Data: 2010-09-29 03:38:28 | |
Autor: Filip KK | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
Oficjalnie przyznaję rację wszystkim tym, którzy mi usiłowali wytłumaczyć że automatyczna skrzynia biegów redukuje biegi gdy się wciska gaz do dechy (bez kick-down).
Dla wytłumaczenia własnej głupoty dodam to, że użytkowałem w pełni sprawne automaty z dużymi silnikami i zwyczajnie w świecie nie odczuwałem zmiany biegów (np. z 5 na 3) po wciśnięciu gazu (bez KD). Gdybym testował skrzynię w jakimś małym silniczku, np. 2 litrowym, to bym z pewnością inaczej odczuwał zmianę biegów po wciśnięciu gazu, gdyż wskazówka przyspieszenia dużo wolniej by się poruszała, w porównaniu do tego jak szybko wskakuje po zrzuceniu biegu/ów. Widać to wyraźnie (na filmikach) na przykładzie Audi A3 testowanego przez Mariusza Ch. Obecnie posiadam BMW ze skrzynią steptronic, który charakteryzuje się idealnie płynną zmianą biegów, bez nawet najmniejszego ich odczucia. Gdyby nie prędkościomierz i odsłuch dźwiękowy, w ogóle by człowiek nie czuł że automat zmienia biegi. Wynika to z zupełnie innej konstrukcji skrzyni, w przeciwieństwie do np. tiptronica, w którym to już się odczuwa zmianę biegów. A o to seria testów przyspieszeń, jakie przed chwilą wykonałem, cztery z nich opiszę. Test 1: Rozpędziłem się do około 70km/h, wrzuciłem tryb manual, wrzuciłem bieg 5-ty (obroty spadły do około 1100 obr/min.), wrzuciłem tryb D (obroty pozostały w tej samej pozycji), wcisnąłem gaz do dechy bez KD (i obserwowałem obrotomierz jak przyspiesza), po kilku sekundach automat zmienił bieg na 4 i po chwili na 5. Test 2: Rozpędziłem się do 60km/h, wrzuciłem bieg 5 (w trybie manual), wcisnąłem gaz do dechy bez KD. Wynik: Rozpędzał się jak zółw.. Tak na oko na filmiku zajmuje mu to z 7 sekund z 60 do 100 km/h. Test 3: Rozpędziłem się do ~15 km/h, wrzuciłem 2 bieg (tryb manual), wcisnąłem kick-down, skrzynia zredukowała bieg do 1. Ciekawostka: w trybie manual skrzynia nigdy nie zredukuje biegu do 1 gdy się hamuje do 0 km/h. Ale ruszanie z 2 w ogóle nie jest uciążliwe, wręcz prawie się nie odczuwa tego podczas normalnego startu. Test 4: Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (tryb D z wciśniętym kick-down dla sprawdzenia, czy będzie skrzynka odcinała przed czerwonym polem na obrotomierzu), gaz w podłogę (kick-down), dupa w bok i po teście. :) Auto testowane: BMW M57, E39 (II lift), skrzynia biegów steptronic A5S 390R - WZ Dziękuję za uwagę :) Pozdrawiam Filip P.S> Z przykrością również informuję, że ludzie podpisujący się jako "Karolek" oraz "Jurand" wylądowali w moim filtrze, za zbyt "luźny" język jaki używali w dyskusji obrażając mnie. A ja nie mam ochoty i nie muszę czytać słów kogoś, kto mnie obraża i jest odważny tylko zza ekranu monitora. |
|
Data: 2010-09-29 08:30:31 | |
Autor: LEPEK | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
W dniu 2010-09-29 03:38, Filip KK pisze:
^^^^^ A o to seria testów przyspieszeń, jakie przed chwilą wykonałem,^^^^^^^^^^^^ Co ty, nie masz co w nocy robić?! ;P Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 |
|
Data: 2010-09-29 08:38:20 | |
Autor: J.F. | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
On Wed, 29 Sep 2010 08:30:31 +0200, LEPEK wrote:
W dniu 2010-09-29 03:38, Filip KK pisze: W dzien trudniej zmierzyc 60-100 :-P J. |
|
Data: 2010-09-29 09:52:41 | |
Autor: MadMan | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
Dnia Wed, 29 Sep 2010 08:38:20 +0200, J.F. napisał(a):
A o to seria testów przyspieszeń, jakie przed chwilą wykonałem,^^^^^^^^^^^^ Gdyż? -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-09-29 09:42:06 | |
Autor: G Nowak | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
Dnia Wed, 29 Sep 2010 08:38:20 +0200, J.F. napisał(a): Jesli podaje w milach to miescie rzeczywiscie trudno za dnia ;) -- pozdr g |
|
Data: 2010-09-29 11:16:30 | |
Autor: Icek | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
>>> A o to seria testów przyspieszeń, jakie przed chwilą wykonałem, korki sa w miescie Icek |
|
Data: 2010-09-29 12:34:24 | |
Autor: MadMan | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
Dnia Wed, 29 Sep 2010 11:16:30 +0200, Icek napisał(a):
Co ty, nie masz co w nocy robić?! ;P 10 minut jazdy i jestem na prawie nieużywanej póki co autostradzie :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-09-29 10:28:13 | |
Autor: Leonid2009 | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
Ch.... mnie to obchodzi ze ktos rozpedza po nocach swoj burakowoz po ulicach.
Leo |
|
Data: 2010-09-29 11:27:22 | |
Autor: J.F. | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w
Test 1: Ten KD to co to jest - jakis przelacznik pod pedalem ze trzeba wcisnac do dechy i jeszcze glebiej ? po kilku sekundach automat zmienił bieg na 4 i po chwili na 5. Dlugo mu to zajelo. Test 2: No ale zaraz - przeciez w poprzednim przykladzie po "kilku sekundach" redukowal do 4 .. po co, skoro, na 5 po 7 sekundach mamy juz 100km/h. No chyba ze to wyglada tak, ze przy 60 na V silnik prawie wcale nie przyspiesza, po 2s mamy juz 70 i przyspieszenie lepsze, ale nadal kiepskie, wiec automat po kolejnych 2s wrzuca IV i po nastepnych dwoch ma 100km/h, noga z gazu mozna wrzucic V. Test 3: No ale zaraz - czemy w tescie3 na I dupa nie skoczyla w bok ? :-) J. |
|
Data: 2010-09-29 15:33:39 | |
Autor: Filip KK | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
W dniu 2010-09-29 11:27, J.F. pisze:
Ten KD to co to jest - jakis przelacznik pod pedalem ze trzeba wcisnacTy tego nie wiesz? Nie wierzę :) Trudno, żeby po 0,5 sekundy zamknął obrotomierz :) Spokojnie, Mpowera nie posiadam :Ppo kilku sekundach automat zmienił bieg na 4 i po chwili na 5. Nie redukował do 3, tylko do 3. Przeczytaj ze zrozumieniem poprzedni przykład, który wyciąłeś. :)Test 2: No chyba ze to wyglada tak, ze przy 60 na V silnik prawie wcale nieAle do którego testu się odnosisz? Wszystko ładnie opisałem kolejno w różnych testach. A skąd ja to mam wiedzieć? :) Koła zmieliły kałuże, liście, czy co tam było i nie poszła dupa w bok, tylko troszkę na lewo i prawo rzuciło, ale delikatną kontrą go wyprowadziłem. W teście 4 zbyt mocno poszła dupa w bok, krzywy asfalt, czyt nierówna przyczepność, czy coś, nie zagłębiam się, czasem tak jest z tylnym napędem jak startujesz na maxa, dobrze o tym wiesz.Test 3: Pozdrawiam |
|
Data: 2010-09-29 16:08:15 | |
Autor: J.F. | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w
W dniu 2010-09-29 11:27, J.F. pisze: Co samochod to przeciez inaczej moze byc, elektronika ma nieograniczone mozliwosci, a jeszcze jakies przyciski sport, overdrive itp :-) Nie redukował do 3, tylko do 3. Przeczytaj ze zrozumieniem poprzedni przykład, który wyciąłeś. :) W poprzednim przykladzie nic nie pisales o trojce :-) wiec zalozyzem ze sie kilka sekund meczyl na piatce. A skąd ja to mam wiedzieć? :) Koła zmieliły kałuże, liście, czy co tam było i nie poszła dupa w bok, tylko troszkę na lewo i prawo rzuciło, ale delikatną kontrą go wyprowadziłem. W teście 4 zbyt mocno poszła dupa w bok, krzywy asfalt, czyt nierówna przyczepność, czy coś, nie zagłębiam się, czasem tak jest z tylnym napędem jak startujesz na maxa, dobrze o tym wiesz.Test 3:No ale zaraz - czemy w tescie3 na I dupa nie skoczyla w bok ? :-) Ale taki potwor na jedynce to chyba powinien palic gume i na suchym asfalcie jak jest na jedynce i przy akurat srednich obrotach :-) J. |
|
Data: 2010-09-29 16:14:57 | |
Autor: Brzezi | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
śro, 29 wrz 2010 o 16:08 GMT, J.F. napisał(a):
A skąd ja to mam wiedzieć? :) Koła zmieliły kałuże, liście, czy co tam było i nie poszła dupa w bok, tylko troszkę na lewo i prawo rzuciło, ale delikatną kontrą go wyprowadziłem. W teście 4 zbyt mocno poszła dupa w bok, krzywy asfalt, czyt nierówna przyczepność, czy coś, nie zagłębiam się, czasem tak jest z tylnym napędem jak startujesz na maxa, dobrze o tym wiesz.Test 4:No ale zaraz - czemy w tescie3 na I dupa nie skoczyla w bok ? :-) BMW 530 a ASB ciezko jest nawet na jedynce zabuksowac kolami na suchym asfalcie, jedyne co MI udalo sie osiagnac, to krotkie "piisk", ale kolami nie chcial zamielic... To samo nie jest mozliwe w moim obecnym MB C140 500, mimo 320KM nie da sie zamielic kolami na suchym asfalcie, ale to tez moze byc wina malego przelozenia jedynki, poniewaz na jedynce rozpedza sie do 70-80kmh Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-09-29 16:59:20 | |
Autor: Filip KK | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
W dniu 2010-09-29 16:14, Brzezi pisze:
BMW 530 a ASB ciezko jest nawet na jedynce zabuksowac kolami na suchymZapewniam Cię, że się da zmielić :) Ale nie spalisz gumy... Zamielić ? Co to za wyraz? :P Może testowałeś 182 konny motor? One są troszkę słabsze. To samo nie jest mozliwe w moim obecnym MB C140 500, mimo 320KM nie da sieMój się rozpędza do około 50 na jedynce. Ale ciekawe jest, że nie możesz zmielić opon... A jakiej masz szerokości? Pozdrawiam |
|
Data: 2010-09-29 17:15:45 | |
Autor: Brzezi | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
śro, 29 wrz 2010 o 16:59 GMT, Filip KK napisał(a):
BMW 530 a ASB ciezko jest nawet na jedynce zabuksowac kolami na suchymZapewniam Cię, że się da zmielić :) Ale nie spalisz gumy... Na suchym asfalcie nie udalo mi sie zabuksowac, tzn na pewno nie wiecej niz jeden orbot kola, wiec to jest pomijalne Opony byly mialy szerokosc 235
Wersja 194KM
Tak, to jest strasznie denerwujace w dieslach, ze jedynka do 50, 2 do 80, 3 do 120, tak przynajniej bylo w mojej 530 Ale ciekawe jest, że nie możesz zmielić opon... A jakiej masz szerokości? Szerokosc opon 245, ale to raczej tez kwestia malego przelozenia biegow, 1 do 80, 2 do 130, 3 chyba do 180 czy 200. Szczegolnie smieszne jest przyspieszanie, tak jak pisalem juz obok, jezeli nie wcisne gazu od razu do konca to rusza mi z 2 biegu, i od zera do 130 mozna przyspieszyc na jednym biegu :) Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-09-29 17:19:07 | |
Autor: Filip KK | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
W dniu 2010-09-29 17:15, Brzezi pisze:
No to były za szerokie, w standardzie powinny być o szerokości 225. I takie też mam i zabuksuję więcej jak jeden obrót koła na suchym asfalcie.BMW 530 a ASB ciezko jest nawet na jedynce zabuksowac kolami na suchymZapewniam Cię, że się da zmielić :) Ale nie spalisz gumy... No to j/w.Zamielić ? Co to za wyraz? :P Jakoś tak mniej więcej jest.. Mnie to specjalnie nie denerwuje, nie lubię wiertarek. To chyba powinna być wystarczająca szerokość, żeby zmielić gumę na wyłączonych systemach?Ale ciekawe jest, że nie możesz Szczegolnie smieszne jest przyspieszanie, tak jak pisalem juz obok, jezeliBeka :) Pozdrawiam |
|
Data: 2010-09-29 17:40:02 | |
Autor: Brzezi | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
śro, 29 wrz 2010 o 17:19 GMT, Filip KK napisał(a):
No to były za szerokie, w standardzie powinny być o szerokości 225. I takie też mam i zabuksuję więcej jak jeden obrót koła na suchym asfalcie.Zapewniam Cię, że się da zmielić :) Ale nie spalisz gumy... Nie pamietam czy to w zwyklej wersji tez byl jeden z rozmiarow standardowy, ale to byla wersja M Pakiet, i tam to byl standardowy rozmiar Jakoś tak mniej więcej jest.. Mnie to specjalnie nie denerwuje, nie lubię wiertarek.To samo nie jest mozliwe w moim obecnym MB C140 500, mimo 320KM nie da sieMój się rozpędza do około 50 na jedynce. Ale to nie ma nic wspolnego z wiertarka badz nie, tylko z doborem przelozen, w MB tez to nie jest wertarka, zdecydowanie nie, a predkosci max na poszczegolnych biegach sa jakie sa :) To chyba powinna być wystarczająca szerokość, żeby zmielić gumę na wyłączonych systemach?Ale ciekawe jest, że nie możesz Widocznie nie :) naped na tyl tez robi swoje, gdyby byl FWD to byloby duzo latwiej, ale duza waga samochodu 2.2t, szerokie opony i male przelozenia biegow mimo duzej mocy nie da sie zerwac przyczepnosci na suchym asfalcie Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-09-29 18:11:20 | |
Autor: Filip KK | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
W dniu 2010-09-29 17:40, Brzezi pisze:
A to wtedy zmienia postać rzeczy. Albo się ma Ferrari albo się ma replikę. Nie rozumiem ludzi, ktorzy kupują sobie m pakiety żeby udawać Mpowera. Bezsens.No to były za szerokie, w standardzie powinny być o szerokości 225. IZapewniam Cię, że się da zmielić :) Ale nie spalisz gumy... Do M pakietow wsadzali 235/45/17 przod i 255/40/17 tył :) Każda benzyna to wiertarka :PJakoś tak mniej więcej jest.. Mnie to specjalnie nie denerwuje, nieTo samo nie jest mozliwe w moim obecnym MB C140 500, mimo 320KM nie da sieMój się rozpędza do około 50 na jedynce. To chyba powinna być wystarczająca szerokość, żeby zmielić gumę naAle ciekawe jest, że nie możesz Proszę Cię, nawet nie probuj używać słow na F. :D ale duza waga samochodu 2.2t, szerokie opony i male przelozeniaUuu.. No to faktycznie, ciężki smok na szerokich laczkach... Pozdrawiam :) |
|
Data: 2010-09-29 18:45:37 | |
Autor: Brzezi | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
śro, 29 wrz 2010 o 18:11 GMT, Filip KK napisał(a):
A to wtedy zmienia postać rzeczy. Albo się ma Ferrari albo się ma replikę. Nie rozumiem ludzi, ktorzy kupują sobie m pakiety żeby udawać Mpowera. Bezsens.No to były za szerokie, w standardzie powinny być o szerokości 225. IZapewniam Cię, że się da zmielić :) Ale nie spalisz gumy... Ale to sa na prawde kosmetyczne zmiany wizualne, tylko inny zderzak przedni i tylni, listwy, w srodku rzeczywiscie ladnie, bo ma aluminiowe wykonczenie, i fajna kierownica, felgi 17", stylistycznie na tym sie konczy, do tego ma obnizone i utwardzone zawieszenie, to na prawde super sie prowadzi, duzy plus, poza tym nikt, przynajmniej nie ja, nie zamierzam sie upodabniac do Mpower Do M pakietow wsadzali 235/45/17 przod i 255/40/17 tył :) Opony z przodu i z tylu sa identyczne Każda benzyna to wiertarka :PTak, to jest strasznie denerwujace w dieslach, ze jedynka do 50, 2 do 80, 3Jakoś tak mniej więcej jest.. Mnie to specjalnie nie denerwuje, nie 7-9krpm, to owszem wiertarka, ale nie nazwalbym tak 5l V8 Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-09-30 09:51:06 | |
Autor: Mario | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
Każda benzyna to wiertarka :P taka z pewnością też http://www.youtube.com/watch?v=8Df9aNkDggk&feature=related :-P pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-09-30 09:00:55 | |
Autor: Bartek | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
Użytkownik "Brzezi" <brzezi@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrn.pl.ia6if1.r58.brzezibrzezi.chello.pl...
śro, 29 wrz 2010 o 16:08 GMT, J.F. napisał(a): niewiem o jakim aucie mowisz, ale w e60 535D [280 konny bodaj], bezproblemowo mieli;) oczywiscie po wylaczeniu systemow. -- Pozdrawiam, Bartek |
|
Data: 2010-09-30 09:45:34 | |
Autor: Brzezi | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
czw, 30 wrz 2010 o 09:00 GMT, Bartek napisał(a):
Ale taki potwor na jedynce to chyba powinien palic gume i na suchym Ale zauwaz roznice miedzy 530 i 535 :) 194KM vs 280 :) I czy na pewno mowimy o automacie? BMW ma tez najprawdopodobniej krotsze przelozenia od MB, wiec jest mu duzo latwiej, bo ma wieksza moca na kolach Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-09-30 10:51:36 | |
Autor: Mariusz Chwalba | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
On Thu, 30 Sep 2010 09:45:34 +0200, Brzezi <brzezi@gmail.com> wrote:
Ale taki potwor na jedynce to chyba powinien palic gume i na suchym Zależy od modelu. W 170 mam na tyle krótką jedynkę, że spokojnie pokręci na suchym. Po wyłączeniu elektroniki, oczywiście. pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba |
|
Data: 2010-09-29 16:57:06 | |
Autor: Filip KK | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
W dniu 2010-09-29 16:08, J.F. pisze:
Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał wHeheh :) Jest przycisk pod pedałem gazu. :) Tam wyżej chyba jakąś literówkę popełniłem. Miało być "Nie redukował do 4, tylko do 3." :) Nie nie, nie męczył się, od razu zredukował do 3.Nie redukował do 3, tylko do 3. Przeczytaj ze zrozumieniem poprzedni Na manualnej skrzyni biegów, możesz mielić ile chcesz.. W automacie nie da się. Oczywiście zapiszczy, czasem nawet i zmieli ale gumy nie spalisz bez wciśniętego hamulca i wyciągniętych klocków z tyłu.A skąd ja to mam wiedzieć? :) Koła zmieliły kałuże, liście, czy co tamTest 3:No ale zaraz - czemy w tescie3 na I dupa nie skoczyla w bok ? :-) |
|
Data: 2010-09-29 13:30:27 | |
Autor: Brzezi | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
śro, 29 wrz 2010 o 03:38 GMT, Filip KK napisał(a):
Test 1: To masz cos nie tak, automat powinien zredukowac do 4 NATYCHMIAST po wcisnieciu zdecydowanym gazu Test 2: To potwirdza potrzebe i zasadnosc redukowania biegow podczas przyspieszania, z czym sie tak burzliwie klociles i nie zgadales Ciekawostka: w trybie manual skrzynia nigdy nie zredukuje biegu do 1 gdy się hamuje do 0 km/h. Ale ruszanie z 2 w ogóle nie jest uciążliwe, wręcz prawie się nie odczuwa tego podczas normalnego startu. To u mnie w BMW tez tak bylo. Jako ciekasowstke dodam, ze w moim MB C140 z ASB(4biegi), domyslnie zawsze rusza z 2, w trybie "E" w ogole nie da sie zejsc do 1, w trybie "S" zdecydwane mocne wcisniecie gazu, ale tylko na samym poczatku przy ruszaniu z zatrzymania powoduje redukcje do 1, wiec przy normalnej jezdzie, w 90% przypadkow wykorzystywane sa tylkob biegi 2->3->4, bez jedynki :) Test 4: Czyli masz popsute/niedzialajace DSC? Robiles to na sliskim asfalcie? mokro bylo? bo na suchym asfalcie na sprawnych oponach nie udalo mi sie nigdy zabuksowac w wiekszym stopniu kolami... Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-09-29 15:28:32 | |
Autor: Filip KK | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
W dniu 2010-09-29 13:30, Brzezi pisze:
Domyśl się, że skoro miałem na 5-tce, przyspieszyłem i słyszałem/widziałem, że zmienił na 4 i potem na 5, to chyba zredukował NATYCHMIAST do 3, prawda? :)Test 1: Nie wiem po co powyższy komentarz? Napisałem, że w mojej skrzyni nie czułem tej zmiany. Zbyt płynnie zmienia biegi, zbyt szybko przyspiesza by odróżnić czy zmienił bieg czy nie, wskazówka leci na łeb na szyję w górę i moim zadaniem jest trzymać auto na torze jazdy. :) Dlatego nie zauważyłem nigdy, że zmienia biegi i to nawet o 2 w dół.Test 2: :)Ciekawostka: w trybie manual skrzynia nigdy nie zredukuje biegu do 1 gdy Tak, czujnik poleciał. Na dniach go muszę wymienić.Test 4: Robiles to na sliskim asfalcie? mokro bylo? bo na suchym asfalcie na Przecież dobrze wiesz, że wczoraj padało :):) |
|
Data: 2010-09-29 16:03:57 | |
Autor: Brzezi | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
śro, 29 wrz 2010 o 15:28 GMT, Filip KK napisał(a):
W dniu 2010-09-29 13:30, Brzezi pisze: Moze za malo jasno opisales, jedak Twoje zeznania sugeruja ze, jechales na 5, wcisnales gaz mocno, po kilu sekundach zmienil na 4 i po chwili znowu na 5, czyli 5->4->5, o 3 biegu nic nie pisales... Nie wiem po co powyższy komentarz?Test 2: Komentarz odnosnie tego jak bardzo burzyles sie o zasadnosc stosowania redukcji biegow, ze z racji tego ze masz diesla i duzy moment obrotowy nie musisz redukowac bo masz "pierdolniecie", a tutaj sam potwierdzasz, ze bez redukcji rozpedza sie jak zolw, co stoi w sprzecznosci z Twoimi poprzednimi wypowiedziami: Ten jest szczegolnie wyrazisty: "Słuchaj, gówno prawda, ja mam takie pierdolnięcie w mojej Beemie, że naprawdę uwierz mi na słowo NIE MUSZĘ redukować żadnych biegów." "Nie każdy, mój tak nie robi. I wieloma, którymi jeździłem też tak nie robiły. Poprzednie moje auto w 3 litrowej benzynie też tak nie robiło. Bo po co ma zmieniać bieg na wyższy, skoro wyższe obroty mu nie są do niczego potrzebne." "Bo w dieslu nie trzeba używać kickdown, żeby sprawnie wyprzedzać czy przyspieszać. Możesz być na tym samym biegu." Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-09-29 17:03:15 | |
Autor: Filip KK | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
W dniu 2010-09-29 16:03, Brzezi pisze:
Mam nadzieję, że wyjaśniłem i teraz jest wszystko jasne. :) Skoro jechałem na 5 biegu i potem zmienił na 4 i 5, to ciągnął do zamknięcia obrotomierza na 3. :) Mam filmiki, ale siedzę teraz na gprsie i bym wieki wysyłał.Domyśl się, że skoro miałem na 5-tce, przyspieszyłem iTest 1: Zgadza się.Nie wiem po co powyższy komentarz?Test 2: Pozdrawiam :) |
|
Data: 2010-09-29 20:23:57 | |
Autor: Jurand | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:i7u5em$ja0$1news.task.gda.pl...
P.S> Z przykrością również informuję, że ludzie podpisujący się jako "Karolek" oraz "Jurand" wylądowali w moim filtrze, za zbyt "luźny" język jaki używali w dyskusji obrażając mnie. A ja nie mam ochoty i nie muszę czytać słów kogoś, kto mnie obraża i jest odważny tylko zza ekranu monitora. Oj będę płakał... Ciekawe, kiedy koleś zrobi testy wykazujące, że zmiana biegu na wyższy to jest z 4 na 3, a nie z 3 na 4 ;) Jurand. |
|
Data: 2010-09-29 20:29:44 | |
Autor: Lewis | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
W dniu 2010-09-29 20:23, Jurand pisze:
Ciekawe, kiedy koleś zrobi testy wykazujące, że zmiana biegu na wyższy Hmm nie rozumiem dlaczego tak... Skoro mówi się o "redukcji" biegów przy zmianie np z 5->4 to wg logiki "redukcja" oznacza zmniejszenie czegoś (redukcja etatów np.), czyli zmniejszenie biegu/zmianę biegu z wyższego na niższy... Ale to tylko takie moje przemyślenia... -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-09-29 21:08:00 | |
Autor: Jurand | |
[ASB] Przyznaję rację kilku osobom. | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i800ip$jvm$1news.onet.pl... W dniu 2010-09-29 20:23, Jurand pisze: Bo tak się przyjęło, jak piszesz - dlatego zmiana biegu o numerze wyższym na bieg o numerze niższym jest nazywana zmianą biegu na niższy. Ale Filip twierdzi że wszyscy się mylimy. Jurand. |
|