Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Pogranicza pilotowania i fizjologii +ADw--- linia zbyt d+AUI-uga

Pogranicza pilotowania i fizjologii +ADw--- linia zbyt d+AUI-uga

Data: 2012-02-29 11:00:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pogranicza pilotowania i fizjologii +ADw--- linia zbyt d+AUI-uga
Otwieram nowy w+AQU-tek, bo wiadoma linia jest zbyt d+AUI-uga dla niekt+APM-rych serwer+APM-w. Lini+ARk- mog+ARk- ciachn+AQUBBw- (jak to wiele razy czyni+AUI-em) po jajach (ale mi nie chce si+ARk-)
i mog+ARk- wys+AUI-a+AQc- na inny serwer (co uczyni+AUI-em -- ale tego postu nie widz+ARk-) i mog+ARk- zacz+AQUBBw- nowy watek. +ACI-Delfino Delphis+ACI- jijmjo+ACQ-4tp+ACQ-1+AEA-news.task.gda.pl

+AD4APg- Wahad+AUI-o si+ARk- waha -- raz w t+ARk-, raz z powrotem.
+AD4APg- Tam przyspieszenie wida+AQc- go+AUI-ym okiem.

+AD4- Ale dlaczego uwa+AXw-asz, +AXw-e w ruchu jednostajnym nie mo+AXw-e by+AQc- przyspiesze+AUQ-? Dla +AD4- mnie ruch jednostajny to inaczej ruch w stanie ustalonym. Ale to semantyka.

W slowmniku PWN jest tak:

  jednostajno+AVsBBw- +AXw- V, DCMs. +AH4BWw-ci, blm

  +AKs-niezmienno+AVsBBw-, jednakowo+AVsBBw-, monotonia+ALs-

  Jednostajno+AVsBBw- codziennych zabieg+APM-w.
  Jednostajno+AVsBBw- krajobrazu.
  Jednostajno+AVsBBw- +AXw-ycia.




IMO jednostajny to niezmienny.




   http://www.fizykon.org/kinematyka/ruch+AF8-jednostajny.htm
      Ruch jednostajny

   Ruch jednostajny jest to taki ruch, w kt+APM-rym warto+AVsBBw- pr+ARk-dko+AVs-ci (szybko+AVsBBw-) jest sta+AUI-a.

   v +AD0- const

   Czyli w ruchu jednostajnym szybko+AVsBBw- nie zmienia si+ARk- w czasie.



Ruch po krzywej to ruch, w kt+APM-rym kt+APM-ra+AVs- ze sk+AUI-adowych pr+ARk-dko+AVs-ci nie jest sta+AUI-a.
W jakiej+AVs- p+AUI-aszczy+AXo-nie szybko+AVsBBw- jest sta+AUI-a, w jakiej+AVs- innej nie jest.

+-+- W jakiej+AVs- p+AUI-aszczy+AXo-nie szybko+AVsBBw- mo+AXw-e by+AQc- sta+AUI-a, w jakiej+AVs- innej nie jest sta+AUI-a.


W szczeg+APM-lno+AVs-ci we+AXo- nakr+ARk-tk+ARk- z innego postu i zakr+ARkBBw- ni+AQU-. A teraz nadaj jej ruch do do+AUI-u -- na przyk+AUI-ad patrz na ni+AQU- jad+AQU-c wind+AQU- do g+APM-ry. (albo spadaj swobodnie z t+AQU- nakr+ARk-tk+AQU-) Ruch pionowy -- bez przyspiesze+AUQ-, ruch ,,do przodu'' -- ze sta+AUI-a szybko+AVs-ci+AQU-.
Ale ruch do +AVs-rodka okr+ARk-gu -- ze sta+AUI-ym, do+AVs-rodkowym przyspieszeniem.


Lecisz samolotem. Na stoliku stoi kubek z wod+AQU-. Nie rzuca nim. Nie ma poziomych przyspiesze+AUQ-. Je+AVs-li go lekko uniesiesz i pu+AVs-cisz, opadnie. Do do+AUI-u co+AVs- go ci+AQU-gnie tak d+AUI-ugo, a+AXw- oprze go o stolik. P+APM-ki nie podniesiesz i nie pu+AVs-cisz -- kubek stoi, gdy podniesiesz
go i pu+AVs-cisz, zacznie spada+AQc- ruchem jednostajnie przyspieszonym bo dzia+AUI-a na+AUQ- przyspieszenie ziemskie. Co to znaczy? +AXs-e samolot leci ze sta+AUIBBQ- szybko+AVs-ci+AQU-? Poziomo? Nie opada i nie unosi si+ARk-? -+AD0--

We+AXo- ruch po okr+ARk-gu na monitorze pionowym. W pewnym momencie szybko+AVsBBw- pionowa jest maksymalna a pozioma zerowa. 90 stopni p+APMBeg-niej jest odwrotnie. Ale warto+AVsBBw- pr+ARk-dko+AVs-ci niby jest sta+AUI-a. +ADs-) Jedyna sk+AUI-adowa ruchu niezmienna to ruch poziomy od Ciebie do monitora.

-+AD0--

Szybko+AVsBBw- pionowa zmienia si+ARk-, pozioma zmienia si+ARk-. Oscyluje wr+ARk-cz -- od zera do jakiego+AVs- maksimum. Nie ma ruchu jednostajnego (z niezmienn+AQU- szybko+AVs-ci+AQU-)
ale zakrzywionego, bo zakrzywienie wprowadza zmian+ARk- szybko+AVs-ci. Nie wierzysz
mi? Jed+AXo- samochodem prosto, wzd+AUI-u+AXw- jezdni -- szybko+AVsBBw- poprzeczna jest zerowa.
Skr+ARkBBw-, ale tak, aby na liczniku samochodowym  mie+AQc- nadal t+ARk- sam+AQU- szybko+AVsBBw-. Szybko+AVsBBw- poprzeczna gwa+AUI-townie ro+AVs-nie. Ruch po krzywej zawsze jest ruchem przyspieszonym. Nie mo+AXw-e by+AQc- inaczej.

Aby jednak wykluczy+AQc- dywagacje, w zasadzie Newtona jest wyra+AXw-enie 'jednostajny prostoliniowy'.

--
   .+AGA-'.-.         .+AF8-.                           .-.
   .'O+AGA-- '     ., +ADs- o.'    eneuel+AEAAQA-gmail.com    '.O+AF8-'
   +AGA-- :+AGA-- '.'.  '+AGAAXA-.'+AGA-.'    +AH4-'+AH4-'+AH4-'+AH4-'+AH4-'+AH4-'+AH4-'+AH4-'+AH4-    o.+AGA-.,
  o'+AFw-:/.d+AGAAfA-'.+ADs-. p +AFw- +ADs-'. . +ADs-,,. +ADs- . ,.. +ADs- +ADs-. . .+ADsAXAB8-/....

Data: 2012-02-29 07:15:00
Autor: TJ_Blues
Pogranicza pilotowania i fizjologii <-- linia zbyt długa
On Wednesday, February 29, 2012 5:00:16 AM UTC-5, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Otwieram nowy w+AQU-tek, bo wiadoma linia jest zbyt d+AUI-uga dla niekt+APM-rych serwer+APM-w. Lini+ARk- mog+ARk- ciachn+AQUBBw- (jak to wiele razy czyni+AUI-em) po jajach (ale mi nie chce si+ARk-)
i mog+ARk- wys+AUI-a+AQc- na inny serwer (co uczyni+AUI-em -- ale tego postu nie widz+ARk-) i mog+ARk- zacz+AQUBBw- nowy watek.


Przyganial kociol garnkowi.... Co to za egzotyczne kodowanie? Tego nie da sie czytac.

"charset="utf-7";
reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 7bit"

chhers

Data: 2012-02-29 16:38:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pogranicza pilotowania i fizjologii <-- linia zbyt długa

"TJ_Blues" 23303807.241.1330528500965.JavaMail.geo-discussion-forums@vbcu2


Przyganial kociol garnkowi.... Co to za egzotyczne kodowanie?

utf-7

Tego nie da sie czytac.

A to dlaczego?
"charset="utf-7";
reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 7bit"

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2012-02-29 16:40:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pogranicza pilotowania i fizjologii <-- linia zbyt długa

inne kodowanie

"Eneuel Leszek Ciszewski" jiksvl$e5n$1@inews.gazeta.pl

Otwieram nowy wątek, bo wiadoma linia jest zbyt długa dla niektórych serwerów.
Linię mogę ciachnąć (jak to wiele razy czyniłem) po jajach (ale mi nie chce się)
i mogę wysłać na inny serwer (co uczyniłem -- ale tego postu nie widzę) i mogę
zacząć nowy watek.


"Delfino Delphis" jijmjo$4tp$1@news.task.gda.pl

Wahadło się waha -- raz w tę, raz z powrotem.
Tam przyspieszenie widać gołym okiem.

Ale dlaczego uważasz, że w ruchu jednostajnym nie może być przyspieszeń? Dla mnie ruch jednostajny to inaczej ruch w stanie ustalonym. Ale to semantyka.

W slowmniku PWN jest tak:

  jednostajność ż V, DCMs. ~ści, blm

  <<niezmienność, jednakowość, monotonia>>

  Jednostajność codziennych zabiegów.
  Jednostajność krajobrazu.
  Jednostajność życia.




IMO jednostajny to niezmienny.




   http://www.fizykon.org/kinematyka/ruch_jednostajny.htm

   Ruch jednostajny

   Ruch jednostajny jest to taki ruch, w którym wartość prędkości (szybkość) jest stała.

   v = const

   Czyli w ruchu jednostajnym szybkość nie zmienia się w czasie.



Ruch po krzywej to ruch, w którym któraś ze składowych prędkości nie jest stała.
W jakiejś płaszczyźnie szybkość jest stała, w jakiejś innej nie jest.

++ W jakiejś płaszczyźnie szybkość może być stała, w jakiejś innej nie jest stała.


W szczególności weź nakrętkę z innego postu i zakręć nią.
A teraz nadaj jej ruch do dołu -- na przykład patrz na nią jadąc windą do góry.
(albo spadaj swobodnie z tą nakrętką)

Ruch pionowy -- bez przyspieszeń, ruch ,,do przodu'' -- ze stała szybkością.
Ale ruch do środka okręgu -- ze stałym, dośrodkowym przyspieszeniem.


Lecisz samolotem. Na stoliku stoi kubek z wodą. Nie rzuca nim.
Nie ma poziomych przyspieszeń. Jeśli go lekko uniesiesz i puścisz,
opadnie. Do dołu coś go ciągnie tak długo, aż oprze go o stolik.
Póki nie podniesiesz i nie puścisz -- kubek stoi, gdy podniesiesz
go i puścisz, zacznie spadać ruchem jednostajnie przyspieszonym
bo działa nań przyspieszenie ziemskie.

Co to znaczy? Że samolot leci ze stałą szybkością? Poziomo? Nie opada i nie unosi się?

-=-

Weź ruch po okręgu na monitorze pionowym. W pewnym momencie
szybkość pionowa jest maksymalna a pozioma zerowa. 90 stopni
później jest odwrotnie. Ale wartość prędkości niby jest stała. ;)

Jedyna składowa ruchu niezmienna to ruch poziomy od Ciebie do monitora.

-=-

Szybkość pionowa zmienia się, pozioma zmienia się. Oscyluje wręcz -- od zera
do jakiegoś maksimum. Nie ma ruchu jednostajnego (z niezmienną szybkością)
ale zakrzywionego, bo zakrzywienie wprowadza zmianę szybkości. Nie wierzysz
mi? Jedź samochodem prosto, wzdłuż jezdni -- szybkość poprzeczna jest zerowa.
Skręć, ale tak, aby na liczniku samochodowym  mieć nadal tę samą szybkość.
Szybkość poprzeczna gwałtownie rośnie.

Ruch po krzywej zawsze jest ruchem przyspieszonym. Nie może być inaczej.

Aby jednak wykluczyć dywagacje, w zasadzie Newtona jest wyrażenie
'jednostajny prostoliniowy'.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....^,

Data: 2012-02-29 17:32:45
Autor: Delfino Delphis
Pogranicza pilotowania i fizjologii <-- linia zbyt długa
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

IMO jednostajny to niezmienny.

Dokładnie. Np. orbita albo ruch wahadła bez oporów.


Ale nie będę tego bronił jak Częstochowy, cała ta dyskusja jest NTG i niepotrzebnie zaśmieca grupę.

Data: 2012-02-29 17:44:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pogranicza pilotowania i fizjologii <-- linia zbyt długa

"Delfino Delphis" jiljva$n22$2@news.task.gda.pl


IMO jednostajny to niezmienny.

Dokładnie. Np. orbita albo ruch wahadła bez oporów.

Wahadło ma stałą prędkość tylko przez zerowy czas.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2012-02-29 10:18:32
Autor: TJ_Blues
Pogranicza pilotowania i fizjologii <-- linia zbyt długa
On Feb 29, 11:44 am, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<pro...@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
Chlopaki maja racje to NTG. Wklej swoje watpliwosci albo na
paranaukach albo na pl.sci.fizyka Obawiam sie, ze stamtad cie moga
przegonic.

EoT for good.

Pogranicza pilotowania i fizjologii +ADw--- linia zbyt d+AUI-uga

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona