dec 2013 10:20:23 +0100 osobnik zwany Marcin N
napisał:

W dniu 2013-12-11 10:04, masti pisze:

Tak, możesz mieć rację. Doczytałem, że każdy kierowca ma dwa
samochody. Wyścig ma trwać około godziny i obowiązkowo każdy kierowca
ma dwa razy zmienić samochód w czasie jego trwania.

przecież napisałi, że kierowca będzie zmieniać samochód. Czyli przesiadać
się do już naładowanego.

ale samochód będzie zmieniał dwa razy, czyli wyścig kończy tym samochodem co zaczynał, więc ładować trza będzie, chyba raczej nie zezwolą na wymianę akumulatorów, to by była porażka.

Data: 2013-12-11 09:35:27
Autor: masti
Rusza e-Formu³a, wy¶cigi samochodów elektrycznych
Dnia pięknego Wed, 11 Dec 2013 10:33:31 +0100 osobnik zwany Albercik
napisał:

W dniu 11.12.2013 10:24, masti pisze:
Dnia pięknego Wed, 11 Dec 2013 10:20:23 +0100 osobnik zwany Marcin N
napisał:

W dniu 2013-12-11 10:04, masti pisze:

Tak, możesz mieć rację. Doczytałem, że każdy kierowca ma dwa
samochody. Wyścig ma trwać około godziny i obowiązkowo każdy
kierowca ma dwa razy zmienić samochód w czasie jego trwania.

przecież napisałi, że kierowca będzie zmieniać samochód. Czyli
przesiadać się do już naładowanego.

ale samochód będzie zmieniał dwa razy, czyli wyścig kończy tym
samochodem co zaczynał, więc ładować trza będzie, chyba raczej nie
zezwolą na wymianę akumulatorów, to by była porażka.

a niby czemu nie? Zresztą to i tak jest porażka :)



--
Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-12-11 09:44:31
Autor: AZ
Rusza e-Formuła, wyścigi samochodów elektrycznych
On 2013-12-11, masti <gone@to.hell> wrote:

ale samochód będzie zmieniał dwa razy, czyli wyścig kończy tym
samochodem co zaczynał, więc ładować trza będzie, chyba raczej nie
zezwolą na wymianę akumulatorów, to by była porażka.

a niby czemu nie? Zresztą to i tak jest porażka :)

Mnie tylko ciekawi czy bedzie duzo pozarow ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-11 09:47:12
Autor: masti
Rusza e-Formu³a, wy¶cigi samochodów elektrycznych
Dnia pięknego Wed, 11 Dec 2013 09:44:31 +0000 osobnik zwany AZ napisał:

On 2013-12-11, masti <gone@to.hell> wrote:

ale samochód będzie zmieniał dwa razy, czyli wyścig kończy tym
samochodem co zaczynał, więc ładować trza będzie, chyba raczej nie
zezwolą na wymianę akumulatorów, to by była porażka.

a niby czemu nie? Zresztą to i tak jest porażka :)

Mnie tylko ciekawi czy bedzie duzo pozarow ;-)

i kogo pierwszego kopnie :)



--
Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-12-13 14:16:46
Autor: robot
Rusza e-Formuła, wyścigi samochodów elektrycznych
W dniu 2013-12-11 09:05, Albercik pisze:

Powinno to pobudzić badania nad akumulatorami - to jest obecnie największym problemem samochodów elektrycznych.

Największym problemem samochodów elektrycznych jest brak sieci
elektrycznej umożliwiającej ładowanie takich samochodów.

Teraz mało się mówi o znaczeniu takiej sieci, ponieważ
udział samochodów elektrycznych na świecie jest praktycznie zerowy,
więc i sieć nie potrzebna.

Taka sieć prawdopodobnie nigdy nie powstanie.

--
pozdro

Data: 2013-12-15 16:06:46
Autor: kogutek444
Rusza e-Formu³a, wy¶cigi samochodów elektrycznych
W dniu pi±tek, 13 grudnia 2013 14:16:46 UTC+1 u¿ytkownik robot napisa³:
W dniu 2013-12-11 09:05, Albercik pisze:



> Powinno to pobudziæ badania nad akumulatorami - to jest obecnie najwiêkszym problemem samochodów elektrycznych.

>

Najwiêkszym problemem samochodów elektrycznych jest brak sieci

elektrycznej umo¿liwiaj±cej ³adowanie takich samochodów.



Teraz ma³o siê mówi o znaczeniu takiej sieci, poniewa¿

udzia³ samochodów elektrycznych na ¶wiecie jest praktycznie zerowy,

wiêc i sieæ nie potrzebna.



Taka sieæ prawdopodobnie nigdy nie powstanie.



-- pozdro

Masz racjê. W przeci±gu piêædziesiêciu lat nie powstanie. Dla mnie 30 lat do przodu to nigdy.

Data: 2013-12-11 11:10:45
Autor: K
Rusza e-Formuła, wyścigi samochodów elektrycznych
W dniu 11-12-2013 07:43, Marcin N pisze:
http://www.fiaformulae.com/guide/specification

Dziwne jest ograniczenie prędkości do 225 km/h.
Moc wyścigowa 133 kW, moc "do wyprzedzania": dodatkowe 67 kW.
Minimalna waga pojazdu 800 kg, baterie 200 kg.

Nie bardzo rozumiem, na czym ma polegać wyścig technologiczny, skoro
wszystkie samochody będą miały sztuczne ograniczenia. Gdzie tu pole do
innowacji?

Pierwszy wyścig we wrześniu 2014. Zobaczymy, jak to wyjdzie...


zobacz jakie zmiany zaszly w F1 w ciagu ostatnich 15lat. tego sie juz nie da ogladac. od przyszlego sezonu m.in. 5 silnikow na kierowce itp bzdury typu DRS, KERS, a jak spadnie deszcz to przerywaja wyscig.

Data: 2013-12-11 19:16:51
Autor: LEPEK
Rusza e-Formuła, wyścigi samochodów elektrycznych
W dniu 2013-12-11 07:43, Marcin N pisze:

Nie bardzo rozumiem, na czym ma polegać wyścig technologiczny, skoro
wszystkie samochody będą miały sztuczne ograniczenia. Gdzie tu pole do
innowacji?

Nie bój, jak będzie zbyt nudno, to na jedną, dwie rundy przed końcem zmienią np. system punktacji i włala ;)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068  sqter'08

Data: 2013-12-11 23:22:55
Autor: Adam
Rusza e-Formu³a, wy¶cigi samochodów elektrycznych
W dniu 2013-12-11 19:16, LEPEK pisze:
W dniu 2013-12-11 07:43, Marcin N pisze:

Nie bardzo rozumiem, na czym ma polegaæ wy¶cig technologiczny, skoro
wszystkie samochody bêd± mia³y sztuczne ograniczenia. Gdzie tu pole do
innowacji?

Nie bój, jak bêdzie zbyt nudno, to na jedn±, dwie rundy przed koñcem
zmieni± np. system punktacji i w³ala ;)


Ja widzê jeszcze jeden aspekt "nudno¶ci" - przy napêdzie spalinowym s³ychaæ silnik.
A w wy¶cigach "elektryków"? Trochê, jak ogl±danie filmu niemego ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2013-12-12 01:40:51
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Rusza e-Formuła, wyścigi samochodów elektrycznych
W dniu 2013-12-11 23:22, Adam pisze:

Ja widzę jeszcze jeden aspekt "nudności" - przy napędzie
spalinowym słychać silnik.
A w wyścigach "elektryków"? Trochę, jak oglądanie filmu niemego ;)

Zieeeeeeew ...

http://www.youtube.com/watch?v=ckthGAtPXiA


--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterów MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2013-12-12 07:59:50
Autor: Marcin N
Rusza e-Formu³a, wy¶cigi samochodów elektrycznych
W dniu 2013-12-11 23:22, Adam pisze:

Ja widzê jeszcze jeden aspekt "nudno¶ci" - przy napêdzie spalinowym
s³ychaæ silnik.
A w wy¶cigach "elektryków"? Trochê, jak ogl±danie filmu niemego ;)

Tu masz d¼wiêk takiego samochodu:
http://www.fiaformulae.com/guide/sound

Napisali, ¿e wje¿d¿aj±c do boksu bêdzie dodatkowo ha³asowa³, ¿eby by³o s³ychaæ, ¿e nadje¿d¿a.


--
MN

Rusza e-Formuła, wyścigi samochodów ele ktrycznych

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona