Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Raoort po wypadku Ubera

Raoort po wypadku Ubera

Data: 2018-05-26 11:01:53
Autor: Marek
Raoort po wypadku Ubera
Omówienie tutaj:
https://youtu.be/DbT2aBlC0no

W skrócie:
1. System ubera wykrył rower juz w odległości 25m przed  pojazdem
2. Orginalny system antykolizyjny Volvo był wyłączony by system Ubera działał samodzielnie. 3. System Ubera ma zablokowaną funkcję automatycznego awaryjnego hamowania (!) by uniknąć nieprawidłowo zinterpretowanych zdarzeń wymagających takiego hamowania.
4. 1.3s przed uderzeniem system ocenił że jest konieczne awaryjne hamowanie bo kolizja jest nieunikniona.
5. System Ubera (w tym teście) nie ma funkcjonalności  ostrzegania kierowcy przed czymkolwiek np. potencjalną kolizją. Wg ich założeń to kierowca ma sam ocenić sytuację i odpowiednio zareagować.
6. Kierowca nie patrzyła tuż przed kolizją na komórkę (jak wcześniej komentowano) ale na interfejs systemu,  który jest umieszczony po prawej stronie.

--
Marek

Data: 2018-05-26 12:50:27
Autor: Jacek Maciejewski
Raoort po wypadku Ubera
Dnia Sat, 26 May 2018 11:01:53 +0200, Marek napisał(a):

1. System ubera wykrył rower juz w odległości 25m przed  pojazdem
2. Orginalny system antykolizyjny Volvo był wyłączony by system Ubera działał samodzielnie. 3. System Ubera ma zablokowaną funkcję automatycznego awaryjnego hamowania (!) by uniknąć nieprawidłowo zinterpretowanych zdarzeń wymagających takiego hamowania.

Czyli wypuścili brykę bez hamulców na drogę. A kierowca, który miał je
zastąpić, zmiast trzymać nogę na hamulcu i wgapiać się w drogę, gapił
się na przyrządy. Bląd ludzki a nie maszyny, jak zwykle.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-05-26 13:09:18
Autor: Marek
Raoort po wypadku Ubera
On Sat, 26 May 2018 12:50:27 +0200, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
Czyli wypuścili brykę bez hamulców na drogę. A kierowca, który miał je
zastąpić, zmiast trzymać nogę na hamulcu i wgapiać się w drogę, gapił
się na przyrządy. Bląd ludzki a nie maszyny, jak zwykle.

Hmm to zależy jakie były założenia przeprowadzonego testu. Jeśli kierowcy byli odpowiednio przeszkoleni by zachować ostrożność identyczną jak przy "zwykłym" pojeździe, ponieważ to jest tylko test "zbierający dane" i pojazd nie ma aktywnych funkcji unikania  kolizji , to tak faktyczne można powiedzieć to tez jest błąd ludzki.  Raport też  wspomina, że  w krwi ofiary wykryto ślady metamfetaminy oraz marihuany. Jeśli natomiast kierowca nie był odpowiednio przeszkolony i jego uwaga zostala uśpiona (błędnym) przekonaniem o zakresie autonomicznosci pojazdu  jakim kieruje, no to tutaj ewidentnie wina procedur.

--
Marek

Data: 2018-05-26 11:39:31
Autor: przemek.jedrzejczak
Raoort po wypadku Ubera
Wyłączono automatyczne hamulce bo system ubera generował zbyt wiele błędów ale gamonie zapomnieli włączyć ostrzeganie kierowcy. Ciekawe tylko czy system Volvo by sobie poradził.

Data: 2018-05-27 11:35:53
Autor: Marek
Raoort po wypadku Ubera
On Sat, 26 May 2018 11:39:31 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
t wiele błędów ale gamonie zapomnieli włączyć

Masz źródło tej informacji, że "zapomnieli"? Raport w tej kwestii wyraźnie  mówi, że system nie przewiduje takiej funkcji ostrzegania.

--
Marek

Data: 2018-05-27 07:28:43
Autor: przemek.jedrzejczak
Raoort po wypadku Ubera
A co mieli zeznać ? Wyłączasz własny kaleczny system automatycznego hamowania i wyłączasz system ostrzegania kierowcy to pada pytanie co wtedy testujesz ? Kiepskiego, słabo opłacanego kierowcę po wyroku ? I co chcesz osiągnąć ? Każda pomyłka to potencjalny trup i tak się właśnie stało.. Oczywiście lepiej zrzucić winę na tzw czynnik ludzki bo przyznanie się to słabości technologii nie wchodzi w grę. Mnie tylko ciekawi czy oryginalny system Volvo dałby radę i jakie rozwiązanie by wybrał gdyby tak późno ja zobaczył: hebel i połamane szkity, chodnik bez pieszych czy unik na drugi pas.

Data: 2018-05-27 16:39:17
Autor: Robert Wańkowski
Raoort po wypadku Ubera
W dniu 2018-05-27 o 16:28, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Mnie tylko ciekawi czy oryginalny system Volvo dałby radę i jakie rozwiązanie by wybrał gdyby tak późno ja zobaczył: hebel i połamane szkity, chodnik bez pieszych czy unik na drugi pas.
A oryginalny system Volvo przejmuje też ster? Czy tylko hamulce zasadnicze?

ROBERT

Data: 2018-05-28 00:28:53
Autor: przemek.jedrzejczak
Raoort po wypadku Ubera
-- A oryginalny system Volvo przejmuje też ster? Czy tylko hamulce zasadnicze?

mysle ze tylko hamulce

5 lat temu skoda city go
https://www.youtube.com/watch?v=gvZypAS3Gc8

Data: 2018-05-28 09:55:21
Autor: Robert Wańkowski
Raoort po wypadku Ubera
W dniu 2018-05-28 o 09:28, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- A oryginalny system Volvo przejmuje też ster? Czy tylko hamulce zasadnicze?

mysle ze tylko hamulce

5 lat temu skoda city go
https://www.youtube.com/watch?v=gvZypAS3Gc8



A co ze sprzęgłem? Wysprzęgla?

Robert

Data: 2018-05-28 00:58:04
Autor: przemek.jedrzejczak
Raoort po wypadku Ubera
-- A co ze sprzęgłem? Wysprzęgla?

nie wiem, kup volvo i daj znac :-)

P.

Data: 2018-05-28 02:09:50
Autor: przemek.jedrzejczak
Raoort po wypadku Ubera
-- Wystarczy, że napiszesz jak jest w Skodzie. :-)

skody tez nie mam :-)

a w Pasku z prototypowym systemem Continentala jest tak:
https://www.youtube.com/watch?v=-ssbi0mJ3Ic

Data: 2018-05-26 22:31:35
Autor: nadir
Raoort po wypadku Ubera
W dniu 2018-05-26 o 13:09, Marek pisze:

no to tutaj ewidentnie wina procedur.

Czyli też błąd ludzki.

Data: 2018-05-27 10:51:41
Autor: kk
Raoort po wypadku Ubera
W dniu 2018-05-26 o 13:09, Marek pisze:
On Sat, 26 May 2018 12:50:27 +0200, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
Czyli wypuścili brykę bez hamulców na drogę. A kierowca, który miał je
zastąpić, zmiast trzymać nogę na hamulcu i wgapiać się w drogę, gapił
się na przyrządy. Bląd ludzki a nie maszyny, jak zwykle.

Hmm to zależy jakie były założenia przeprowadzonego testu. Jeśli kierowcy byli odpowiednio przeszkoleni by zachować ostrożność identyczną jak przy "zwykłym" pojeździe, ponieważ to jest tylko test "zbierający dane" i pojazd nie ma aktywnych funkcji unikania  kolizji , to tak faktyczne można powiedzieć to tez jest błąd ludzki.  Raport też  wspomina, że  w krwi ofiary wykryto ślady metamfetaminy oraz marihuany.

A co z materiałami wybuchowymi ?

Jeśli natomiast kierowca nie był odpowiednio przeszkolony i jego uwaga zostala uśpiona (błędnym) przekonaniem o zakresie autonomicznosci pojazdu  jakim kieruje, no to tutaj ewidentnie wina procedur.


Tak jest

Data: 2018-05-28 10:21:45
Autor: robot
Raoort po wypadku Ubera
W dniu 2018-05-26 o 12:50, Jacek Maciejewski pisze:

Czyli wypuścili brykę bez hamulców na drogę.

Nie sądzę.

Raoort po wypadku Ubera

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona