Data: 2012-04-11 18:47:04 | |
Autor: MM | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w sa mochodzie z DPF | |
Dnia 11-04-2012 o 16:56:55 Yogi(n) <yogi_n@kwasorod.pl> napisał(a):
Mam kumpla z bardzo fajnym autem (choć nie jestem zwolennikiem diesli), który ma problem z rosn±cym poziomem oleju. Ponoć winny jest filtr DPF, a wła¶ciwie mechanizm jego czyszczenia, który powoduje rozcieńczanie oleju paliwem. Czy kto¶ mógłby mi w kilku zdaniach wyja¶nić na czym to polega - to znaczy filtr jest czyszczony paliwem (?) i potem to ¶cieka do miski olejowej? Nie za bardzo mogę sobie to wyobrazić. Kolega niech sobie kupi "benzynę" jeżeli jeĽdzi tylko po parę kilometrów. Zasada jest do¶ć prosta, aby nast±piło wypalenie DPFa, musz± być spełnione takie warunki: rozgrzany układ wydechowy, czyli jazda przed dłuższy czas z większymi obrotami np >2,5 wtedy sterownik zwiększa dawkę paliwa co powoduje zwiększenie temperatury spalin i wypalania sadzy. Podczas tankowania w dodawany jest specjalny płyn, który znajduje się przy zbiorniku (np w silnikach PSA). Sterownik kontroluje ci¶nienie i jeżeli jest nieodpowiednie, stwierdza że filtr jest zapchany i trzeba go wypalić A że kolega robi krótkie dystanse to filtr nie może się oczy¶cić. Ja tak to widzę ;) |
|
Data: 2012-04-11 19:10:54 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "MM" <kontogrupz@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:op.wcl0wqb6pq3u2rtech...
Kolega niech sobie kupi "benzynę" jeżeli jeĽdzi tylko po parę kilometrów. Ale kolega praktycznie jeĽdzi tylko w trasie. Wygl±da na to, że algorytm wł±czaj±cy czyszczenie jest spartaczony - ale mniejsza o to, niech męczy ASO, za co¶ pieni±dze wzięli. Chodzi o sam powód przenikania paliwa do oleju - dlaczego? Paliwo sie nie dopala - może za dużo jest dodawane? A może wł±cza się za często (co¶ się spieprzyło, np. czujnik ci¶nienia)? Ten filtr jest płukany, nie przepalany? Zmiana oleju pomoże (w to szczerze w±tpię)? Generalnie to idiotyczne rozwi±zanie - ze względu na w±tpliw± ekologiczno¶ć, oraz problemy z olejem. -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 19:13:52 | |
Autor: AZ | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
On 04/11/2012 07:10 PM, Yogi(n) wrote:
Jest wypalane poprzez mocne nagrzanie wydechu. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-04-11 19:33:51 | |
Autor: Czeslawek | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
W dniu 2012-04-11 19:13, AZ pisze:
On 04/11/2012 07:10 PM, Yogi(n) wrote:a następnie wpuszczenie do wydechu paliwa, które wtryskiwane jest do cylindra podczas suwu wydechu. Tak jak już kto¶ wcze¶niej napisał, w przypadku trudno¶ci z wypaleniem sadzy w filtrze DPF, wtryskiwanie paliwa podczas suwu wydechu jest wielokrotnie powtarzane, a skutkiem tego jest przedostawanie się paliwa do oleju. Czę¶ć paliwa wtryskiwanego podczas suwu wydechu miesza się ze spalinami i wędruje do filtra DPF, gdzie ulega zapłonowi, a kolejna czę¶ć osadza się na ¶ciankach cylindra i przenika do oleju. -- Pozdrawiam, Czesławek |
|
Data: 2012-04-11 19:40:22 | |
Autor: Myjk | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Wed, 11 Apr 2012 19:10:54 +0200, Yogi(n)
Generalnie to idiotyczne rozwiązanie Idiotyczne to jest snucie w temacie, o którym nie ma się zielonego pojęcia. Wtedy też wnioski wychodzą bzdurne. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-04-11 19:50:35 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:1608ou01s79y0.dlgmyjk.org...
Wed, 11 Apr 2012 19:10:54 +0200, Yogi(n) Nie, nie próbuję się wymądrzać - ale jeśli coś ma działać ak, jak opisujesz, to niech działa a nie przyprawia faceta o kolejny wydatek i konieczność zaglądania pod maskę co kilkaset kilometrów. Tak, naprawdę jeździ w trasy (dlatego kupił diesla). A oleju regularnie przybywa.To nie jest bzdurny wniosek. -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 20:16:53 | |
Autor: Myjk | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Wed, 11 Apr 2012 19:50:35 +0200, Yogi(n)
Nie, nie próbuję się wymądrzać - ale jeśli coś ma działać ak, jak opisujesz, to niech działa a nie przyprawia faceta o kolejny wydatek i konieczność zaglądania pod maskę co kilkaset kilometrów. A oleju regularnie przybywa. To nie jest bzdurny wniosek. To w ogóle nie jest wniosek. To jest skutek źle działającego systemu. Natomiast wnioskowanie na podstawie błędnie działającego systemu w wyniku awarii, najczęściej jednego z podzespołów, jest zwyczajnie bzdurne. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-04-11 20:56:41 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:caakdp3r7xqw$.dlgmyjk.org... Wed, 11 Apr 2012 19:50:35 +0200, Yogi(n)Własnie to miałem na myśli, to jest fakt. To jest skutek źle działającego systemu.A to jest wniosek. Natomiast wnioskowanie na podstawie błędnie działającego systemu w wyniku Nie, bzdurne jest sprzedawanie komuś produktu udającego ekologiczny, który nie dość, że nie działa, to kosztuje majątek i zmusza do kolejnych wydatków. Bzdurne oczywiście z punktu widzenia kupującego taki produkt. -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 21:10:49 | |
Autor: Myjk | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Wed, 11 Apr 2012 20:56:41 +0200, Yogi(n)
Nie, bzdurne jest sprzedawanie komuś produktu udającego ekologiczny, który nie dość, że nie działa, to kosztuje majątek i zmusza do kolejnych wydatków. Bzdurne oczywiście z punktu widzenia kupującego taki produkt. Produkt jest ekologiczny pod warunkiem, że jest SPRAWNY. W przypadku Twojego znajomego ewidentnie występuje WADA, co powoduje złe działanie tego jednego produktu na... nie mam danych, więc przyjmę z "czapy", sto wyprodukowanych sztuk. Natomiast problem można zapewne w prosty sposób rozwiązać, zgłaszając się do specjalistów. Wiem, często nie łatwo o takich, nawet, a może zwłaszcza w ASO -- jako posiadacz Mazdy wiem ilu jest kowali -- więc jakby ASO "rodzinne" Twojego znajomego sobie nie poradziło za 2-gim razem, daj cynk. Rozumiem też, że trzeba poświęcić czas i tego się nie da usprawiedliwić, ale z drugiej strony samochód to nie długopis, a wady w produktach się zdarzały i zdarzać się będą, na nieszczęście klienta. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-04-11 21:23:08 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:1eb8kacj8mxgh$.dlgmyjk.org...
Wed, 11 Apr 2012 20:56:41 +0200, Yogi(n) On akurat jeździ po całej Polsce,więc zgłoszenie się do inne ASO nie powinno być problemem, "kowalstwo" bowiem miejscowego odczuliśmy boleśnie i ja i on (mi zjarali dwukrotnie ECU, pierwszy raz podczas montażu alarmu, drugi podczas wymiany z powodu pierwszego; jemu urwali elektronikę od turbo przy wymianie alternatora w ramach akcji przywoławczej). Niestety (wg forum mitsumaniaków) rozwiązania dla lancera jeszcze nie ma w MMC, więć wizyta w innym ASO raczej nie rozwiąże problemu. -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-12 07:58:12 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Dnia 2012-04-11 19:10, *Yogi(n)* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
A że kolega robi krótkie dystanse to filtr nie może się oczy¶cić. Trasa trasie nierówna, a jak piszesz, że mu mało pali to pachnie mi to emeryck± jazda na kropelce, a taka jazda non stop tez nie pomaga w wypalaniu filtra. Niech się przejedzie kilkadziesi±t kilometrów z obrotami w okolicach 2,5 ty¶. rpm i ponownie sprawdzi poziom oleju. I niech pamięta, że w trasie trzeba przedmuchać układ wydechowy co jaki¶ czas. Je¶li jednak się mylę co do jego stylu jazdy, to tak jak Ci już pisano co¶ nie tak jest z układem napędowym. Jeżdżę już drugim samochodem z DPF i nigdy podobnego problemu nie miałem, a 50-60% mojego przebiegu to trasy po 7,5 km dom-praca po mie¶cie. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |