Data: 2012-12-23 11:50:30 | |
Autor: sasza7 | |
Przekaznik rozrusznika | |
W dniu piątek, 21 grudnia 2012 23:45:45 UTC+1 użytkownik Tmek napisał:
Witam Jest kilka problemów, po pierwsze przekaźnik najbardziej dostaje w dupę podczas rozłączania i załączania obwodów, bo przeskakuje wtedy iskra która wypala materiał lub spawa styki. Drugi problem to sam przepływ takiego prądu przez przekaźnik, na 100% nie wydziela on 120W. Aczkolwiek w środku prąd przewodzony jest przez relatywnie cienką miedzianą blaszkę która nie jest przystosowana do takich prądów i najpewniej ulegnie przepaleniu (tak wtedy właśnie wydzieli się na niej jakieś 120W). Przyjrzyj się jak wygląda przekaźnik do takich prądów: http://www.e-polimet.com.pl/index.php/product/8646 jest ogromny i ma wielkie blachy do przyłączenia. Stycznik przy rozruszniku (ten na rozruszniku z przykręcanymi stykami) powinien wytrzymać, te małe wyglądające jak czarne pudełeczko ze stykami na 100% ulegną zniszczeniu. Pozdrawiam sasza |
|
Data: 2012-12-24 00:58:24 | |
Autor: Tmek | |
Przekaznik rozrusznika | |
Użytkownik "sasza7" <sasza7@gmail.com> napisał w wiadomości news:01ac4a0b-f1e2-4294-8707-f4ccd6aaa566googlegroups.com... W dniu piątek, 21 grudnia 2012 23:45:45 UTC+1 użytkownik Tmek napisał: Jest kilka problemów, po pierwsze przekaźnik najbardziej dostaje w dupę podczas rozłączania i załączania obwodów, bo przeskakuje wtedy iskra która wypala materiał lub spawa styki. Drugi problem to sam przepływ takiego prądu przez przekaźnik, na 100% nie wydziela on 120W. Mialem na mysli prad pobierany przez cewke wciagajacy kotwe. Przy przekaznikach rozrusznika w japoncach jest bezpiecznik cewki i ma on czesto 30A. Przyjmujac 1/3 tego przy normalenj pracy wyszlo mi te 120W dla samego elektromagnesu. http://www.p-wholesale.com/upimg/9/439a2/motorcycle-starter-relay-dq-j012-911.jpg Aczkolwiek w środku prąd przewodzony jest przez relatywnie cienką miedzianą blaszkę która nie jest przystosowana do takich prądów i najpewniej ulegnie przepaleniu (tak wtedy właśnie wydzieli się na niej jakieś 120W). Te od rozrusznika maja w srodku kotwe i dwie sruby miedzane ktorona laczy. I sa gdzies na 150A. http://www.southbayriders.com/forums/attachment.php?attachmentid=325970&d=1280617782 Przyjrzyj się jak wygląda przekaźnik do takich prądów: http://www.e-polimet.com.pl/index.php/product/8646 jest ogromny i ma wielkie blachy do przyłączenia. Stycznik przy rozruszniku (ten na rozruszniku z przykręcanymi stykami) powinien wytrzymać, te małe wyglądające jak czarne pudełeczko ze stykami na 100% ulegną zniszczeniu. Mowa byla o pradowym rozrusznika. Po poszukiwaniach w sieci wiem ze jest on jedynie do chwilowej pracy i wlaczony dluzej albo sie spali albo sie spali wnet. Watek nizej otrzymalem calkiem ladny trop, spelaniajacy wymagania i warunek "tani i dobry" pozdro Tmek |
|
Data: 2012-12-24 10:08:01 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Przekaznik rozrusznika | |
Tmek <Tmek@dom.ek> wrote:
Po poszukiwaniach w sieci wiem ze jest on jedynie do chwilowej pracy i wlaczony dluzej albo sie spali albo sie spali wnet. A może włączyć go na pełnym napięciu, a potem obniżyć napięcie tak, żeby płynął tylko dużo niższy prąd podtrzymania? -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2012-12-24 16:16:10 | |
Autor: Tmek | |
Przekaznik rozrusznika | |
Użytkownik "Adam Wysocki" <gof@somewhere.invalid> napisał w wiadomości news:gof.prm.1356343681news.chmurka.net... Tmek <Tmek@dom.ek> wrote: Za duzo zachodu kiedy za 10zl+przesylka jest juz cos gotowego i dzialajacego. pzdr |
|