Data: 2012-01-23 20:00:12 | |
Autor: jazdzig | |
Prośba o wyjaśnienie ostatnich minut w Smoleńsku | |
Proszę pilotów lub innych ludzi, którzy znają się na pilotażu o wyjaśnienie stenogramu krakowskiego od godz. 8:40:23
1. Nawigator mówi trzysta, w 1 sek. później ktoś zadaje pytanie: jakie trzysta?, 2 sek później II pilot mówi dwieście pięćdziesiąt metrów. Zatem albo nawigator czytał z innego typu wysokościomierze (radiowysokościomierz?), albo samolot w ciągu 3 sek. obniżył się o 50 metrów (ponad 16 m/sek.). 2. Godz. 8:40:44,5 II pilot mówi 100 metrów, niecałą sekundę później to samo mówi nawigator. O 8:40:51,7 (7 sek później) nawigator mówi sto, a dowódca mówi odchodzimy na drugie, 0,7 sek później nawigator mówi 90, 80, w 0,7 sek, późnie II pilot mówi odchodzimy, a potem od 8:40,53,7 nawigator co 0,6 sek podaje wysokość o 10 m niższą: 70, 60, 50, 40, 30, 20, co daje opadanie blisko 20 m/sek. Gdy synchronizuję to z wykresem lotu samolotu i terenu, to odnoszę wrażenie, że nawigator odczytywał wysokość z radiowysokościomierza, ale pojawiły się opinie, że czytał z barycznego. Więc jak to było zdaniem praktyków? Ponadto w ostatich sekundach lotu odzywa się tylko nawigator, inni milczą. Dlaczego? |
|
Data: 2012-01-23 21:06:22 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Pro?ba o wyja?nienie ostatnich minut w Smole?sku | |
jazdzig wrote:
Gdy synchronizuję to z wykresem lotu samolotu i terenu, to odnoszęOglądałeś film MAK? |
|
Data: 2012-01-23 22:09:30 | |
Autor: saturn5 | |
Prośba o wyjaśnienie ostatnich minut w Smoleńsku | |
Ponadto w ostatich sekundach lotu odzywa się tylko nawigator, inni milczą. Dlaczego? No wlasnie, naprzyklad zupelny brak kwitowania osiagniecia minimalnej wysokosci barycznej (tutaj to 120m) i wypowiedzenia swietego "Minimum..", to jest absolutny kanon lotniczy. Poza tym kompletny brak wlasciwego standardowego briefingu jeszcze przed rozpoczeciem podejscia (bo bakniecie "..jak ...to odejdziemy w automacie" nie jest zadnym biefingiem). Dlaczego to wszystko? Zaloga z bardzo kiepskim wyszkoleniem, moze tak rzeczywiscie w tym pulku szkolili ale z dobrymi praktykami lotnictwa swiatowego nie ma to nic wspolnego. To pewnie jeszcze radziecka szkola bo szefowie tego pulku niczego innego nie znali. -- |
|
Data: 2012-01-24 06:38:52 | |
Autor: PP | |
ProĹba o wyjaĹnienie ostatnich minut w SmoleĹsku | |
On 2012-01-23 23:09, saturn5 wrote:
To pewnie jeszcze radziecka szkola bo szefowie tego pulku niczego No wĹaĹnie problem polegaĹ na tym, Ĺźe tych, jak ich nazwaĹeĹ - po "radzieckiej szkole" - juĹź tam nie byĹo. Za ich czasĂłw to tylko dowĂłdca puĹku lataĹ z vipami, zaĹogi nie byĹy kompletowane ad hoc, a piloci nie latali raz jako pierwszy a innym razem jako drugi pilot. -- PP |
|
Data: 2012-01-24 09:13:14 | |
Autor: porterhouse | |
Prośba o wyjaśnienie ostatnich minut w Smoleńsku | |
Moze to i prawda ale jakie ta zaloga mogla miec wyszkolenie jesli ich wlasny szef gen. Czaban nonsensy plutll do prasy po tym wypadku swiadczace o duzych brakach w znajomosci procedur IFR. Moze to i Deblin go tak wyszkolil. Ci piloci nigdy nie dostali szkolenia takiego jak piloci LOTu, byli bez szans, dlatego Miroslawiec a pozniej Smolensk.
-- |
|
Data: 2012-01-24 20:27:42 | |
Autor: stabillo | |
Prośba o wyjaśnienie ostatnich minut w Smoleńsku | |
Użytkownik "porterhouse" <porterhouse.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jflsna$97l$1inews.gazeta.pl... Moze to i prawda ale jakie ta zaloga mogla miec wyszkolenie jesli ich wlasny szef gen. Czaban a wczesniej jeszce iskry wybraly sie na swieto niepodleglosci w pogode rownie piekna co ta w Smolensku :-/ |
|
Data: 2012-02-04 02:37:19 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Prośba o wyjaśnienie ostatnich minut w Smoleńsku | |
Użytkownik stabillo napisał:
Użytkownik "porterhouse"<porterhouse.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości Iskry jak iskry - doskonale pamiętam ten ryk silników SU-22 nad domem (a mieszkam w ścisłym centrum...) - jak później któryś z pilotów się przyznał przeszli poniżej dachu Mariota i iglicy Pałacu Kultury mijając Mariota w ostatniej chwili. Przy tym co radosne zabawy gienierałów mogły spowodować to jedna Iskra gdzieś w lesie to i tak niewiele. -- Darek |
|
Data: 2012-02-11 17:54:58 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Prośba o wyjaśnienie ostatnich minut w Smoleńsku | |
"Dariusz K. Ładziak" 4f2c8bd2$0$26703$65785112@news.neostrada.pl : przyznał przeszli poniżej dachu Mariota i iglicy Pałacu : Kultury mijając Mariota w ostatniej chwili. To znaczy? Na godzinę przed, na minutę, na sekundę przed Marriottem? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2012-01-23 22:09:34 | |
Autor: Bogdan Idzikowski | |
Prośba o wyjaśnienie ostatnich minut w Smoleńsku | |
Użytkownik "jazdzig" <jazdziogo@wp.pl> napisał w wiadomości news:MPG.2987cca579052e6b989681news.polsl.pl... Proszę pilotów lub innych ludzi, którzy znają się na pilotażu o Przeczytaj "RaportKoncowyTu-154M.pdf" str. 214-216. Zamień DSP na II pilot. I to wszystko. Popatrz se na duży obrazek w "ZalacznikiDoRaportuKoncowego.pdf". Masz tam wszystko. Odpowiedź na każde twoje pytanie. |