Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [tech] Przedni poziomy wahacz pchany w motorze a jazda XC

[tech] Przedni poziomy wahacz pchany w motorze a jazda XC

Data: 2011-09-19 19:18:49
Autor: Franc
[tech] Przedni poziomy wahacz pchany w motorze a jazda XC
Jak hipotetycznie zachowywać się będzie przednie zawieszenie typu poziomy,
pchany wahacz, taki jak w Bimocie Tesi czy w Yamasze GTS1000A w zastosowaniach
crossowych?
Chodzi mi po głowie, zbudowanie nowego roweru do jazdy crossowej i nie wiem
czy bardziej opłaca mi się rzeĽbić dobry amortyzator head-shock do w miarę
prostego monosztućca i handlowej piasty czy w miarę prosty wahacz i rzeĽbiona
piasta do dobrego dampera handlowego.
Ja wiem, że za bardzo nie ta grupa ale nie mam czasu siedzieć na innych, ledwo
wystarcza czasu na pl.misc.samochody i pl.rec.rowery, rowerowa nic nie będzie
wiedziała.
Pzdrw

Franc "Rowery Poziome Rule"
--

Niczym niewyróżniaj±cy się IMK P7 SWB, ASS
szary Modus z D4F
zielona Xantia2, kombi, 2.0HDi

--


Data: 2011-09-19 21:35:35
Autor: Lewis
[tech] Przedni poziomy wahacz pchany w motorze a jazda XC
W dniu 2011-09-19 21:18, Franc pisze:
Jak hipotetycznie zachowywać się będzie przednie zawieszenie typu poziomy,
pchany wahacz, taki jak w Bimocie Tesi czy w Yamasze GTS1000A w zastosowaniach
crossowych?

Mam takie zawieszenie w MZ ES250/1 z 1963r, po nawierzchni brukowej, dziurawej itd. wręcz płynie, mniejsze drgania na kierownicy, lepiej "wybiera" nierówności w porównaniu do zwykłych "widełek" czy USD, przy hamowaniu przodem nie nurkujesz, IMO ciekawe wrażenia, jedzie się zupełnie inaczej niż zwykłymi widełkami. Countersteering natomiast jest trochę dziwny, nie wiem jak to określić ale po prostu dziwny.

Dla przykładu ten sam odcinek drogi, jak jechałem MZ z wahaczem pchanym śmiało można było jechać 80km/h i więcej, jak jechałem Suzuki GSF400 ze zwykłym teleskopowym zawieszeniem powyżej 60km/h trzeba było już się dobrze trzymać kierownic.

Nie wiem na ile będzie to miało odniesienie w lekkim rowerze ale w motocyklu średniej wagi jest super.

Ja wiem, że za bardzo nie ta grupa ale nie mam czasu siedzieć na innych, ledwo
wystarcza czasu na pl.misc.samochody i pl.rec.rowery, rowerowa nic nie będzie
wiedziała.

Heh ;)


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-09-20 08:20:22
Autor: Andrzej Lawa
[tech] Przedni poziomy wahacz pchany w motorze a jazda XC
W dniu 19.09.2011 21:18, Franc pisze:
Jak hipotetycznie zachowywać się będzie przednie zawieszenie typu poziomy,
pchany wahacz, taki jak w Bimocie Tesi czy w Yamasze GTS1000A w zastosowaniach
crossowych?

NTG

Data: 2011-09-21 09:13:06
Autor: --=olo=--
[tech] Przedni poziomy wahacz pchany w motorze a jazda XC

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomo¶ci news:j59bb6$8bp$3inews.gazeta.pl...
W dniu 19.09.2011 21:18, Franc pisze:
Jak hipotetycznie zachowywać się będzie przednie zawieszenie typu poziomy,
pchany wahacz, taki jak w Bimocie Tesi czy w Yamasze GTS1000A w zastosowaniach
crossowych?

NTG

przecież sam to napisał...

[tech] Przedni poziomy wahacz pchany w motorze a jazda XC

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona