Data: 2019-02-16 15:49:07 | |
Autor: Maciek | |
Powrót do przeszłości | |
Przejechałem się tam i nazad gierkówką - od węzła w Dąbrowie G. do zjazdu na A1 koło Piotrkowa. Musze powiedzieć, ża jako mieszkaniec Małopolski poruszający się głównie po swoim województwie i czasami po Podkarpaciu czuję się rozpieszczony. Choć naszym drogom wciąż sporo brakuje, to przejazd wspomnainą trasą, którą bardzo dawno nie jechałem, był jak podróż do wczesnych lat 90. Nawierzchnia jak kartoflisko, słabo widoczne pasy, betonowe bariery bez odblasków, nieoznakowane ubytki asfaltu i marna infrastrukura (za Częstochową w stronę Łodzi chyba 40 km nie ma żadnej stacji benzynowej z normalnym kiblem i choćby jakąś kawą). -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2019-02-16 16:26:38 | |
Autor: z | |
PowrĂłt do przeszĹoĹci | |
Sorry że się podłączam do tematu.
Dzisiaj na A4 od Krakowa do Rzeszowa chyba tylko jeden "CPN" kible były ale zatankować się nie dało... A druga zagadka która mnie męczy od wielu lat to ekspresówka z Lublina do Piask. Od czasu remontu dwa MOPy niszczeją i więdną. 20 km bez CPNu. Kogo kopnąć w tyłek? :-) z |
|
Data: 2019-02-16 17:00:12 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
PowrĂłt do przeszĹoĹci | |
W dniu .02.2019 o 16:26 z <z@z.pl> pisze:
A druga zagadka która mnie męczy od wielu lat to ekspresówka z Lublina do Piask. Od czasu remontu dwa MOPy niszczeją i więdną. 20 km bez CPNu. Masz kasę stawiaj stację :-) Widocznie mało opłacalny interes na tym odcinku, tym bardziej jeśli jest tak jak mówisz i są stacje w odległości 20km. Jeżdżę tamtędy raz na miesiąc z Wawy do Chełma i nigdy nie miałem potrzeby na tej esce tankować ani się zatrzymywać. Tirmani gonią do granicy i nit tam z nich by nie stawał, osobówki zatankują w Chełmie lub Lublinie i też by tam nie tankowały. Od strony Wawy przed Lublinem jest parę duzych mopów z parkingami TIR i fastfoodami, jak ktoś jedzie z zachodu PL to się tam zatrzyma. Tutaj wg mnie - mop ani stacja paliw nie ma racji bytu. TG |
|
Data: 2019-02-16 19:38:52 | |
Autor: z | |
PowrĂłt do przeszĹoĹci | |
W dniu 2019-02-16 o 17:00, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .02.2019 o 16:26 z <z@z.pl> pisze: Chciałbym tylko zrozumieć dlaczego przed modernizacją MOP (CPN, Hotel nawet myjnia i chyba serwis się opłacały a po modernizacji już NIE. To wszystko stoi i niszczeje a i kasa została wydana i te MOPy zaprojektowano, oznaczono ... Co poszło nie tak? z |
|
Data: 2019-02-16 19:43:01 | |
Autor: z | |
PowrĂłt do przeszĹoĹci | |
W dniu 2019-02-16 o 19:38, z pisze:
Tak mnie to dzisiaj ruszyło bo chyba przez 100 km jadąc A4 i zjeżdżając na Lublin kawałkiem S9 na wysokości Rzeszowa nie było gdzie zatankować. z |
|
Data: 2019-02-16 20:06:50 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
PowrĂłt do przeszĹoĹci | |
W dniu .02.2019 o 19:43 z <z@z.pl> pisze:
W dniu 2019-02-16 o 19:38, z pisze: Wystarczyło zjechać z eski i 5 km dalej miałbyś klika stacji do wyboru. To nie autostrada, gdzie do następnego zjazdu jest 60km... TG |
|
Data: 2019-02-16 21:31:27 | |
Autor: z | |
PowrĂłt do przeszĹoĹci | |
W dniu 2019-02-16 o 20:06, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Wystarczyło zjechać z eski i 5 km dalej miałbyś klika stacji do wyboru. Tak zrobiłem ale to nie było 5 km tylko znacznie więcej. Wiem... drobnostka ale jak się siedzi za kółkiem 5 godzin... :-) z |
