Data: 2019-12-18 11:49:42 | |
Autor: JDX | |
Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE] | |
Wymieniłem w sobotę na zawór marki TOPRAN 207 096 (oryginał to Pierburg
7.22875.13.0). Objawy są takie, że natychmiast zapala się lampka samochodu z kluczem i ECU melduje ,,pending" P1405, a po ponownym odpaleniu silnika zapala się lamka CE i ECU melduje potwierdzony (logged) P1405. Coś tam poczytałem w sieci i podobne zachowanie może się zdarzyć nawet w przypadku oryginalnych zaworów Pierburga (https://www.ms-motorservice.com/en/technipedia/post/opelvauxhall-egr-valve/). Z kolei tutaj (https://www.ms-motorservice.com/en/technipedia/post/troubleshooting-in-exhaust-gas-recirculation-system-on-otto-and-diesel-engines-2/) piszą, że ,,Whenever a new EGR valve is installed after a defect, and the vehicle behaves as if the valve had not have been replaced at all, the map data required for operation must first be "re-learnt". This is achieved either in the course of a longer test drive or by using a specific program option in the engine tester, e.g. "Basic settings"." Wczoraj zrobiłem ,,longer test drive" 2x50 km i nic, CE jak się świeciło tak i nadal się świeci. Dzisiaj byłem u elektryka w poszukiwaniu ,,specific program option in the engine tester". Najpierw podłączył się interfejsem Boscha z WiFi z softem ESI[tronic] 2.0, a następnie jakimś innym intefejsem (podobnym do mojego taniego chińskiego dongla) z softem TEXA (zdaje się). I w obu przypadkach soft nie miał możliwości ,,resetu" zaworu EGR. Z lektury sieci wiem, że w innych autach (np. Peugeot) coś takiego bywa możliwe i elektryk też doskonale o tym wiedział. Test wykonany za pomocą softu Boscha pokazuje że zawór działa, tzn. słychać kłapanie elektromagnesu. Nie ma też typowych objawów uszkodzonego EGR (kłopot z odpaleniem silnika, nierówna praca na wolnych obrotach, szarpanie przy dodawaniu gazu przy ruszaniu bądź zmianie biegu). Więc albo zawór działa dobrze pomimo zgłaszanego błędu albo (chyba) cały czas jest całkowicie zamknięty. Czy inne interfejsy/oprogramowanie (OP-COM?) mają możliwość ,,resetu" EGR czy po prostu w tym ECU nie jest to możliwie? Reklamować zawór i brać oryginał Pierburga (250 vs. 500 zł)? |
|
Data: 2019-12-18 03:02:58 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE] | |
koles podlaczal sie opcomem wiec raczej nie bylo tej opcji bo w koncu pojechal do ASO, za 60 eur zrobiono update ecu i sukces
Problem: Bei unserem Corsa wurde vor ca. einem Jahr das AGR Ventil gewechselt. Eingebaut wurde ein neues Pierburg (Artikelnummer 7.22875.13.0). Per OP-Com wurde der Fehler P1405 (AGR-Ventil kein Istwert) ausgelesen und gelöscht. Nach kurzer Fahrt (2 Km) war das "Auto mit Schraubenschlüssel" wieder da. Ich habe dann den Fehlercode P1405 (AGR Systemstörung) ausgelesen. Nach dem erneuten löschen kam genau dieser Fehlercode erneut (jetzt sofort nach dem Anlassen des Motors). Der Corsa fährt aber ganz normal. Kein Leistungsverlust, normales starten, alles wie immer. Wie in dem Link Pierburg PDF Link geschildert habe ich das Softwareupdate (nachdem es zunächst 1 Jahr ohne Fehlercodes funktioniert hatte) beim OH für gediegene 60 EUR draufspielen lassen. Nach bisher 30 Km auf drei Kurzstreckenfahrten kam kein Fehler mehr. Das Update ist wohl also die Lösung des Problems, obwohl es zwischendurch auch so funktioniert hatte (ca. 1 Jahr / 8.000 Km). Softwarestand alt war lt. OP-COM Fahrgestellnummer: W0L0XCF0824098214 ECU Herstellungs Nr.: 24443795 AR ECU Hardware Nr.: BOS 01120261206072 ECU Software Nr.: 1037362739 ECU Software Version Nr.: 2131 ECU Zulassungs Nr.: B01006 Motor-Typ: Z10XE Werkstatt Nr. oder Tester Serien Nr.: Nicht programmiert. Programmierungs Datum: 20011019 Kennung: 1201 Herstellungs Datum: 06330301 Software Nr.: 0532 ECU-Installations Datum: S 43000102 Fahrzeug Hersteller Spezifikation: 0261207421 Softwarestand neu ist lt. OP-COM Fahrgestellnummer: W0L0XCF0824098214 ECU Herstellungs Nr.: 24443795 AR ECU Hardware Nr.: BOS 01120261206072 ECU Software Nr.: 1037367026 ECU Software Version Nr.: 2141 ECU Zulassungs Nr.: B01006 Motor-Typ: Z10XE Werkstatt Nr. oder Tester Serien Nr.: O100040359 Programmierungs Datum: 20140618 Kennung: 1201 Herstellungs Datum: 06330401 Software Nr.: 0532 ECU-Installations Datum: S 43000102 Fahrzeug Hersteller Spezifikation: 0261207421 |
|
Data: 2019-12-18 12:46:55 | |
Autor: JDX | |
Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE] | |
On 2019-12-18 12:02, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
koles podlaczal sie opcomem wiec raczej nie bylo tej opcji bo w koncu No tak, czyli objawy dokładnie takie jak u mnie. Co mnie trochę przeraża, czeka mnie więc wizyta w ASO, bo nawet zakup oryginału nie gwarantuje w pełni poprawnego działania. W którymś dokumencie (chyba Pierburga) czytałem, że rozwiązaniem jest właśnie update oprogramowania ECU, ale sądziłem, że to błąd i wystarczy ,,reset". :-) Swoją drogą chyba Pierburg 7.22875.13.0 nie jest oryginałem, tylko zamiennikiem Pierburga 7.22875.00.0 i stąd czasami te kłopoty. |
|
Data: 2019-12-18 06:14:34 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE] | |
-- Co mnie trochę przeraża, czeka mnie więc wizyta w ASO, bo nawet zakup oryginału nie gwarantuje w pełni poprawnego działania. W którymś dokumencie (chyba Pierburga) czytałem, że rozwiązaniem jest właśnie update oprogramowania
ECU, ale sądziłem, że to błąd i wystarczy ,,reset". :-) a nie oplaca sie kupic oryginału w ASO ? 60 eur roznicy to chyba nie bedzie a wtedy mozna reklamowac :-) |
|
Data: 2019-12-18 15:24:49 | |
Autor: J.F. | |
Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE] | |
Użytkownik przenapisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b2278527-6fa0-4d07-b8ae-cda976298313@googlegroups.com...
-- Co mnie trochę przeraża, czeka mnie więc wizyta w ASO, bo nawet zakup oryginału nie gwarantuje w pełni poprawnego działania. W którymś dokumencie (chyba Pierburga) czytałem, że rozwiązaniem jest właśnie update oprogramowaniaECU, ale sądziłem, że to błąd i wystarczy ,,reset". :-) a nie oplaca sie kupic oryginału w ASO ? 60 eur roznicy to chyba nie bedzie a wtedy mozna reklamowac :-) A ASO reklamacji nie uzna, bo towar dobry - sprawdzono po zwrocie, a brudny :-) Ewentualnie zaprosi do siebie, ustawi co trzeba, zademonstruje ze dobrze dziala i wypisze rachunek ... na 150 euro za konfiguracje :-) J. |
|
Data: 2019-12-18 17:13:42 | |
Autor: JDX | |
Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE] | |
On 2019-12-18 15:14, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
-- Co mnie trochę przeraża, czeka mnie więc wizyta w ASO, bo nawetRaczej nie, bo zostaję z najprawdopodobniej w pełni sprawnym, używanym przez 4-5 dni zaworem, którego nie mogę ani zwrócić ani wymienić, bo był zamontowany i używany. Dlatego trzeba zaryzykować sam apdejt w ASO. Chyba powinno być taniej niż 60EUR i w sumie wyjść taniej niż zawór Pierburga (471 zł najtaniej, średnio około 500 zł AFAIR) i na niezłą flachę powinno zostać jeszcze parę groszy. :-) I to oczywiście przy optymistycznym założeniu, że ASO sprzedałoby zawór za średnią cenę z normalnych sklepów. Już kiedyś wspominałem: 5 l oleju 10W40 marki GM w nie-ASO, ale tzw. ,,dobrym warsztacie" kosztuje 104 zł, a w sieci( iParts.pl) 54 zł. Przyzwoite pióra wycieraczek przednich Valeo w sieci kosztują 49 zł (zdaje się te były montowane oryginalnie albo coś od Boscha), a w ASO wymiana piór kosztuje 119 zł, gdzie robota zajmuje 5 min, jeśli się robi w żółwim tempie. |
|
Data: 2019-12-18 18:59:50 | |
Autor: Budzik | |
Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE] | |
UĹźytkownik JDX jdx@onet.pl ...
Swoja droga jezeli wymiana zaworu EGR w ASO kosztowaĹaby okoĹo tysiaca zĹotych (przypominam ze to de facto 1 zaworek z klapkami) to niezle popierdolone sa te caĹe ASO...-- Co mnie trochÄ przeraĹźa, czeka mnie wiÄc wizyta w ASO, bo nawetRaczej nie, bo zostajÄ z najprawdopodobniej w peĹni sprawnym, To powinno kosztowaÄ maks 200zĹ i byÄ do wymiany przy pomocy jednego srubokreta na pobliskim parkingu... No ale wteedy nie byĹoby powodĂłw do narzekania ze ludzie zaslepiaja zamiast naprawiac. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO |
|
Data: 2019-12-18 22:33:01 | |
Autor: JDX | |
Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE] | |
On 2019-12-18 19:59, Budzik wrote:
[...] Swoja droga jezeli wymiana zaworu EGR w ASO kosztowałaby około tysiaca złotych (przypominam ze to de facto 1 zaworek z klapkami) to niezle popierdolone sa te całe ASO...No wiesz, zależy co ASO wstawia. Jeśli oryginał za 500 zł, to rzeczywiście 1000 zł to byłaby wysoka cena za pewnie mniej niż godzinę roboty dla doświadczonego mechanika. Ale może wstawia Delphi za ponad 800 zł (https://www.iparts.pl/czesc/zawor-egr-delphi-eg1028912b1,0-89-eg1028912b1-674417.html#100551) albo AutoMega za ponad 1000zł (https://www.iparts.pl/czesc/zawor-egr-automega-1008510593,1-323-1008510593-879328.html#100551). Wtedy 1000 zł za wymianę to nie byłaby bardzo wysoka cena. :-) Co do wymiany, to w przypadku motoru Z12XE rzeczywiście potrzebujesz tylko jednej nasadki TORX E10 1/4". :-) I 2-3 różnych przedłużek 1/4", aby podejść pod śruby. I klucza dynamometrycznego do dokręcenia. I podnośnika, aby unieść lewą stronę auta, aby za dużo chłodziwa się nie wylało po odkręceniu zaworu. W każdym razie z powodzeniem można wymienić EGR "na pobliskim parkingu". :-) No ale wteedy nie byłoby powodów do narzekania ze ludzie zaslepiaja zamiast naprawiac.No ale zaślepianie pogarsza skład spalin i auto może nie przejść przeglądu przez jakiegoś złośliwego diagnostę. Podobno niekorzystnie też wpływa na zużycie paliwa. Podobno, bo osobiście tego nie zauważyłem ani nawet nie próbowałem zauważyć. Wiem tylko, ze z walniętym EGR słabo się jeździ. |
|
Data: 2019-12-19 06:00:00 | |
Autor: Budzik | |
Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE] | |
UĹźytkownik JDX jdx@onet.pl ...
[...]OK, to moze sie niedokĹadnie wyraziĹem. ZawĂłr kĂłry kosztuje 800zĹ to tez jest imo popierdolone :) Co do wymiany, to w przypadku motoru Z12XE rzeczywiĹcie potrzebujeszNa szczescie sÄ jeszcze samochody w ktĂłrych wszystko jest caĹkiem niezle dostepne - patrz np renault master Walniety - oczywiĹcie, zwĹaszcza jak ci sie zatrzyma w pozycji otwartej.No ale wteedy nie byĹoby powodĂłw do narzekania ze ludzie zaslepiajaNo ale zaĹlepianie pogarsza skĹad spalin i auto moĹźe nie przejĹÄ Ale zaslepiony? W jaki sposĂłb miaĹby wpĹywaÄ na spalanie? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest sprawienie, by ludzie wierzyli, że już ją znają." Frank Herbert |
|
Data: 2019-12-19 13:18:16 | |
Autor: JDX | |
Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE] | |
On 2019-12-19 07:00, Budzik wrote:
[...] OK, to moze sie niedokładnie wyraziłem.Można kupić TOPRAN-a z 247 zł. :-) Marka niby niemiecka, ale cena śmierdzi chińszczyzną. Chociaż wizualnie na chińszczyznę nie wygląda. No, ale w końcu Apple też zdaje się w Chinach ajfony klepie. :-) Na szczescie są jeszcze samochody w których wszystko jest całkiem niezle dostepne - patrz np renault masterA z kolei w innych renówkach (AFAIR jakiś osobowy dizelek) EGR siedzi pomiędzy silnikiem a kabiną. Bez wybebesznia połowy komory silnika pewnie się nie obejdzie, aby dostać się do EGR. :-) Walniety - oczywiście, zwłaszcza jak ci sie zatrzyma w pozycji otwartej.W internetach coś pisali, że wtedy jest podawana bogatsza mieszanka i jakiś sens to ma. W każdym razie IMO zaślepienie EGR bez jednoczesnej zmiany softu/ustawień ECU nie jest dobrym pomysłem. A chyba w większości wypadków nie da się wyłączyć EGR-a w sofcie. Chociaż wyjątkiem są jakieś stare Astry, gdzie był jakiś design flaw związany z EGR i Opel ,,po taniości" oferował update softu ECU, aby ten zawór po prostu wyłączyć. |
|
Data: 2019-12-19 18:59:58 | |
Autor: Budzik | |
Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE] | |
Użytkownik JDX jdx@onet.pl ...
OK, to moze sie niedokładnie wyraziłem. Można kupić TOPRAN-a z 247 zł. :-) Marka niby niemiecka, ale cena Bez znaczenia czy robi to topran, srajpan czy inny pan. Plastikowa klapka nie moze kosztowac 800zł... Powiedziałbym ze nawet te 250zł to jest duzo! :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") ....i to by było na tyle Jan T. Stanisławski |
|
Data: 2019-12-19 20:11:37 | |
Autor: JDX | |
Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE] | |
On 2019-12-19 19:59, Budzik wrote:
[...] Bez znaczenia czy robi to topran, srajpan czy inny pan.Plastikowa to by się raczej szybko stopiła w zaworze, przez który przepływają gorące spaliny. :-) |
|
Data: 2019-12-20 05:59:57 | |
Autor: Budzik | |
Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE] | |
Użytkownik JDX jdx@onet.pl ...
[...]No w sumie racja. No to powiedzmy ze te 250zł byloby ok. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca. Wszyscy je widzą." - Konfucjusz |
|
Data: 2019-12-20 01:55:50 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE] | |
-- No w sumie racja. No to powiedzmy ze te 250zł byloby ok.
do auta za dwa tysie smierdzi mu topran ? no bez jaj :-) https://www.ebay.de/itm/TOPRAN-AGR-VENTIL-ABGASRUCKFUHRVENTIL-AGR-VENTIL-207096/163956805376?epid=20020816610&hash=item262c964f00:g:8xgAAOSwnSJd2CnT opcom tez powinien miec opcje resetu egr ich habe bei meinem Astra J 1.7 CDTI (A17DTJ Motor) das AGR-Ventil getauscht. Habe die Op-Com Basis Version E und darin gibt es die Funktion "AGR-Ventil anlernen". czyli opcom z olx za 130 pln lub poszukaj ziutka w okolicy na forum opla, stawki od 50 pln za podlaczenie |
|
Data: 2019-12-20 11:27:46 | |
Autor: JDX | |
Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE] | |
On 2019-12-20 10:55, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
[...] opcom tez powinien miec opcje resetu egrTak sobie myślę, że nie tylko oprogramowanie diagnostyczne musi mieć taką opcję, ale przede wszystkim oprogramowanie ECU musi na to pozwalać. czyli opcom z olx za 130 pln lub poszukaj ziutka w okolicy na forumSam doszedłem do podobnego wniosku i zamierzam jeszcze popytać ludzi z forum Opla. |
|
Data: 2019-12-21 18:12:57 | |
Autor: JDX | |
Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE] | |
On 2019-12-20 10:55, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
[...] opcom tez powinien miec opcje resetu egrNie trzeba apdejtu softu ECU, nie trzeba OP-COM-ów i Tech-ów 2. Jak się okazuje, trzeba zresetować ECU. Domowym sposobem robi się to przez odłączenie akumulatora na dłuższy czas (w internetech piszą, że na minimum 30 minut). Zrobiłem tak, następnie zrobiłem 20 km jazdy testowej, dałem trochę po obrotach i wszystko gra i buczy. Ciekawe jest to, że przed resetem ECU zapomniałem zresetować kody błędów i po resecie ECU lampka CE po odpaleniu silnika natychmiast zgasła, ale kod błędu w pamięci był. Może komuś się przyda, w innych starych Oplach, ale pewnie i w tych nowszych, zapewne jest podobnie. Zabawne jest to, że tuż po wymianie zaworu, gdy pojawił mi się błąd, w przypływie genialności pomyślałem, że warto byłoby zresetować ECU. Więc odłączyłem aku. Z tym że na jakieś 30 sek, a nie 30 min. :-) |
|
Data: 2019-12-19 18:59:58 | |
Autor: Budzik | |
Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE] | |
UĹźytkownik JDX jdx@onet.pl ...
Walniety - oczywiĹcie, zwĹaszcza jak ci sie zatrzyma w pozycji W internetach coĹ pisali, Ĺźe wtedy jest podawana bogatsza mieszanka Ok, wiadomo ze zaslepianie musi byÄ poĹaczone ze zmianÄ ecu i jak znam zycie to w kazdym sie da a juz zwĹaszcza w takim starym. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU W CELU USTALENIA CZY PRACOWNIK MA PRACĘ WE KRWI CZY W DUPIE |
|
Data: 2019-12-19 07:53:04 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DĹUGIE] | |
Hello!
Poniuchaj na forach Opla (autokącik np.) - na pewno się ktoś z dostępem do TECH2 znajdzie i Ci to zresetuje za przysłowiową flaszkę :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2019-12-19 12:55:47 | |
Autor: JDX | |
Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE] | |
On 2019-12-19 07:53, Mirek Ptak wrote:
Hello!Coś tam czytałem i wychodzi na to, że Tech 2 to jest TO narzędzie. W każdym razie ktoś zeznawał, że znajomek z ASO zrobił mu apdejt za 50 zł, ktoś inny, że normalnie zapłacił 60 zł, a jeszcze ktoś, że 100 zł (w innym ASO, w innym mieście). A ja od wczoraj nie mogę dodzwonić się do ASO w Białymstoku. Czyżby Ople tak się sypały? :-) A może ktoś wyświadczyłby mi przysługę i zadzwonił pod 85 661 68 02 bądź 85 654 33 44 i powiedział czy jest sygnał? Bo ja po wybraniu numeru z komórki Orange dostaję zapowiedź ,,przepraszamy, nie możemy zrealizować tego połączenia, prosimy, spróbuj później". |
|
Data: 2019-12-19 15:54:06 | |
Autor: JDX | |
Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE] | |
On 2019-12-18 12:02, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
koles podlaczal sie opcomem wiec raczej nie bylo tej opcji bo w koncuNo to pięknie. Waśnie zadzwonili do mnie z TOP AUTO, ASO Opla w Białymstoku. Update kosztuje 400 zł brutto. Czyżby ceny w Niemczech poszły w górę czy po prostu gość chce mnie naciągnąć? Te 60 EUR to jest chyba cena sprzed pięciu lat. W każdym razie zadzwoniłem też do: - Nexteam (Warszawa): 249 zł za podłączenie komputera + 249 zł za aktualizację (jeśli będzie dostępna) - Abexim (Warszawa): 280 zł za podłączenie komputera + 200 zł za aktualizację (jeśli będzie dostępna) - Jastrzębski (Siedlce): 350 zł (bardziej opłaca mi się Białystok bo mam o połowę bliżej). |
|
Data: 2019-12-19 16:34:00 | |
Autor: JDX | |
Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE] | |
On 2019-12-19 15:54, JDX wrote:
[...] W każdym razie zadzwoniłem też do:- Auto Żoliborz (Warszawa): 180 zł za podłączenie komputera + 200 zł za aktualizację (jeśli będzie dostępna) |
|
Data: 2019-12-18 19:17:11 | |
Autor: kk | |
Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DĹUGIE] | |
On 2019-12-18 11:49, JDX wrote:
Wymieniłem w sobotę na zawór marki TOPRAN 207 096 (oryginał to Pierburg Ale nie ma pewności, że winny jest zawór. Nie wiem jak tam dokładnie jest z funkcją reset i czy ona w ogóle do czegoś jest potrzebna, ale na OP-COM można sobie ten zawór przetestować. Jak było wcześniej? |
|
Data: 2019-12-19 08:20:39 | |
Autor: ToMasz | |
Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DĹUGIE] | |
oryginał Pierburga (250 vs. 500 zł)?w wątku piszecie o cenach części i aso. Napisz proszę co to za opel jaki rok, ile kosztuje ToMasz |
|
Data: 2019-12-19 12:44:35 | |
Autor: JDX | |
Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE] | |
On 2019-12-19 08:20, ToMasz wrote:
Corsa C, 2001 rok, nie mam pojęcia ile kosztuje ,,książkowo". 2500 zł? Woryginał Pierburga (250 vs. 500 zł)?w wątku piszecie o cenach części i aso. Napisz proszę co to za opel jaki każdym razie z pewnością nie opłaca się go sprzedawać, bo nadwozie jest zdrowe, a motor w miarę zadbany (chociaż katowany bardzo krótkimi dystansami, 170 kkm przebiegu). Jeszcze z 5 lat minimum spokojnie pojeździ (czyli w moim przypadku teraz to jakieś 30-35 kkm). |
|