Raiffeisen, Alianz czy może coś innego "prestiżowego"?

Data: 2011-03-12 17:59:26
Autor:
Raiffeisen, Alianz czy może coś innego "prestiżowego"?
Witajcie,

proszę o pomoc w wyborze konta. Chodzi mi o takie, które za określone wpływy na konto pozwolą mi zapomnieć o wszystkich (popularnych) opłatach. Do tej pory miałem konto w ING i było całkiem OK, trochę przeszkadzała mi wizja opłaty za kartę w przypadku nie wydania 100 zł (płacę głównie kredytówką), potwierdzanie tylko niektórych przelewów kodem SMS; po ostatniej zmianie konto sporo straciło...

Istotne dla mnie są następujące kryteria - obsługa przez internet MUSI być wygodna (BOS, CITI, DB są niewygodne). Niestety ING strzelił sobie w stopę ostatnią zmianą. Nie wiem jak wygląda bankowość Raiffaisena ani Alianz (flash mnie nie odstrasza). Konto powinno być dostępne 24h - kiedyś bardzo sparzyłem się na Aliorze i nie chcę tego powtarzać. Będzie mi potrzebne konto w EUR, czasami wpada mi jakaś kasa z zagranicy, poza tym mam kredyt w EUR więc możliwość kupowania i natychmiastowego przelewania waluty między kontem a popularnymi kantorami internetowymi (np. Raiffaisen i cinciarz.pl) będzie wielkim plusem!
Chcę żeby bank posiadał kilka placówek w Warszawie (odpadają totalnie wirtualne banki).
Możliwość lokowania nadwyżek na czymś wyżej oprocentowanym będzie plusem (jak będą fundusze to super).
Konsjerże, ubezpieczenia czy inni osobiści doradcy nie będą na razie mi potrzebni, chcę tylko odpowiednim przelewem na konto uwolnić się od zawracania sobie głowy opłatami. Konto ma być moim głównym.

Biorąc powyższe pod uwagę - Raiffaisen czy Alianz, a może coś innego? (może ktoś posiada konto w którymś z w/w banków i może zamieścić kilka zrzutów?)

Data: 2011-03-12 19:21:02
Autor: Borys Pogoreło
Raiffeisen, Alianz czy może coś innego "prestiżowego"?
Dnia Sat, 12 Mar 2011 17:59:26 +0000 (UTC), mick80@NOSPAM.gazeta.pl
napisał(a):

Istotne dla mnie są następujące kryteria - obsługa przez internet MUSI być wygodna (BOS, CITI, DB są niewygodne).

 Multibank AQ. Wygoda systemu to jeden z powodów dla których zostałem w
Multi. http://www.multibank.pl/dostep_do_uslug/internet/demo/

ostatnią zmianą. Nie wiem jak wygląda bankowość Raiffaisena ani Alianz (flash mnie nie odstrasza). Konto powinno być dostępne 24h - kiedyś bardzo sparzyłem się na Aliorze i nie chcę tego powtarzać.

 Z dostępnością Multi nigdy nie miałem problemów. System online 24/7 (z
dokładnością do nocnego przetwarzania, ale jedynym objawem tego w systemach
BRE był brak możliwości zrywania lokat jednodniowych po północy w mBanku).

Będzie mi potrzebne konto w EUR,

 Jest

Chcę żeby bank posiadał kilka placówek w Warszawie (odpadają totalnie wirtualne banki).

 Są i marmurki

Możliwość lokowania nadwyżek na czymś wyżej oprocentowanym będzie plusem (jak będą fundusze to super).

 Fundusze chyba te same co w mBanku, czyli sporo. Lokaty - tak sobie, BRE
nie zachwyca ostatnio.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-12 18:35:01
Autor:
Raiffeisen, Alianz czy może coś innego
Aquarius wygląda całkiem fajnie, WWW nie zmieniło się od czasu kiedy miałem tam konto studenckie :)
Jednak 12.000 to trochę dużo jak na kwotę zwalniającą z opłaty... A niższa taryfa mnie nie interesuje, w wymienionych wcześniej przeze mnie bankach limit wpływów zwalniających opłatę za prowadzenie konta jest znacznie niższy (8.000 Raiffeisen, 7.500 Allianz).

Data: 2011-03-12 20:43:14
Autor: Borys Pogoreło
Raiffeisen, Alianz czy może coś innego
Dnia Sat, 12 Mar 2011 18:35:01 +0000 (UTC), mick80.SKASUJ@gazeta.pl
napisał(a):

Aquarius wygląda całkiem fajnie, WWW nie zmieniło się od czasu kiedy miałem tam konto studenckie :)
Jednak 12.000 to trochę dużo jak na kwotę zwalniającą z opłaty... A niższa taryfa mnie nie interesuje,

 A w czym konkretnie Ci nie pasuje zwykły AQ (z wpływami >=5000), że
bierzesz pod uwagę tylko wersję Intensive? Bo ja do dzisiaj nie wiem jaka
jest różnica między nimi, która uzasadnia taką różnicę w opłatach i
warunkach zwolnienia. Tańsze operacje w oddziałach, tańsze o 10zł/mies.
ubezpieczenie medyczne i... ?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-12 21:15:32
Autor: MarekZ
Użytkownik "BorysPogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:g19y48rxjuvo$.bhkqmz1rk4vn.dlg@40tude.net...

[...]

Podstawowa różnica to bezwarunkowa miesięczna opłata za kartę debetową główną oraz karty dodatkowe. W tej niższej taryfie jest to 3 zł miesięcznie od każdej karty.

Data: 2011-03-12 21:36:44
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Sat, 12 Mar 2011 21:15:32 +0100, MarekZ napisał(a):

[...]

 To też bez szału, zważywszy, że opłaty za te konta to kolejno 19,50 PLN i
49,50 PLN. Musiałbyś mieć 10 tych kart, by to miało racjonalne uzasadnienie
:)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-12 21:50:40
Autor: MarekZ
Użytkownik "BorysPogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:dezo2ra2gksp$.1kkex69fg0m3a$.dlg@40tude.net...

[...]

Ma to takie uzasadnienie, że opłata za karty jest nie do uniknięcia inaczej niż przez zamykanie kart, a opłata za rachunek jest do uniknięcia w dziecinnie prosty sposób. Ta niższa taryfa to po prostu kuriozum.

Data: 2011-03-13 01:00:18
Autor: Grzegorz Niemirowski
mick80.SKASUJ@gazeta.pl <mick80.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Aquarius wygląda całkiem fajnie, WWW nie zmieniło się od czasu kiedy
miałem tam  konto studenckie :)
Jednak 12.000 to trochę dużo jak na kwotę zwalniającą z opłaty...

Więc np. przelewasz 4000 3 razy między AQ a kontem w innym banku.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Data: 2011-03-13 01:26:58
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Sun, 13 Mar 2011 01:00:18 +0100, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

miałem tam  konto studenckie :)
Jednak 12.000 to trochę dużo jak na kwotę zwalniającą z opłaty...

Więc np. przelewasz 4000 3 razy między AQ a kontem w innym banku.

 Wskazany mBank, dzięki czemu można obrócić w kilka minut :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-12 23:44:52
Autor: bastek72
Raiffeisen, Alianz czy może coś innego "prestiżowego"?
jeśli już wybór między Rajfajsenem a Allianzem, to wybierz Allianz

jeśli nie lubisz opłat to naprawdę wq... jest opłata
od drugiej wpłaty gotówkowej na konto "prestiżowe" mnie tym wnerwili do żywego. "Prestiż" a dziadują
i okradają w biały dzień. A opłatę 50zł i tak czyhają

Data: 2011-03-13 11:33:23
Autor:
bastek72@onet.pl napisał(a):
[...]

A czy Raiffeisen ma w ogóle wpłatomaty?
Plus Rajfiego jest taki, że konto jest obsługiwane online na cinkciarz.pl co ułatwiłoby mi manewrowanie EUR. Poza tym Allianz chyba niebardzo sobie radzi na rynku bankowym, nie wiem czy nie zniknie za niedługo podkupiony np. przez Aliora albo innego Getina :)

A może ktoś mógłby zrobić kilka zrzutów ekranu z bankowości Allianza i Rajfiego? Ułatwiłoby mi to decyzję :)

Data: 2011-03-13 12:59:54
Autor: f
Raiffeisen, Alianz czy może coś innego

Użytkownik <mick80@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ilia23$9kf$1inews.gazeta.pl...
bastek72@onet.pl napisał(a):
Aliora albo innego Getina :)

Getin, ale długo potrwa zanim się "skonsumuje" i zmieni
http://www.allianz.pl/aktualnosci,4757,14886.html

A może ktoś mógłby zrobić kilka zrzutów ekranu z bankowości Allianza i
Rajfiego? Ułatwiłoby mi to decyzję :)

Demo sobie zobacz.
Allianz jest akceptowalny. Każdy ma jakieś wady
https://www.allianz24.pl/demo/demo/loginAllianz.jsp;jsessionid=A469065518415F0904BAA099068249D9

Data: 2011-03-13 15:19:38
Autor: mierzvoj
Raiffeisen, Alianz czy może coś innego

Allianz jest akceptowalny. Każdy ma jakieś wady

hej czy jest w pelni online? czy informacja sms o zdarzeniach na rachunkach dociera szybko? pozdro

Data: 2011-03-13 18:09:52
Autor: f
Raiffeisen, Alianz czy może coś innego

Wadą (dla mnie) Allianz Bank jest:
- brak możliwości zrobienia przelewu z datą przyszłą z konta oszczędnościowego,
- zlecenia stałe pobierają forsę z konta kilka godzin przed rozpoczęciem doby zlecenia,
- oddziałów jest mało i są czynne w dni powszednie 9-17, a czasami trzeba tam iść
- pracownicy mają marne pojęcie o ofercie banku, ale tak jest chyba w każdym banku.
- COK dzwoni z numeru zastrzeżonego,
- metoda naliczania , przelewania odsetek w lokatach "jednodniowych",

Poza tym reszta mi odpowiada i jest zgodna z reklamą, oczekiwaniami.

Z pozytywnych cech, nie występujących w innych bankach, gdzie mam konta, jest możliwość zatwierdzania wielu zleceń jednym SMSem.

Data: 2011-03-13 12:00:38
Autor: MK
Raiffeisen, Alianz czy może coś innego
On 13 Mar, 18:09, "f" <f...@cf.gh> wrote:
Wad (dla mnie) Allianz Bank jest:
- brak mo liwo ci zrobienia przelewu z dat przysz z konta
oszcz dno ciowego,

A nie wynika to przypadkiem z braku mozliwosci przelewu z data
przyszla miedzy wlasnymi rachunkami?

- zlecenia sta e pobieraj fors z konta kilka godzin przed rozpocz ciem
doby zlecenia,
- oddzia w jest ma o i s czynne w dni powszednie 9-17, a czasami trzeba
tam i

Ja mam konto Premium od kilku miesiecy i musialem isc tylko raz gdy
zablokowalem sobie dostep do bankowosci internetowej, a nie mialem
aktywnego dostepu telefonicznego.

- pracownicy maj marne poj cie o ofercie banku, ale tak jest chyba w ka dym
banku.
- COK dzwoni z numeru zastrze onego,
- metoda naliczania , przelewania odsetek w lokatach "jednodniowych",

Poza tym reszta mi odpowiada i jest zgodna z reklam , oczekiwaniami.

Poza tym to mam aktywne 2 karty debetowe, w tym jedna jest
'niespersonalizowana' paskowa. Druga spersonalizowana EMV.

SMSy informacyjne smigaja online poza 'cisza nocna'.

Wczesnie jest ksiegowana pierwsza sesja.

Brakuje mi mozliwosci sformatowania dostepu do bankowosci internetowej
pod przegladarke w komorce, ale tu raczej nie nalezy oczekiwac zmian.

Z konta prawdopodobnie bede korzystal do czasu wygasniecia
ubezpieczenia od utraty dochodow, bo w Getinie nie zamierzam pozostac.
Oczywiscie pakiet wszystkich ubezpieczen do konta premium jest
bezplatny.

MK

Data: 2011-03-13 21:51:39
Autor: Grzegorz Niemirowski
f <fs@cf.gh> napisał(a):
- COK dzwoni z numeru zastrzeżonego,

Wydaje mi się, że Multibank też tak robi. Boją się, że oddzwonię czy jak?

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Data: 2011-03-13 22:33:34
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Sun, 13 Mar 2011 21:51:39 +0100, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

- COK dzwoni z numeru zastrzeżonego,

Wydaje mi się, że Multibank też tak robi. Boją się, że oddzwonię czy jak?

 To chyba zależy od oddziału. Z mojego dzwonili bez CLIR, normalny numer
stacjonarny. Nie wiem jak teraz, bo jakiś czas temu sobie odpuścili :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-13 18:16:37
Autor: bastek72
Raiffeisen, Alianz czy może coś innego

Getin, ale długo potrwa zanim się "skonsumuje" i zmieni
http://www.allianz.pl/aktualnosci,4757,14886.html

nie widzę tam żadnych wzmianek opóźniających typu że
powstałby po przejęciu podmiot tak wielki że aż UOKIK
musiałby rozważyć czy zgodzi sie na przejęcie czy nie

nie widzę wzmianek typu że akcjonariusze mniejszościowi
skierowali sprawę do sądu o unieważnienie uchwały itp.

nie widze wzmianek typu zaplanowano coś tam na 2019 rok skąd wnioski że to długo potrwa?

Data: 2011-03-13 18:34:24
Autor: f

Użytkownik <bastek72@onet.pl> napisał w wiadomości news:178f.00000104.4d7cfbf5newsgate.onet.pl...
skąd wnioski że to długo potrwa?

.... bo pracownicy getina i allianza nie słyszeli na razie, co ma z tego połączenia powstać i po co getin to kupił, wieć allianz zyje swoim życiem bez zmian?

Zmiany sa wszędzie, nawet w skostniałym PKO.
Jak się zmieni Allianz na gorsze to się go bez żalu opuści:-)
BPH czy Reiffeisen miał swój dobry czas, ale potracił klientówi i teraz próbuje ich odzyskać, choć widze u nich wady i nie wrócę, mimo namolności marketoidów.
Allianz na razie nie jest zły i dla mnie lepszy niż Getin, Reiffeisen, BPH, PKO

Data: 2011-03-14 08:41:07
Autor: Eric
Raiffeisen, Alianz czy może coś innego
Ja mam konto premium w Raiffeisenie. System internetowy bardzo wygodny i
przyjazny, nie korzystam z Flasha tylko z wersji "Quick" czyli instalowanej na
kompie. Dziala szybko i niezawodnie. W nocy jedynie przelewy nie wykonuja sie
od razu tylko czekaja do rana, ale to chyba poza mBankiem standard.

Samo konto tez ok - przy wplywie ponad 8k jest za darmo a w nim bezplatne
bankomaty na calym swiecie (karta naprawde bardzo ladna), doradca (choc ani
razu nie skorzystalem) i bardzo bogaty assistance domowy, medyczny i
samochodowy (duze kwoty na pojedyncze zdarzenie), skorzystalem z domowego
(elektryk) i wszystko przebieglo bardzo sprawnie.

Cinkciarza nie znam, za to z InternetowyKantor.pl dziala poprawnie.

Data: 2011-03-14 09:02:58
Autor:
 Eric <bad_eric.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Witaj, a czy wpływ 8.000 zł można załatwić kilkoma przelewami z własnych kont z innych banków, czy musi to być jeden od zewnętrznego podmiotu (np. pracodawcy).
Też noszę się z zamiarem zmiany konta. Przeszkadza mi jednak brak możliwości wypłaty z konta EUR bez ponoszenia opłaty (nawet w przypadku tego "prestiżu"). No i jak z wpłatomatami - są czy może jestem uzależniony od jednej bezpłatnej wpłaty gotówkowej na rachunek?

Data: 2011-03-14 09:51:53
Autor: Eric
Raiffeisen, Alianz czy może coś innego
Raczej nie sprawdzaja co to za wplyw, ja raz mialem wplyw 3 tys i 5 tys. w
miesiacu i oplaty nie pobrali. Czyli wydaje sie, ze wystarczy suma. Ale
upewnij sie moze lepiej na infolinii.

Bylem ostatnio w oddziale (pierwszy raz od kilku miesiecy) i dowiedzialem sie
dwoch ciekawostek: niedlugo ma sie pojawic karta do rachunku w EUR (brak
szczegolow, wiec nie wiadomo jak bedzie z kosztem wyplat), a prowizja za druga
wplate na konto podobno miala uwolnic kasjerow od takich ktorzy wplacali bez
prowizji swoje firmowe utargi. Czy uwolnila nie wiem, bo w kasach nie wplacam. Tak jak pisalem wczesniej, nie korzystam z doradcy, ale moze on ma jakiej
mozliwosci negocjowania tych oplat? Nie wiem, warto zapytac, moze da sie cos
jeszcze od niego wycisnac niz jest w standardowej ofercie.

--

Raiffeisen, Alianz czy może coś innego "prestiżowego"?