Data: 2009-11-23 23:20:51 | |
Autor: Trzeci | |
PlayStation 3 postrachem... | |
"Władze federalne w USA zaprzęgły konsolę Sony PS3 do specjalnego zadania,
jakim jest łamanie haseł na komputerach, skonfiskowanych od osób podejrzanych o posiadanie dziecięcej pornografii." http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,82011,7283681,PlayStation_3_postrachem_pedofilow_w_USA.html Zeby nie bylo, mam xboxa. |
|
Data: 2009-11-23 15:41:43 | |
Autor: SzalonyKapelusznik | |
PlayStation 3 postrachem... | |
On 24 Lis, 00:20, Trzeci <p...@berdyczow.pl> wrote:
"Władze federalne w USA zaprzęgły konsolę Sony PS3 do specjalnego zadania, Bo Ps3 ma "niewykorzystany potencjal" ;). Wiec zeby sie nie marnowal i nie lezal odlogiem. |
|
Data: 2009-11-24 01:48:08 | |
Autor: doom3 | |
PlayStation 3 postrachem... | |
Użytkownik "Trzeci" <pisz@berdyczow.pl> napisał w wiadomości news:1w3svow8ybvwe.1mzqxp05neq4n$.dlg40tude.net... "Władze federalne w USA zaprzęgły konsolę Sony PS3 do specjalnego zadania, Boshe... coz za slodkie reklamowe pierdzenie... to tak jak z ps2 ze chipset ma tak wydajny i mozna by ja zparzegnac do analizy live obrazu z lotu pocisku tomahawk. Pojedyncza karta GTX295 przy uzycia CUDA i odpowiedniego softu bije na glowe mozliwosci deszyfracji takiej PS3... heh. -- doom3 |
|
Data: 2009-11-24 14:49:30 | |
Autor: torq314 | |
PlayStation 3 postrachem... | |
Boshe... coz za slodkie reklamowe pierdzenie... to tak jak z ps2 ze chipset ma tak wydajny i mozna by ja zparzegnac do analizy live obrazu z lotu pocisku tomahawk. możesz to rozwinąć? chodzi mi konkretnie o porównanie mocy obliczeniowej (konkretne dane referencyjne; nie że Ci się "wydaje"). torq314 |
|
Data: 2009-11-24 15:25:09 | |
Autor: nzwei | |
PlayStation 3 postrachem... | |
Ja przedmówcę wyręczę i zadam linka : http://www.nvidia.pl/object/cuda_what_is_pl.html
Najpierw odwieź to. Potem ogarnij jakie ilości wątków obliczeń zmiennoprzecinkowych są w stanie wycisnąć aktualne karty graficzne, i jak to się ma do obliczeń na zwykłych CPU. GPU są idealne do obliczeń wymagających olbrzymich ilości takich operacji. A co do przykładów ? No problem. Poszukaj sobie artykułu :"Planar tracking using GPU for augmented reality and games" (Autor Luis A. Leiva). Na końcu tej pracy masz porównanie wydajności dla algorytmu dość kosztownego obliczeniowo. Nie popsuje ci specjalnie przyjemności przeczytania tego artykułu mówiąc , że wioski jednoznacznie przemawiają za GPU. |
|
Data: 2009-11-24 15:52:25 | |
Autor: torq314 | |
PlayStation 3 postrachem... | |
http://www.nvidia.pl/object/cuda_what_is_pl.html następny. otóż wiem co to jest CUDA. wiem jakie są zalety tej technologii. ale nie o to pytam!! nie popsułeś mi więc w ogóle przyjemności, bo mi jej nie zadałeś. mógłbym w ramach rewanżu odwdzięczyć się linkami do artykułów o architekturze Cella, ale daruję. nadal czekam na porównanie mocy obliczeniowej GTX295 z PS3 w kontekście algorytmów kryptograficznych. przypomnę jeszcze raz, chodzi o ten cytat "Pojedyncza karta GTX295 przy uzycia CUDA i odpowiedniego softu bije na glowe mozliwosci deszyfracji takiej PS3..." Nie interesują mnie prace o tym, że chipset graficzny bije na głowę Intel Centrino 1.86Ghz (sic!) w algorytmach graficznych. Takie umiałem sobie wygooglać sam. I wcale nie zamierzam odwracać kota ogonem za PS3. Po prostu interesuje mnie co uprawdopodabnia takie pewne siebie przechwałki. Napisałem wręcz co mnie przekona - porównanie ilości FLOPSów obu systemów. pozdrawiam torq314 |
|
Data: 2009-11-24 18:32:04 | |
Autor: nzwei | |
PlayStation 3 postrachem... | |
Ech ... nie chce mi się tego szukać. Generalnie informacje oficialne Sony są wyssane z palca ( 1,8 T FLOPS ). Jak pomierzono PS3 wyciąga około 360(hehe) GFLOPS realnej mocy obliczeniowej. CUDA jest w stanie dla najnowszych kart graficznych (bez SLI) przekroczć 700. Nie są to informacje z jednego źródła więc ciężko coś porównać dalej. Chcesz pewności ? Zbuduj -> przetestuj. Ja swój superkomputer buduje na Kartach graficznych :D
http://forums.furaffinity.net/showthread.php?p=458759 Tu się wypowiedział ktoś kto używał folding@home na PS3 i wersji CUDA i podobno jeden unit danych przetwarza się 4 razy szybciej na PC niż na PS3. I to bez użycia highendowej karty graficznej. To jest jakaś informacja. Przy mieleniu tych danych mają miejsce transformaty, filtracje, operacje macierzowe, myślę, że można to przyłożyć do współczesnych algorytmów kryptograficznych. Ale kto je wie, tym się akurat nie zajmowałem. Dalej nie gmeram :D |
|
Data: 2009-11-24 18:33:32 | |
Autor: Goomich | |
PlayStation 3 postrachem... | |
You have one message from: "torq314" <torq314@onet.eu>
Napisałem wręcz co mnie przekona - porównanie ilości FLOPSów obu http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_%28microprocessor%29 http://en.wikipedia.org/wiki/GTX280 -- Pozdrawiam Krzysztof Ferenc krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu UIN: 6750153 We are the revolutionaries. We are the usurpers to heavenly thrones. We are the enemies of the gods. |
|
Data: 2009-11-24 18:52:55 | |
Autor: nzwei | |
PlayStation 3 postrachem... | |
Goomich pisze:
You have one message from: "torq314" <torq314@onet.eu>Tak jak pisałem. Gdybym ja budował superkomputer na PS3 to nie używał bym Cell'a tylko GPU PS3 raczej. The card's (7800) G70 GPU, which is more than twice as powerful as two of NVIDIA's previous top-of-the-line 6800 boards, shares a lot of similar workings with the PS3's RSX chip - only it isn't as fast. Powyżej to cytat pana z Nvidia, wskazuje na to, że rsx to nieco podrasowany GeForce 7800. Według mnie te porównania nie mają sensu w sumie, PS3 stoi w miejscu (jak każda konsol ofc) a technologia kart graficznych posunęła się do przodu bardzo mocno. |
|
Data: 2009-11-24 19:53:59 | |
Autor: doom3 | |
PlayStation 3 postrachem... | |
Użytkownik "torq314" <torq314@onet.eu> napisał w wiadomości news:hegotj$nao$1nemesis.news.neostrada.pl... możesz to rozwinąć? chodzi mi konkretnie o porównanie mocy obliczeniowej (konkretne dane referencyjne; nie że Ci się "wydaje"). GTX295 (Clock: 650Mhz, Shaders: 1620Mhz, Mem 1100Mhz (ddr 2,2 Ghz)) - (podniesione napiecie) Powyzej potraktowana karta osiagnie bez problemu wydajnosc ponad 2000 GFLOPS, pokaz mi teraz ile osiaga w syntetycznym tescie PS3. Przypominam, ze GTX295 to 2GPU graficzne z 480 jednostek zunifikowanych na pokladzie. -- doom3 |
|
Data: 2009-11-24 11:17:54 | |
Autor: Dentarg | |
PlayStation 3 postrachem... | |
On 24 Lis, 19:53, "doom3" <doom...@o2.pl> wrote:
GTX295 (Clock: 650Mhz, Shaders: 1620Mhz, Mem 1100Mhz (ddr 2,2 Ghz)) - Nie zapominajcie o cenie. PS3 to teraz 299$ w detalu, pewnie w hurcie sobie NSA (czy kto ta łamie hasła) kupuje po 199$. A GTX w hurtowni PL widzę po 1800PLN, czyli 600$, pewnie w US kosztuje 350$ (nie sprawdzałem), ale żeby uruchomić to CUDA to trzeba jeszcze mieć MB, RAM, obudowe i zasilacz, który tego GTXa pociągnie. Jak nic 600-1000$ za całość wyjdzie. A tak kupuje się PSy, wpina do prądu, instaluje co trzeba i luzik ;). No i pewnie prądu ps3 mniej żre niż PCet z GTX295, chociaż może moc/W mają podobne (bo trzeba pewnie ze 3*PS3 zeby mieć power GTXa). pzdr, Dentarg |
|
Data: 2009-11-24 20:45:22 | |
Autor: doom3 | |
PlayStation 3 postrachem... | |
Użytkownik "Dentarg" <lukasz.jozwinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:1c388ca8-2ceb-4d3c-81da-e8cc6e0d3d14m35g2000vbi.googlegroups.com... Nie zapominajcie o cenie. No to oczywiste, ale dyskusja tyczyla sie stricte wydajnosci zosatwiajac z boku pobor pradu jako efekt uboczny przyczyniajacy sie co najwyzej do ocieplenia klimatu ;) -- doom3 |
|
Data: 2009-11-24 23:53:29 | |
Autor: DeSola | |
PlayStation 3 postrachem... | |
Nie zapominajcie o cenie. Twoje porównanie byłoby w porządku pod warunkiem, że stawiasz obok siebie PC i PS3 i grasz tak samo czyli masz taką samą grafikę W przypadku PC płacisz więcej i dostajesz więcej (lepsza rozdzielczość - fhd,AA,lepsze tekstury itd), więc jaki ma sens takie porównanie? Więcej $$$ = większa wydajność- tak powinno być. regards:) Maciek |
|
Data: 2009-11-25 04:12:40 | |
Autor: SzalonyKapelusznik | |
PlayStation 3 postrachem... | |
On 24 Lis, 23:53, "DeSola" <pablo8...@op.pl> wrote:
>Nie zapominajcie o cenie. Ale to nie jest rozmowa o graniu tylko o deszyfracji. Stosunek ceny do mozliwosci jest przewyzszajacyna korzysc PS3. |
|
Data: 2009-11-25 14:44:26 | |
Autor: nzwei | |
PlayStation 3 postrachem... | |
SzalonyKapelusznik pisze:
On 24 Lis, 23:53, "DeSola" <pablo8...@op.pl> wrote: Ech ... no dobra jeszcze jednego napisze. A ram ? A ja się pytam co z pamięcią RAM. Nie wiem jak dokładnie działają te algorytmy, ale jeśli trzeba części macierzy zapisywać na dysk i odczytywać je w innym miejscu (takie stronicowanie) to czas mielenia wydłuża się kosmicznie, jeśli na przykład chcemy policzyć wyznacznik albo wartości własne macierzy 10^6 x 10^6. Więc stosunek ceny do jakości powinien uwzględniać czas pracy oprogramowania. I jestem pewien, że ten czas jest znacznie krótszy jak się ma 8 Gb szybkiego Ramu niż 0,5GB podzielonego na 2 x 256MB jakim dysponuje PS3. Nie wiem ponad to czy złożenie superkomputera z PS3 jest tańsze. Zakładając, że da się złożyć sprzęt podobny do PS3 za podobną kwotę co cena PS3, polepsza się go dwukrotnie znacznie mniejszym kosztem. Dokupując jedną kartę graficzną i łącząc ja w SLI. Pamiętajcie,że nie musimy kupować tony RAM'u klawiatur, myszek, obudów z kosmosu, wielkich dysków, szybki procesor też jest całkowicie zbędny . Jedyne w co inwestujemy to płyta główna i karty graficzne. Wydaje mi się , że można to poskładać za 1500 zeta(z jedną grafą ofc). |
|
Data: 2009-11-25 14:19:53 | |
Autor: kamil | |
PlayStation 3 postrachem... | |
"nzwei" <nzwei@o2.pl> wrote in message news:hejcbt$gh3$1news.task.gda.pl...
Ech ... no dobra jeszcze jednego napisze. A ram ? A ja się pytam co z pamięcią RAM. Nie wiem jak dokładnie działają te algorytmy, ale jeśli dysponuje PS3. Nie wiem ponad to czy złożenie superkomputera z PS3 jest tańsze. Zakładając, że da się złożyć sprzęt podobny do PS3 za podobną Glowe dam, ze spora grupa matematykow zajmujacych sie kryptografia akurat wie te rzeczy i nie wybrala PS3 bez powodu.. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-11-25 15:24:59 | |
Autor: nzwei | |
PlayStation 3 postrachem... | |
Pojawił się pierwszy argument rodzaju "Inni wiedzą lepiej" więc dyskusje należy uznać za zakończoną.
|
|
Data: 2009-11-25 15:10:26 | |
Autor: kamil | |
PlayStation 3 postrachem... | |
"nzwei" <nzwei@o2.pl> wrote in message news:hejent$q85$1news.task.gda.pl... Pojawił się pierwszy argument rodzaju "Inni wiedzą lepiej" więc dyskusje należy uznać za zakończoną. Rownie ciekawy, co "nie znam sie na tym, ale wydaje mi sie ze...". Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-11-25 20:28:06 | |
Autor: nzwei | |
PlayStation 3 postrachem... | |
kamil pisze:
Tak sobie mów dalej, ja staram się do czegoś dojść rozmową, nie urywam jej w punkcie w którym ciężko coś ustalić. Jeśli nie widzisz różnicy między przyznaniem się do braku dokładnej wiedzy, ale pomimo tego kombinowaniem nad zagadnieniem z perspektywy laika, a przyjęciem, że inni bardziej doświadczeni, są od ciebie automatycznie bardziej wykwalifikowani do rozwiązywania problemów, to wybacz, ale naukowca z ciebie nie będzie. |
|
Data: 2009-11-26 23:07:19 | |
Autor: Moltisanti | |
PlayStation 3 postrachem... | |
Użytkownik "nzwei": kamil pisze: Daj spokoj, szkoda sie spalac, zawsze znajda sie typy w tym tez na tej grupie, ktore zabija rzeczowa dyskusje jak juz nie maja nic madrego do powiedzenia i chociaz bys poparl niezliczona iloscia argumentow to i tak na koncu trolle sie zleca i powiedza ze klamiesz i sie nie znasz a na koncu sprowadza do parteru swoja glupota. M. |
|
Data: 2009-11-25 18:18:50 | |
Autor: doom3 | |
PlayStation 3 postrachem... | |
Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:hejeea$cap$1inews.gazeta.pl... Glowe dam, ze spora grupa matematykow zajmujacych sie kryptografia akurat wie te rzeczy i nie wybrala PS3 bez powodu.. Przeciez miales juz przytaczane moce obliczeniowe w GFLOPS'ach obydwu platform, to po co zabierasz jeszcze glos w temacie nie majac nic do powiedzenia a juz tym bardziej nie podpierajac swojego "glowe dam" czymkolwiek namacalnym ? Wielu graczy tez wybiera PS3 lub X360 zamiast PC... wiesz dlaczego ? Bo jest tansza, wygodniejsza i jeszcze... wygodniejsza i tansza. -- doom3 |