|
Data: 2019-02-16 20:04:36 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
PowrĂłt do przeszĹoĹci | |
W dniu .02.2019 o 19:38 z <z@z.pl> pisze:
Chciałbym tylko zrozumieć dlaczego przed modernizacją MOP (CPN, Hotel nawet myjnia i chyba serwis się opłacały a po modernizacji już NIE. Ale nie rozumiem - masz pretensję do właściciela tego biznesu, że nie chce dokładać? Jak by był dochodowy - to by działał dalej... To wszystko stoi i niszczeje a i kasa została wydana i te MOPy zaprojektowano, oznaczono ... Co poszło nie tak? Powstały inne mopy', stacje - bardziej dochodowe. Normalne prawa rynku. TG |
|
Data: 2019-02-16 21:35:30 | |
Autor: z | |
PowrĂłt do przeszĹoĹci | |
W dniu 2019-02-16 o 20:04, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Normalne prawa rynku. Zaprojektowano zjazdy i całą infrastrukturę dla działających już dwóch MOPów. Dlaczego oba nie działają a budynki i sprzęt niszczeje? Ręka rynku? A może projektanci DEBILE? Ciach po modernizacji ręka rynku zmieniła zdanie? z |
|
Data: 2019-02-17 09:26:40 | |
Autor: tck | |
PowrĂłt do przeszĹoĹci | |
W dniu 16.02.2019 o 21:35, z pisze:
W dniu 2019-02-16 o 20:04, Tomasz Gorbaczuk pisze: na tą chwilę są tam pozostałości po starych stacjach benzynowych, założenia MOPu są nieco szersze niż sama stacja benzynowa -- pozdr Tomasz tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2019-02-17 09:23:18 | |
Autor: tck | |
PowrĂłt do przeszĹoĹci | |
W dniu 16.02.2019 o 16:26, z pisze:
Sorry że się podłączam do tematu.nie było chętnego na dzierżawę terenu na 1000 miesięcznie... MOPy ma wybudować GDDKiA i wtedy ogłoszą kolejny przetarg na stacje benzynowe https://www.lublin112.pl/w-koncu-powstana-miejsca-obslugi-podroznych-przy-trasie-lublin-piaski-zdjecia/ -- pozdr Tomasz tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2019-02-17 10:16:49 | |
Autor: J.F. | |
Powrót do przeszłości | |
Dnia Sun, 17 Feb 2019 09:23:18 +0100, tck napisał(a):
W dniu 16.02.2019 o 16:26, z pisze: Bo to historycznie bylo tak: na odcinku Wroclaw-Opole-Gliwice MOP mial wybudowac koncesjonariusz na swoj koszt. Z koncesjonariusza w koncu zrezygnowano, wiec trzeba bylo rozwiazac inaczej. Dzierzawy w przetargu byly jakies gigantyczne, i dzierzawcy juz wiecej tego bledu nie popelniaja :-) Ale teraz przy swiezo oddanej S5 Wroclaw-Poznan MOPy juz sa - tzn parkingi i chyba kible. Stacji i restauracji brak - czyzby czekaly na przetarg? Parkingi ... GD taka dobra, czy unijne przepisy wymagaja, skoro wymagaja ograniczenia czasu pracy ciezarowek :-) J. |
|
Data: 2019-02-17 11:01:05 | |
Autor: z | |
PowrĂłt do przeszĹoĹci | |
W dniu 2019-02-17 o 09:23, tck pisze:
https://www.lublin112.pl/w-koncu-powstana-miejsca-obslugi-podroznych-przy-trasie-lublin-piaski-zdjecia/ Dzięki. Jednak tam było coś więcej niż "CPN" I trzeba było 8 lat czekać... Sorry za "wzmożenie" ale ja tam się chętnie tankowałem i szlag mnie trafia przez tyle lat. z |
|
Data: 2019-02-16 17:04:26 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
PowrĂłt do przeszĹoĹci | |
W dniu .02.2019 o 15:49 Maciek <docktor@poczta.onet.pl> pisze:
Nawierzchnia jak kartoflisko, słabo widoczne pasy, betonowe bariery bez Ta zima ją dobiła, ta degradacja zaczęła się po Nowym Roku, wcześniej było znośnie. Bieżące naprawy wyglądają jak na tych filmikach na youtubue - czterech majstrów gumofilcami zagęszcza asfalt wrzucony z worka do dziury z wodą... TG |
