Data: 2018-05-26 11:01:53 | |
Autor: Marek | |
Raoort po wypadku Ubera | |
Omówienie tutaj:
https://youtu.be/DbT2aBlC0no W skrócie: 1. System ubera wykrył rower juz w odległości 25m przed pojazdem 2. Orginalny system antykolizyjny Volvo był wyłączony by system Ubera działał samodzielnie. 3. System Ubera ma zablokowaną funkcję automatycznego awaryjnego hamowania (!) by uniknąć nieprawidłowo zinterpretowanych zdarzeń wymagających takiego hamowania. 4. 1.3s przed uderzeniem system ocenił że jest konieczne awaryjne hamowanie bo kolizja jest nieunikniona. 5. System Ubera (w tym teście) nie ma funkcjonalności ostrzegania kierowcy przed czymkolwiek np. potencjalną kolizją. Wg ich założeń to kierowca ma sam ocenić sytuację i odpowiednio zareagować. 6. Kierowca nie patrzyła tuż przed kolizją na komórkę (jak wcześniej komentowano) ale na interfejs systemu, który jest umieszczony po prawej stronie. -- Marek |
|
Data: 2018-05-26 12:50:27 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Raoort po wypadku Ubera | |
Dnia Sat, 26 May 2018 11:01:53 +0200, Marek napisał(a):
1. System ubera wykrył rower juz w odległości 25m przed pojazdem Czyli wypuścili brykę bez hamulców na drogę. A kierowca, który miał je zastąpić, zmiast trzymać nogę na hamulcu i wgapiać się w drogę, gapił się na przyrządy. Bląd ludzki a nie maszyny, jak zwykle. -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2018-05-26 13:09:18 | |
Autor: Marek | |
Raoort po wypadku Ubera | |
On Sat, 26 May 2018 12:50:27 +0200, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
Czyli wypuścili brykę bez hamulców na drogę. A kierowca, który miał je Hmm to zależy jakie były założenia przeprowadzonego testu. Jeśli kierowcy byli odpowiednio przeszkoleni by zachować ostrożność identyczną jak przy "zwykłym" pojeździe, ponieważ to jest tylko test "zbierający dane" i pojazd nie ma aktywnych funkcji unikania kolizji , to tak faktyczne można powiedzieć to tez jest błąd ludzki. Raport też wspomina, że w krwi ofiary wykryto ślady metamfetaminy oraz marihuany. Jeśli natomiast kierowca nie był odpowiednio przeszkolony i jego uwaga zostala uśpiona (błędnym) przekonaniem o zakresie autonomicznosci pojazdu jakim kieruje, no to tutaj ewidentnie wina procedur. -- Marek |
|
Data: 2018-05-26 11:39:31 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Raoort po wypadku Ubera | |
Wyłączono automatyczne hamulce bo system ubera generował zbyt wiele błędów ale gamonie zapomnieli włączyć ostrzeganie kierowcy. Ciekawe tylko czy system Volvo by sobie poradził.
|
|
Data: 2018-05-27 11:35:53 | |
Autor: Marek | |
Raoort po wypadku Ubera | |
On Sat, 26 May 2018 11:39:31 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
t wiele błędów ale gamonie zapomnieli włączyć Masz źródło tej informacji, że "zapomnieli"? Raport w tej kwestii wyraźnie mówi, że system nie przewiduje takiej funkcji ostrzegania. -- Marek |
|
Data: 2018-05-27 07:28:43 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Raoort po wypadku Ubera | |
A co mieli zeznać ? Wyłączasz własny kaleczny system automatycznego hamowania i wyłączasz system ostrzegania kierowcy to pada pytanie co wtedy testujesz ? Kiepskiego, słabo opłacanego kierowcę po wyroku ? I co chcesz osiągnąć ? Każda pomyłka to potencjalny trup i tak się właśnie stało.. Oczywiście lepiej zrzucić winę na tzw czynnik ludzki bo przyznanie się to słabości technologii nie wchodzi w grę. Mnie tylko ciekawi czy oryginalny system Volvo dałby radę i jakie rozwiązanie by wybrał gdyby tak późno ja zobaczył: hebel i połamane szkity, chodnik bez pieszych czy unik na drugi pas.
|
|
Data: 2018-05-27 16:39:17 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Raoort po wypadku Ubera | |
W dniu 2018-05-27 o 16:28, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Mnie tylko ciekawi czy oryginalny system Volvo dałby radę i jakie rozwiązanie by wybrał gdyby tak późno ja zobaczył: hebel i połamane szkity, chodnik bez pieszych czy unik na drugi pas.A oryginalny system Volvo przejmuje też ster? Czy tylko hamulce zasadnicze? ROBERT |
|
Data: 2018-05-28 00:28:53 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Raoort po wypadku Ubera | |
-- A oryginalny system Volvo przejmuje też ster? Czy tylko hamulce zasadnicze?
mysle ze tylko hamulce 5 lat temu skoda city go https://www.youtube.com/watch?v=gvZypAS3Gc8 |
|
Data: 2018-05-28 09:55:21 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Raoort po wypadku Ubera | |
W dniu 2018-05-28 o 09:28, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- A oryginalny system Volvo przejmuje też ster? Czy tylko hamulce zasadnicze? A co ze sprzęgłem? Wysprzęgla? Robert |
|
Data: 2018-05-28 00:58:04 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Raoort po wypadku Ubera | |
-- A co ze sprzęgłem? Wysprzęgla?
nie wiem, kup volvo i daj znac :-) P. |
|
Data: 2018-05-28 02:09:50 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Raoort po wypadku Ubera | |
-- Wystarczy, że napiszesz jak jest w Skodzie. :-)
skody tez nie mam :-) a w Pasku z prototypowym systemem Continentala jest tak: https://www.youtube.com/watch?v=-ssbi0mJ3Ic |
|
Data: 2018-05-26 22:31:35 | |
Autor: nadir | |
Raoort po wypadku Ubera | |
W dniu 2018-05-26 o 13:09, Marek pisze:
no to tutaj ewidentnie wina procedur. Czyli też błąd ludzki. |
|
Data: 2018-05-27 10:51:41 | |
Autor: kk | |
Raoort po wypadku Ubera | |
W dniu 2018-05-26 o 13:09, Marek pisze:
On Sat, 26 May 2018 12:50:27 +0200, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote: A co z materiałami wybuchowymi ? Jeśli natomiast kierowca nie był odpowiednio przeszkolony i jego uwaga zostala uśpiona (błędnym) przekonaniem o zakresie autonomicznosci pojazdu jakim kieruje, no to tutaj ewidentnie wina procedur. Tak jest |
|
Data: 2018-05-28 10:21:45 | |
Autor: robot | |
Raoort po wypadku Ubera | |
W dniu 2018-05-26 o 12:50, Jacek Maciejewski pisze:
Czyli wypuścili brykę bez hamulców na drogę. Nie sądzę. |