Data: 2012-04-11 18:25:34 | |
Autor: AZ | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
On 04/11/2012 04:56 PM, Yogi(n) wrote:
Mam kumpla z bardzo fajnym autem (choć nie jestem zwolennikiem diesli),DPF to nie filtr syfu, tylko cz±stek stałych a dokładniej sadzy. Czyszczenie polega na zwiększonej dawce paliwa i wzro¶cie temperatury spalin które to grzej± DPF-a i sadza się po prostu spala. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-04-11 18:55:27 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:jm4b9u$8qo$3node2.news.atman.pl...
On 04/11/2012 04:56 PM, Yogi(n) wrote: Przez "syf " miałem na my¶li cz±stki stałe wła¶nie. Czyli ekologiczny to on jest tylko z nazwy (możemy przyj±ć, że emisja inaczej się rozkłada, to znaczy zamiast równomiernie przez cały czas, to od czasu do czasu pojawia się pik, i, jesli dobrze trafi, to dzieje się to na wsi a nie w mie¶cie). Innymi słowy, silnik spełnia normy ekologiczne o ile diagnosta zrobi pomiar w odpowiednim momencie ;-) OK, a dlaczego to skutkuje przyrostem poziomu oleju? Rozumiem, że dodatkow paliwo sie nie dopala tak, jak powinno i trochę zostaje - ale dlaczego wpływa na ilo¶ć oleju? W którym miejscu znajduje się ten filtr, że paliwo dostaje się do oleju? Czy zawsze, gdy mieszanka jest za bogata, ON przedostaje się oleju silnikowego? Dlaczego nie ro¶nie poziom oleju po codziennym uruchomieniu ssania? - może ilo¶ci paliwa "dodatkowgo" przy ssaniu s± o wiele mniejsze niż przy dopalaniu filtra? I jaki zwi±zek z tym przyrostem może mieć rodzaj oleju? Mazda zaleca olej, który ogranicza/eliminuje zjawisko - ¶ciema marketingowa, czy rzeczywi¶cie pomaga? -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 19:04:14 | |
Autor: Irokez | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4f85b78b$0$1313$65785112news.neostrada.pl...
W którym miejscu znajduje się ten Filtr jest na wydechu. Nie ma bata aby wci±gało zawarto¶ć jego do silnika a tym bardziej do oleju. -- Irokez |
|
Data: 2012-04-11 19:09:21 | |
Autor: AZ | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
On 04/11/2012 06:55 PM, Yogi(n) wrote:
Można by tak powiedzieć ;-) Takie rozwi±zania może i sprawdzaj± się w cywilizowanym kraju gdzie s± miejsca gdzie można dłużej pojechać ze stał± prędko¶ci±/obrotami ale w Polsce jak widać ¶rednio. > OK, a dlaczego to skutkuje przyrostem poziomu oleju? Rozumiem, że> DPF jest w układzie wydechowym. Paliwo do oleju dostaje się jedn± drog±, wtryskiwacz - cylinder - pier¶cienie - miska. Jeżeli paliwa jest sporo to zawsze pójdzie w olej albo wydech (bardzo ekologiczne). Jak by¶ pojechał dłużej na ssaniu to też mógłby¶ mieć paliwo w oleju, ale ssanie chodzi relatywnie krótko. > I jaki zwi±zek z tym przyrostem może mieć rodzaj oleju? Mazda zalecaTego to nie wiem. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-04-11 19:17:11 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:jm4ds1$c3s$1node2.news.atman.pl...
On 04/11/2012 06:55 PM, Yogi(n) wrote: Dopytuję się, bo nigdy diesla i DPFa nie miałem, ani podobnych problemów. Ja mam benzynow± wersję tego auta, o identycznej pojemno¶ci, poziom oleju ani drgnie pomiędzy wymianami. A DPF - wszystkie znaki na niebie i Ziemi wskazuj± na to, że w czasie gwarancji należy męczyć ASO, a potem wyci±ć w cholerę. Je¶li sie da. -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 19:48:17 | |
Autor: Myjk | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Wed, 11 Apr 2012 19:17:11 +0200, Yogi(n)
poziom oleju ani drgnie pomiędzy wymianami. No popatrz, a ja znam takich, co im olej zniknął i się silnik zatarł. A DPF - wszystkie znaki na niebie i Ziemi wskazują na to, że w czasie gwarancji należy męczyć ASO, a potem wyciąć w cholerę. Pewnie, jak pompa podciśnienia przestaje wyrabiać, to też ją wyciąć. Jak piszczy pasek alternatora -- też go wyciąć, a co! Katalizator też w sumie jest Ci zbyteczny... Booorze. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-04-11 19:53:17 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:pth1rt6rfrw9.dlgmyjk.org...
Wed, 11 Apr 2012 19:17:11 +0200, Yogi(n) Hint - ten sam producent i jednak potrafi. A DPF - wszystkie znaki na niebie i Ziemi wskazują na to, Nie mnie, a koledze z dieslem, który dał się wpuścić w maliny z tak kulawą technologią. I co ma Bór do tego? -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 20:30:41 | |
Autor: Myjk | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Wed, 11 Apr 2012 19:53:17 +0200, Yogi(n)
który dał się wpuścić w maliny z tak kulawą technologią. I co ma Bór do tego? Ponownie. Nie miej pretensji do technologii, skoro problemem jest prawodpodobnie jeden z podzespołów systemu. Trzeba go zwyczajnie zlokalizować i zreperować... Tymczasem Twój wniosek jest taki, że należy wyciąć element systemu defacto niemający bezpośrednio nic wspólnego z problemem. Ponadto sugerujesz wycięcie elementu, który dba o to, żeby inni nie musieli nadużywać przycisku obiegu zamkniętego i krzywić się na zapach i widok czarnej chmury dymu wydobywającej się z rury... Tymczasem powielę istotę rzeczy: DPF/FAP nie jest sam w sobie problematyczny. Tzn jest końcowym ogniwem, które daje szybko znać o tym, że z silnikiem jest coś nie tak. Problemy z DPF/FAP zazwyczaj mają swój początek w niewłaściwej pracy silnika. Czyli, wszystko co generuje nadmierne ilości sadzy: nieszczelny układ dolotowy (brak powietrza), zepsuty EGR, lejące wtryski, sonda lambda, czujniki (zbyt bogata mieszanka). To samo w przypadku podzespołów, które "rzygają" olejem (IC/turbina) - mogą być przyczyną zatykania DPF. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-04-11 21:29:04 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:1lkpnwyj9y395.dlgmyjk.org...
Wed, 11 Apr 2012 19:53:17 +0200, Yogi(n) O ile taka możliwość istnieje. W tej chwili - przynajmniej wg informacji z ASO - nie. Tymczasem Twój wniosek jest taki, że należy wyciąć element systemu defacto Napisz jeszcze, że powinienem apelować do świadomości ekologicznej kolegi, żeby nie jeździł w godzinach szczytu, a przepuszczając staruszki na przejściach powinien wyłączać silnik ;-) Tymczasem powielę istotę rzeczy: I podobnie z ilomaś tam silnikami w ASX i lancerach -tyle, że powinien to być problem producenta a nie klienta. -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 21:42:57 | |
Autor: Myjk | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Wed, 11 Apr 2012 21:29:04 +0200, Yogi(n)
O ile taka możliwość istnieje. W tej chwili - przynajmniej wg informacji z ASO - nie. Ale defacto nie zaistaniał też, jeszcze, żaden nieprzewidziany przez producenta problem. Ta technologia ma to do siebie, że "mieszanki olejowej" z zasady przybywa. Co śmieszniejsze, tematu w większości nie było, dopóki nie zrobili nowego bagnetu i nie opisali "problemu" w instrukcjach. Dlatego w Mazdach problem jest znany od 2007 roku, gdy zaczęły do nas trafiać auta z Niemiec (2-3 lata po wprowadzeniu wersji z DPFem). Tymczasem problem istniał w tym czasie i w Oplach (Vectry, teraz Insignie, BTW, widziałeś bagnet w Insigni -- śmiech na sali) i w VW i PSA, tylko użytkownik zwyczajnie o nim nie wiedział, bo czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal. Wiedza dobra rzecz, ale i parszywa. ;P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-04-12 08:00:36 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Dnia 2012-04-11 19:17, *Yogi(n)* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Dopytuję się, bo nigdy diesla i DPFa nie miałem, ani podobnych To też masz co¶ zepsute... Nie ma bata, żeby sprawny silnik nie spalił trochę oleju między przegl±dami. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2012-04-12 09:53:02 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
W dniu 2012-04-12 08:00, Mirek Ptak pisze:
Dnia 2012-04-11 19:17, *Yogi(n)* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby Niekoniecznie :) Nie ma bata, żeby sprawny silnik nie spalił Przy spokojnej jeĽdzie (eksploatacja bardziej miejska) spożyty olej zostanie uzupełniony paliwem. No, ale wystarczy pojechać w dłuższ± trasę i trochę przycisn±ć - spożycie będzie widoczne :) -- Jutro to dzi¶, tyle że jutro. |
|
Data: 2012-04-13 12:45:03 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
W dniu 2012-04-12 09:53, Artur Ma¶l±g pisze:
poziom oleju ani drgnie pomiędzy wymianami. U mnie też ani nie drgnie (tzn. mniej niż bagnet pozwala stwierdzić). Czy to znaczy uzupełniam ten olej za pomoc±... LPG? ;) (dodatkowy hint - przez większo¶ć roku nie wł±czam benzyny nawet na rozruch). -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2012-04-13 15:05:13 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomo¶ci news:jm903f$2l5l$1news2.ipartners.pl...
W dniu 2012-04-12 09:53, Artur Ma¶l±g pisze: Moje clio brało olej w sporych ilo¶ciach (koło 0,5-0,7 litra pomiędzy wymianami), ale w japończykach nigdy nie dolewałem - nie dlatego, że ubywało niewiele, ale nie ubywało po prostu. Eksploatacja taka sama, może trochę więcej tras robiłem clio. -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-18 21:35:50 | |
Autor: Poldek | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Yogi(n) wrote:
Moje clio brało olej w sporych ilo¶ciach (koło 0,5-0,7 litra pomiędzy Moya Toytoyta pobiera te 0,7 l oleju nie pomiędzy wymianami, ale na 1000 km. |
|
Data: 2012-04-12 07:16:33 | |
Autor: | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Witam serdecznie.
Yogi\(n\) <yogi_n@kwasorod.pl> napisał(a): ... I jaki zwi±zek z tym przyrostem może mieć rodzaj oleju? Mazda zaleca olej, który ogranicza/eliminuje zjawisko - ¶ciema marketingowa, czy rzeczywi¶cie pomaga?Zwi±zek jest taki, że olej musi nie wytr±cać podczas spalania cz±stek, które zostan± w DPF-ie niespalone. W skrajnych przypadkach mog± go zniszczyć. Je¶li jest DPF to olej do silników z DPF. Pozdrawiam. Sebastian http://tunery.tv -- |