Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Posredni tpms, mit taksowkarza w nowej odslonie.

Posredni tpms, mit taksowkarza w nowej odslonie.

Data: 2019-12-04 19:00:06
Autor: sczygiel
Posredni tpms, mit taksowkarza w nowej odslonie.
No wiec dowiedzialem sie ze istnieje cos takiego jak posredni tpms.
I o ile nie mam watpliwosci ze dziala korzystajac z czujnikow abs/esp czy jakichs tam jeszcze o tyle wszystkie zrodla podaja ze wynik podaje mierzac ilosc obrotow kol.

"Bo niedopompowane kolo jest mniejsze."

Na co ja odpowiadam ze to bzdura.

I teraz co? Mamy powtorke mitu o taksowkarzu oszuscie co se upuscil powietrza zeby klienta na dodatkowe kilometry naciagnac?

Orientuje sie ktos nieco bardziej w temacie?

Bo mi sie zdaje ze tam po prostu bedzie permanentna roznica w odpowiedzi na przyspieszenie lub hamowanie a nie roznica w predkosciach obrotowych.

Jesli tam ma byc jakas roznica w predkosci obrotowej to raczej drobna i np. zalozenie bardziej zuzytej opony da nam falszywe alerty bo na tych 16 calach (406mm) 1mm roznicy zuzycia bieznika to jest jakies 0.25% a nie sadze aby niedopompowana opona zmienila obwod o duzo wiecej.
I tak dla ciekawosci:

https://youtu.be/_2l5bOhHNxU

Niby sie w jednym miejscu ne zgadza ale tylko troche, na koncu sie znowu zgadza a upuscili o dobre 5% promienia...

Wiec jak? Ktos temat badal albo mial z tym wynalazkiem do czynienia i moze nieco swiatla rzucic?

Data: 2019-12-05 04:21:33
Autor: andal
Posredni tpms, mit taksowkarza w nowej odslonie.
On Wed, 04 Dec 2019 19:00:06 -0800, sczygiel wrote:

No wiec dowiedzialem sie ze istnieje cos takiego jak posredni tpms.
I o ile nie mam watpliwosci ze dziala korzystajac z czujnikow abs/esp
czy jakichs tam jeszcze o tyle wszystkie zrodla podaja ze wynik podaje
mierzac ilosc obrotow kol.

"Bo niedopompowane kolo jest mniejsze."

Na co ja odpowiadam ze to bzdura.

I teraz co? Mamy powtorke mitu o taksowkarzu oszuscie co se upuscil
powietrza zeby klienta na dodatkowe kilometry naciagnac?

Orientuje sie ktos nieco bardziej w temacie?

Bo mi sie zdaje ze tam po prostu bedzie permanentna roznica w odpowiedzi
na przyspieszenie lub hamowanie a nie roznica w predkosciach obrotowych.

Jesli tam ma byc jakas roznica w predkosci obrotowej to raczej drobna i
np. zalozenie bardziej zuzytej opony da nam falszywe alerty bo na tych
16 calach (406mm) 1mm roznicy zuzycia bieznika to jest jakies 0.25% a
nie sadze aby niedopompowana opona zmienila obwod o duzo wiecej.
I tak dla ciekawosci:

https://youtu.be/_2l5bOhHNxU

Niby sie w jednym miejscu ne zgadza ale tylko troche, na koncu sie znowu
zgadza a upuscili o dobre 5% promienia...

Wiec jak? Ktos temat badal albo mial z tym wynalazkiem do czynienia i
moze nieco swiatla rzucic?



Tarcie potoczyste

http://www.if.pw.edu.pl/~anadam/WykLadyFO/FoWWW_05.html

Data: 2019-12-05 06:42:54
Autor: sczygiel
Posredni tpms, mit taksowkarza w nowej odslonie.
On Wednesday, 4 December 2019 22:21:36 UTC-6, andal  wrote:
On Wed, 04 Dec 2019 19:00:06 -0800, sczygiel wrote:

> No wiec dowiedzialem sie ze istnieje cos takiego jak posredni tpms.
> I o ile nie mam watpliwosci ze dziala korzystajac z czujnikow abs/esp
> czy jakichs tam jeszcze o tyle wszystkie zrodla podaja ze wynik podaje
> mierzac ilosc obrotow kol.
> > "Bo niedopompowane kolo jest mniejsze."
> > Na co ja odpowiadam ze to bzdura.
> > I teraz co? Mamy powtorke mitu o taksowkarzu oszuscie co se upuscil
> powietrza zeby klienta na dodatkowe kilometry naciagnac?
> > Orientuje sie ktos nieco bardziej w temacie?
> > Bo mi sie zdaje ze tam po prostu bedzie permanentna roznica w odpowiedzi
> na przyspieszenie lub hamowanie a nie roznica w predkosciach obrotowych.
> > Jesli tam ma byc jakas roznica w predkosci obrotowej to raczej drobna i
> np. zalozenie bardziej zuzytej opony da nam falszywe alerty bo na tych
> 16 calach (406mm) 1mm roznicy zuzycia bieznika to jest jakies 0.25% a
> nie sadze aby niedopompowana opona zmienila obwod o duzo wiecej.
> I tak dla ciekawosci:
> > https://youtu.be/_2l5bOhHNxU
> > Niby sie w jednym miejscu ne zgadza ale tylko troche, na koncu sie znowu
> zgadza a upuscili o dobre 5% promienia...
> > Wiec jak? Ktos temat badal albo mial z tym wynalazkiem do czynienia i
> moze nieco swiatla rzucic?



Tarcie potoczyste

http://www.if.pw.edu.pl/~anadam/WykLadyFO/FoWWW_05.html

Tak, na moje oko to jest lepsze wytlumaczenie.

Data: 2019-12-05 09:40:19
Autor: RoMan Mandziejewicz
Posredni tpms, mit taksowkarza w nowej odslonie.
Hello Sczygiel,

Thursday, December 5, 2019, 4:00:06 AM, you wrote:

No wiec dowiedzialem sie ze istnieje cos takiego jak posredni tpms.
I o ile nie mam watpliwosci ze dziala korzystajac z czujnikow
abs/esp czy jakichs tam jeszcze o tyle wszystkie zrodla podaja ze
wynik podaje mierzac ilosc obrotow kol.
"Bo niedopompowane kolo jest mniejsze."

¶p. Wojtek Borczyk zrobił kiedy¶ test 10 obrotów koła z ci¶nieniem
normalnym i obniżonym o 1 atm - różnica wyszła bodaj 1 cm. Co daje
mniej niż 0.2% w typowym samochodzie.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2019-12-05 10:08:13
Autor: elmer radi radisson
Posredni tpms, mit taksowkarza w nowej odslonie.
On 2019-12-05 09:40, RoMan Mandziejewicz wrote:

¶p. Wojtek Borczyk zrobił kiedy¶ test 10 obrotów koła z ci¶nieniem
normalnym i obniżonym o 1 atm - różnica wyszła bodaj 1 cm. Co daje
mniej niż 0.2% w typowym samochodzie.

Wojtek Borczyk zmarl? O masz :( nie bylo chyba tu info na grupie?
Dopiero teraz w googlach widze date..


--

memento lorem ipsum

Data: 2019-12-05 11:49:07
Autor: RoMan Mandziejewicz
Posredni tpms, mit taksowkarza w nowej odslonie.
Hello elmer,

Thursday, December 5, 2019, 10:08:13 AM, you wrote:

¶p. Wojtek Borczyk zrobił kiedy¶ test 10 obrotów koła z ci¶nieniem
normalnym i obniżonym o 1 atm - różnica wyszła bodaj 1 cm. Co daje
mniej niż 0.2% w typowym samochodzie.
Wojtek Borczyk zmarl?

Niestety...

O masz :( nie bylo chyba tu info na grupie?

Jako¶ się tak głupio złożyło, że nawet ci, którym się zdawało, że s±
blisko, nie mieli żadnej informacji :(

Dopiero teraz w googlach widze date..

27 lutego 2019 r. Ledwie 54 lata.






--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2019-12-05 13:32:49
Autor: T.
Posredni tpms, mit taksowkarza w nowej odslonie.
W dniu 2019-12-05 o 04:00, sczygiel@gmail.com pisze:
No wiec dowiedzialem sie ze istnieje cos takiego jak posredni tpms.
I o ile nie mam watpliwosci ze dziala korzystajac z czujnikow abs/esp czy jakichs tam jeszcze o tyle wszystkie zrodla podaja ze wynik podaje mierzac ilosc obrotow kol.

"Bo niedopompowane kolo jest mniejsze."

Na co ja odpowiadam ze to bzdura.

I teraz co? Mamy powtorke mitu o taksowkarzu oszuscie co se upuscil powietrza zeby klienta na dodatkowe kilometry naciagnac?

Orientuje sie ktos nieco bardziej w temacie?

Bo mi sie zdaje ze tam po prostu bedzie permanentna roznica w odpowiedzi na przyspieszenie lub hamowanie a nie roznica w predkosciach obrotowych.

Jesli tam ma byc jakas roznica w predkosci obrotowej to raczej drobna i np. zalozenie bardziej zuzytej opony da nam falszywe alerty bo na tych 16 calach (406mm) 1mm roznicy zuzycia bieznika to jest jakies 0.25% a nie sadze aby niedopompowana opona zmienila obwod o duzo wiecej.
I tak dla ciekawosci:

https://youtu.be/_2l5bOhHNxU

Niby sie w jednym miejscu ne zgadza ale tylko troche, na koncu sie znowu zgadza a upuscili o dobre 5% promienia...

Wiec jak? Ktos temat badal albo mial z tym wynalazkiem do czynienia i moze nieco swiatla rzucic?


Widać na filmiku że już po jednym obrocie koła ma ok 1 cm różnicy.
T.

Data: 2019-12-05 06:44:48
Autor: sczygiel
Posredni tpms, mit taksowkarza w nowej odslonie.
On Thursday, 5 December 2019 06:32:52 UTC-6, T.  wrote:
W dniu 2019-12-05 o 04:00, sczygiel@gmail.com pisze:
> No wiec dowiedzialem sie ze istnieje cos takiego jak posredni tpms.
> I o ile nie mam watpliwosci ze dziala korzystajac z czujnikow abs/esp czy jakichs tam jeszcze o tyle wszystkie zrodla podaja ze wynik podaje mierzac ilosc obrotow kol.
> > "Bo niedopompowane kolo jest mniejsze."
> > Na co ja odpowiadam ze to bzdura.
> > I teraz co? Mamy powtorke mitu o taksowkarzu oszuscie co se upuscil powietrza zeby klienta na dodatkowe kilometry naciagnac?
> > Orientuje sie ktos nieco bardziej w temacie?
> > Bo mi sie zdaje ze tam po prostu bedzie permanentna roznica w odpowiedzi na przyspieszenie lub hamowanie a nie roznica w predkosciach obrotowych.
> > Jesli tam ma byc jakas roznica w predkosci obrotowej to raczej drobna i np. zalozenie bardziej zuzytej opony da nam falszywe alerty bo na tych 16 calach (406mm) 1mm roznicy zuzycia bieznika to jest jakies 0.25% a nie sadze aby niedopompowana opona zmienila obwod o duzo wiecej.
> I tak dla ciekawosci:
> > https://youtu.be/_2l5bOhHNxU
> > Niby sie w jednym miejscu ne zgadza ale tylko troche, na koncu sie znowu zgadza a upuscili o dobre 5% promienia...
> > Wiec jak? Ktos temat badal albo mial z tym wynalazkiem do czynienia i moze nieco swiatla rzucic?
> Widać na filmiku że już po jednym obrocie koła ma ok 1 cm różnicy.
T.

Ale w punkcie startowym po zrobieniu dwu obrotow znowu jest jak bylo.
To ze sie cos gdzies nie bedzie zgadzac to oczywiste, opona sie odksztalca ale obwod sie zmienia albo niewiele albo wcale, co zreszta Roman zauwazyl.

Posredni tpms, mit taksowkarza w nowej odslonie.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona