Data: 2011-10-05 17:55:22 | |
Autor: jarek d. | |
Pro¶ba o interpretację wskazań komputera | |
Pacjent: Punto II 1,2 8V 2000r
P0105 | Czujnik ci¶n. w rurze dolotowej | Zwarcie do plusa U1601 | CAN-komunikacja | Zwarcie plusa/masy lub przerwa P0120 | Czujnik położenia przepustnicy | Przerwa/zwarcie do plusa Mechanik mówi wymianie o przepustnicy. Ale jako¶ tak bez przekonania. Jutro ma dać znać ile będzie kosztowało. Moje pytanie do grupowiczów: co jest do zrobienia i ile mniej - więcej moze to kosztować. Nie wiem, czy ważne: lokalizacja Wrocław. jarek d. |
|
Data: 2011-10-05 17:23:09 | |
Autor: Rafał Grzelak | |
Pro¶ba o interpretację wskazań komputera | |
jarek d. wrote:
Pacjent: Punto II 1,2 8V 2000r Jak bez przekonania, to niech najpierwsz przeczysci te przepustnice. -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl |
|
Data: 2011-10-05 19:28:48 | |
Autor: jarek d. | |
Pro¶ba o interpretację wskazań komputera | |
Rafał Grzelak wrote:
jarek d. wrote: No tak mi się wydawało, że bez przekonania. Ale może mi się tylko wydawało ;) Zaproponuję jarek d. |
|
Data: 2011-10-05 17:52:34 | |
Autor: Rafał Grzelak | |
Pro¶ba o interpretację wskazań komputera | |
jarek d. wrote:
> Jak bez przekonania, to niech najpierwsz przeczysci te przepustnice. Sam niedawno mialem problem z przepustnica (miedzy innymi), moze nawet ten sam kod bledu - ale glowy nie dam. W serwisie przeczyscili i pomoglo. Rozumiem, ze po odpaleniu auta masz podwyzszone obroty jalowe? -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl |
|
Data: 2011-10-05 19:59:46 | |
Autor: jarek d. | |
Pro¶ba o interpretację wskazań komputera | |
Rafał Grzelak wrote:
jarek d. wrote: Nie mam obrotomierza, a na słuch wydaje mi się, że jałowe s± ok. Natomiast po odpuszczeniu gazu na pewno zbyt wolno wraca do obrotów jałowych. To słyszę. jarek d. |
|
Data: 2011-10-05 18:57:35 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Pro¶ba o interpretację wskazań komputera | |
W dniu 2011-10-05 17:55, jarek d. pisze:
Pacjent: Punto II 1,2 8V 2000r Czy to s± błędy z jakiego¶ konkretnego problemu, czy po prostu nałapane przez komputer być może latami? Bo po podł±czeniu do komputera błędy należy skasować, przejechać się tak żeby zreprodukować problem, i odczytać ponownie. Jeżeli wyskakuje Ci regularnie błędy z komunikacj± po CAN, to problemu szukaj przede wszystkim tam, bo w tych warunkach reszta błędów może być wynikiem błędów komunikacji. |
|
Data: 2011-10-05 19:26:44 | |
Autor: jarek d. | |
Pro¶ba o interpretację wskazań komputera | |
Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2011-10-05 17:55, jarek d. pisze: Nie miałem wcze¶niej żadnych kłopotów z silnikiem. Problem pojawił się niedawna. Objawy: losowo: - przy zapalaniu odpala dopiero za drugim razem - po zapaleniu, będ±c na wolnych obrotach - po chwili ga¶nie - przy ruszaniu, na pierwszym biegu, muli powoli kręci ale nie reaguje na wciskanie pedału gazu - po wrzuceniu na dwójkę muli, choć mniej niż na jedynce lub zapala od pyknięcia i ¶miga jak gdyby nigdy nic :) Za rad± mechanika, który akurat robił mi zawieszenie, kazałem mu wymienić ¶wiece i kable WN, bo były jeszcze fabryczne. Ale nic to nie zmieniło. Więc ten się poddał i poradził wizytę u elektromechanika, co też zrobiłem i st±d ta diagnoza z komputera. Aha - mechanik od zawieszenia też sugerował, że co¶ z przepustnic±. jarek d. |
|
Data: 2011-10-06 19:50:30 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Pro¶ba o interpretację wskazań komputera | |
W dniu 2011-10-05 19:26, jarek d. pisze:
Więc ten się poddał i poradził wizytę u elektromechanika, co Jeżeli był to jednorazowy odczyt, to trudno cokolwiek powiedzieć. Żeby odczyt błędów był miarodajny, błędy trzeba skasować, doprowadzić ponownie do wyst±pienia objawów i odczytać błędy ponownie. Bo te błędy które masz, to może być wynik jaki¶ przypadkowych błędów, które wyst±piły dawno temu. |
|
Data: 2011-10-07 17:35:29 | |
Autor: jarek d. | |
Pro¶ba o interpretację wskazań komputera | |
Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2011-10-05 19:26, jarek d. pisze: Dzięki za odp. jarek d. |
|