Data: 2012-04-22 14:51:36 | |
Autor: MariuszM | |
Pug 206 1,4 75KM - prośbą o opinie | |
Witam,
jakie są Wasze opinie o tym aucie? Na co zwrócić uwagę przy kupnie? (belka?) Jakie spalanie, koszty utrzymania? Silnik to chyba stara, sprawdzona konstrukcja. Samochodem ma jeździć 60 letnia emerytka. Pozdrawiam, M. |
|
Data: 2012-04-23 07:33:29 | |
Autor: Agent | |
Pug 206 1,4 75KM - prośbą o opinie | |
Użytkownik "MariuszM" <usn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jn0usq$g21$1inews.gazeta.pl... Witam,No belka to akurat siada szybciej niż w innych modelach o podobnym rozwiązaniu. Winne są słabe uszczelniacze. KOszt naprawy ok. 750 zł - antalex.pl Silnik to jak piszesz stara konstrukcja, podobno lubia padać uszczelki pod głowicą, poza tym niewiele. |
|
Data: 2012-04-23 22:01:11 | |
Autor: V-Tec | |
Pug 206 1,4 75KM - prośbą o opinie | |
W dniu 2012-04-22 14:51, MariuszM pisze:
Witam, subiektywnie: ładny, awaryjność powyżej przeciętnej, komfort jak na tę klasę fajny, przyjemny w prowadzeniu, kosztowo da się przeżyć. Na co zwrócić uwagę przy kupnie? (belka?) tylna belka, silnik krokowy (utrzymywanie obrotów biegu jałowego), stan przedniego zawieszenia, skrzynię biegów, czy nie zostawia 4-rech śladów i "ruda" nie wyłazi ;) Jakie spalanie, koszty utrzymania? normalnie to okolice 8l zimą ~0,5l więcej trasa to ~7l z hakiem max rekord to 10,5l - zima i krótkie odcinki. 6,5l/100 - absolutny rekord minimum: delikatnie traktowany w trasie Oczywiście dużo zależy jakie miasto, jaka trasa, jaki styl jazdy. U nas normalnie to częściej lewym niż prawym pasem ;) No to usterki + wymiany zużytych części na dystansie 71-93kkm: -wymiana okładzin hamulcowych przód, -wymiana okładzin hamulcowych tył, -napełnienie klimy przy ~74kkm, -silnik krokowy - ~85kkm (zalecany oryginał, 350 zł brrr), -nowy aku - ~85kkm, -tylna belka 93kkm (750zł Antałex + dojazd), -zawieszenie przód ~83kkm (szybko się zużywa), -raz po dłuższym (2 tyg.!) postoju trzeba było czyścić hamulce z przodu - nierówno brały, -drobne problemy z elektryką (a to kontrolka airbag się zapali, a to niby niedomknięcie tylnych drzwi pokaże), -wymiana tłumika tylnego + rury 90kkm, -jedynka i czasem dwójka ciężko wchodzą przy redukcji - nie naprawiamy, ale skrzynie czasami zaliczają pad w tych modelach. Części raczej w średnich cenach, czasami trzeba zabulić (oryg. silnik krokowy czy komplet części zawieszenia na przód (zalecane są TRW), tylna belka). Model popularny więc części łatwo dostępne, prosty w naprawie (oprócz tylnej belki). Klima daje radę, ogólnie żonie bardzo przyjemnie się nim jeździ :) Teściowej zresztą też, ale lepiej niech przyszła użytkowniczka się nim przejedzie i sama sprawdzi, czy jej odpowiada. Ja nie mogę znaleźć dobrej pozycji za kierownicą, ale po mieście b.dobrze mi się nim jeździ - jest mały i poręczny. Silnik na miasto daje spokojnie radę, w trasie gorzej, ale dramatu nie ma, trzeba trochę go pokręcić ;) IMO ma przyzwoitą kulturę pracy, dźwięk nienatarczywy. Uff, to tyle :) pozdro, W. |
|
Data: 2012-04-23 23:03:28 | |
Autor: MariuszM | |
Pug 206 1,4 75KM - prośbą o opinie | |
W dniu 2012-04-23 22:01, V-Tec pisze:
Klima daje radę, ogólnie żonie bardzo przyjemnie się nim jeździ :) Dzięki za opinię. Szukam auta dla teściowej i 206 wpadła mi w oko (teściowa w pierwszej kolejności chce Punto II). Z Twojego opisu wyłazi spora (jednak) awaryjność... -- M. |
|