Data: 2010-12-07 16:30:56 | |
Autor: Micha艂 Gut | |
Problem z obrotami na zimnym silniku | |
normalne
|
|
Data: 2010-12-07 16:43:09 | |
Autor: Dominik | |
Problem z obrotami na zimnym silniku | |
W dniu 2010-12-07 16:30, Micha艂 Gut pisze:
normalne2k obrot贸w ? DW |
|
Data: 2010-12-07 17:45:41 | |
Autor: kml | |
Problem z obrotami na zimnym silniku | |
U偶ytkownik "Dominik" <dominik.wojcik@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:idlkmd$hct$1inews.gazeta.pl... W dniu 2010-12-07 16:30, Micha艂 Gut pisze: Ja mia艂em maks 1,5k rpm, ale co艣 pamit臋am 偶e kiedy艣 widzia艂em r贸wne 2k w innym samochodzie w czasie bardzo du偶ego mrozu. Je偶eli tak jest przez d艂u偶sz膮 chwil臋 a nie ca艂y czas to jest ok moim zdaniem. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-12-07 20:28:50 | |
Autor: Micha艂 Gut | |
Problem z obrotami na zimnym silniku | |
normalne2k obrot贸w ? tak jak jest mroz jak cholera u mnie w starym punciaku potrafi poleciec pod zdaje sie 2500 diesel klekoce sobie normalnie niezaleznie od temperatury benzyna pracuje zaleznie od temperatury. dopokui nie nabierze temperatury to trzyma wysokie obroty |
|
Data: 2010-12-07 20:40:05 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Problem z obrotami na zimnym silniku | |
U偶ytkownik "Micha艂 Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:idm1tk$cpb$1portraits.wsisiz.edu.pl... normalne2k obrot贸w ? wg mnie 2500-2800 obr/min to zdecydowanie za duzo nawet jak na "ssanie" Moze po prostu jest zepsute i daje ile wlezie, zamiast lekko podnie艣c obroty? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-12-07 21:10:54 | |
Autor: Micha艂 Gut | |
Problem z obrotami na zimnym silniku | |
nie sadze bo zapala od dotkniecia jak jest siarczysty mroz rzedu -20 stopni i natychmiast wchodzi na takie obroty. popracuje tak chwile - z minute i zaczyna stopniowo redukowac.
przy takich szybkoobrotowych silnikach malych pojemnosci to chyba normalne. zobacz jak zapala tico. nawet jak jest cieplo to obroty ma bardzo wysokie |
|
Data: 2010-12-07 21:47:44 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Problem z obrotami na zimnym silniku | |
U偶ytkownik "Micha艂 Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:idm4cg$d2f$1portraits.wsisiz.edu.pl... nie sadze bo zapala od dotkniecia jak jest siarczysty mroz rzedu -20 stopni i natychmiast wchodzi na takie obroty. popracuje tak chwile - z minute i zaczyna stopniowo redukowac. mnie to sie kojarzy z czink艂eczento i zaciagnietym na maks ssaniem. Ja bym takiego auta nie zdzierzyl. Chwilowo mam 1,6 benzyne i po odpaleniu wchodzi na ok1,2kRPM i doslownie po sekundzie schodzi do ok800 2,5-2,8kRPM na zimny, niesmarowany byt dobrze silnik zaraz po uruchomieniu to wg mnie przegiecie. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-12-08 08:30:35 | |
Autor: Micha艂 Gut | |
Problem z obrotami na zimnym silniku | |
mnie to sie kojarzy z czink艂eczento i zaciagnietym na maks ssaniem. no fakt cienias na ssaniu to jak kosiarka:) wiesz, moze wiekszy silnik to cieze kolo zamachowe i nie potrzeba wyzszych obrotow by byl stabilny - cholera wie. poza tym kazdy producent ma inn膮 wizj臋. wazne jest to ze to zadna tragedia i tak w niektorych samochodach jest. i faktycznie toyota corolla e11 matki pracuje tak samo niezaleznie od temperaturty. natomiast jak masz mazut w misce olejowej przy silnym mrozie to wyzsze obroty pozwol膮 szybciej uzyskac rozbryzganie olejem. ot taka moja teoria. |
|
Data: 2010-12-07 21:54:00 | |
Autor: Dominik | |
Problem z obrotami na zimnym silniku | |
W dniu 2010-12-07 20:28, Micha艂 Gut pisze:
tak W mojej benzynowej Cordobie, zanim si臋 nagrzeje to 1,2k obrot贸w, nie 2,8k... DW |
|
Data: 2010-12-08 08:32:32 | |
Autor: Micha艂 Gut | |
Problem z obrotami na zimnym silniku | |
W mojej benzynowej Cordobie, zanim si臋 nagrzeje to 1,2k obrot贸w, nie 2,8k... przy -25 tez?:) |
|
Data: 2010-12-08 09:20:36 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Problem z obrotami na zimnym silniku | |
U偶ytkownik "Micha艂 Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:idncai$g8h$1portraits.wsisiz.edu.pl... W mojej benzynowej Cordobie, zanim si臋 nagrzeje to 1,2k obrot贸w, nie 2,8k... U mnie niezale偶nie od temperatury (w pewnych granicach - jak s膮 upa艂y to ssania nie ma, jak pi藕dzi to jest - ale po odpaleniu mam ok 1,2kRPM i po chwili spadaj膮 <1000RPM, a po kr贸tkiej chwili spadaj膮 do normalnych wolnych). W zale偶no艣ci od temp. zmienia sie tylko czas kiedy auto pracuje na ssaniu, a nie warto艣膰 pro臋dko艣ci obrotowej silnika. 呕eby by艂o 艣mieszniej ZTCP w w膮tku chodzi o Lagune 1,6 ... a ja mam Megane 1,6 8V i nawet jesli to inne silniki, to nie s膮dze, zeby nie byly zbli偶one do siebie konstrukcyjnie. IMO - urz膮dzenie odpowiedzialne za "ssanie" (je艣li w ogole mo偶na m贸wi膰 o ssaniu w silnikach z wielupunktowym wtryskiem) mo偶e sie zepsu膰 i 藕le dzia艂a膰, a samo to, ze sie w艂膮cza nie oznacza, ze dzia艂a poprawnie. Odpalanie silnika na mrozie w taki sposob, ze w pierwszych obrotach silnik wchodzi na pr臋dko艣ci obrotowe dochodz膮ce prawie do 3000RPM wydaje mi sie nieporozumieniem i maj膮 tyle wsp贸lnego z trosk膮 o silnik co wymiana oleju po 50tys km, a nie po 10. W koncu analogicznie - ssanie dzia艂a? Tak. Olej wymieni艂em? Tak. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|