Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF

Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF

Data: 2012-04-11 18:41:01
Autor: Irokez
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> napisał w wiadomości news:4f859bc3$0$26707$65785112news.neostrada.pl...
Mam kumpla z bardzo fajnym autem (choć nie jestem zwolennikiem diesli), który ma problem z rosnącym poziomem oleju. Ponoć winny jest filtr DPF, a właściwie mechanizm jego czyszczenia, który powoduje rozcieńczanie oleju paliwem. Czy ktoś mógłby mi w kilku zdaniach wyjaśnić na czym to polega

DPF? to wieśwagen z silnikiem czasami 2.0TDI? Bo jak tak to tam coś było z nimi nie tak (a ogólnie to jest) że gniazda wtryskiwaczy się wyrabiały czy same wtryskiwacze (oringi) i lało ropę do oleju.

--
Irokez

Data: 2012-04-11 18:58:47
Autor: Yogi\(n\)
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Użytkownik "Irokez" <no.email@wp.pl> napisał w wiadomości news:4f85b41e$0$1213$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> napisał w wiadomości news:4f859bc3$0$26707$65785112news.neostrada.pl...
Mam kumpla z bardzo fajnym autem (choć nie jestem zwolennikiem diesli), który ma problem z rosnącym poziomem oleju. Ponoć winny jest filtr DPF, a właściwie mechanizm jego czyszczenia, który powoduje rozcieńczanie oleju paliwem. Czy ktoś mógłby mi w kilku zdaniach wyjaśnić na czym to polega

DPF? to wieśwagen z silnikiem czasami 2.0TDI? Bo jak tak to tam coś było z nimi nie tak (a ogólnie to jest) że gniazda wtryskiwaczy się wyrabiały czy same wtryskiwacze (oringi) i lało ropę do oleju.

Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-).
Fajny, bo pali niewiele (w porównaniu z benzyną), ciągnie "od dołu" dzięki turbinie całkiem przyzwoicie (lepiej od nieuturbionej benzyny o cały rząd wielkości), trzyma się nieźle itp. I jeszcze produkuje olej ;-)

--
Yogi(n)

Data: 2012-04-11 19:02:19
Autor: Irokez
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> napisał w wiadomości news:4f85b853$0$1317$65785112news.neostrada.pl...
DPF? to wieśwagen z silnikiem czasami 2.0TDI? Bo jak tak to tam coś
było z  nimi nie tak (a ogólnie to jest) że gniazda wtryskiwaczy się
wyrabiały czy  same wtryskiwacze (oringi) i lało ropę do oleju.
Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-).
Fajny, bo pali niewiele (w porównaniu z benzyną), ciągnie "od dołu"
dzięki  turbinie całkiem przyzwoicie (lepiej od nieuturbionej benzyny o
cały rząd  wielkości), trzyma się nieźle itp. I jeszcze produkuje olej ;-)

a to faktycznie fajny samochód :)
wiesz, ja tak... 90 procent gospodyń uważa że fajne to VW ;)

Ale mimo wszystko powąchał bym olej. Bo oprócz opału to woda chłodząca może się lać, tyle że byłoby to widać.

--
Irokez

Data: 2012-04-11 20:45:15
Autor: 'Tom N'
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Yogi(n) w <news:4f85b853$0$1317$65785112news.neostrada.pl>:

Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-).
Fajny, bo pali niewiele (w porównaniu z benzyną)

To znaczy ile pali ten konkretny mitsu vs Twój benzyniak, a jakie są
wskazania komputerków na postoju po zaciągnięciu ręcznego, wciśnięciu
przycisku INFO i przełączeniu w tryb M średnich prędkości i spalania?

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-04-11 20:53:37
Autor: Yogi\(n\)
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF

Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:120411.204515.pms.2689int.dyndns.org.invalid...
Yogi(n) w <news:4f85b853$0$1317$65785112news.neostrada.pl>:

Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-).
Fajny, bo pali niewiele (w porównaniu z benzyną)

To znaczy ile pali ten konkretny mitsu vs Twój benzyniak, a jakie są
wskazania komputerków na postoju po zaciągnięciu ręcznego, wciśnięciu
przycisku INFO i przełączeniu w tryb M średnich prędkości i spalania?

Ja nie zwracam uwagi na spalanie pokazywane przez komputer, nie wiem też ile pokazuje koledze. Mierzone pod dystrybutorem - wiele razy, więc miarodajnie - u mnie miasto: 10,5 a w zimie nawet 12, w trasie 6,5 - 6,7 - bez autrostrady, 8,2 - gdy autostrada to ok. 70% całej trasy.
Diesel pali 4,8- 5,2 w trasie, innych danych nie znam (ale mogę zapytać, nie wiem tylko czy kiedykolwiek "zrobił" cały bak po mieście).

--
Yogi(n)

Data: 2012-04-11 21:22:40
Autor: 'Tom N'
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Yogi(n) w <news:4f85d33e$0$26707$65785112news.neostrada.pl>:

Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:120411.204515.pms.2689int.dyndns.org.invalid...
Yogi(n) w <news:4f85b853$0$1317$65785112news.neostrada.pl>:
Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-).
Fajny, bo pali niewiele (w porównaniu z benzyną)
To znaczy ile pali ten konkretny mitsu vs Twój benzyniak, a jakie są
wskazania komputerków na postoju po zaciągnięciu ręcznego, wciśnięciu
przycisku INFO i przełączeniu w tryb M średnich prędkości i spalania?

Ja nie zwracam uwagi na spalanie pokazywane przez komputer,

Nie zwracasz też uwagi na zadane pytanie.

Mierzone pod dystrybutorem - wiele razy, więc miarodajnie - u mnie miasto: 10,5 a w zimie nawet 12, w trasie 6,5 - 6,7 - bez autrostrady, 8,2 - gdy autostrada to ok. 70% całej trasy.

I możesz wiesz gdzie sobie cały ten powyższy pomiar wsadzić.
Ja tez potrafię jechać po autostradzie 70km/h i wlec się za ciężarówką
średnio 40km/h, tylko do tego nie jest potrzebny samochód z silnikiem o mocy
rzędu 1KM na 10kg masy, wystarczy pewnie 1/3 tej mocy jak nie mniej

Pytałem nie bez kozery o średnie spalanie i średnią prędkość z licznika do
którego w miarę trudno sie dobrać.
I póki co nie podam wskazań z mojego, żeby niczego dodatkowo nie
sugerować... Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sie
przednie klocki w Twoim prezentują i po jakim przebiegu?


--
Tomasz Nycz

Data: 2012-04-11 21:37:54
Autor: Yogi\(n\)
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:120411.212240.pms.2691int.dyndns.org.invalid...
Yogi(n) w <news:4f85d33e$0$26707$65785112news.neostrada.pl>:

Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
news:120411.204515.pms.2689int.dyndns.org.invalid...
Yogi(n) w <news:4f85b853$0$1317$65785112news.neostrada.pl>:
Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-).
Fajny, bo pali niewiele (w porównaniu z benzyną)
To znaczy ile pali ten konkretny mitsu vs Twój benzyniak, a jakie są
wskazania komputerków na postoju po zaciągnięciu ręcznego, wciśnięciu
przycisku INFO i przełączeniu w tryb M średnich prędkości i spalania?

Ja nie zwracam uwagi na spalanie pokazywane przez komputer,

Nie zwracasz też uwagi na zadane pytanie.

Nie zwracam - może gdybyś grzeczniej pooprosił, to sprawdziłbym. Teraz mi się nawet nie chce.

>> Mierzone pod dystrybutorem - wiele razy, więc
miarodajnie - u mnie miasto: 10,5 a w zimie nawet 12, w trasie 6,5 - 6,7 -
bez autrostrady, 8,2 - gdy autostrada to ok. 70% całej trasy.

