Data: 2009-11-20 15:12:22 | |
Autor: FD | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
niby stoi na wlasnych kolach....
ogon urwany... wirnik rozwalony :| a taki ładny wiatrak był... zaloga zyje |
|
Data: 2009-11-20 15:14:01 | |
Autor: FD | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
FD pisze:
wiecej http://www.tvn24.pl/-1,1629677,0,1,wypadek-smiglowca-lpr-_-dwie-osoby-poszkodowane,wiadomosc.html "Dwie osoby zostały poszkodowane w wypadku śmigłowca Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w Warszawie - poinformowała tvn24.pl warszawska straż pożarna. Do wypadku doszło na warszawskim Bemowie. Do wypadku doszło na warszawskim lotnisku na Bemowie około godz. 14.30. - Podczas podchodzenia do lądowania doszło do wypadku. Uszkodzeniu uległ wirnik i śmigło. Poszkodowanym jest pilot oraz nawigator - poinformowali nas strażacy. Pomocy poszkodowanym udziela Lotnicze Pogotowie Ratunkowe oraz zakładowa straż pożarna. Według informacji TVN Warszawa, która pierwsza poinformowała o wypadku, śmigłowiec Agusta spadł przed hangarami. Odbywał lot próbny." |
|
Data: 2009-11-20 17:02:36 | |
Autor: Miokosuki | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
FD pisze: Dziewi mnie ze są pieniądze na nowoczesny sprzent, a na szkolenie pilotów nic jk |
|
Data: 2009-11-20 18:52:03 | |
Autor: Marek Fafka | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Miokosuki pisze:
kolina - przesadzasz, przecież ciebie na super pilota lufthanzy wyszkolili, latałeś juz tym erbusem co bierze 2 tysiące paxów?FD pisze: Normalnie idzie jak szybowiec, ale ciebie to pewnie nie interesuje, wolisz kiełbasę z cebulą wpierniczać. Jedyna nadzieja w tym wypadku lpeeru że jak rozwalisz się mknąc kaszlakiem do rodziny po wałówkę nie zdążom sciągnąć śmigłowca z kelc. nic siem nie martw, bendziemy lampki ci na poboczu zapalali wirtułalnie. mf |
|
Data: 2009-11-20 16:46:38 | |
Autor: Qwinto | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
"FD" <fakedetector@o2.pl> wrote in message
news:he68a0$qcu$1atlantis.news.neostrada.pl... niby stoi na wlasnych kolach.... Tak wygladał: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Agusta_A109_Power_Lotnicze_Pogotowie_Ratunkowe_2007.jpg http://www.airliners.net/search/photo.search?regsearch=SP-HXA (o ile SP-HXA) -- Pozdrawiam Qwinto |
|
Data: 2009-11-20 17:49:00 | |
Autor: Michal W. | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
> a taki ładny wiatrak był... Kurcze na poczatku myslalem ze to Mi-2 byl, takiego rzecha to nie szkoda, ale nowiutka Augusta bez ogona... zal patrzec... na prawde tego nie ma sensu naprawiac? To byl pierwszy i jedyny egzemplarz LPRowy, czy toto jest ubezpieczone? Wiem ze lepiej bylo by poczekac pol roku na efekty dzialania KBWL ale jak moglo sie to stac tym bardziej ze smiglowiec stoi na wlasnych kolach ... ??? Michal W. |
|
Data: 2009-11-20 09:48:28 | |
Autor: Jan Górski | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Podobno wpadł w rezonans już po posadzeniu na ziemii, pilot zdążył
wyłączyć już jakieś urządzenia pokładowe. Czy to mogło wyglądać tak ? http://www.youtube.com/watch?v=RihcJR0zvfM&feature=fvst Czy to mógł być błąd pilota ? Czy z takiego rezonansu można wyjść ? ( Logika mi podpowiada, że podniesienie maszyny mogłoby wyprowadzić z rezonansu ) |
|
Data: 2009-11-20 19:09:42 | |
Autor: | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Czy to m=F3g=B3 by=E6 b=B3=B1d pilota ? Czy z takiego rezonansu mo=BFna wyj= Nie tylko logika, ale to jest jedyna możliwość. Pełne obroty i podnieść skok łopat. Niestey, jeżeli zaczęli już gasić turbiny i obroty wirnika zaczęły spadać, nie da się ich tak szybko podnieść, żeby zareagować... -- |
|
Data: 2009-11-20 20:13:59 | |
Autor: Miokosuki | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Nie tylko logika, ale to jest jedyna możliwość. myslę że ewidentny rzeczywiście błąd pilota jk |
|
Data: 2009-11-21 20:16:46 | |
Autor: Tomek | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Użytkownik "Miokosuki" <Mikolaj.Berno@onetSPAM.pl> napisał w wiadomości news:he6ppp$pi$1news.onet.pl... Nie tylko logika, ale to jest jedyna możliwość. Jeśli to kwestia rezonansu naziemnego to "wina" pilota jest w zasadzie żadna (poza tym, że jest pilotem). Każdy śmigłowiec majacy wirnik typu przegubowego jest w czasie prób i badań prototypu badany na skłonność do rezonansu i są określone wytyczne odnośnie np. stanu regulacji amortyzatorów podwozia (a nawett ciśnienia w ogumieniu w śmigłowcach z podwozime kołowym!) . Rolę też może pełnic twardość podłoża w miejscu posadowienia śmigłowca po lądowaniu. Musiało coś nie zadziałać w układach bądź generacji bądź rłumienia drgań od wirnika przebubowego i dosżło (nie po raz pierwszy i nie ostatni) do wypadku z tego powodu. |
|
Data: 2009-11-21 20:28:09 | |
Autor: FD | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Tomek pisze:
nie tlumacz debilowi i tak nie pojmie... poza tym juz wydal wyrok ;] na jednego z najlepszych pilotów smigłowcowych w polsce........... |
|
Data: 2009-11-23 14:18:46 | |
Autor: Miokosuki | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
na jednego z najlepszych pilotów smigłowcowych w polsce........... no niewiem. NIezastosawał stnadadowej procedury w tym przypadku tj podniesieńia maszyny jk |
|
Data: 2009-11-23 14:28:49 | |
Autor: FD | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Miokosuki pisze:
na jednego z najlepszych pilotów smigłowcowych w polsce........... kolina .. znalazlej juz przepisy nakazujace latac w kapokach ?? |
|
Data: 2009-11-23 16:27:23 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Miokosuki wrote:
na jednego z najlepszych pilotów smigłowcowych w polsce........... Kolina, ty nie znasz standardowej procedury. Już ci powiedziałęm idź skocz przywiązany do krzesła z 3 piętra -- będzie o jednego kretyna mniej \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2009-11-21 21:23:13 | |
Autor: | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
To nie pierwszy raz, w tamtym wypadku wyrwało cał~ą przekładnię razem z silnikiem: http://redirectingat.com/?id=42X487496&url=http%3A%2F%2Fwww.ntsb.gov%2Fntsb%2Fbrief.asp%3Fev_id%3D20060130X00132%26key%3D1 -- |
|
Data: 2009-11-23 17:36:44 | |
Autor: Miokosuki | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
To nie pierwszy raz, w tamtym wypadku wyrwało cał~ą przekładnię Widzisz najgorsze jest że cipiloci nie muszą ćwiczyć takich awari na symulatorach. Facet przeleci się, zaliczy egzamin potem i jak wystompi coś niestandartowego, to jest zaskoczony i bezradny. W głupich samo pasażerskich, które w wienkszości i tak lataja na autopilotach, piloci co rok przechodzo symo. jk |
|
Data: 2009-11-23 23:20:13 | |
Autor: FD | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Miokosuki pisze:
To nie pierwszy raz, w tamtym wypadku wyrwało cał~ą przekładnię przejedz sie barani łbie na bemowo to zobaczysz caly nowy budynek postawiony z symulatorem! i przestan pieprzyc taki glupoty bo juz żal żyć sciska |
|
Data: 2009-11-24 07:22:18 | |
Autor: Miokosuki | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
przejedz sie barani łbie na bemowo to zobaczysz caly nowy budynek postawiony z symulatorem! ale misiu ja nie mówie ze nie ma budynku i symulatorów. Jak mówił wczoraj rzecznik: "obowionzkui nie ma, a symulatory są dopiero konfigurowane" Przepraszam ci przez gardłoi nie przerjdzie pewnie tylko epintety jk |
|
Data: 2009-11-23 16:25:45 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Miokosuki wrote:
Nie tylko logika, ale to jest jedyna możliwość. Kolina, spadaj -- idź przywiąż się do stołka i skocz na dupę z 3 piętra jak ci w innym wątku radziłem \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2009-11-20 21:51:24 | |
Autor: Michal Jankowski | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
" " <gyronut.SKASUJ@gazeta.pl> writes:
Nie tylko logika, ale to jest jedyna możliwość. MacGyver potrafi: http://www.youtube.com/watch?v=6vICf8l-KV0 MJ |
|
Data: 2009-11-21 04:30:51 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Użytkownik gyronut.SKASUJ@gazeta.pl napisał:
Kurcze - podwozie wygląda na w miarę całe czyli nie przyglebili na twardo. Jak zatem musiało nimi telepać skoro jeden ma jakieś obrażenia narządów wewnętrznych a drugi uszkodzony kręgosłup? Czy też te informacje to raczej typowe sianie paniki i szukanie świeżego mięcha przez dziennikarzy? -- Darek |
|
Data: 2009-11-21 09:42:03 | |
Autor: FD | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Dariusz K. Ładziak pisze:
Kurcze - podwozie wygląda na w miarę całe czyli nie przyglebili na twardo. Jak zatem musiało nimi telepać skoro jeden ma jakieś obrażenia narządów wewnętrznych a drugi uszkodzony kręgosłup? Czy też te informacje to raczej typowe sianie paniki i szukanie świeżego mięcha przez dziennikarzy? to drugie..... |
|
Data: 2009-11-21 07:06:02 | |
Autor: --Kondor--> | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Pilota szkolącego się nie znam, a pilot instruktor to najlepszy pilot
jaki instnieje, znany szeroko w kręgach lotniczych, były mistrz Polski w akobacji. i midwójke i aguste mial w jednym paluszku. |
|
Data: 2009-11-21 16:46:36 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Użytkownik FD napisał:
Dariusz K. Ładziak pisze: Aha. Bo coś mi się zdjęcia z opisywanymi obrażeniami nie do końca zgadzały - co mają połamane łopaty i ucięta belka ogonowa do obrażeń pilotów przypiętych pasami? -- Darek |
|
Data: 2009-11-21 15:58:38 | |
Autor: PL(N)umber_One | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Witam
Nic nie wyrokuję, nie mniej ciekawi mnie, jaki to błąd pilota może spowodować, że maszyna wpada w drgania tak silne, że powodują znaczne zniszczenia? PP -- |
|
Data: 2009-11-21 17:06:28 | |
Autor: --=JJay=-- | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
FD pisze:
niby stoi na wlasnych kolach.... Na razie taka oficjalna informacja na stronie LPR http://www.lpr.com.pl/pl/aktualnosci.html?news=wydarzenia pozdrawiam -- -- =JJay=-- www.aeroklub.deblin.pl, moje zdjęcia na airliners.net - http://tiny.pl/rcwl i na airfoto.pl - http://tiny.pl/n3mk Nie dyskutuj z debilem bo najpierw ściągnie cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
Data: 2009-11-21 16:18:00 | |
Autor: Lukasz Trabinski | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
-- =JJay=-- <jjay@nospamgazeta.pl> wrote:
FD pisze: Tyle zostało, fotę zrobiłem dzisiaj: http://lukasz.eu.org/zdjecia/agusta.jpg -- ŁT |
|
Data: 2009-11-21 18:06:00 | |
Autor: Michal W. | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :(: | |
Lukasz Trabinski wrote:
Jestem ciekaw czy dalo by sie go odbudowac tak jak to zrobiono z Sokolem TOPRu (a wlasciwie to LPRu), ktory ladowal autorotacyjnie w Murzasichlu po obcieciu silnikow. Z tego co wiem to dostal nowa skorupe + ogon i lata do dzis, a stara zostala oddana do muzeum Ratownictwa Medycznego. Aczkolwiek tam wirnik byl zdrowy... Michal W. |
|
Data: 2009-11-21 18:14:55 | |
Autor: --=JJay=-- | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( : | |
Michal W. pisze:
Jestem ciekaw czy dalo by sie go odbudowac tak jak to zrobiono z Sokolem TOPRu (a wlasciwie to LPRu), ktory ladowal autorotacyjnie Pewnie dałoby się odbudować, ale czy to sie będzie opłacało? Wszystko rozbije sie o to ile będzie odszkodowania z ubezpieczenia i jakie koszty ewentualnej naprawy. pozdrawiam -- -- =JJay=-- www.aeroklub.deblin.pl, moje zdjęcia na airliners.net - http://tiny.pl/rcwl i na airfoto.pl - http://tiny.pl/n3mk Nie dyskutuj z debilem bo najpierw ściągnie cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
Data: 2009-11-21 20:08:16 | |
Autor: FD | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( : | |
Michal W. pisze:
ogon to nie problem, w koncu to praktycznie pusta rura natomiast tu przekladnia cala wyrwana :| i podejzewam ze spory fragment kadluba mógł geometrie "zgubic"... zwróćcie uwage ze prawdopodobnie drzwi sie nie zamykają.... ciekawe jak sufit w kabinie wyglada... jak przekladnie wybudowywalo mogl tez wal silnika oberwac... tu jest opisane zjawisko jakie prawdopodobnie zaszlo http://pl.wikipedia.org/wiki/Rezonans_naziemny i dwa filmiki jak rezonans rozwala 'Czinuka' |
|
Data: 2009-11-21 21:45:13 | |
Autor: Wojciech Ścigała | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( : | |
Użytkownik FD napisał:
ogon to nie problem, w koncu to praktycznie pusta rura natomiastWziąć wrak Agusty na warsztat, wyklepać na Eurocoptera i gotowe. -- Wojtuś.net |
|
Data: 2009-11-22 00:57:30 | |
Autor: Rudolf Wasilewski | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( : | |
Wojciech Ścigała pisze:
Użytkownik FD napisał: Wziąć wrak Agusty na warsztat, wyklepać na Eurocoptera i gotowe.W hangarze obok- kilka suszarek wymalowanych w barwy lpr gotowych stoi... R |
|
Data: 2009-11-22 21:10:49 | |
Autor: Roman | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Użytkownik "FD" <fakedetector@o2.pl> napisał w wiadomości news:he68a0$qcu$1atlantis.news.neostrada.pl... niby stoi na wlasnych kolach.... Czy ta Agusta miała tzw. czarną skrzynkę. Czy będą nagrania parametrów pracy silnika, wyłączanie podzespołów? Te silniki łatwo wprowadzić w pompaż, a od niego już niedaleko do wibracji. Czy jest nagranie rozmów załogi? Dotychczas nic o tym nie piszecie. Pozdrawiam Roman |
|
Data: 2009-11-23 20:28:05 | |
Autor: Adampio | |
Rozwali | |
Rzepa:
http://www.zw.com.pl/artykul/282386,421848_Spadl_Ratownik_12.html pisze że: Piloci ćwiczyli manewr podejścia do lądowania w sytuacji, gdy jeden O co chodzi z tym wlaczaniem slinika po wyladowaniu? Adampio |
|
Data: 2009-11-23 11:59:52 | |
Autor: heja | |
Rozwali | |
O co chodzi z tym wlaczaniem slinika po wyladowaniu? Chyba chodzi o wyłączanie. -- Michał |
|
Data: 2009-11-24 14:59:14 | |
Autor: Tomek | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Użytkownik "Roman" <ar.wozniak@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:hec6go$28c$1nemesis.news.neostrada.pl... Te silniki łatwo wprowadzić w pompaż, a od niego już niedaleko do wibracji. Pompaż silników nie ma nic wzpólnego z rezonansem naziemnym. Pompaż zdecydowaie utrudnia wyjście z stuacji rezonansu jednakże pod warunkiem że śmigłowiec ma zamiar startować a nie lądować. T. |
|
Data: 2009-11-24 15:55:17 | |
Autor: Miokosuki | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Pompaż silników nie ma nic wzpólnego z rezonansem naziemnym. oj ma, zwłaszcza przy londowaniu i tajej sytucacji jak ta, gdzie kolejne systemy były wyłączane jk |
|
Data: 2009-11-24 20:29:51 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Miokosuki wrote:
Pompaż silników nie ma nic wzpólnego z rezonansem naziemnym. Kolina, zrobiłeś już eksperyment z krzesłem? -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|