Data: 2011-06-28 20:49:22 | |
Autor: Robcio | |
Polskie or³y | |
Na Drzwiach od Stodo³y umiej± lataæ ale na samolotach nie-koniecznie:
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80277,9859664,Hiszpanski_raport_o_przyczynach_katastrofy_polskich.html Roberto |
|
Data: 2011-06-29 07:43:59 | |
Autor: biniobill | |
Polskie or³y | |
Na Drzwiach od Stodo³y umiej± lataæ ale na samolotach nie-koniecznie:cytat z artyku³u: Sami kontrolerzy nie widzieli zbli¿aj±cej siê maszyny i "dopiero us³yszawszy ogromny huk, zdali sobie sprawê, ¿e dosz³o do wypadku" - wyja¶nia³ dziennik. To i tam kontrolerzy nie potrafi± obs³ugiwaæ radia ani radaru? |
|
Data: 2011-06-30 20:30:42 | |
Autor: saturn5 | |
Polskie or³y | |
To i tam kontrolerzy nie potrafi± obs³ugiwaæ radia ani radaru? Powazne pytanie czy dowcip? Jak dowcip to OK, jak to powazne pytanie - czytaj dalej. Zrozum ze nie kazde lotnisko ma radar, jakies podrzedne lotnisko w Asturii moze nie miec. Co do radia to naprawde malo wiemy - ci piloci mogli dostac jakies podstawowe informacje z wiezy (ATIS, itp.), itp i po prostu mogli nigdy sie nie odzewac drugi raz. Nie wiemy czy wieza im wogole dala pozwolenie na ladowanie czy oni sami sobie wszystko "organizowali". Cala odpowiedzialnosc za ladowanie bylo na pilotach a nie na kontrolerach, kontroler w tym wypadku tylko udziela informacji, reszta zalezy od pilota. -- |
|
Data: 2011-07-01 20:12:22 | |
Autor: biniobill | |
Polskie or³y | |
Zrozum ze nie kazde lotnisko ma radar, jakies podrzedne i tak dalej.... Chcesz mi powiedzieæ, ¿e ka¿dy kogo staæ na samolot mo¿e sobie lataæ gdzie chce, jak chce, bez ¿adnej kontroli. Ci którzy czuwaj± nad porz±dkiem ruchu nad lotniskiem nie wiedz± co siê wokó³ dzieje - leci sobie jaki¶ niezidentyfikowany w³a¶ciciel statku powietrznego rozbija siê i kontrolerzy stwierdzaj±: s³yszeli¶my huk wiêc siê rozbi³. Ok widocznie tak chcia³ albo mg³a mu nie pozwoli³a na poprawne przyziemienie. No to to Ci napiszê, ¿e nad ka¿dym "trawiastym lotniskiem" gdzie¶ niedaleko wsi jest trzymany porz±dek i nic nie dzieje siê tam przypadkowo. Tam s± ludzie odpowiedzialni i znaj±cy siê na rzeczy. A radar to mo¿e u nas w Polsce, albo w Rosji jest niespotykanym luksusem. |
|
Data: 2011-07-01 18:59:09 | |
Autor: porterhouse | |
Polskie or³y | |
Nonsensy wypisujesz i oczywiscie pewnie nigdy nie latales chyba ze na drzwiach
od stodoly. Ja latam w USA i na wiekszoci malych lotnisk zadnego radaru nie ma. Porzadek jak najbardziej jest - kontaktujesz sie z wieza i podajesz polozenie, itp, sa na to procedury, kazdy PPL-VFR pilot to zna. Jest nawet tutaj wiele lotnisk bez wiezy - ale to pewnie w twojej glowie sie nie miesci - kompletny balagan, prawda? W USA dodatkowo mozesz sobie wykonywac legalnie loty VFR nie rozmawiajac z nikim przez radio - od startu do ladowania - ale to znowu powiesz ze niemozliwe. Oj powiem ci - malo ty co wiesz. -- |
|
Data: 2011-07-01 21:41:57 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Polskie or³y | |
> W USA dodatkowo mozesz sobie wykonywac legalnie
loty VFR nie rozmawiajac z nikim przez radio - od startu do ladowania - ale to U nas przecie¿ te¿ tak jest, na mniejszych lotniskach aeroklubowych nikogo przy radiostacji nie ma przez wiêkszo¶æ czasu, zw³aszcza gdy kwadrat nie jest aktywny. |
|
Data: 2011-07-01 20:29:26 | |
Autor: porterhouse | |
Polskie or³y | |
U nas przecie¿ te¿ tak jest, na mniejszych lotniskach aeroklubowych nikogo przy radiostacji nie ma przez wiêkszo¶æ czasu, zw³aszcza gdy kwadrat nie jest aktywny. Nie watpie. Co jest wyjatkiem w US ze mozesz latac VFR w przestrzeni kontrolowanej (dokladnie w E) bez planu lotu i bez komunikowania sie z zadnym kontrolerem, nota bene przestrzen E jest ogromna gabarytowo. W Polsce zdaje sie ze nie ma E. -- |
|
Data: 2011-07-02 10:23:48 | |
Autor: biniobill | |
Polskie or³y | |
Nonsensy wypisujesz i oczywiscie pewnie nigdy nie latales chyba ze na drzwiachMoja wiedza na pewno nie dorównuje Twojej. B±d¼ spokojny. Na drzwiach od stodo³y nie lata³em jeszcze, ale któ¿ wie, podobno takie powiedzenie to by³ kiedy¶ komplement, dopóki jaki¶ idiota nie pos³u¿y³ siê nim w mediach - a co do mojej g³owy to nie przes±dzaj, nie jest tak ¼le ;-) |
|
Data: 2011-07-01 21:54:41 | |
Autor: PH | |
Polskie or³y | |
W dniu 2011-07-01 20:12, biniobill pisze:
Zrozum ze nie kazde lotnisko ma radar, jakies podrzedne i tak dalej.... No dobra, teraz posprz±taj klocki i do ³ó¿ka. P.S. Nie wypowiadaj siê proszê na tematy lotnicze bo termin "zielone pojêcie" to przy tobie to prawie instruktor w lotnictwie. |
|
Data: 2011-07-01 23:23:09 | |
Autor: Tomasz Wójtowicz | |
Polskie or³y | |
W dniu 2011-07-01 20:12, biniobill pisze:
A radar to mo¿e u nas w Polsce, albo w Rosji jest niespotykanym luksusem. Aha, kolejny ekspert. Czy tobie siê wydaje, ¿e jakie¶ si³y wszech¶wiata sprzysiêg³y siê, ¿eby to akurat w Polsce by³o wszystko ¼le, a ca³a reszta ¶wiata to kraina mlekiem i miodem p³yn±ca, po której chodz± sami piêkni ludzie, z którymi mo¿na porozmawiaæ o poezji i sztuce? Powiedz swojemu psychiatrze, ¿eby ci zmniejszy³ dawkê, bo odp³ywasz od rzeczywisto¶ci. W rzeczywisto¶ci jest ten sam problem co w Polsce. Wszêdzie brakuje pieniêdzy na infrastrukturê i Hiszpania nie jest tu wyj±tkiem. |
|
Data: 2011-07-02 10:05:00 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Polskie or³y | |
W rzeczywisto¶ci jest ten sam problem co w Polsce. Wszêdzie brakuje Poza tym po co radar dla statków powietrznych które nie maj± transponderów? Czy gdziekolwiek transpondery s± obowi±zkowe np dla szybowców? Ponoæ co¶ takiego miano wprowadziæ w Holandii? Ale tam jest naprawdê zat³oczona przestrzeñ. |
|
Data: 2011-07-02 10:27:14 | |
Autor: biniobill | |
Polskie or³y | |
Aha, kolejny ekspert. Lotnisko, na którym dosz³o do tego wypadku nie wygl±da na "biedne". Ma te¿ piêkn±, okaza³± wie¿ê i przyjmuje ca³kiem spore samoloty. Nie, nie jestem ekspertem :-D Gdybym nim by³ nie traci³bym czasu na przegl±danie grup. |
|
Data: 2011-07-02 17:47:47 | |
Autor: saturn5 | |
Polskie or³y | |
