Data: 2009-04-30 22:58:51 | |
Autor: AlF | |
R1 v FZ1 - porownanie? | |
Koczis wrote:
Witam. to ci numer, ja chce z FZ-1 na R1 ('10 model) ;-). ale jeszce nie teraz. mysle ze lepszym pytaniem bylo by porownanie FZ1gen1 (-'05) vs. FZgen2 ('06 - teraz) vs. R1 (tu chyba rok nie ma takiego znaczenia poza najnowszym modelem) ja mam FZ1gen1 '04 od 50kkm je generalnie jest super. ze wszystkich 3 ma najleszy moment obrotowy na niskich i srednich obrotach. mozna zamykac opony i przod i tyl, wyprzedzac gixery na torze ktorych jezdzcy ida na kolano, jest bardzo stabilna na wyzszych predkosciach (testowalem do 245 km/h). FZ1gen2 '06 ma problemy z wtryskiem co poprawili w nastepnych latach. ma tez wyczuwalnie slabszy moment na niskich obtorach. zrobilem kilka razy od 2kkm do 3kkm w ciagu 2 dni oraz wiele razy >1kkm wciagu dnia i sie spokojnie da, choc nie jest to fujara. wydaje mi sie ze FZ1gen1 jest wygodniejsza dla plecaczka - gdyby byla potrzeba moge sie o to zapytac na tutejszym FZ1 forum - tam ludzie naprawde duzo wiedza. moge podeslac na priva preofsjonalne porownanie (ang.)R1 FZ1 gdzie 2 z 3 redaktorow wybralo FZ1gen1 jesli chodzi o praktyczna codziennosc. pozdr, A. |
|
Data: 2009-05-01 09:36:43 | |
Autor: Qlfon | |
R1 v FZ1 - porownanie? | |
AlF pisze:
moge podeslac na priva preofsjonalne porownanie (ang.)R1 FZ1 gdzie 2 z 3 redaktorow wybralo FZ1gen1 jesli chodzi o praktyczna codziennosc.To ja bym poprosil o takie porowanie. Pierwszy Fazer jest ma mojej liscie zakupow na ten rok. Problemy z 2 gen znam bo byly obszernie opisywane w UK. Ktos podobno nawet wypuscil cos na ksztalt modulu wpinanego w instalacje, ktory poprawia reakcje na gaz i przebieg momentu na dole. Niestety nie pamietam juz kto to zrobil i jak sie zwalo:( -- Qlfon, Kraków |
|
Data: 2009-05-01 08:04:42 | |
Autor: AlF | |
R1 v FZ1 - porownanie? | |
Qlfon wrote:
AlF pisze: To ja bym poprosil o takie porowanie. Pierwszy Fazer jest ma mojej liscie zakupow na ten rok. wyslane - daj znac czy nie doszlo ... > Problemy z 2 gen znam bo byly obszernie opisywane w UK. Ktos podobno nawet wypuscil cos na ksztalt modulu wpinanego w instalacje, ktory poprawia reakcje na gaz i przebieg momentu na dole. Niestety nie pamietam juz kto to zrobil i jak sie zwalo:( w USA byly/sa za $kikaset dostepne modyfikacje do '06. Wiem ze fabryka to naprawila juz '07. z moich uwag - nie wiem jak gen2, ale FZ1 _potrzebuje_ twardsze sprezyny na ciezszych jezdzcow i to ze wzgledu na komfort. a czy moge zapytac co inneg rozwazasz procz FZ-1? Alf |
|
Data: 2009-05-01 20:44:50 | |
Autor: Qlfon | |
R1 v FZ1 - porownanie? | |
AlF pisze:
Qlfon wrote: Doszlo, dzieki! > Problemy z 2 gen znam bo byly obszernie w USA byly/sa za $kikaset dostepne modyfikacje do '06. Wiem ze fabryka to naprawila juz '07. Latalem na 07 wlasnie ale na rynek europejski. W Bike marudzili ze jest "zaciecie" w reakcji na gwaltownie dodany gaz i wlasnie mulowatosc na dole. Na gen 1 mi nie dane bylo, ale podoba mi sie bardziej i finansowo jest tez bardziej:) z moich uwag - nie wiem jak gen2, ale FZ1 _potrzebuje_ twardsze sprezyny na ciezszych jezdzcow i to ze wzgledu na komfort. 95 to juz ciezszy?;) a czy moge zapytac co inneg rozwazasz procz FZ-1? Od gory listy:: Fazer 1000, ZRX 1200, TDM 900 VFR przed 2002, vtec jakos mnie nie rusza.... Tak, wiem, TDM tam nie pasuje ale po mojej 850 mam slabosc do tego moto i jak sie trafi ladna to wezme i plakac nie bede:) -- Qlfon, Kraków |
|
Data: 2009-05-01 22:25:27 | |
Autor: AlF | |
R1 v FZ1 - porownanie? | |
Qlfon wrote:
z moich uwag - nie wiem jak gen2, ale FZ1 _potrzebuje_ twardsze sprezyny na ciezszych jezdzcow i to ze wzgledu na komfort. 95 kilo czy funtow :-). Ja mam wlasnie 95kg i nie cieszylo. Z tego co slyszalem to FZ-1 sprezyny sa na japonskich gostkow rzedu 70kg. niektorzy dodaja podladki do lag(?) / widelca. a ja jestem rozbestwiony z praktycznie proefesjonalna zawiecha od 15kkm - takze moge byc subiektywny tutaj. a czy moge zapytac co inneg rozwazasz procz FZ-1? dzieki za info. |
|