Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   P³on±cy elektryk

P³on±cy elektryk

Data: 2017-06-14 16:02:17
Autor: Janusz
P³on±cy elektryk
W dniu 2017-06-13 o 20:44, RadoslawF pisze:
A mia³o byæ tak bezpiecznie.  :(
http://www.chip.pl/news/wydarzenia/trendy/2017/06/gwiazda-top-geara-miala-powazny-wypadek-1
Zwyk³e te¿ siê pal±
http://www.nasygnale.bielsko.biala.pl/aktualnosci/35127/pozar-auta-na-parkingu-foto


--
Pozdr
Janusz

Data: 2017-06-14 19:53:00
Autor: RadoslawF
P³on±cy elektryk
W dniu 2017-06-14 o 16:02, Janusz pisze:

A mia³o byæ tak bezpiecznie.  :(
http://www.chip.pl/news/wydarzenia/trendy/2017/06/gwiazda-top-geara-miala-powazny-wypadek-1
Zwyk³e te¿ siê pal±
http://www.nasygnale.bielsko.biala.pl/aktualnosci/35127/pozar-auta-na-parkingu-foto
Bior±c pod uwagê ilo¶æ zwyk³ych to procentowo pali siê mniej.
A sam osobi¶cie pamiêtam jak zachwalali ¿e bezpieczeñstwo
i brak ³atwopalnej bomby w zbiorniku paliwa.


Pozdrawiam

Data: 2017-06-15 17:46:50
Autor: Janusz
P³on±cy elektryk
W dniu 2017-06-14 o 19:53, RadoslawF pisze:
W dniu 2017-06-14 o 16:02, Janusz pisze:

A mia³o byæ tak bezpiecznie.  :(
http://www.chip.pl/news/wydarzenia/trendy/2017/06/gwiazda-top-geara-miala-powazny-wypadek-1
Zwyk³e te¿ siê pal±
http://www.nasygnale.bielsko.biala.pl/aktualnosci/35127/pozar-auta-na-parkingu-foto
Bior±c pod uwagê ilo¶æ zwyk³ych to procentowo pali siê mniej.
A sam osobi¶cie pamiêtam jak zachwalali ¿e bezpieczeñstwo
i brak ³atwopalnej bomby w zbiorniku paliwa.

A tu siê okazuje ¿e bomba nadal jest :( S±dzê ¿e to te¿ jest problem s³±bego zabezpieczenia mechanicznego aku, umieszczanie ich pod p³yt± pod³ogow± nie jest dobrym pomys³em. Poza tym te aku s± zwyczajnie przeci±¿one i przy ³adowaniu i przy szybkiej jezdzie, co powoduje ich nadmierne nagrzewanie, efekt to kilka tesl spalonych przy ³adowaniu.
W ups-ach producenci te¿ tak robi± tylko ¿e skutki mniej kosztowne, co najwy¿ej aku spuchn± i szybciej padn±.


--
Pozdr
Janusz

Data: 2017-06-15 16:18:22
Autor: Pszemol
P³on±cy elektryk
Janusz <janusz_kk@o2.pl> wrote:
W dniu 2017-06-14 o 19:53, RadoslawF pisze:
W dniu 2017-06-14 o 16:02, Janusz pisze:

A mia³o byæ tak bezpiecznie.  :(
http://www.chip.pl/news/wydarzenia/trendy/2017/06/gwiazda-top-geara-miala-powazny-wypadek-1


Zwyk³e te¿ siê pal±
http://www.nasygnale.bielsko.biala.pl/aktualnosci/35127/pozar-auta-na-parkingu-foto
Bior±c pod uwagê ilo¶æ zwyk³ych to procentowo pali siê mniej.
A sam osobi¶cie pamiêtam jak zachwalali ¿e bezpieczeñstwo
i brak ³atwopalnej bomby w zbiorniku paliwa.

A tu siê okazuje ¿e bomba nadal jest :( S±dzê ¿e to te¿ jest problem s³±bego zabezpieczenia mechanicznego aku, umieszczanie ich pod p³yt± pod³ogow± nie jest dobrym pomys³em. Poza tym te aku s± zwyczajnie przeci±¿one i przy ³adowaniu i przy szybkiej jezdzie, co powoduje ich nadmierne nagrzewanie, efekt to kilka tesl spalonych przy ³adowaniu.
W ups-ach producenci te¿ tak robi± tylko ¿e skutki mniej kosztowne, co najwy¿ej aku spuchn± i szybciej padn±.



Lepiej pod pod³og± jednak ni¿ w kabinie je¶li ma siê co¶ spaliæ, nie? :-)

Data: 2017-06-15 09:52:17
Autor: Zenek Kapelinder
PÅ‚onÄ…cy elektryk
a jakie ma znaczenie czy pod podloga czy w kabinie skoro podloga zrobiona jest z palnego aluminium. Jak bys nie wiedzial to aluminium sie pali. Co prwada potrzebuje okreslonych warunkow zeby sie zapalilo ale jak kilka megawatow uwolni sie w w kilkadziesiat czy kilkaset milisekund to takie warunki maja duza szanse powstac. Na dodatek nie ma najmniejszej szansy zeby zgasic palace sie aluminum. Jedynie dwie wywrotki piachu na samochod zeby zapobiec rozprzestrzenieniu sie ognia.

Data: 2017-06-15 17:09:25
Autor: Pszemol
P³on±cy elektryk
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
a jakie ma znaczenie czy pod podloga czy w kabinie skoro podloga zrobiona
jest z palnego aluminium. Jak bys nie wiedzial to aluminium sie pali. Co
prwada potrzebuje okreslonych warunkow zeby sie zapalilo ale jak kilka
megawatow uwolni sie w w kilkadziesiat czy kilkaset milisekund to takie
warunki maja duza szanse powstac. Na dodatek nie ma najmniejszej szansy
zeby zgasic palace sie aluminum. Jedynie dwie wywrotki piachu na samochod
zeby zapobiec rozprzestrzenieniu sie ognia.


Jasne, aluminium jest palne jak go wcze¶niej zmielisz na py³...

W elektrycznym samochodzie pali siê bateria a nie aluminiowa pod³oga.
W³a¶nie pod³oga stanowi dobr± przegrodê ogniow± opó¼niaj±cej po¿ar w
kabinie, daj±c pasa¿erom czas na ucieczkê którego nie mieliby gdyby
akumulator by³ w kabinie.

Data: 2017-06-15 19:34:42
Autor: RadoslawF
P³on±cy elektryk
W dniu 2017-06-15 o 19:09, Pszemol pisze:

a jakie ma znaczenie czy pod podloga czy w kabinie skoro podloga zrobiona
jest z palnego aluminium. Jak bys nie wiedzial to aluminium sie pali. Co
prwada potrzebuje okreslonych warunkow zeby sie zapalilo ale jak kilka
megawatow uwolni sie w w kilkadziesiat czy kilkaset milisekund to takie
warunki maja duza szanse powstac. Na dodatek nie ma najmniejszej szansy
zeby zgasic palace sie aluminum. Jedynie dwie wywrotki piachu na samochod
zeby zapobiec rozprzestrzenieniu sie ognia.


Jasne, aluminium jest palne jak go wcze¶niej zmielisz na py³...

Palne jest zawsze. Sproszkowane w dogodnych warunkach spala siê wybuchowo.

W elektrycznym samochodzie pali siê bateria a nie aluminiowa pod³oga.
W³a¶nie pod³oga stanowi dobr± przegrodê ogniow± opó¼niaj±cej po¿ar w
kabinie, daj±c pasa¿erom czas na ucieczkê którego nie mieliby gdyby
akumulator by³ w kabinie.

Dobra przegroda ogniowa powinna byæ nie palna.


Pozdrawiam

Data: 2017-06-15 17:41:56
Autor: Pszemol
P³on±cy elektryk
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
W dniu 2017-06-15 o 19:09, Pszemol pisze:

a jakie ma znaczenie czy pod podloga czy w kabinie skoro podloga zrobiona
jest z palnego aluminium. Jak bys nie wiedzial to aluminium sie pali. Co
prwada potrzebuje okreslonych warunkow zeby sie zapalilo ale jak kilka
megawatow uwolni sie w w kilkadziesiat czy kilkaset milisekund to takie
warunki maja duza szanse powstac. Na dodatek nie ma najmniejszej szansy
zeby zgasic palace sie aluminum. Jedynie dwie wywrotki piachu na samochod
zeby zapobiec rozprzestrzenieniu sie ognia.


Jasne, aluminium jest palne jak go wcze¶niej zmielisz na py³...

Palne jest zawsze. Sproszkowane w dogodnych warunkach spala siê wybuchowo.

W elektrycznym samochodzie pali siê bateria a nie aluminiowa pod³oga.
W³a¶nie pod³oga stanowi dobr± przegrodê ogniow± opó¼niaj±cej po¿ar w
kabinie, daj±c pasa¿erom czas na ucieczkê którego nie mieliby gdyby
akumulator by³ w kabinie.

Dobra przegroda ogniowa powinna byæ nie palna.

Chcia³bym zauwa¿yæ, ¿e ¿elazo te¿ jest palne...

Data: 2017-06-15 11:21:59
Autor: Zenek Kapelinder
PÅ‚onÄ…cy elektryk
Jak istnieje tlenek helu to znaczy ze wszystkie pierwiastki sa palne. To i zelazo sie pali. Od przegrody ogniowej wymaga sie nie zeby byla niepalna ale zeby nie przepalila sie w jakims okreslonym dla zastosowania czasie. Zelazo a w zasadzie stal bedzie przy podobnej grubosci o wiele lepsza przegroda ogniowa niz aluminium. Chociazby dlatego ze temperatura topnienia aluminium to ok 650 stopni a stali od 1300 stopni do prawie 2000 stopni.

Data: 2017-06-15 18:30:39
Autor: Pszemol
P³on±cy elektryk
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Jak istnieje tlenek helu to znaczy ze wszystkie pierwiastki sa palne. To
i zelazo sie pali. Od przegrody ogniowej wymaga sie nie zeby byla
niepalna ale zeby nie przepalila sie w jakims okreslonym dla zastosowania
czasie. Zelazo a w zasadzie stal bedzie przy podobnej grubosci o wiele
lepsza przegroda ogniowa niz aluminium. Chociazby dlatego ze temperatura
topnienia aluminium to ok 650 stopni a stali od 1300 stopni do prawie 2000 stopni.


To postaraj siê o tym pamiêtaæ jak bêdziesz projektowa³ swoje samochody
elektryczne :-)

Data: 2017-06-15 21:59:59
Autor: Irek.N.
PÅ‚onÄ…cy elektryk
Pomyli³o Ci siê z magnezem. W sumie b³±d niewielki, z magnezu widzia³em wykonane podzespo³y w samochodzie, np: mocowanie kolumny kierownicy.
Przepiêknie siê pali. Zapali³em kawa³ek wieczorem, to szybko zasypywa³em, ¿eby s±siedzi nie wezwali s³u¿b :)

Irek.N.

P³on±cy elektryk

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona