Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF

Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF

Data: 2012-04-11 18:25:34
Autor: AZ
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
On 04/11/2012 04:56 PM, Yogi(n) wrote:
Mam kumpla z bardzo fajnym autem (choć nie jestem zwolennikiem diesli),
który ma problem z rosn±cym poziomem oleju. Ponoć winny jest filtr DPF,
a wła¶ciwie mechanizm jego czyszczenia, który powoduje rozcieńczanie
oleju paliwem. Czy kto¶ mógłby mi w kilku zdaniach wyja¶nić na czym to
polega - to znaczy filtr jest czyszczony paliwem (?) i potem to ¶cieka
do miski olejowej? Nie za bardzo mogę sobie to wyobrazić.
Wygooglałem, że w mazdach radz± sobie z tym problemem stosuj±c specjalny
olej przeznaczony dla mazdy, ale jak olej mógłby w tym pomóc.
Poza tym, całe to czyszczenie DPF polegaj±ce na dopalaniu - przecież,
je¶li dobrze rozumiem, taki filtr służy d tego, żeby ograniczyć emisję
"syfu", ale skoro jest czyszczony, to co jaki¶ czas ten syf pojawia się
w spalinach wła¶nie dzięki dopalaniu - gdzie tu "ekologia"?

DPF to nie filtr syfu, tylko cz±stek stałych a dokładniej sadzy. Czyszczenie polega na zwiększonej dawce paliwa i wzro¶cie temperatury spalin które to grzej± DPF-a i sadza się po prostu spala.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-11 18:55:27
Autor: Yogi\(n\)
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:jm4b9u$8qo$3node2.news.atman.pl...
On 04/11/2012 04:56 PM, Yogi(n) wrote:
Mam kumpla z bardzo fajnym autem (choć nie jestem zwolennikiem diesli),
który ma problem z rosn±cym poziomem oleju. Ponoć winny jest filtr DPF,
a wła¶ciwie mechanizm jego czyszczenia, który powoduje rozcieńczanie
oleju paliwem. Czy kto¶ mógłby mi w kilku zdaniach wyja¶nić na czym to
polega - to znaczy filtr jest czyszczony paliwem (?) i potem to ¶cieka
do miski olejowej? Nie za bardzo mogę sobie to wyobrazić.
Wygooglałem, że w mazdach radz± sobie z tym problemem stosuj±c specjalny
olej przeznaczony dla mazdy, ale jak olej mógłby w tym pomóc.
Poza tym, całe to czyszczenie DPF polegaj±ce na dopalaniu - przecież,
je¶li dobrze rozumiem, taki filtr służy d tego, żeby ograniczyć emisję
"syfu", ale skoro jest czyszczony, to co jaki¶ czas ten syf pojawia się
w spalinach wła¶nie dzięki dopalaniu - gdzie tu "ekologia"?

DPF to nie filtr syfu, tylko cz±stek stałych a dokładniej sadzy. Czyszczenie polega na zwiększonej dawce paliwa i wzro¶cie temperatury spalin które to grzej± DPF-a i sadza się po prostu spala.

Przez "syf " miałem na my¶li cz±stki stałe wła¶nie.
Czyli ekologiczny to on jest tylko z nazwy (możemy przyj±ć, że emisja inaczej się rozkłada, to znaczy zamiast równomiernie przez cały czas, to od czasu do czasu pojawia się pik, i, jesli dobrze trafi, to dzieje się to na wsi a nie w mie¶cie). Innymi słowy, silnik spełnia normy ekologiczne o ile diagnosta zrobi pomiar w odpowiednim momencie ;-)

OK, a dlaczego to skutkuje przyrostem poziomu oleju? Rozumiem, że dodatkow paliwo sie nie dopala tak, jak powinno i trochę zostaje - ale dlaczego wpływa na ilo¶ć oleju? W którym miejscu znajduje się ten filtr, że paliwo dostaje się do oleju? Czy zawsze, gdy mieszanka jest za bogata, ON przedostaje się oleju silnikowego? Dlaczego nie ro¶nie poziom oleju po codziennym uruchomieniu ssania? - może ilo¶ci paliwa "dodatkowgo" przy ssaniu s± o wiele mniejsze niż przy dopalaniu filtra?
I jaki zwi±zek z tym przyrostem może mieć rodzaj oleju? Mazda zaleca olej, który ogranicza/eliminuje zjawisko - ¶ciema marketingowa, czy rzeczywi¶cie pomaga?

--
Yogi(n)

Data: 2012-04-11 19:04:14
Autor: Irokez
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4f85b78b$0$1313$65785112news.neostrada.pl...
W którym miejscu znajduje się ten
filtr, że paliwo  dostaje się do oleju?

Filtr jest na wydechu. Nie ma bata aby wci±gało zawarto¶ć jego do silnika a tym bardziej do oleju.