|
Data: 2019-02-16 17:35:54 | |
Autor: Maciek | |
PowrĂłt do przeszĹoĹci | |
Dnia Sat, 16 Feb 2019 17:04:26 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
Bieżące naprawy wyglądają jak na tych filmikach na youtubue - czterech majstrów gumofilcami zagęszcza asfalt wrzucony z worka do dziury z wodą... Żartujesz. Takim pseudoasfaltem to moja gmina łata boczne drogi i to starcza na góra rok, mimo że jeździ po nich 5 aut na godzinę... Jak to ma wytrzymać całodobowy sznur tirów? -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2019-02-17 09:29:36 | |
Autor: tck | |
PowrĂłt do przeszĹoĹci | |
W dniu 16.02.2019 o 17:35, Maciek pisze:
Dnia Sat, 16 Feb 2019 17:04:26 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):wybitnym znawcą technologii nie jestem ale wydaje mi się, że innej metody doraźnego zabezpieczenia przed urwaniem koła nie ma- mają zostawić mokrą dziurę, postawić ograniczenie prędkości jako dupochron i czekać do wiosny aż pogoda się zmieni żeby można było porządnie naprawić? -- pozdr Tomasz tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2019-02-17 13:58:23 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
PowrĂłt do przeszĹoĹci | |
W dniu .02.2019 o 09:29 tck <tck@top.wytnij.net.pl> pisze:
wybitnym znawcą technologii nie jestem ale wydaje mi się, że innej metody doraźnego zabezpieczenia przed urwaniem koła nie ma- mają zostawić mokrą dziurę, postawić ograniczenie prędkości jako dupochron i czekać do wiosny aż pogoda się zmieni żeby można było porządnie naprawić? Można wysuszyć dziurę za pomocą gazowej dmuchawy, zgęścić asfalt zagęszczarką i uszczelnić lepikiem krawędzie wypełnienia. Zajmie tyle samo czasu, kosztowo wyjdzie podobnie a wystarczy do gruntowniejszej naprawy. TG |
|
Data: 2019-02-17 14:03:42 | |
Autor: J.F. | |
PowrĂłt do przeszĹoĹci | |
Dnia Sun, 17 Feb 2019 13:58:23 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
W dniu .02.2019 o 09:29 tck <tck@top.wytnij.net.pl> pisze: Albo skorzystac z jakiegos betonu, co lubi wode. Kiedys Galileo zrobilo o tym program w Niemczech - wszystko kwestia czasu i kosztow - mozna zrobic porzadnie wymieniajac nawierzchnie, mozna doraznie łopata i gumiakiem ... i wytrzymuje od kilku tygodni, to kilku lat. Mozna tez posrednio jak piszesz. J. |
|
Data: 2019-02-16 18:44:08 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Powrót do przeszłości | |
Sat, 16 Feb 2019 15:49:07 +0100, w <v5ipz73wsmq5$.pn03zom0998h.dlg@40tude.net>,
Maciek <docktor@poczta.onet.pl> napisał(-a): Nawierzchnia jak kartoflisko, słabo widoczne pasy, betonowe bariery bez 40km? Na S3 nie było stacji przez 200km :) (teraz chyba coś tam zbudowali i jest co 100km ;) ) |
|
Data: 2019-02-16 19:58:37 | |
Autor: Sławek | |
PowrĂłt do przeszĹoĹci | |
W dniu 16.02.2019 o 15:49, Maciek pisze:
[...] Musze powiedzieć, ża jako mieszkaniec Małopolski poruszający się głównie po[...] Przejedź się drogą 28 od Krosna do Przemyśla to odzyskasz właściwą perspektywę. W szczególności od Sanoka na wschód. -- Sławek |
|
Data: 2019-02-16 22:28:49 | |
Autor: wowa | |
Powrót do przeszłości | |
Przejechałem się tam i nazad gierkówką - od węzła w Dąbrowie G. do zjazdu No ale ta droga będzie "zaraz" przerabiana na autostradę, To po co mają ją remontować czy modernizować? Wojtek |