I możesz wiesz gdzie sobie cały ten powyższy pomiar wsadzić.
Ja tez potrafię jechać po autostradzie 70km/h i wlec się za ciężarówką
średnio 40km/h, tylko do tego nie jest potrzebny samochód z silnikiem o mocy
rzędu 1KM na 10kg masy, wystarczy pewnie 1/3 tej mocy jak nie mniej

Jeżdżę dokładnie tak samo jak jeździłem wcześniej, autostradą w granicach 160 km/h, a zdarzało się kilkadziesiąt kilometrów przejechać 190 ;-)
Wiesz zatem gdzie możesz sobie te przypuszczenia wsadzić.

Pytałem nie bez kozery o średnie spalanie i średnią prędkość z licznika do
którego w miarę trudno sie dobrać.
I póki co nie podam wskazań z mojego, żeby niczego dodatkowo nie
sugerować...

Nie podawaj, ja przestałem sie przejmować spalaniem jakieś 3 lata temu. Zwłaszcza cudzym.

Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sie
przednie klocki w Twoim prezentują i po jakim przebiegu?

Klocki mają mniej więcej 1/3 oryginalnej grubości, przebieg mam o 2,5 tys.mniejszy, ale mój to 1,8 SB z 2008. Jeżdzę nim ok. 12-13 tys rocznie, z czego 5 tys. po mieście, reszta w trasie.Pewnie zmienię klocki przed zimą, albo na wiosnę.

--
Yogi(n)

Data: 2012-04-11 21:48:30
Autor: Myjk
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Wed, 11 Apr 2012 21:37:54 +0200, Yogi(n)
Klocki mają mniej więcej 1/3 oryginalnej grubości, przebieg mam o 2,5 tys.mniejszy, ale mój to 1,8 SB z 2008. Jeżdzę nim ok. 12-13 tys rocznie, z czego 5 tys. po mieście, reszta w trasie.Pewnie zmienię klocki przed zimą, albo na wiosnę.

W M6 wymieniałem przednie pierwszy raz po 82tkm jazdy głównie po Wawie. ;)
W Fabce, w zasadzie w identycznych warunkach, wytrzymały tylko 60 tkm.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-04-11 21:55:30
Autor: Yogi\(n\)
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:14het83pn5coz$.dlgmyjk.org...
Wed, 11 Apr 2012 21:37:54 +0200, Yogi(n)

Klocki mają mniej więcej 1/3 oryginalnej grubości, przebieg mam o 2,5
tys.mniejszy, ale mój to 1,8 SB z 2008. Jeżdzę nim ok. 12-13 tys rocznie, z
czego 5 tys. po mieście, reszta w trasie.Pewnie zmienię klocki przed zimą,
albo na wiosnę.

W M6 wymieniałem przednie pierwszy raz po 82tkm jazdy głównie po Wawie. ;)
W Fabce, w zasadzie w identycznych warunkach, wytrzymały tylko 60 tkm.

W corolli po 86 od nowości, jak dotąd to mój rekord. Wcześniej w renówce wymieniałem co 15-20 tys.

--
Yogi(n)

Data: 2012-04-11 22:06:43
Autor: Artur Maśląg
Prośba o wyjaśnienie - przybywa olej u w samochodzie z DPF
W dniu 2012-04-11 21:55, Yogi(n) pisze:
(...)
W corolli po 86 od nowości, jak dotąd to mój rekord. Wcześniej w renówce
wymieniałem co 15-20 tys.

Co 15-20 to może w polonezie kiedyś wymieniałem. W Corolli pamiętam
- po prawie 200kkm szczęki z tyłu. Klocki z przodu były z raz pewnie
wymienione :)

Data: 2012-04-11 21:58:35
Autor: 'Tom N'
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Yogi(n) w <news:4f85dd9f$0$1226$65785112news.neostrada.pl>:

Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:120411.212240.pms.2691int.dyndns.org.invalid...
Yogi(n) w <news:4f85d33e$0$26707$65785112news.neostrada.pl>:
Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
news:120411.204515.pms.2689int.dyndns.org.invalid...
Yogi(n) w <news:4f85b853$0$1317$65785112news.neostrada.pl>:
Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-).
Fajny, bo pali niewiele (w porównaniu z benzyną)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
To znaczy ile pali ten konkretny mitsu vs Twój benzyniak, a jakie są
wskazania komputerków na postoju po zaciągnięciu ręcznego, wciśnięciu
przycisku INFO i przełączeniu w tryb M średnich prędkości i spalania?
Ja nie zwracam uwagi na spalanie pokazywane przez komputer,
Nie zwracasz też uwagi na zadane pytanie.

Nie zwracam - może gdybyś grzeczniej pooprosił, to sprawdziłbym.

LOL - całe moje pytanie jest ciągle w cytatach -- jakich to grzeczności sie
spodziewałeś, co wg ciebie jest nie tak z pytaniem?

Teraz mi się nawet nie chce.

Taaaa...

 >> Mierzone pod dystrybutorem - wiele razy, więc
miarodajnie - u mnie miasto: 10,5 a w zimie nawet 12, w trasie 6,5 - 6,7 -
bez autrostrady, 8,2 - gdy autostrada to ok. 70% całej trasy.
I możesz wiesz gdzie sobie cały ten powyższy pomiar wsadzić.
Ja tez potrafię jechać po autostradzie 70km/h i wlec się za ciężarówką
średnio 40km/h, tylko do tego nie jest potrzebny samochód z silnikiem o mocy
rzędu 1KM na 10kg masy, wystarczy pewnie 1/3 tej mocy jak nie mniej

Jeżdżę dokładnie tak samo jak jeździłem wcześniej, autostradą w granicach 160 km/h, a zdarzało się kilkadziesiąt kilometrów przejechać 190 ;-)
Wiesz zatem gdzie możesz sobie te przypuszczenia wsadzić.

Wiem, gdzie można Twoje bajki wsadzić, bo nie pokażesz wskazań komputerka :O

Pytałem nie bez kozery o średnie spalanie i średnią prędkość z licznika do
którego w miarę trudno sie dobrać.
I póki co nie podam wskazań z mojego, żeby niczego dodatkowo nie
sugerować...

Nie podawaj, ja przestałem sie przejmować spalaniem jakieś 3 lata temu. Zwłaszcza cudzym.

Naprawdę? To skąd ten podkreślony ^^^^ powyżej -- przejmujesz się spalaniem
i to cudzym, jakbyś sie tego zapierał, twoje słowa świadczą o tym.
Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sie
przednie klocki w Twoim prezentują i po jakim przebiegu?

Klocki mają mniej więcej 1/3 oryginalnej grubości, przebieg mam o 2,5 tys.mniejszy, ale mój to 1,8 SB z 2008. Jeżdzę nim ok. 12-13 tys rocznie, z czego 5 tys. po mieście, reszta w trasie.Pewnie zmienię klocki przed zimą, albo na wiosnę.

Moje mają zużycie w okolicach 1/3, a jeżdżę około 22kkm rocznie w tym 1/3 w
obszarach zabudowanych...

Bajaj dalej o spalaniu, powodzenia.

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-04-11 23:11:59
Autor: Yogi\(n\)
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:120411.215835.pms.2693int.dyndns.org.invalid...
Yogi(n) w <news:4f85dd9f$0$1226$65785112news.neostrada.pl>:

LOL - całe moje pytanie jest ciągle w cytatach -- jakich to grzeczności sie
spodziewałeś, co wg ciebie jest nie tak z pytaniem?

To zależy od standardów do jakich przywykłeś - ale o to nie do mnie miej pretensje...

>> Teraz mi się nawet nie chce.

Taaaa...

Mam iść specjalnie do auta, żeby zaspokoić ciekawość kogoś tak niewychowanego? No nie....

Jeżdżę dokładnie tak samo jak jeździłem wcześniej, autostradą w granicach
160 km/h, a zdarzało się kilkadziesiąt kilometrów przejechać 190 ;-)
Wiesz zatem gdzie możesz sobie te przypuszczenia wsadzić.