--
Irokez

Data: 2012-04-11 19:09:21
Autor: AZ
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
On 04/11/2012 06:55 PM, Yogi(n) wrote:

Przez "syf " miałem na my¶li cz±stki stałe wła¶nie.
Czyli ekologiczny to on jest tylko z nazwy (możemy przyj±ć, że emisja
inaczej się rozkłada, to znaczy zamiast równomiernie przez cały czas, to
od czasu do czasu pojawia się pik, i, jesli dobrze trafi, to dzieje się
to na wsi a nie w mie¶cie). Innymi słowy, silnik spełnia normy
ekologiczne o ile diagnosta zrobi pomiar w odpowiednim momencie ;-)

Można by tak powiedzieć ;-) Takie rozwi±zania może i sprawdzaj± się w cywilizowanym kraju gdzie s± miejsca gdzie można dłużej pojechać ze stał± prędko¶ci±/obrotami ale w Polsce jak widać ¶rednio.
>
OK, a dlaczego to skutkuje przyrostem poziomu oleju? Rozumiem, że
dodatkow paliwo sie nie dopala tak, jak powinno i trochę zostaje - ale
dlaczego wpływa na ilo¶ć oleju? W którym miejscu znajduje się ten filtr,
że paliwo dostaje się do oleju? Czy zawsze, gdy mieszanka jest za
bogata, ON przedostaje się oleju silnikowego? Dlaczego nie ro¶nie poziom
oleju po codziennym uruchomieniu ssania? - może ilo¶ci paliwa
"dodatkowgo" przy ssaniu s± o wiele mniejsze niż przy dopalaniu filtra?
>
DPF jest w układzie wydechowym. Paliwo do oleju dostaje się jedn± drog±, wtryskiwacz - cylinder - pier¶cienie - miska. Jeżeli paliwa jest sporo to zawsze pójdzie w olej albo wydech (bardzo ekologiczne). Jak by¶ pojechał dłużej na ssaniu to też mógłby¶ mieć paliwo w oleju, ale ssanie chodzi relatywnie krótko.
>
I jaki zwi±zek z tym przyrostem może mieć rodzaj oleju? Mazda zaleca
olej, który ogranicza/eliminuje zjawisko - ¶ciema marketingowa, czy
rzeczywi¶cie pomaga?

Tego to nie wiem.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-11 19:17:11
Autor: Yogi\(n\)
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:jm4ds1$c3s$1node2.news.atman.pl...
On 04/11/2012 06:55 PM, Yogi(n) wrote:

I jaki zwi±zek z tym przyrostem może mieć rodzaj oleju? Mazda zaleca
olej, który ogranicza/eliminuje zjawisko - ¶ciema marketingowa, czy
rzeczywi¶cie pomaga?

Tego to nie wiem.

Dopytuję się, bo nigdy diesla i DPFa nie miałem, ani podobnych problemów. Ja mam benzynow± wersję tego auta, o identycznej pojemno¶ci, poziom oleju ani drgnie pomiędzy wymianami.

A DPF - wszystkie znaki na niebie i Ziemi wskazuj± na to, że w czasie gwarancji należy męczyć ASO, a potem wyci±ć w cholerę. Je¶li sie da.

--
Yogi(n)

Data: 2012-04-11 19:48:17
Autor: Myjk
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Wed, 11 Apr 2012 19:17:11 +0200, Yogi(n)
poziom oleju ani drgnie pomiędzy wymianami.

No popatrz, a ja znam takich, co im olej zniknął i się silnik zatarł.
A DPF - wszystkie znaki na niebie i Ziemi wskazują na to, że w czasie gwarancji należy męczyć ASO, a potem wyciąć w cholerę.

Pewnie, jak pompa podciśnienia przestaje wyrabiać, to też ją wyciąć. Jak
piszczy pasek alternatora -- też go wyciąć, a co! Katalizator też w sumie
jest Ci zbyteczny... Booorze.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-04-11 19:53:17
Autor: Yogi\(n\)
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:pth1rt6rfrw9.dlgmyjk.org...
Wed, 11 Apr 2012 19:17:11 +0200, Yogi(n)

poziom oleju ani drgnie pomiędzy wymianami.

No popatrz, a ja znam takich, co im olej zniknął i się silnik zatarł.

Hint - ten sam producent i jednak potrafi.

A DPF - wszystkie znaki na niebie i Ziemi wskazujÄ… na to,
że w czasie gwarancji należy męczyć ASO, a potem wyciąć
w cholerÄ™.

Pewnie, jak pompa podciśnienia przestaje wyrabiać, to też ją wyciąć. Jak
piszczy pasek alternatora -- też go wyciąć, a co! Katalizator też w sumie
jest Ci zbyteczny... Booorze.

Nie mnie, a koledze z dieslem, który dał się wpuścić w maliny z tak kulawą technologią. I co ma Bór do tego?

--
Yogi(n)

Data: 2012-04-11 20:30:41
Autor: Myjk
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Wed, 11 Apr 2012 19:53:17 +0200, Yogi(n)
który dał się wpuścić w maliny z tak kulawą technologią. I co ma Bór do tego?

Ponownie. Nie miej pretensji do technologii, skoro problemem jest
prawodpodobnie jeden z podzespołów systemu. Trzeba go zwyczajnie
zlokalizować i zreperować... Tymczasem Twój wniosek jest taki, że należy wyciąć element systemu defacto
niemający bezpośrednio nic wspólnego z problemem. Ponadto sugerujesz
wycięcie elementu, który dba o to, żeby inni nie musieli nadużywać
przycisku obiegu zamkniętego i krzywić się na zapach i widok czarnej chmury
dymu wydobywajÄ…cej siÄ™ z rury...

Tymczasem powielÄ™ istotÄ™ rzeczy:

DPF/FAP nie jest sam w sobie problematyczny. Tzn jest końcowym ogniwem,
które daje szybko znać o tym, że z silnikiem jest coś nie tak. Problemy z
DPF/FAP zazwyczaj mają swój początek w niewłaściwej pracy silnika. Czyli,
wszystko co generuje nadmierne ilości sadzy: nieszczelny układ dolotowy
(brak powietrza), zepsuty EGR, lejÄ…ce wtryski, sonda lambda, czujniki (zbyt
bogata mieszanka). To samo w przypadku podzespołów, które "rzygają" olejem
(IC/turbina) - mogą być przyczyną zatykania DPF.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-04-11 21:29:04
Autor: Yogi\(n\)
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:1lkpnwyj9y395.dlgmyjk.org...
Wed, 11 Apr 2012 19:53:17 +0200, Yogi(n)

który dał się wpuścić w maliny z tak kulawą
technologiÄ…. I co ma BĂłr do tego?

Ponownie. Nie miej pretensji do technologii, skoro problemem jest
prawodpodobnie jeden z podzespołów systemu. Trzeba go zwyczajnie
zlokalizować i zreperować...

O ile taka możliwość istnieje. W tej chwili - przynajmniej wg informacji z ASO - nie.


Tymczasem Twój wniosek jest taki, że należy wyciąć element systemu defacto
niemający bezpośrednio nic wspólnego z problemem. Ponadto sugerujesz
wycięcie elementu, który dba o to, żeby inni nie musieli nadużywać
przycisku obiegu zamkniętego i krzywić się na zapach i widok czarnej chmury
dymu wydobywajÄ…cej siÄ™ z rury...

Napisz jeszcze, że powinienem apelować do świadomości ekologicznej kolegi, żeby nie jeździł w godzinach szczytu, a przepuszczając staruszki na przejściach powinien wyłączać silnik ;-)

Tymczasem powielÄ™ istotÄ™ rzeczy:

DPF/FAP nie jest sam w sobie problematyczny. Tzn jest końcowym ogniwem,
które daje szybko znać o tym, że z silnikiem jest coś nie tak. Problemy z
DPF/FAP zazwyczaj mają swój początek w niewłaściwej pracy silnika. Czyli,
wszystko co generuje nadmierne ilości sadzy: nieszczelny układ dolotowy
(brak powietrza), zepsuty EGR, lejÄ…ce wtryski, sonda lambda, czujniki (zbyt
bogata mieszanka). To samo w przypadku podzespołów, które "rzygają" olejem
(IC/turbina) - mogą być przyczyną zatykania DPF.

I podobnie z ilomaś tam silnikami w ASX i lancerach -tyle, że powinien to być problem producenta a nie klienta.

--
Yogi(n)

Data: 2012-04-11 21:42:57
Autor: Myjk
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Wed, 11 Apr 2012 21:29:04 +0200, Yogi(n)
O ile taka możliwość istnieje. W tej chwili - przynajmniej wg informacji z ASO - nie.

Ale defacto nie zaistaniał też, jeszcze, żaden nieprzewidziany przez
producenta problem. Ta technologia ma to do siebie, ĹĽe "mieszanki olejowej"
z zasady przybywa. Co śmieszniejsze, tematu w większości nie było, dopóki nie zrobili nowego
bagnetu i nie opisali "problemu" w instrukcjach. Dlatego w Mazdach problem
jest znany od 2007 roku, gdy zaczęły do nas trafiać auta z Niemiec (2-3
lata po wprowadzeniu wersji z DPFem). Tymczasem problem istniał w tym
czasie i w Oplach (Vectry, teraz Insignie, BTW, widziałeś bagnet w Insigni
-- śmiech na sali) i w VW i PSA, tylko użytkownik zwyczajnie o nim nie
wiedział, bo czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal.

Wiedza dobra rzecz, ale i parszywa. ;P

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-04-12 08:00:36
Autor: Mirek Ptak
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Dnia 2012-04-11 19:17,  *Yogi(n)* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Dopytuję się, bo nigdy diesla i DPFa nie miałem, ani podobnych
problemów. Ja mam benzynow± wersję tego auta, o identycznej pojemno¶ci,
poziom oleju ani drgnie pomiędzy wymianami.

To też masz co¶ zepsute... Nie ma bata, żeby sprawny silnik nie spalił trochę oleju między przegl±dami.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2012-04-12 09:53:02
Autor: Artur Ma¶l±g
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
W dniu 2012-04-12 08:00, Mirek Ptak pisze:
Dnia 2012-04-11 19:17, *Yogi(n)* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby
odpisać:
Dopytuję się, bo nigdy diesla i DPFa nie miałem, ani podobnych
problemów. Ja mam benzynow± wersję tego auta, o identycznej pojemno¶ci,
poziom oleju ani drgnie pomiędzy wymianami.

To też masz co¶ zepsute...

Niekoniecznie :)

Nie ma bata, żeby sprawny silnik nie spalił
trochę oleju między przegl±dami.

Przy spokojnej jeĽdzie (eksploatacja bardziej miejska) spożyty olej
zostanie uzupełniony paliwem. No, ale wystarczy pojechać w dłuższ±
trasę i trochę przycisn±ć - spożycie będzie widoczne :)

--
Jutro to dzi¶, tyle że jutro.

Data: 2012-04-13 12:45:03
Autor: Jakub Witkowski
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
W dniu 2012-04-12 09:53, Artur Ma¶l±g pisze:

poziom oleju ani drgnie pomiędzy wymianami.

To też masz co¶ zepsute...

Niekoniecznie :)

Nie ma bata, żeby sprawny silnik nie spalił
trochę oleju między przegl±dami.

Przy spokojnej jeĽdzie (eksploatacja bardziej miejska) spożyty olej
zostanie uzupełniony paliwem.

U mnie też ani nie drgnie (tzn. mniej niż bagnet pozwala stwierdzić).
Czy to znaczy uzupełniam ten olej za pomoc±... LPG? ;)

(dodatkowy hint - przez większo¶ć roku nie wł±czam benzyny nawet na rozruch).

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2012-04-13 15:05:13
Autor: Yogi\(n\)
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomo¶ci news:jm903f$2l5l$1news2.ipartners.pl...
W dniu 2012-04-12 09:53, Artur Ma¶l±g pisze:

poziom oleju ani drgnie pomiędzy wymianami.

To też masz co¶ zepsute...

Niekoniecznie :)

Nie ma bata, żeby sprawny silnik nie spalił
trochę oleju między przegl±dami.

Przy spokojnej jeĽdzie (eksploatacja bardziej miejska) spożyty olej
zostanie uzupełniony paliwem.

U mnie też ani nie drgnie (tzn. mniej niż bagnet pozwala stwierdzić).
Czy to znaczy uzupełniam ten olej za pomoc±... LPG? ;)

(dodatkowy hint - przez większo¶ć roku nie wł±czam benzyny nawet na rozruch).

Moje clio brało olej w sporych ilo¶ciach (koło 0,5-0,7 litra pomiędzy wymianami), ale w japończykach nigdy nie dolewałem - nie dlatego, że ubywało niewiele, ale nie ubywało po prostu. Eksploatacja taka sama, może trochę więcej tras robiłem clio.

--
Yogi(n)

Data: 2012-04-18 21:35:50
Autor: Poldek
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Yogi(n) wrote:

Moje clio brało olej w sporych ilo¶ciach (koło 0,5-0,7 litra pomiędzy
wymianami), ale w japończykach nigdy nie dolewałem - nie dlatego, że
ubywało niewiele, ale nie ubywało po prostu. Eksploatacja taka sama,
może trochę więcej tras robiłem clio.

Moya Toytoyta pobiera te 0,7 l oleju nie pomiędzy wymianami, ale na 1000 km.

Data: 2012-04-12 07:16:33
Autor:
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Witam serdecznie.

Yogi\(n\) <yogi_n@kwasorod.pl> napisał(a): ...
I jaki zwi±zek z tym przyrostem może mieć rodzaj oleju? Mazda zaleca olej, który ogranicza/eliminuje zjawisko - ¶ciema marketingowa, czy rzeczywi¶cie pomaga?
Zwi±zek jest taki, że olej musi nie wytr±cać podczas spalania cz±stek, które
zostan± w DPF-ie niespalone. W skrajnych przypadkach mog± go zniszczyć.
Je¶li jest DPF to olej do silników z DPF.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://tunery.tv

--


Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona