Data: 2011-07-06 22:40:02 | |
Autor: Filip KK | |
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp. | |
W dniu 2011-07-06 12:01, Agent pisze:
Witam, Ja mam p³yn ch³odniczy zielono-jaskrawy. W razie jakichkolwiek wycieków bêdê widzia³ gdzie leci :) Polecam! Ale cen te¿ nie ma³a... Ja mój rozcieñcza³em z wod± destylowan±. I co ciekawe, w smaku jest ok! Nie jest taki cierpki jak ka¿dy inny. Pozdrawiam Filip |
|
Data: 2011-07-06 23:48:27 | |
Autor: szufla | |
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp. | |
Ja mam p³yn ch³odniczy zielono-jaskrawy. W razie jakichkolwiek wycieków bêdê widzia³ gdzie leci :) Ty myslisz, ze rozowego Borygo nie widac ?:) We fiaciszu cieklo spod uszczelki do ktorej, zeby sie dostac trzeba by zdejmowac kolektor wiec auto jezdzi z poluzowanym korkiem, zeby nie bylo cisnienia :) sz. |
|
Data: 2011-07-07 09:24:35 | |
Autor: Przemys³aw Czaja | |
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp. | |
U¿ytkownik "szufla" Ty myslisz, ze rozowego Borygo nie widac ?:) We fiaciszu cieklo spod uszczelki do ktorej, zeby sie dostac trzeba by zdejmowac kolektor wiec auto P³yn siê nie gotuje? |
|
Data: 2011-07-07 10:37:35 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp. | |
W dniu 2011-07-07 09:24, Przemys³aw Czaja pisze:
Nie, a czemu mia³by? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-07-07 10:48:52 | |
Autor: Przemys³aw Czaja | |
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp. | |
U¿ytkownik "Jakub Witkowski" U¿ytkownik "szufla" W Vectrze pierwszej generacji, gdy nie dokrêca³em korka w zbiorniczku wyrównawczym p³yn zawsze siê zagotowa³ (na postoju rzecz jasna) w³a¶nie ze wzglêdu na brak nadci¶nienia w uk³adzie ch³odzenia - pomy¶la³em, ¿e w Fiacie mo¿e byæ podobnie... |
|
Data: 2011-07-07 11:24:58 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp. | |
W dniu 2011-07-07 10:48, Przemys³aw Czaja pisze:
Ale na pewno siê gotowa³ a nie po prostu ulewa³? Dziwne, czy¿by gdzie¶ w uk³adzie by³o wiêcej ni¿ 120-130 st.C? ?? S³ysza³em ¿e tu¿ po wy³±czeniu silnika, gdy obieg ustaje, gdzie¶ w okolicy g³owicy mo¿e siê zdarzyæ lokalne przegrzanie, ale ¿eby p³yn gotowa³ siê "defaultowo" to jeszcze nie spotka³em siê. U siebie mam nie tyle poluzowany korek, co rozszczelniony zaworek ci¶nieniowy w nim, od... zawsze, w tym samochodzie 6 lat w poprzednim podobnie... i jest spoko :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-07-07 11:47:23 | |
Autor: Przemys³aw Czaja | |
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp. | |
U¿ytkownik "Jakub Witkowski" Dziwne, czy¿by gdzie¶ w uk³adzie by³o wiêcej ni¿ 120-130 st.C? ?? Przyznam, ¿e nie znam bezpo¶redniej przyczyny ale skutek by³ zawsze ten sam, auto zalane Petrygo albo Borygo (wylecia³o mi ju¿ z pamiêci) bez korka zawsze gotowa³o p³yn (gotowa³o, wrêcz wyrzuca³ p³yn przez zbiorniczek) po zakrêceniu korka objaw natychmiastowo ustêpowa³ i ca³y uk³ad pracowa³ jak nale¿y (temp. w okolicach 90*C w/g wskazañ termometru na desce rozdzielczej) przyznajê, ¿e próby by³y dokonywane tylko i wy³±cznie na postoju, silnik chodzi³ na biegu ja³owym i o ile sobie dobrze przypominam przed zagotowaniem p³ynu nawet nie za³±czy³ siê wentylator. ps. rozumiem, ¿e temp. wrzenia p³ynów to ok 120-130 *C, jednak¿e prawie we wszystkich wspó³czesnych uk³adach ch³odzenia stosuje siê nadci¶nienie, które równie¿ o kilka stopni podnosi temp. wrzenia - mo¿e to dodatkowe zabezpieczenie? |
|
Data: 2011-07-07 12:51:01 | |
Autor: Agent | |
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp. | |
A te nadci¶nienie to sk±d siê bierze? Bo ja my¶lê ¿e w³a¶nie od tego ¿e uk³ad jest zamkniêty + podgrzewanie to bêdzie wtedy nadcisnienie w zbiorniku. |
|
Data: 2011-07-07 15:04:47 | |
Autor: Przemys³aw Czaja | |
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp. | |
U¿ytkownik "Agent" A te nadci¶nienie to sk±d siê bierze? Bo ja my¶lê ¿e w³a¶nie od tego ¿e uk³ad jest zamkniêty + podgrzewanie to bêdzie wtedy nadcisnienie w zbiorniku. Pewnie masz racjê, poniewa¿ przewa¿nie uk³ady s± hermetyczne |
|
Data: 2011-07-07 14:20:05 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp. | |
W dniu 2011-07-07 11:47, Przemys³aw Czaja pisze:
ps. rozumiem, ¿e temp. wrzenia p³ynów to ok 120-130 *C, Tak przeczyta³em w danych Prestone którego u¿ywam, ale pogugla³em i np. borygo ma zaledwie 107. Mo¿e Prestone podaje warto¶æ pod ci¶nieniem? jednak¿e prawie we wszystkich wspó³czesnych uk³adach ch³odzenia stosuje siê nadci¶nienie, które równie¿ o kilka stopni podnosi temp. wrzenia - mo¿e to dodatkowe zabezpieczenie? Tak te¿ s±dzê. Gdy uk³ad siê rozgrzewa, ro¶nie ci¶nienie oraz temp. wrzenia, co zwiêksza margines bezpieczeñstwa. Ale jak pisa³em, nie mia³em przypadku, ¿eby pod atmosferycznym siê gotowa³o, je¶li wszystko w uk³adzie jest ok. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-07-08 23:04:24 | |
Autor: Micha³ Gut | |
P³yn ch³odniczy czerwony, zielony itp. | |
punto 1.2 benzyna 97
punto 1.3 diesel 04 oba gubia plyn jesli niedokrece korka lub bede jechal bez niego. jeden korek juz zgubilem:) |