Data: 2009-09-30 23:08:19 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Popsułem drugi dyfer | |
Popsułem w weekend kolejny (drugi) dyferencjał.
Samochód - Cinquecento. Po padzie pierwszego wymieniłem całą skrzynię biegów. Możliwe (ale mało prawdopodobne) że było jakieś uderzenie - skakałem po różnych wyrypach, ale mam płytę i płyta nie ucierpiała jakoś mocno. Natomiast mogło się zdarzyć, że zakres ruchu poduszki się skończył i jakieś tam przeciążenia były - ale co by to miało wspólnego z półosią? Inna możliwa przyczyna to to, że samochodem zrobiłem na kołach blisko 700km w weekend (jeszcze nigdy tak dużo nim nie przejechałem), po 260km w każdą stronę drogami i potem jeszcze ponad 150km rajdu. Objaw jest taki że olej ucieka między lewą półosią a obudową dyferencjału. Pierwsze pytanie - czy to że wykończyłem tak szybko, w podobny sposób dwa dyfry, to może być przypadek, czy jest jakaś wspólna przyczyna? Półośka raczej jest prosta - inaczej byłoby chyba czuć jakieś drgania. I drugie pytanie - da się to jakoś rozsądnymi kosztami naprawić? Co tam trzeba wymienić? Łożysko? Simmeringi? Jakieś inne uszczelnienia? Czy lepiej znowu poszukać całej skrzyni? |
|
Data: 2009-09-30 23:27:47 | |
Autor: DoQ | |
Popsułem drugi dyfer | |
Tomasz Pyra pisze:
Objaw jest taki że olej ucieka między lewą półosią a obudową dyferencjału. Seicento/Cienki nie ma uszczelniaczy polosi w miejscu gdzie poloska wchodzi w dyfer? Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2009-09-30 23:30:40 | |
Autor: DoQ | |
Popsułem drugi dyfer | |
DoQ pisze:
Seicento/Cienki nie ma uszczelniaczy polosi w miejscu gdzie poloska wchodzi w dyfer? http://allegro.pl/item734946803_uszczelniacz_polosi_fiat_cinquecento_700_26mm.html cos takiego generalnie, z tego sie nie leje? Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2009-10-01 00:25:05 | |
Autor: Adam | |
Popsułem drugi dyfer | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:ha0hvk$igv$1nemesis.news.neostrada.pl... Pierwsze pytanie - czy to że wykończyłem tak szybko, w podobny sposób dwa dyfry, to może być przypadek, czy jest jakaś wspólna przyczyna? Półośka raczej jest prosta - inaczej byłoby chyba czuć jakieś drgania. A wachacz jak wyglada? |
|
Data: 2009-10-01 09:50:29 | |
Autor: kogutek | |
Popsułem drugi dyfer | |
Nikt nie wie jak wygląda wachacz bo nikt nie widział wachacza. -- |
|
Data: 2009-10-01 01:06:06 | |
Autor: hamberg | |
Popsułem drugi dyfer | |
> A wachacz jak wyglada? moze chodzi o wąchacza. |
|
Data: 2009-10-01 08:35:32 | |
Autor: MarcinJM | |
Popsułem drugi dyfer | |
Tomasz Pyra pisze:
Popsułem w weekend kolejny (drugi) dyferencjał. To wszystko co jest "popsute"? To zimmering do wymiany. Moznaby zwrocic uwage, czy luz na dyfrze jest w normie. Reguluje sie go podkladkami przy ktoryms lozysku, lewym albo prawym. Jak luz bedzie za duzy, to uszczelnienie nie bedzie w stanie zapewnic stalego kontaktu z polosia = wyciek. Najprosciej wyjac polosie, i wykrecic dyfer (spokojnie sie da zrobic na aucie). Zobaczysz od razu w jakim stanie sa lozyska. Skladanie obudowy dyfra na silikon. Z tym, ze najlepiej spisuje sie dedykowany silikon elring'a. :) -- Pozdrawiam MarcinJM |