Data: 2010-02-24 14:22:03 | |
Autor: Miki | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
Szukam autka osobowego, w którym silnik (najlepiej dieselek) miałby
rozrząd i pompę napędzaną NIE paskiem czy łańcuszkiem, ale kołami zębatymi. Czy jakaś w miarę współczesna konstrukcja ma coś takiego? Pozdrówka Miki |
|
Data: 2010-02-24 16:26:17 | |
Autor: Pszemol | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
"Miki" <mikpok@gmail.com> wrote in message news:627feb94-1560-4ae7-a325-7acdb6ae7b57z11g2000yqz.googlegroups.com...
Szukam autka osobowego, w którym silnik (najlepiej dieselek) miałby Zważywszy na to jak daleko jest od korbowodu do wałka rozrządu to raczej wątpię abyś coś takiego znalazł... I czemu miałoby to służyć? |
|
Data: 2010-02-24 14:39:27 | |
Autor: hamberg | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
Zważywszy na to jak daleko jest od korbowodu do wałka rozrządu pewnie zeby osczedzic glupie 500zl co jakis czas na wymianie rozrzadu... |
|
Data: 2010-02-25 10:03:41 | |
Autor: Pszemol | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
"hamberg" <radoslaw.gawlik@gmail.com> wrote in message news:230dabb9-d6cf-4495-8955-997e429d7372a18g2000yqc.googlegroups.com...
Zważywszy na to jak daleko jest od korbowodu do wałka rozrządu Ten problem już dawno jest rozwiązany - trwałość nowoczesnych konstrukcji wystarcza na uniknięcie tej operacji przez całe życie auta. |
|
Data: 2010-02-24 22:41:13 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
Dnia 24.02.2010 Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał/a:
"Miki" <mikpok@gmail.com> wrote in message news:627feb94-1560-4ae7-a325-7acdb6ae7b57z11g2000yqz.googlegroups.com... Hałasowi w kabinie :) -- "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu". Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę. |
|
Data: 2010-02-25 00:19:26 | |
Autor: bratPit | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
Szukam autka osobowego, w którym silnik (najlepiej dieselek) miałby hmm... czy "full size pickup truck'a" zaliczasz do osobówki? bo jeżeli tak, to któryś z Fordów serii F (250-tka?) ma bodaj 6,4 L diesla (coś mi się majaczy że był też 7,5L) z rozrządem na kołach zębatych ;D brat |
|
Data: 2010-02-25 00:26:35 | |
Autor: peter | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
Czy jakaś w miarę współczesna konstrukcja ma coś takiego? bierz voyagera 2.5 td - ma to czego szukasz he he http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=249 |
|
Data: 2010-02-25 08:04:21 | |
Autor: CeSaR | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
Garbus :-)
Może mało współczesny, nie do końca diesel no ale paska rozrządu nie ma :-) C |
|
Data: 2010-02-25 08:50:06 | |
Autor: vwojtas | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
Użytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisał w wiadomości news:hm57db$1r1$1news.onet.pl... Garbus :-) I pompy wody też :-) -- Pozdrawiam VWojtas |
|
Data: 2010-02-25 08:54:21 | |
Autor: CeSaR | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
I pompy wody też :-) No sie wie :-) C |
|
Data: 2010-02-25 09:18:34 | |
Autor: vwojtas | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
Użytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisał w wiadomości news:hm5ab3$8n1$1news.onet.pl... Wiesz nie każdy to wie, kiedyś na zlocie dostałem jako nagrodę borygo :-)I pompy wody też :-) -- Pozdrawiam VWojtas |
|
Data: 2010-02-25 09:29:03 | |
Autor: CeSaR | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
Wiesz nie każdy to wie, kiedyś na zlocie dostałem jako nagrodę borygo :-) Wiesz, może to była jakaś sugestia..... Nie to, żebym się czepiał ...... :-) Druch Borygo C |
|
Data: 2010-02-25 09:37:54 | |
Autor: MarcinJM | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
vwojtas pisze:
Użytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisał w wiadomości news:hm5ab3$8n1$1news.onet.pl... Nagrody rozdziela sie w niedziele, a w niedziele to z groszem krucho... twoj wyglad musial zainspirowac darczynce... ;) -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-02-26 07:11:28 | |
Autor: vwojtas | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:hm5ct2$f0d$1news.onet.pl... vwojtas pisze: Ale ja byłem tchrzezwiusieńki, hep :-) |
|
Data: 2010-02-26 07:20:35 | |
Autor: MarcinJM | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
vwojtas pisze:
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:hm5ct2$f0d$1news.onet.pl... No wlasnie. ;) -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-02-25 08:06:04 | |
Autor: Tomisk | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
W dniu 2010-02-24 23:22, Miki pisze:
Szukam autka osobowego, w którym silnik (najlepiej dieselek) miałby Terrano II 2,7 TD Pozdrawiam Tomek |
|
Data: 2010-02-25 09:27:46 | |
Autor: Hinek | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
Użytkownik "Tomisk" <tomaszs1@wp.pl> napisał
Dokladnie. Silnik ten jest niezwykle trwaly i niezawodny. Kola rozrzadu maja zeby skosne dzieki czemu pracuje on bardzo cicho, slychac tylko delikatny gwizd. To jeden z najbardziej udanych silnikow Nissana. To silnik TD27Ti. Jest to skrocona o 2 cylindry wersja kultowego silnika TD42Ti... Poziom PMS rosnie z kazdym miesiacem - co widac w postach powyzej. Nie chodzi mi tu o Ciebie, lecz o medrcow zabierajacych glos powyzej. Pozdr -- Hinek |
|
Data: 2010-02-25 10:58:40 | |
Autor: peter | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
Dokladnie. Silnik ten jest niezwykle trwaly i niezawodny. ani jeden ani drugi swietny nie jest |
|
Data: 2010-02-25 12:27:43 | |
Autor: Tomisk | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
W dniu 2010-02-25 10:58, peter pisze:
...
mógłbyś uzasadnić ? ja mam 2002 rok przejechane 265kkm kupiony w 2004 przez mojego ojca z przebiegiem 60kkm i o d tego czasu oprócz wymian oleju przy silniku nic się nie robi. Pozdrawiam Tomek |
|
Data: 2010-02-25 16:14:55 | |
Autor: peter | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
mógłbyś uzasadnić ? forum4x4.pl |
|
Data: 2010-02-25 21:30:58 | |
Autor: Hinek | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
Użytkownik "peter" <abc@FAKE.pl> napisał
No właśnie. Poczytaj tam. Pozdr -- Hinek |
|
Data: 2010-02-25 21:43:27 | |
Autor: peter | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
No właśnie. Poczytaj tam. no wlasnie czytam od lat. |
|
Data: 2010-02-25 22:01:03 | |
Autor: Hinek | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
Użytkownik "peter" <abc@FAKE.pl> napisał
Widocznie nieuwaznie.. :] -- Hinek |
|
Data: 2010-02-25 14:40:42 | |
Autor: MarcinJM | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
Hinek pisze:
Użytkownik "Tomisk" <tomaszs1@wp.pl> napisał Zdaje sie, ze nie bylo takiego silnika byl TD42 Wiesz, fiat 126p mial skrocona do 2 cylindrow wersje silnika wyczynowego Lancia ;) Dobre i trwale w nissanie byly wlasnie 6 cylindrowki, 3.3, 2.7, 4.2 Taka jest moja opinia jako wieloletniego uzytkownika parcha 3.3, jak i innych uzytkownikow patroli, ktorych znam. Nie twierdze, ze to prawda objawiona :) -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-02-25 15:17:27 | |
Autor: Hinek | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał
Skoro o Parchu mowa, to silnik 3.3 jest wieczny. Podobnie 4.2 o ktorym pisalem. Silnika 2.7 szesciocylindrowego(?) nie znam. Jest slynny 2.8 z pekajaca glowica :) Silnik 2.7 z Terrano powstal przez "obciecie" dwoch cylindrow z 4.2 Pozdr -- Hinek |
|
Data: 2010-02-25 15:30:44 | |
Autor: MarcinJM | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
Hinek pisze:
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał No 2.8 racyja, tak jak 3.3 to wlasciwie 3.2 :) Ale przeciez my, dzentelmeni nie bedziemy sie klocili o setke, kiedy tu sie o 3 litry rozchodzi ;) Niby te glowice pekaly, ale jakos niewielu znam, ktorym pekla. Owszem, znaja oni kogos, kto zna kogos komu pekla, ale tak "osobiscie" to nie bardzo. Tak samo jak moj 2.6 w trooperze mial nie wytrzymac "bo glowica". Ma 356 tysi najechane, z czego ok 70 na LPG. I nic. Skubaniec nawet oleju nie zre w widoczny sposob. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-02-25 08:59:49 | |
Autor: omega_fan | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
Miki wrote:
Szukam autka osobowego, w którym silnik (najlepiej dieselek) miałby Zdaje się, że VW Transporter T5 2.5 TDI. |
|
Data: 2010-02-25 17:33:37 | |
Autor: V-Tec | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
omega_fan pisze:
Miki wrote: pierwsze słyszę. Czy mógłby ktoś potwierdzić/zaprzeczyć? -- pozdr, W. |
|
Data: 2010-02-25 18:22:52 | |
Autor: Grzegorz Prędki | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
V-Tec pisze:
omega_fan pisze: Tam jest pasek. |
|
Data: 2010-02-25 19:00:26 | |
Autor: omega_fan | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
Grzegorz Prędki wrote:
V-Tec pisze: Tak? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1494620.html#7313401 |
|
Data: 2010-02-25 20:04:27 | |
Autor: Karolek | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
Grzegorz Prędki pisze:
Ma kola zebate i to nawet 10 :> -- Karolek |
|
Data: 2010-02-25 12:27:01 | |
Autor: Miki | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
On 25 Lut, 20:04, Karolek <dragNOS...@o2.pl> wrote:
Grzegorz Pr dki pisze: Fajny silniczek, tylko dość duży... 5 cylindrów w rzędzie na pompowtryskach, wersja z Tuarega ma 174, a z Transportera 130 koników. Zastanawiałem się kiedyś, czy nie dałoby się wcisnąć go do mojej A6/C4 (teraz mam też 5R) ale chyba jest nieco za wysoki. No i koszt spory... Pozdrówka Miki |
|
Data: 2010-02-25 14:50:36 | |
Autor: Pszemol | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
"Miki" <mikpok@gmail.com> wrote in message news:97e2867f-1e0f-4379-9903-475f4a3ca4baq16g2000yqq.googlegroups.com...
Fajny silniczek, tylko dość duży... Czemu sobie nie wstawisz normalnej V6 3,2 litra jaką w A6 dają? Albo weź sobie silniczek z jakiejś Acury TL - moja ma 286 koni przy 3,5 litra V6 :-) p.s. VW Turek ma tak mało koni?? To trochę wstyd jak na SUVa... |
|
Data: 2010-02-25 23:18:25 | |
Autor: Miki | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
> Fajny silniczek, tylko do du y... Dużo jeżdżę (rocznie 50 kkm+) i jak na razie to właśnie pierwsze A6 sprawdza się prawie idealnie: zawieszenie nie do zdarcia, niedrogie części, mało pali (średnio wychodzi 6.5 L), a silnik ma dosyć mocy, żeby w razie potrzeby przycisnąć (może 140 koni to nie rewelacja, ale więcej nie potrzeba) Tylko wymiana pasków, napinaczy i innych rolek doprowadza mnie do szału - trzeba rozebrać cały przód - zderzak, pas przedni, chłodnice wody i klimy. Wstawienie innego silnika z paskiem nic nie zmieni. p.s. VW Turek ma tak ma o koni?? To troch wstyd jak na SUVa... Pewien znajomy kierowca tego autka z tym silnikiem określił go bardzo trafnie: "Jedzie jak ciężarówka, Starem się lepiej jeździło" Pozdrówka Miki |
|
Data: 2010-02-26 16:54:32 | |
Autor: Pszemol | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
"Miki" <mikpok@gmail.com> wrote in message news:a0107f09-8ba5-4af0-b972-9fde54c4d732g26g2000yqn.googlegroups.com...
> Fajny silniczek, tylko do du y... Masz chyba zaniżone wymagania... A6 to relatywnie duże i ciężkie auto. Standardem w USA są A6 z 3,2 litra V6 co ma 252 koni a wersja droższa ma silnik 4,2 litra V8 co ma 330 koni. Wtedy dopiero jest fajnie... :-) Przy 140 koniach z pewnością to auto kuleje i przymula. Tylko wymiana pasków, napinaczy i innych rolek doprowadza mnie do No nie wiem... ten V6 3,2 litra to bardzo porządny silnik. p.s. VW Turek ma tak ma o koni?? To troch wstyd jak na SUVa... Mało jest SUVów dla amatorów dynamicznej jazdy... Do tego wciąż osobówki górą. |
|
Data: 2010-02-27 14:07:42 | |
Autor: Miki | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
Masz chyba zaniżone wymagania... A6 to relatywnie duże i ciężkie auto. Eee, nie przesadzajmy. A6/C4 z 2.5 TDI ma całe 1460 kg Standardem w USA są A6 z 3,2 litra V6 co ma 252 koni a wersja Jak będziemy zarabiać tyle co w usa i paliwo też będzie w amerykańskich cenach to sobie sprawie takie autko. Ale na razie mamy tylko pro-amerykański rząd. Przy 140 koniach z pewnością to auto kuleje i przymula. Fabryczne 9.8s do 100 nie jest może szczytem, ale na moje potrzeny wystarczy. Pozdrówka Miki |
|
Data: 2010-02-27 21:58:32 | |
Autor: Pszemol | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
"Miki" <mikpok@gmail.com> wrote in message news:hmb64c$h3t$1nemesis.news.neostrada.pl...
Masz chyba zaniżone wymagania... A6 to relatywnie duże i ciężkie auto. No... prawie tyle co w polonezie... :-( |
|
Data: 2010-02-26 10:21:56 | |
Autor: Tomek | |
Rozrząd na kołach zębatych | |
Użytkownik "Miki" <mikpok@gmail.com> napisał w wiadomości news:627feb94-1560-4ae7-a325-7acdb6ae7b57z11g2000yqz.googlegroups.com...rozrząd i pompę napędzaną NIE paskiem czy łańcuszkiem, ale kołami zębatymi. Czy jakaś w miarę współczesna konstrukcja ma coś takiego? Nizbyt współczesne, niestety... ale miała to Warszawa M20 - pierwsza z produkowanych Warszaw. Silnik dolnozaworowy z wałkiem napędzanym przekładnią zębatą. Potem miał to Żuk, Nysa, Tarpan, napędzane tym samym silnikiem... Kawał historii... http://pl.wikipedia.org/wiki/M20_%28silnik%29 Tomek |