Data: 2018-11-02 09:23:02 | |
Autor: J.F. | |
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych? | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e874476d-87e4-41fa-b612-9dcf03a2e1a2@googlegroups.com...
https://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/testy/news-volkswagen-e-golf-przyszlosc-w-klasycznym-wydaniu,nId,2637934?parametr=zobacz_takze#comments4-1 Artykuł o elektrycznym Golfie o mocy 136 KM. Masa auta 1600 kg (czyli z 300 więcej od wersji spalinowej). Vmax = 150 km/h. A taki Golf o mocy ok 140 KM, tylko że spalinowy, miałby w papierach ok 210 km/h. Skąd taka różnica w Vmax dla samochodów z identycznym oporem powietrza? Przecież załadowany spalinowy Golf tez pojedzie na poziomym odcinku ok 210 km/h. Moze celowo ograniczaja, zeby klient nie narzekal ze zasieg jest nieprawdziwy. Bateria 35kWh starczylaby na 20 minut jazdy ... czyli jakies 70km :-) Ewentualnie ... bateria nie wydala z taka mocą trwale. I nawet przyspieszyc do 200 sie da, bo to za dlugo trwa :-) J. |
|
Data: 2018-11-02 01:43:45 | |
Autor: jan.basalyk | |
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych? | |
W dniu piątek, 2 listopada 2018 09:23:48 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Moze celowo ograniczaja, zeby klient nie narzekal ze zasieg jest nieprawdziwy. Fakt. Chyba rzeczywiście idzie tyko o zasięg. Jakby nie liczyć: przy 200 km/h potrzebna moc to pi razy oko 100 kW czyli 20 minut jazdy, a przy 150 km/h to będzie z 40-45 kW, co daje ok 45 minut, więc teoretycznie 100 km się przejedzie. |
|
Data: 2018-11-02 01:47:59 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych? | |
-- Ewentualnie ... bateria nie wydala z taka mocą trwale.
i tak prawdopodobnie jest -- I nawet przyspieszyc do 200 sie da, bo to za dlugo trwa :-) vmax 150 km/h czyli sie nie da a czasami moze sie przydac i co wtedy ? czy ten Musk jest taki dobry czy Niemcy taki kiepscy ? |
|
Data: 2018-11-02 10:13:38 | |
Autor: J.F. | |
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych? | |
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6ec2224b-3dc2-48ff-b590-41b0f8c6f4e4@googlegroups.com...
-- Ewentualnie ... bateria nie wydala z taka mocą trwale. -- I nawet przyspieszyc do 200 sie da, bo to za dlugo trwa :-) Np wtedy nie pojedzie szybciej. spalinowy tez pewnej predkosci nie przeskoczy. czy ten Musk jest taki dobry czy Niemcy taki kiepscy ? Musk ma z 10 lat doswiadczenia wiecej, ale czy ta tesla szybka jest ? W USA szybko nie wolno, w Norwegii szybko nie wolno ... J. |
|
Data: 2018-11-02 10:51:00 | |
Autor: Irek.N. | |
PrÄdkoĹÄ maksymalna samochodĂłw ele ktrycznych - skad róşnica ws do spalinowych? | |
Napędy elektryczne mają granicę prędkości obrotowej (decyduje zazwyczaj napięcie zasilania). Może przy przełożeniach jakie są wybrane i danym napięciu z baterii nie da się szybciej pokręcić napędem. Jak by zmniejszono przełożenie, to dało by się szybciej, ale za to napęd był by obciążony większym momentem przy wolniejszej jeździe, a to może oznaczać większe straty. Gdyby zaprojektowano napęd z wyższą granicą prędkości obrotowej - patrz poprzednie zdanie, ten sam problem. Bateria o wyższym napięciu z kolei pewnie jest droższa, a przy tych samych gabarytach miała by mniejszą pojemność, więc też nie rozwiązuje problemu.
Trzeba zrobić kompromis i wybrano właśnie tak jak piszecie. Miłego. Irek.N. |
|
Data: 2018-11-02 11:15:29 | |
Autor: J.F. | |
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych? | |
Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:prh6m4$jts$1@node2.news.atman.pl...
Napędy elektryczne mają granicę prędkości obrotowej (decyduje zazwyczaj napięcie zasilania). Może przy przełożeniach jakie są wybrane i danym napięciu z baterii nie da się szybciej pokręcić napędem. Jak by zmniejszono przełożenie, to dało by się szybciej, ale za to napęd był by obciążony większym momentem przy wolniejszej jeździe, a to może oznaczać większe straty. Gdyby zaprojektowano napęd z wyższą granicą prędkości obrotowej - patrz poprzednie zdanie, ten sam problem. Bateria o wyższym napięciu z kolei pewnie jest droższa, a przy tych samych gabarytach miała by mniejszą pojemność, więc też nie rozwiązuje problemu. Energii ma tyle samo, a druty ciensze - czyli same zalety. Tylko falownik trzeba na wyzsze napiecie ... i tranzystory nie wyrabiaja :-) W USA moze dochodzic sprawa przetwornicy do ładowania, skoro w gniazdku 110V (ale 220 tez maja czesto). No i kwestia bezpieczenstwa ogolnego - jak bedzie wypadek, to lepiej, zeby pod maska nie bylo 1000V ... Trzeba zrobić kompromis i wybrano właśnie tak jak piszecie. I byc moze masz racje, ze tu lezy powod. Jeszcze Tesla miala silniki indukcyjne - tam to jeszcze inaczej wyglada. Ale juz od nich odeszli ... J. |
|
Data: 2018-11-02 15:06:07 | |
Autor: abn140 | |
Re | |
Ale juz od nich odeszli ...to jakie teraz tam daja? lepsze czy tylko tansze? |
|
Data: 2018-11-02 15:59:08 | |
Autor: Irek.N. | |
PrÄdkoĹÄ maksymalna samochodĂłw ele ktrycznych - skad róşnica ws do spalinowych? | |
J.F. pisze:
Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:prh6m4$jts$1@node2.news.atman.pl... To nie do końca tak. Jak dasz cieńsze druty, to nie uzyskasz większego momentu, a taki potrzebujesz aby nie spadły osiągi związane z przyspieszeniem, jeżeli dałeś przekładnię o mniejszym przełożeniu. Jeżeli nie dałeś przekładni, to musiałeś wpłynąć na parametry silnika (słabsze magnesy, mniej zwoi...zwojów...hmm...), aby mógł się kręcić szybciej, a to oznacza że potrzebujesz większe prądy i wracasz do początku. Masz rację, energie teoretycznie te same, ale ekonomia wykonania i eksploatacji na pewno już nie :) W USA moze dochodzic sprawa przetwornicy do ładowania, skoro w gniazdku 110V Na pewno to co tam jest (nie wiem, ktoś wie ile?) już jest niebezpieczne, więc powód że nie 1kV jest raczej taki, że 1kV potrafi być mega upierdliwy w izolowaniu, jak jest wilgotno, a rozmawiamy nie tylko o bateriach. :) Jeszcze Tesla miala silniki indukcyjne - tam to jeszcze inaczej wyglada. No tak, ale to niewiele zmienia. Utrata momentu powyżej pewnej prędkości podobna (mniej stroma ale i tak nie do przyjęcia). Miłego. Irek.N. |
|
Data: 2018-11-03 00:50:32 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych? | |
Dnia Fri, 2 Nov 2018 09:23:02 +0100, J.F. napisał(a):
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e874476d-87e4-41fa-b612-9dcf03a2e1a2@googlegroups.com... I bateria nie lubi szybkiego rozładowywania i ogólnie problemy z chłodzeniem. Lokomotywa ma "moc godzinną" (ale tam wszystko wielkie, ciężkie i z dużą bezwładnością cieplną). W samochodzie pewnie też jest taki parametr, tylko pewnie jest to "moc pięciominutowa" i jest sporo mniejsza niż te 136KM. |
|
Data: 2018-11-03 07:23:21 | |
Autor: Shrek | |
PrÄdkoĹÄ maksymalna samochodĂłw eleQ1|BKkÉĚçÉČl§ksv÷sÜ'ÂÇh˛Ľz0ÉČw | |
W dniu 03.11.2018 o 00:50, Tomasz Pyra pisze:
Lokomotywa ma "moc godzinną" (ale tam wszystko wielkie, ciężkie i z dużą Raczej większa, albo równa te 136KM. "pieciominutowa" będzie większa od ciągłęj. Jest jeszcze opcja że podają "pieciomunutową" w katalogu a ciągłą ma 80kM;) Shrek |
|
Data: 2018-11-03 10:09:46 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych? | |
Dnia Sat, 3 Nov 2018 07:23:21 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 03.11.2018 o 00:50, Tomasz Pyra pisze: Tzn. mając na myśli pięciominutową miałem na myśli że pięć minut dla układu chłodzenia samochodu to długo. Czyli że pięciominutowa to w zasadzie już moc ciągła. Możliwe są krótsze zrywy wyższej mocy, ale uśredniające się w ciągu pięciu minut maksymalnie do takiej odpowiadającej jeździe z Vmax - powiedzmy pod Górę Św. Anny. |
|
Data: 2018-11-03 11:01:15 | |
Autor: Shrek | |
PrÄdkoĹÄ maksymalna samochodĂłw eleQ1|BKkÉĚçÉČl§ksv÷sÜ'ÂÇh˛Ľz0ÉČw | |
W dniu 03.11.2018 o 10:09, Tomasz Pyra pisze:
Tzn. mając na myśli pięciominutową miałem na myśli że pięć minut dla układu W sumie cholera wie co oni podają - jak dla mnie jestem praie pewnym, że maksymalną jaką można uzyskać. Pytanie jak długo można ją utrzymać i czy to nie powiedzmy 1 minuta - w sumie do wyprzedzania wystarczy;) Mocy godzinnej, nie mówiąc już o ciągłej podać się nie da, bo po godzinie pałowania silnika moc wynosi zero, ze względu na pustke w accu;) Shrek |
|