Wiem, gdzie można Twoje bajki wsadzić, bo nie pokażesz wskazań komputerka :O

Bajki? To znaczy to spalanie jest małe? To ile pali twój (nie, nie ile pokazuje komputerek, ile wychodzi pod dystrybutorem)?

Naprawdę? To skąd ten podkreślony ^^^^ powyżej -- przejmujesz się spalaniem
i to cudzym, jakbyś sie tego zapierał, twoje słowa świadczą o tym.

Czytaj ze zrozumieniem. Nie napisałem że jest małe (spodziewałem sie mniejszego), ale ponieważ po mieście jeżdżę rzadko (do pracy mam 18 minut pieszo), a przebiegi mam niewielkie,  na i z imprez wozi mnie zona swoim autkiem, na przejażdżki dla przyjemności mam motor i rower - jednym słowem zwisa mi czy lancer pali litr czy dwa więcej, niż chciałbym. Gdyby palił 5 w mieście, to może używałbym go częściej. Jasne, czy nadal za trudne do ogarnięcia?

Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sie
przednie klocki w Twoim prezentują i po jakim przebiegu?

Klocki mają mniej więcej 1/3 oryginalnej grubości, przebieg mam o 2,5
tys.mniejszy, ale mój to 1,8 SB z 2008. Jeżdzę nim ok. 12-13 tys rocznie, z
czego 5 tys. po mieście, reszta w trasie.Pewnie zmienię klocki przed zimą,
albo na wiosnę.

Moje mają zużycie w okolicach 1/3, a jeżdżę około 22kkm rocznie w tym 1/3 w
obszarach zabudowanych...

No i moje sa bardziej zużyte dlatego, że jeżdżą bardziej kapeluszniczo (40 km/h za ciężarówkami i 70 km/h po austostradzie). Litości....

Bajaj dalej o spalaniu, powodzenia.

Z pewością mam zepsutu kalkulator albo dystrybutory kłamią na korzyść klienta.... Ech...

--
Yogi(n)

Data: 2012-04-12 23:39:41
Autor: 'Tom N'
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Yogi(n) w <news:4f85f3ac$0$1316$65785112news.neostrada.pl>:

Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:120411.215835.pms.2693int.dyndns.org.invalid...
Yogi(n) w <news:4f85dd9f$0$1226$65785112news.neostrada.pl>:
LOL - całe moje pytanie jest ciągle w cytatach -- jakich to grzeczności sie
spodziewałeś, co wg ciebie jest nie tak z pytaniem?

To zależy od standardów do jakich przywykłeś - ale o to nie do mnie miej pretensje...

Po raz kolejny zapytam: co ci nie pasowało/co niegrzecznego jest w pytaniu:

"ile pali ten konkretny mitsu vs Twój benzyniak, a jakie są
wskazania komputerków na postoju po zaciągnięciu ręcznego, wciśnięciu
przycisku INFO i przełączeniu w tryb M średnich prędkości i spalania?"

 >> Teraz mi się nawet nie chce.
Taaaa...

Mam iść specjalnie do auta, żeby zaspokoić ciekawość kogoś tak niewychowanego? No nie....

Taaa...

Jeżdżę dokładnie tak samo jak jeździłem wcześniej, autostradą w granicach
160 km/h, a zdarzało się kilkadziesiąt kilometrów przejechać 190 ;-)

I wtedy pali średnio 8.2, z czego 70% to autostrada z powyższymi
prędkościami  LOL^2

Bajki? To znaczy to spalanie jest małe? To ile pali twój (nie, nie ile pokazuje komputerek, ile wychodzi pod dystrybutorem)?

Pod dystrybutorem wychodzi zawsze do pełna, czyli w okolicach 50 litrów po
przejechaniu 50 km od momentu ostrzeżenia o konieczności tankowania.
Dzisiaj zobaczyłem drugie ostrzeżenie, bo przejechałem 70

Aaaaa, i o dziwo średnia prędkość wskazana przez komputerek jest identyczna
jak wskazana przez Automapę.

Naprawdę? To skąd ten podkreślony ^^^^ powyżej -- przejmujesz się spalaniem
i to cudzym, jakbyś sie tego zapierał, twoje słowa świadczą o tym.

Czytaj ze zrozumieniem.

Czytam, przejmujesz się pomimo tego, że zaprzeczasz.

Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sie
przednie klocki w Twoim prezentują i po jakim przebiegu?
Klocki mają mniej więcej 1/3 oryginalnej grubości, przebieg mam o 2,5
tys.mniejszy, ale mój to 1,8 SB z 2008. Jeżdzę nim ok. 12-13 tys rocznie, z czego 5 tys. po mieście, reszta w trasie.Pewnie zmienię klocki przed zimą, albo na wiosnę.
Moje mają zużycie w okolicach 1/3, a jeżdżę około 22kkm rocznie w tym 1/3 w obszarach zabudowanych...
No i moje sa bardziej zużyte dlatego, że jeżdżą bardziej kapeluszniczo (40 km/h za ciężarówkami i 70 km/h po austostradzie). Litości....

W kwestiach szczegółowych na temat kapeluszy pytaj się konia -- moje
obserwacje są takie, że tam gdzie poprzedzający naciska hamulec, ja zdejmuję
nogę z gazu/redukuję bieg

Bajaj dalej o spalaniu, powodzenia.
Z pewością mam zepsutu kalkulator albo dystrybutory kłamią na korzyść klienta.... Ech...

No masz -- tankowanie wczoraj pod korek w Puławach:
do Warszawy przez Dęblin, Wilgę spalanie 7.6l przy średniej prędkości 69km/h Automapa pokazała max 100km/h
z Warszawy za Łódź (gierkówką do Rawy i przez Łódź) spalanie 7.6l / 60km/h
Automapa pokazała max 109...

Emerycka jazda dzisiaj rano 50km ze średnia prędkością 50km i średnim
spalaniem uwaga!!!!: 5.6l
Automapa pokazała max 70km/h

Połowa trasy... Spalanie 7.4 średnia 60

Druga połowa trasy przez Piotrków (kawałek autostrady) i bardzo mało po
mieście a dużo pustymi wojewódzkimi: spalanie 9.5l średnia prędkość 80km/h
(na autostradzie średnia prędkość wynosiła 130km (jechałem max 149 wg
Automapy), a spalanie wg komputerka wyszło 12l/100km.

Razem: spalanie 7.9, średnia 70, przejechane 660km, wyssało z kieszeni 310
PLN

Nie pisz więc bajek o prędkościach 160 (w porywach 190km/h) przez 70% trasy
i spalaniu 8l/100km, również w kontekście "rwania asfaltu"

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-04-13 00:20:42
Autor: Przemysław Czaja
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF

Użytkownik "'Tom N'"

I wtedy pali średnio 8.2, z czego 70% to autostrada z powyższymi
prędkościami  LOL^2

Nie pisz więc bajek o prędkościach 160 (w porywach 190km/h) przez 70% trasy
i spalaniu 8l/100km, również w kontekście "rwania asfaltu"

Czego tak lolujesz? :)
Moja Vectra na autobanie(100% autobany) trasa Wrocław - Frankfurt spaliła średnio 5,9l/100km - średnia prędkość 124km/h
zapodam jutro zdjęcie z komputera pokładowego, jak znajdę...a no i Vectra to diesel.

Data: 2012-04-16 07:52:25
Autor: Mirek Ptak
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Dnia 2012-04-13 00:20,  *Przemysław Czaja* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

I wtedy pali średnio 8.2, z czego 70% to autostrada z powyższymi
prędkościami LOL^2

Nie pisz więc bajek o prędkościach 160 (w porywach 190km/h) przez 70%
trasy
i spalaniu 8l/100km, również w kontekście "rwania asfaltu"

Czego tak lolujesz? :)
Moja Vectra na autobanie(100% autobany) trasa Wrocław - Frankfurt
spaliła średnio 5,9l/100km - średnia prędkość 124km/h
zapodam jutro zdjęcie z komputera pokładowego, jak znajdę...a no i
Vectra to diesel.

Widzę tylko jedną możliwość - jechałeś cały czas 124 km/h pustą autostradą :)
Oto mój wynik autostradowy Vectrą (23.01.2011):
http://www.spritmonitor.de/en/detail/193004.html
a to Insignią (16, 17 i 21.11.2011):
http://www.spritmonitor.de/en/detail/464191.html

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2012-04-16 21:47:47
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
W dniu 2012-04-16 07:52, Mirek Ptak pisze:
Dnia 2012-04-13 00:20, *Przemysław Czaja* napisał, a mnie coś podkusiło,
żeby odpisać:

I wtedy pali średnio 8.2, z czego 70% to autostrada z powyższymi
prędkościami LOL^2

Nie pisz więc bajek o prędkościach 160 (w porywach 190km/h) przez 70%
trasy
i spalaniu 8l/100km, również w kontekście "rwania asfaltu"

Czego tak lolujesz? :)
Moja Vectra na autobanie(100% autobany) trasa Wrocław - Frankfurt
spaliła średnio 5,9l/100km - średnia prędkość 124km/h
zapodam jutro zdjęcie z komputera pokładowego, jak znajdę...a no i
Vectra to diesel.

Widzę tylko jedną możliwość - jechałeś cały czas 124 km/h pustą
autostradą :)
Oto mój wynik autostradowy Vectrą (23.01.2011):
http://www.spritmonitor.de/en/detail/193004.html
a to Insignią (16, 17 i 21.11.2011):
http://www.spritmonitor.de/en/detail/464191.html

Zakoś córce z szafy te skrzydełka i je sobie do papuci (tych w których jeździsz) domontuj. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2012-04-18 09:21:09
Autor: Mirek Ptak
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Dnia 2012-04-16 21:47,  *Marcin "Kenickie" Mydlak* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Widzę tylko jedną możliwość - jechałeś cały czas 124 km/h pustą
autostradą :)
Oto mój wynik autostradowy Vectrą (23.01.2011):
http://www.spritmonitor.de/en/detail/193004.html
a to Insignią (16, 17 i 21.11.2011):
http://www.spritmonitor.de/en/detail/464191.html

Zakoś córce z szafy te skrzydełka i je sobie do papuci (tych w których
jeździsz) domontuj. :P

Wątpię, żeby pomogło - a jeszcze by się to wszystko mogło zaplątać :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2012-04-17 23:49:29
Autor: Przemysław Czaja
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF

Użytkownik "Mirek Ptak"

Widzę tylko jedną możliwość - jechałeś cały czas 124 km/h pustą autostradą :)

nieco przekłamałem...ale to przez to, że małzonka 'strzeliła" zdjęcie już po zjeździe z autobany

http://imageshack.us/photo/my-images/846/zdjcie0243b.jpg/

Data: 2012-04-18 09:24:03
Autor: Mirek Ptak
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Dnia 2012-04-17 23:49,  *Przemysław Czaja* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Widzę tylko jedną możliwość - jechałeś cały czas 124 km/h pustą
autostradą :)

nieco przekłamałem...ale to przez to, że małzonka 'strzeliła" zdjęcie
już po zjeździe z autobany

http://imageshack.us/photo/my-images/846/zdjcie0243b.jpg/

Ja nie wątpię w ten wynik nawet mimo, że kompy lubią przekłamywać - ten w Insigni zaniża, ale w Vectrze zwykle zawyżał średnie spalanie. pisałem tylko, że zrobienie takiej średniej przy niskim spalaniu oznacza, że nie musiałeś "cisnąć" a była to spokojna jazda ze stałą szybkością zbliżoną do średniej :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2012-04-12 04:35:29
Autor: bj
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
On 11 Kwi, 18:58, "Yogi\(n\)" <yog...@kwasorod.pl> wrote:
Użytkownik "Irokez" <no.em...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:4f85b41e$0$1213$65785112news.neostrada.pl...

> Użytkownik "Yogi(n)" <yog...@kwasorod.pl> napisał w wiadomości
>news:4f859bc3$0$26707$65785112news.neostrada.pl...
>> Mam kumpla z bardzo fajnym autem (choć nie jestem zwolennikiem diesli),
>> który ma problem z rosnącym poziomem oleju. Ponoć winny jest filtr DPF, a
>> właściwie mechanizm jego czyszczenia, który powoduje rozcieńczanie oleju
>> paliwem. Czy ktoś mógłby mi w kilku zdaniach wyjaśnić na czym to polega

> DPF? to wieśwagen z silnikiem czasami 2.0TDI? Bo jak tak to tam coś było z
> nimi nie tak (a ogólnie to jest) że gniazda wtryskiwaczy się wyrabiały czy
> same wtryskiwacze (oringi) i lało ropę do oleju.

Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-).
Fajny, bo pali niewiele (w porównaniu z benzyną), ciągnie "od dołu" dzięki
turbinie całkiem przyzwoicie (lepiej od nieuturbionej benzyny o cały rząd
wielkości), trzyma się nieźle itp. I jeszcze produkuje olej ;-)

Ale ale - mitsubishi właśnie brało ostatnio diesle od VW.
Jeżeli to np. Lancer 2.0 DI-D to jak nic tam jest 2.0 TDI wieśwagenowy
a więc zapewne wyrobione gniazdo wtryskiwacza w głowicy.
A zaraz a chwilę wytrze się to kółko w napędzie pompy oleju i sinik
się zatrze.

Data: 2012-04-12 09:29:47
Autor: Kamil 'Model'
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
W dniu 2012-04-11 18:58, Yogi(n) pisze:


Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-).
Fajny, bo pali niewiele (w porównaniu z benzyną), ciągnie "od dołu"
dzięki turbinie całkiem przyzwoicie (lepiej od nieuturbionej benzyny o
cały rząd wielkości), trzyma się nieźle itp. I jeszcze produkuje olej ;-)


Co nie zmienia faktu, że to Mitsu posiada na 99% silnik 2,0TDI od VW (nie wiem czy w każdym modelu wkładali, ale kolega ma Lancera dwuletniego z silnikiem od VW). W nich to jest norma, że olej zostaje rozrzedzony ropą. Zresztą w HDI z FAP też tak jest. Na bagnecie oleju sa trzy znaki. Dwa pierwsze tak jak w każdym, oraz dodatkowy trzeci i jak dochodzi poziom oleju do niego to znak, że olej trzeba szybko wymienić bo za bardzo dostał ON i olej traci swoje właściwości.

Data: 2012-04-12 19:23:43
Autor: Yogi\(n\)
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: "Kamil 'Model'" <kamil.wytnijto.komodzinski@gazeta.pl>
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Data: 12 kwietnia 2012 09:29

W dniu 2012-04-11 18:58, Yogi(n) pisze:


Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-).
Fajny, bo pali niewiele (w porównaniu z benzyną), ciągnie "od dołu"
dzięki turbinie całkiem przyzwoicie (lepiej od nieuturbionej benzyny o
cały rząd wielkości), trzyma się nieźle itp. I jeszcze produkuje olej ;-)


Co nie zmienia faktu, że to Mitsu posiada na 99% silnik 2,0TDI od VW (nie wiem czy w każdym modelu wkładali, ale kolega ma Lancera dwuletniego z silnikiem od VW). W nich to jest norma, że olej zostaje rozrzedzony ropą. Zresztą w HDI z FAP też tak jest. Na bagnecie oleju sa trzy znaki. Dwa pierwsze tak jak w każdym, oraz dodatkowy trzeci i jak dochodzi poziom oleju do niego to znak, że olej trzeba szybko wymienić bo za bardzo dostał ON i olej traci swoje właściwości.

Posiadało, to jest od zeszłego roku modelowego zamienili go na własny, czyli ten, o którym piszę.

--
Yogi(n)

Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona