Data: 2012-06-16 21:39:26 | |
Autor: kawoN | |
Przerzutki i inny osprzęt | |
W dniu 12-06-16 12:18, GK pisze:
Mam przerzutki Acera i często, zamiast cieszyć się z jazdy, Zacznijmy od pytania podstawowego: A czy obecnie czujesz że coś Ci źle działa? Zbyt często musisz regulować? Niezbyt pewnie przerzucają? Etc. Bo jeśli nie - to po co przepłacać :) -- kawoN - dziennik rowerowy www.bike4win.pl |
|
Data: 2012-06-16 20:19:25 | |
Autor: Ignac | |
Przerzutki i inny osprzęt | |
kawoN <bike4win@bike4win.pl> napisał(a):
Zacznijmy od pytania podstawowego: Imo najistotniejsze jest tak eksploatować napęd aby zużycie wszystkich zębatek kasety było takie samo,bo bez tego napęd będzie głośny-zgrzyty łancucha z problemami jego przekładania na poszczególne zębatki kasety i nie ma się co łudzić że drogie komponenty napędu polepszą cokolwiek. Ignac -- |
|
Data: 2012-06-17 21:37:43 | |
Autor: GK | |
Przerzutki i inny osprzęt | |
Otóż to. Długi czas broniłem się żeby nie traktować roweru jak "peceta", ale ostatnio zacząłem dużo jeździć i zaczynam zauważać zużycie i coraz częściej myślę o ulepszaniu roweru. Ramę mam na pewno solidną, bo ostro jeżdżę po górach w nierównym terenie i jeszcze jej nie pogiąłem, a ważę ponad 100kg (jakiś model Meridy, 22 cale rama). Ostatnio zacząłem też ciągać przyczepkę z dziećmi i chyba przez to zaczęły się problemy z napędem. Jak przeglądam mnogość dostępnego osprzętu to głupieję i zaczynam tęsknić do składaków Wigry 3. W każdym razie nie potrafię już wyregulować przerzutki. Zgrzyta, występuje opóźnienie zmiany biegu w dół. Nasmarowałem linkę więc obwiniam sprężynę w przerzutce, że słabo ciągnie w dół. Łańcuch mam nowy, a przebieg roweru około 3000km. |
|
Data: 2012-06-18 13:22:50 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Przerzutki i inny osprzęt | |
Dnia Sun, 17 Jun 2012 21:37:43 +0200, GK napisał(a):
Wigry 3. W każdym razie nie potrafię już wyregulować przerzutki. Zgrzyta, występuje opóźnienie zmiany biegu w dół. Nasmarowałem linkę więc obwiniam sprężynę w przerzutce, zasadniczo linek sie nie smaruje imo wymienia na nowe razem z pancerzami. Smarowanie przynosi krótkotrwałą poprawę a później gwałtowne pogorszenie kultury pracy. Linka zaczyna sie kleić i syfu w pancerzy szybko przybywa. |
|
Data: 2012-06-18 14:42:49 | |
Autor: cytawa | |
Przerzutki i inny osprzęt | |
QRT::... pisze:
zasadniczo linek sie nie smaruje imo wymienia na nowe razem z pancerzami. Nie zauwazylem, zeby linka (ocynkowana) posmarowana oliwka przy montazu wymagala corocznej wymiany. Natomiast nieposmarowana po zimie pokrywa sie bialym proszkiem i wtedy trzeba wymieniac. Ja smaruje od bardzo wielu lat i nie mam problemow. Jan Cytawa |
|
Data: 2012-06-18 15:46:56 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Przerzutki i inny osprzęt | |
Dnia Mon, 18 Jun 2012 14:42:49 +0200, cytawa napisał(a):
QRT::... pisze: bo zasadniczo problemem nie jest stan samej linki (zakładamy ze nierdzewna), ino pancerza w którym zbiera sie syf. Apo smarowaniu linki zbierć go bedzie jeszcze wiecej powodując spore opory pracy. Pewnie jak by sie postarać to można by wymienić pancerze, przeczyścić linkę i było by równie dobrze - tyle ze to mocno kłopotliwe ze wzgledu na to ze zagnieciona w mocowaniu linka może sie rozczapierzać |
|
Data: 2012-06-18 15:22:14 | |
Autor: Ignac | |
Przerzutki i inny osprzęt | |
GK <grzesiek_ke@o2.pl> napisał(a):
ale ostatnio zacząłem dużo jeździć i zaczynam zauważać zużycie i corazczęściej myślę o ulepszaniu roweru. Ramę mam na pewno solidną, bo ostro jeżdżę po górach w nierównym terenie i jeszcze jej nie pogiąłem, a ważę ponad 100kg (jakiś model Meridy, 22 cale rama). Ostatnio zacząłem też ciągaćprzyczepkę z dziećmi i chyba przez to zaczęły się problemy z napędem. Jak przeglądam mnogość dostępnego osprzętu to głupieję i zaczynam tęsknić do składaków Wigry 3. W każdym razie nie potrafię już wyregulować przerzutki. Zgrzyta, występuje opóźnienie zmiany biegu w dół. Nasmarowałem linkę więc obwiniam sprężynę w przerzutce, że słabo ciągnie w dół. Łańcuch mam nowy, aprzebieg roweru około 3000km. Najprościej/najtaniej jest sprawdzić skuteczność działania sprężny wózka odłączając od niego linkę i jeżeli jest ok.to sprawdzić ewentualnie wymienić linkę z pancerzem,wyregulować przerzutkę-wychylenia wózka i zamontować nową linkę i pomęczyć się trochę jeżdząc na tych zębatkach kasety które są najmniej zużyte,doprowadzając zęby kasety do równomiernego zużycia, oczywiście nie zapominać o smarowaniu łańcucha. No ba najgorzej by było gdyby sprężyna wózka była do kitu i jeszcze zużycie kasety(pewnie jej środkowe zebatki)to aż nie chce mi sie o tym myśleć-bo wtedy przerzutka,kaseta i łańcuch do wymiany żeby się nie męczyć. Nie przeciążaj tego napędu,ewentualne zabieranie jeszcze z sobą teściowej (żeby dzieci się nie nudziły)to zdecydowanie zły pomysł. Ignac -- |