Lotnisko, na którym dosz³o do tego wypadku nie wygl±da na "biedne". Ma te¿ piêkn±, okaza³± wie¿ê i przyjmuje ca³kiem spore samoloty. Nie jest "biedne" ale racz przyswoic sobie pare podstawowych faktow ktore moga byc dla ciebie zaskoczeniem: 1. Tylko najwieksze lotniska posiadaja pokrycie radarowe ktore schodzi do samej ziemi, typowo pokrycie radarowe konczy sie na okolo 500 m nad plyta lotniska. Jest watpliwe ze lotniska w Asturii mialo pokrycie do samej ziemi. 2. Sam radar nie jest gwarancja niczego. Kontroler na radarze moze miec mnostwo samolotow a tylko czesc z nich moze byc "aktywnie" sledzona. Jesli samolot nie dostal kodu transpondera to nie jest aktywnie sledzony i kntrolowany. 3. Z tego co wiemy ci polscy piloci lecieli VFR i zadnego kodu transpondera nie dostali. Na temat ich korespondencji radiowej wiemy bardzo malo ale jest calkiem mozliwe ze dostali aktualna pogode i pozwolenie na ladowanie (to byla ich sprawa jak sie chcieli pakowac w ta pogode) i to byl koniec roli kontrolera. Jesli kontrolerzy uslyszeli wybuch to juz sukces - rownie dobrze mogli niczego nie uslyszec. Jak John Kennedy Jr. sie rozwalil swoim Piperem w USA w 1999 (byles juz na swiecie?) to nikt nie wiedzial ze wogole byl jakikolwiek wypadek - tylko ludzie na niego czekajacy na lotnisku w Martha Vineyard sie zorientowali ze cos jest nie tak bo nie dolecial. 4. Jesli twoja wiedza na temat lotnictwa pochodzi z wypadku w Smolensku i polskich mediow lub komisji Macierewicza to szybko to wymarz z pamieci. Oni tylko skutecznie zrobili ludziom wode z mozgu. -- |
|
Data: 2011-07-03 18:59:27 | |
Autor: J.F. | |
Polskie or³y | |
On Fri, 1 Jul 2011 20:12:22 +0200, biniobill wrote:
Zrozum ze nie kazde lotnisko ma radar, jakies podrzedne i tak dalej.... Taki kogo stac na mala awionetke trzyma ja sobie na malym aeroklubowym lotnisku .. i lata sobie gdzie chce w okolicach tego lotniska, jesli taki zwyczaj :-) Ci którzy czuwaj± nad porz±dkiem ruchu nad lotniskiem nie wiedz± co siê wokó³ dzieje - leci sobie jaki¶ Nie maja radaru, transponderow, to i nie calkiem wiedza. Piloci polegaja na oczach, kontrola uzgadnia. niezidentyfikowany w³a¶ciciel statku powietrznego rozbija siê i kontrolerzy stwierdzaj±: s³yszeli¶my huk wiêc siê rozbi³. Tak to nawet na porzadnym lotnisku z radarem jest. Tzn smolenskim. No to to Ci napiszê, ¿e nad ka¿dym "trawiastym lotniskiem" gdzie¶ niedaleko wsi jest trzymany porz±dek i nic nie dzieje siê tam przypadkowo. Tam s± ludzie odpowiedzialni i znaj±cy siê na rzeczy. Chyba ze ludzi nie ma, a klubowicze sobie lataja. J. |
|
Data: 2011-07-03 20:12:38 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Polskie or?y | |
biniobill wrote:
No to to Ci napiszê, ¿e nad ka¿dym "trawiastym lotniskiem" gdzie¶ Wielokrotnie l±dowa³em na lotniskach, gdzie nie by³o ¿ywej duszy. Nie wiem o czym piszesz :P |
|
Data: 2011-07-03 21:20:09 | |
Autor: PH | |
Polskie or?y | |
W dniu 2011-07-03 20:12, Delfino Delphis pisze:
Wielokrotnie l±dowa³em na lotniskach, gdzie nie by³o ¿ywej duszy. I tym siê ró¿nisz od teoretyków na tej grupie. |
|