Data: 2017-05-30 22:48:14 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Rolka i dzwon | |
Domowy Rajd Gdańsk Baltic Cup zakończył się dla nas pamiętnym wynikiem, bo
udało się dwa razy rozbić auto na jednej imprezie. Najpierw rolka (od 5:15): https://www.youtube.com/watch?v=weXnYr53uUA A dzień później już definitywnie kończący zmagania dzwon: https://www.youtube.com/watch?v=TzUy9zEN5wE |
|
Data: 2017-05-30 23:14:44 | |
Autor: 007 | |
Rolka i dzwon | |
Tomasz Pyra w <news:xmgxdc1mfbon.1yth1l4qo1sb.dlg40tude.net>:
Domowy Rajd Gdańsk Baltic Cup zakończył się dla nas pamiętnym wynikiem, bo Najpierw rolka (od 5:15): Poszedł w pole na prawie prostej? A dzień później już definitywnie kończący zmagania dzwon: Tu też. Oponki zawiodły? -- 'Tom N' |
|
Data: 2017-05-31 00:12:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Rolka i dzwon | |
Dnia Tue, 30 May 2017 23:14:44 +0200, 007 napisał(a):
Tomasz Pyra w <news:xmgxdc1mfbon.1yth1l4qo1sb.dlg40tude.net>: Na filmie tego tak nie widać ale jest tam dość silna "kula", czyli przejazd po górce z której zjazd mocno odciąża koła. Plus śliska kostka, plus za szybko. A dzień później już definitywnie kończący zmagania dzwon: Szuter poza wąskim wyjeżdżonym śladem jest dość śliski. Tu dołożyło się to, że odcinek wcześniej urwał się cały wydech i w samochodzie zrobiło się tak głośno, że pomimo interkomu prawie nie słyszałem opisu. Nie usłyszałem że zakręt jest podwójny i z zaciskiem, pojechałem przez to złym torem, wyjechałem ze śladu i na śliskim kurzu samochód nie zareagował na próbę złożenia go do tego drugiego zakrętu. Pozostało wyhamować ile się dało. |
|
Data: 2017-05-30 23:32:27 | |
Autor: Bolko | |
Rolka i dzwon | |
W dniu środa, 31 maja 2017 00:14:00 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Dnia Tue, 30 May 2017 23:14:44 +0200, 007 napisał(a): ale to tak można ? możesz dachować i jak tylko znajdziesz kogoś kto ci pomoże jedziesz dalej? >> A dzień później już definitywnie kończący zmagania dzwon: może napisać co się dzieje po dzwonie? coś naciskasz? wzywasz pomoc? |
|
Data: 2017-05-31 23:52:10 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Rolka i dzwon | |
Dnia Tue, 30 May 2017 23:32:27 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
W dniu środa, 31 maja 2017 00:14:00 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał: Tak, kibice mogą pomóc w powrocie na drogę i ewentualnie uruchomieniu auta na pych. Więcej pomocy od kibiców nie wolno otrzymać. A dzień później już definitywnie kończący zmagania dzwon: Tak - jest to system ASTO. Każda rajdówka ma moduł GPS/GPRS pozwalający śledzić bieżącą pozycję i prędkość w CKR (Centrum Kierowania Rajdem). Po zatrzymaniu na OS, załoga musi na panelu nacisnąć zielony przycisk jeśli wszystko jest ok, albo czerwony jeśli wzywa pomocy. 20 czy 30s bez naciśnięcia i automatycznie przyjmowany jest wariant czerwony. W razie wciśnięcia czerwonego, odcinek jest zatrzymany i uruchamiana jest akcja ratunkowa. Tak przy okazji, to w trakcie trwania rajdu, na stronie wyniki.pzm.pl w zakładce "mapa" każdy może śledzić rajdówki na trasie rajdu :) |
|
Data: 2017-05-31 00:20:50 | |
Autor: 007 | |
Rolka i dzwon | |
Tomasz Pyra w <news:14f3zpuizm3y4$.6cp66efmy8np.dlg40tude.net>:
[...] Czyli opony źle dobrane, wywal z załogi/zespołu odpowiedzialnego za dobór opon :)))) -- 'Tom N' |
|
Data: 2017-05-31 12:28:57 | |
Autor: J.F. | |
Rolka i dzwon | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:14f3zpuizm3y4$.6cp66efmy8np.dlg@40tude.net...
Najpierw rolka (od 5:15): Na filmie tego tak nie widać ale jest tam dość silna "kula", czyli przejazd Ale czemu po fakcie nie zawrociles efektownym Aaltonnenem, tylko jak poczatkujacy kursant :-) A dzień później już definitywnie kończący zmagania dzwon:Nie usłyszałem że zakręt jest podwójny i z zaciskiem, pojechałem przez to Reczny bylo zaciagnac :-) Wiele tego hamowania nie bylo ... wszyscy cali ? Szyje was chyba bola ? Poduszek w aucie jak rozumiem nie ma ? J. |
|
Data: 2017-05-31 23:58:07 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Rolka i dzwon | |
Dnia Wed, 31 May 2017 12:28:57 +0200, J.F. napisał(a):
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:14f3zpuizm3y4$.6cp66efmy8np.dlg@40tude.net... Nie miałem już lusterka, nie wiedziałem co jest za mną. Zresztą jak zacząłem cofać to poprawiłem jeszcze w to drzewo które nas powstrzymało przed dachowaniem.
Taa... i walnąć w nie moimi drzwami ;) Wiele tego hamowania nie bylo ... wszyscy cali ? Mamy kołnierze HANS, więc z szyją jest spoko :) https://www.youtube.com/watch?v=SDuRVC1HJfs https://www.youtube.com/watch?v=i5W7HF2JUT0
Nie ma |
|
Data: 2017-06-02 23:05:20 | |
Autor: re | |
Rolka i dzwon | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" .... Wiele tego hamowania nie bylo ... wszyscy cali ? Mamy kołnierze HANS, więc z szyją jest spoko :) https://www.youtube.com/watch?v=SDuRVC1HJfs https://www.youtube.com/watch?v=i5W7HF2JUT0 -- - Mogliby wprowadzić obowiązek jeżdżenia w nich po normalnych drogach ;-) |
|
Data: 2017-05-31 22:42:41 | |
Autor: Irek.N. | |
Rolka i dzwon | |
Tomasz, super że nic się nie stało. Gratuluję odejścia do sportu i spokoju ducha.
O co chodzi z tymi karteczkami SOS i OK? Wzywacie lub nie wzywacie i tylko tyle? Miłego. Irek.N. |
|
Data: 2017-06-01 00:02:02 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Rolka i dzwon | |
Dnia Wed, 31 May 2017 22:42:41 +0200, Irek.N. napisał(a):
Tomasz, super że nic się nie stało. Gratuluję odejścia do sportu i spokoju ducha. Dziękuję :) O co chodzi z tymi karteczkami SOS i OK? Wzywacie lub nie wzywacie i tylko tyle? To jest element procedury wypadkowej w rajdach. Załoga która zatrzymała się na odcinku musi za pomocą tej karty poinformować kolene załogi czy jest wszystko ok, czy może potrzebuje pomocy. Trzeba stanąć przed miejscem wypadku i pokazywać tą kartę wszystkim kolejnym załogom. Nadjeżdżające załogi widząc znak SOS (albo widząc stojące auto przed którym nikt nie pokazuje karty), muszą się zatrzymać, udzielić pomocy, wezwać pomoc itd. Widząc OK - leci się dalej. |
|
Data: 2017-06-02 23:07:42 | |
Autor: re | |
Rolka i dzwon | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" O co chodzi z tymi karteczkami SOS i OK? Wzywacie lub nie wzywacie i To jest element procedury wypadkowej w rajdach. Załoga która zatrzymała się na odcinku musi za pomocą tej karty poinformować kolene załogi czy jest wszystko ok, czy może potrzebuje pomocy. Trzeba stanąć przed miejscem wypadku i pokazywać tą kartę wszystkim kolejnym załogom. Nadjeżdżające załogi widząc znak SOS (albo widząc stojące auto przed którym nikt nie pokazuje karty), muszą się zatrzymać, udzielić pomocy, wezwać pomoc itd. Widząc OK - leci się dalej. -- - ASTO nie raportuje innym załogom tego ? |
|
Data: 2017-06-02 23:32:47 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Rolka i dzwon | |
Dnia Fri, 2 Jun 2017 23:07:42 +0200, re napisał(a):
ASTO nie raportuje innym załogom tego ? Nie |
|