Data: 2012-04-11 18:41:01 | |
Autor: Irokez | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> napisał w wiadomości news:4f859bc3$0$26707$65785112news.neostrada.pl...
Mam kumpla z bardzo fajnym autem (choć nie jestem zwolennikiem diesli), który ma problem z rosnącym poziomem oleju. Ponoć winny jest filtr DPF, a właściwie mechanizm jego czyszczenia, który powoduje rozcieńczanie oleju paliwem. Czy ktoś mógłby mi w kilku zdaniach wyjaśnić na czym to polega DPF? to wieśwagen z silnikiem czasami 2.0TDI? Bo jak tak to tam coś było z nimi nie tak (a ogólnie to jest) że gniazda wtryskiwaczy się wyrabiały czy same wtryskiwacze (oringi) i lało ropę do oleju. -- Irokez |
|
Data: 2012-04-11 18:58:47 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Irokez" <no.email@wp.pl> napisał w wiadomości news:4f85b41e$0$1213$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> napisał w wiadomości news:4f859bc3$0$26707$65785112news.neostrada.pl... Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-). Fajny, bo pali niewiele (w porównaniu z benzyną), ciągnie "od dołu" dzięki turbinie całkiem przyzwoicie (lepiej od nieuturbionej benzyny o cały rząd wielkości), trzyma się nieźle itp. I jeszcze produkuje olej ;-) -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 19:02:19 | |
Autor: Irokez | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> napisał w wiadomości news:4f85b853$0$1317$65785112news.neostrada.pl...
DPF? to wieśwagen z silnikiem czasami 2.0TDI? Bo jak tak to tam cośNie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-). a to faktycznie fajny samochód :) wiesz, ja tak... 90 procent gospodyń uważa że fajne to VW ;) Ale mimo wszystko powąchał bym olej. Bo oprócz opału to woda chłodząca może się lać, tyle że byłoby to widać. -- Irokez |
|
Data: 2012-04-11 20:45:15 | |
Autor: 'Tom N' | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Yogi(n) w <news:4f85b853$0$1317$65785112news.neostrada.pl>:
Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-). To znaczy ile pali ten konkretny mitsu vs Twój benzyniak, a jakie są wskazania komputerków na postoju po zaciągnięciu ręcznego, wciśnięciu przycisku INFO i przełączeniu w tryb M średnich prędkości i spalania? -- Tomasz Nycz |
|
Data: 2012-04-11 20:53:37 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:120411.204515.pms.2689int.dyndns.org.invalid... Yogi(n) w <news:4f85b853$0$1317$65785112news.neostrada.pl>: Ja nie zwracam uwagi na spalanie pokazywane przez komputer, nie wiem też ile pokazuje koledze. Mierzone pod dystrybutorem - wiele razy, więc miarodajnie - u mnie miasto: 10,5 a w zimie nawet 12, w trasie 6,5 - 6,7 - bez autrostrady, 8,2 - gdy autostrada to ok. 70% całej trasy. Diesel pali 4,8- 5,2 w trasie, innych danych nie znam (ale mogę zapytać, nie wiem tylko czy kiedykolwiek "zrobił" cały bak po mieście). -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 21:22:40 | |
Autor: 'Tom N' | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Yogi(n) w <news:4f85d33e$0$26707$65785112news.neostrada.pl>:
Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:120411.204515.pms.2689int.dyndns.org.invalid... Ja nie zwracam uwagi na spalanie pokazywane przez komputer, Nie zwracasz też uwagi na zadane pytanie. Mierzone pod dystrybutorem - wiele razy, więc miarodajnie - u mnie miasto: 10,5 a w zimie nawet 12, w trasie 6,5 - 6,7 - bez autrostrady, 8,2 - gdy autostrada to ok. 70% całej trasy. I możesz wiesz gdzie sobie cały ten powyższy pomiar wsadzić. Ja tez potrafię jechać po autostradzie 70km/h i wlec się za ciężarówką średnio 40km/h, tylko do tego nie jest potrzebny samochód z silnikiem o mocy rzędu 1KM na 10kg masy, wystarczy pewnie 1/3 tej mocy jak nie mniej Pytałem nie bez kozery o średnie spalanie i średnią prędkość z licznika do którego w miarę trudno sie dobrać. I póki co nie podam wskazań z mojego, żeby niczego dodatkowo nie sugerować... Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sie przednie klocki w Twoim prezentują i po jakim przebiegu? -- Tomasz Nycz |
|
Data: 2012-04-11 21:37:54 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:120411.212240.pms.2691int.dyndns.org.invalid...
Yogi(n) w <news:4f85d33e$0$26707$65785112news.neostrada.pl>: Nie zwracam - może gdybyś grzeczniej pooprosił, to sprawdziłbym. Teraz mi się nawet nie chce. >> Mierzone pod dystrybutorem - wiele razy, więc miarodajnie - u mnie miasto: 10,5 a w zimie nawet 12, w trasie 6,5 - 6,7 - Jeżdżę dokładnie tak samo jak jeździłem wcześniej, autostradą w granicach 160 km/h, a zdarzało się kilkadziesiąt kilometrów przejechać 190 ;-) Wiesz zatem gdzie możesz sobie te przypuszczenia wsadzić. Pytałem nie bez kozery o średnie spalanie i średnią prędkość z licznika do Nie podawaj, ja przestałem sie przejmować spalaniem jakieś 3 lata temu. Zwłaszcza cudzym. Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sie Klocki mają mniej więcej 1/3 oryginalnej grubości, przebieg mam o 2,5 tys.mniejszy, ale mój to 1,8 SB z 2008. Jeżdzę nim ok. 12-13 tys rocznie, z czego 5 tys. po mieście, reszta w trasie.Pewnie zmienię klocki przed zimą, albo na wiosnę. -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 21:48:30 | |
Autor: Myjk | |
ProĹba o wyjaĹnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Wed, 11 Apr 2012 21:37:54 +0200, Yogi(n)
Klocki majÄ mniej wiÄcej 1/3 oryginalnej gruboĹci, przebieg mam o 2,5 tys.mniejszy, ale mĂłj to 1,8 SB z 2008. JeĹźdzÄ nim ok. 12-13 tys rocznie, z czego 5 tys. po mieĹcie, reszta w trasie.Pewnie zmieniÄ klocki przed zimÄ , albo na wiosnÄ. W M6 wymieniaĹem przednie pierwszy raz po 82tkm jazdy gĹĂłwnie po Wawie. ;) W Fabce, w zasadzie w identycznych warunkach, wytrzymaĹy tylko 60 tkm. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-04-11 21:55:30 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
ProĹba o wyjaĹnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
UĹźytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:14het83pn5coz$.dlgmyjk.org...
Wed, 11 Apr 2012 21:37:54 +0200, Yogi(n) W corolli po 86 od nowoĹci, jak dotÄ d to mĂłj rekord. WczeĹniej w renĂłwce wymieniaĹem co 15-20 tys. -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 22:06:43 | |
Autor: Artur MaĹlÄ g | |
ProĹba o wyjaĹnienie - przybywa olej u w samochodzie z DPF | |
W dniu 2012-04-11 21:55, Yogi(n) pisze:
(...) W corolli po 86 od nowoĹci, jak dotÄ d to mĂłj rekord. WczeĹniej w renĂłwce Co 15-20 to moĹźe w polonezie kiedyĹ wymieniaĹem. W Corolli pamiÄtam - po prawie 200kkm szczÄki z tyĹu. Klocki z przodu byĹy z raz pewnie wymienione :) |
|
Data: 2012-04-11 21:58:35 | |
Autor: 'Tom N' | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Yogi(n) w <news:4f85dd9f$0$1226$65785112news.neostrada.pl>:
Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:120411.212240.pms.2691int.dyndns.org.invalid...^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Nie zwracasz też uwagi na zadane pytanie.To znaczy ile pali ten konkretny mitsu vs Twój benzyniak, a jakie sąJa nie zwracam uwagi na spalanie pokazywane przez komputer, Nie zwracam - może gdybyś grzeczniej pooprosił, to sprawdziłbym. LOL - całe moje pytanie jest ciągle w cytatach -- jakich to grzeczności sie spodziewałeś, co wg ciebie jest nie tak z pytaniem? Teraz mi się nawet nie chce. Taaaa... >> Mierzone pod dystrybutorem - wiele razy, więc Jeżdżę dokładnie tak samo jak jeździłem wcześniej, autostradą w granicach 160 km/h, a zdarzało się kilkadziesiąt kilometrów przejechać 190 ;-) Wiem, gdzie można Twoje bajki wsadzić, bo nie pokażesz wskazań komputerka :O Pytałem nie bez kozery o średnie spalanie i średnią prędkość z licznika do Nie podawaj, ja przestałem sie przejmować spalaniem jakieś 3 lata temu. Zwłaszcza cudzym. Naprawdę? To skąd ten podkreślony ^^^^ powyżej -- przejmujesz się spalaniem i to cudzym, jakbyś sie tego zapierał, twoje słowa świadczą o tym. Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sie Klocki mają mniej więcej 1/3 oryginalnej grubości, przebieg mam o 2,5 tys.mniejszy, ale mój to 1,8 SB z 2008. Jeżdzę nim ok. 12-13 tys rocznie, z czego 5 tys. po mieście, reszta w trasie.Pewnie zmienię klocki przed zimą, albo na wiosnę. Moje mają zużycie w okolicach 1/3, a jeżdżę około 22kkm rocznie w tym 1/3 w obszarach zabudowanych... Bajaj dalej o spalaniu, powodzenia. -- Tomasz Nycz |
|
Data: 2012-04-11 23:11:59 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:120411.215835.pms.2693int.dyndns.org.invalid...
Yogi(n) w <news:4f85dd9f$0$1226$65785112news.neostrada.pl>: To zależy od standardów do jakich przywykłeś - ale o to nie do mnie miej pretensje... >> Teraz mi się nawet nie chce.
Mam iść specjalnie do auta, żeby zaspokoić ciekawość kogoś tak niewychowanego? No nie.... Jeżdżę dokładnie tak samo jak jeździłem wcześniej, autostradą w granicach Bajki? To znaczy to spalanie jest małe? To ile pali twój (nie, nie ile pokazuje komputerek, ile wychodzi pod dystrybutorem)? Naprawdę? To skąd ten podkreślony ^^^^ powyżej -- przejmujesz się spalaniem Czytaj ze zrozumieniem. Nie napisałem że jest małe (spodziewałem sie mniejszego), ale ponieważ po mieście jeżdżę rzadko (do pracy mam 18 minut pieszo), a przebiegi mam niewielkie, na i z imprez wozi mnie zona swoim autkiem, na przejażdżki dla przyjemności mam motor i rower - jednym słowem zwisa mi czy lancer pali litr czy dwa więcej, niż chciałbym. Gdyby palił 5 w mieście, to może używałbym go częściej. Jasne, czy nadal za trudne do ogarnięcia? Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sie No i moje sa bardziej zużyte dlatego, że jeżdżą bardziej kapeluszniczo (40 km/h za ciężarówkami i 70 km/h po austostradzie). Litości.... Bajaj dalej o spalaniu, powodzenia. Z pewością mam zepsutu kalkulator albo dystrybutory kłamią na korzyść klienta.... Ech... -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-12 23:39:41 | |
Autor: 'Tom N' | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Yogi(n) w <news:4f85f3ac$0$1316$65785112news.neostrada.pl>:
Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:120411.215835.pms.2693int.dyndns.org.invalid... To zależy od standardów do jakich przywykłeś - ale o to nie do mnie miej pretensje... Po raz kolejny zapytam: co ci nie pasowało/co niegrzecznego jest w pytaniu: "ile pali ten konkretny mitsu vs Twój benzyniak, a jakie są wskazania komputerków na postoju po zaciągnięciu ręcznego, wciśnięciu przycisku INFO i przełączeniu w tryb M średnich prędkości i spalania?" >> Teraz mi się nawet nie chce. Mam iść specjalnie do auta, żeby zaspokoić ciekawość kogoś tak niewychowanego? No nie.... Taaa... Jeżdżę dokładnie tak samo jak jeździłem wcześniej, autostradą w granicach I wtedy pali średnio 8.2, z czego 70% to autostrada z powyższymi prędkościami LOL^2 Bajki? To znaczy to spalanie jest małe? To ile pali twój (nie, nie ile pokazuje komputerek, ile wychodzi pod dystrybutorem)? Pod dystrybutorem wychodzi zawsze do pełna, czyli w okolicach 50 litrów po przejechaniu 50 km od momentu ostrzeżenia o konieczności tankowania. Dzisiaj zobaczyłem drugie ostrzeżenie, bo przejechałem 70 Aaaaa, i o dziwo średnia prędkość wskazana przez komputerek jest identyczna jak wskazana przez Automapę. Naprawdę? To skąd ten podkreślony ^^^^ powyżej -- przejmujesz się spalaniem Czytaj ze zrozumieniem. Czytam, przejmujesz się pomimo tego, że zaprzeczasz. No i moje sa bardziej zużyte dlatego, że jeżdżą bardziej kapeluszniczo (40 km/h za ciężarówkami i 70 km/h po austostradzie). Litości....Moje mają zużycie w okolicach 1/3, a jeżdżę około 22kkm rocznie w tym 1/3 w obszarach zabudowanych...Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sieKlocki mają mniej więcej 1/3 oryginalnej grubości, przebieg mam o 2,5 W kwestiach szczegółowych na temat kapeluszy pytaj się konia -- moje obserwacje są takie, że tam gdzie poprzedzający naciska hamulec, ja zdejmuję nogę z gazu/redukuję bieg Bajaj dalej o spalaniu, powodzenia.Z pewością mam zepsutu kalkulator albo dystrybutory kłamią na korzyść klienta.... Ech... No masz -- tankowanie wczoraj pod korek w Puławach: do Warszawy przez Dęblin, Wilgę spalanie 7.6l przy średniej prędkości 69km/h Automapa pokazała max 100km/h z Warszawy za Łódź (gierkówką do Rawy i przez Łódź) spalanie 7.6l / 60km/h Automapa pokazała max 109... Emerycka jazda dzisiaj rano 50km ze średnia prędkością 50km i średnim spalaniem uwaga!!!!: 5.6l Automapa pokazała max 70km/h Połowa trasy... Spalanie 7.4 średnia 60 Druga połowa trasy przez Piotrków (kawałek autostrady) i bardzo mało po mieście a dużo pustymi wojewódzkimi: spalanie 9.5l średnia prędkość 80km/h (na autostradzie średnia prędkość wynosiła 130km (jechałem max 149 wg Automapy), a spalanie wg komputerka wyszło 12l/100km. Razem: spalanie 7.9, średnia 70, przejechane 660km, wyssało z kieszeni 310 PLN Nie pisz więc bajek o prędkościach 160 (w porywach 190km/h) przez 70% trasy i spalaniu 8l/100km, również w kontekście "rwania asfaltu" -- Tomasz Nycz |
|
Data: 2012-04-13 00:20:42 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "'Tom N'" I wtedy pali średnio 8.2, z czego 70% to autostrada z powyższymi Nie pisz więc bajek o prędkościach 160 (w porywach 190km/h) przez 70% trasy Czego tak lolujesz? :) Moja Vectra na autobanie(100% autobany) trasa Wrocław - Frankfurt spaliła średnio 5,9l/100km - średnia prędkość 124km/h zapodam jutro zdjęcie z komputera pokładowego, jak znajdę...a no i Vectra to diesel. |
|
Data: 2012-04-16 07:52:25 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Dnia 2012-04-13 00:20, *Przemysław Czaja* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
I wtedy pali średnio 8.2, z czego 70% to autostrada z powyższymi Widzę tylko jedną możliwość - jechałeś cały czas 124 km/h pustą autostradą :) Oto mój wynik autostradowy Vectrą (23.01.2011): http://www.spritmonitor.de/en/detail/193004.html a to Insignią (16, 17 i 21.11.2011): http://www.spritmonitor.de/en/detail/464191.html Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2012-04-16 21:47:47 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
W dniu 2012-04-16 07:52, Mirek Ptak pisze:
Dnia 2012-04-13 00:20, *Przemysław Czaja* napisał, a mnie coś podkusiło, Zakoś córce z szafy te skrzydełka i je sobie do papuci (tych w których jeździsz) domontuj. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2012-04-18 09:21:09 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Dnia 2012-04-16 21:47, *Marcin "Kenickie" Mydlak* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Widzę tylko jedną możliwość - jechałeś cały czas 124 km/h pustą Wątpię, żeby pomogło - a jeszcze by się to wszystko mogło zaplątać :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2012-04-17 23:49:29 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Mirek Ptak"
nieco przekłamałem...ale to przez to, że małzonka 'strzeliła" zdjęcie już po zjeździe z autobany http://imageshack.us/photo/my-images/846/zdjcie0243b.jpg/ |
|
Data: 2012-04-18 09:24:03 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Dnia 2012-04-17 23:49, *Przemysław Czaja* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Widzę tylko jedną możliwość - jechałeś cały czas 124 km/h pustą Ja nie wątpię w ten wynik nawet mimo, że kompy lubią przekłamywać - ten w Insigni zaniża, ale w Vectrze zwykle zawyżał średnie spalanie. pisałem tylko, że zrobienie takiej średniej przy niskim spalaniu oznacza, że nie musiałeś "cisnąć" a była to spokojna jazda ze stałą szybkością zbliżoną do średniej :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2012-04-12 04:35:29 | |
Autor: bj | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
On 11 Kwi, 18:58, "Yogi\(n\)" <yog...@kwasorod.pl> wrote:
Użytkownik "Irokez" <no.em...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:4f85b41e$0$1213$65785112news.neostrada.pl... Ale ale - mitsubishi właśnie brało ostatnio diesle od VW. Jeżeli to np. Lancer 2.0 DI-D to jak nic tam jest 2.0 TDI wieśwagenowy a więc zapewne wyrobione gniazdo wtryskiwacza w głowicy. A zaraz a chwilę wytrze się to kółko w napędzie pompy oleju i sinik się zatrze. |
|
Data: 2012-04-12 09:29:47 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
W dniu 2012-04-11 18:58, Yogi(n) pisze:
Co nie zmienia faktu, że to Mitsu posiada na 99% silnik 2,0TDI od VW (nie wiem czy w każdym modelu wkładali, ale kolega ma Lancera dwuletniego z silnikiem od VW). W nich to jest norma, że olej zostaje rozrzedzony ropą. Zresztą w HDI z FAP też tak jest. Na bagnecie oleju sa trzy znaki. Dwa pierwsze tak jak w każdym, oraz dodatkowy trzeci i jak dochodzi poziom oleju do niego to znak, że olej trzeba szybko wymienić bo za bardzo dostał ON i olej traci swoje właściwości. |
|
Data: 2012-04-12 19:23:43 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Od: "Kamil 'Model'" <kamil.wytnijto.komodzinski@gazeta.pl>
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF Data: 12 kwietnia 2012 09:29 W dniu 2012-04-11 18:58, Yogi(n) pisze:
Posiadało, to jest od zeszłego roku modelowego zamienili go na własny, czyli ten, o którym piszę. -- Yogi(n) |
|