Data: 2019-05-21 11:36:08 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Płatność KK Getinu a nieotrzymana przesyłka | |
Jakie są teraz uprawnienia klienta z tytułu nieotrzymania towaru?
Reguluje to ustawa czy regulamin karty? Przesyłka z Ali (płacona z KK, ale nie paypalem, czas na zgłoszenie w serwisie minął). Kwota niewielka, ale może przetestuję sobie jak to w Getinie działa. |
|
Data: 2019-05-21 02:54:46 | |
Autor: Dawid Rutkowski | |
PĹatnoĹÄ KK Getinu a nieotrzymana przesyĹka | |
W dniu wtorek, 21 maja 2019 11:39:15 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
Jakie są teraz uprawnienia klienta z tytułu nieotrzymania towaru? Hehe, ustawa to może jakaś chińska być. Polską to sobie może podetrzeć, wojny z Chinami o paczki nie wygramy ;> A na poważnie - możesz się pobawić w chargeback, przy okazji może się przekonasz, że karta getoutu to nie sam miód ;P Najpierw oczywiście trzeba reklamację do sprzedawcy, potem do ali - a jak nie załatwią, to z kompletem tych załączników do banku. I upieraj sie przy reklamacji w trybie chargeback - chyba że getout sam zwróci. |
|
Data: 2019-05-21 12:22:51 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Płatność KK Getinu a nieotrzymana przesyłka | |
Tue, 21 May 2019 02:54:46 -0700 (PDT), w
<aa848307-5208-413c-8cc4-c19dc3116e44@googlegroups.com>, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> napisał(-a): W dniu wtorek, 21 maja 2019 11:39:15 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał: Chyba właśnie mi się odechciało :) |
|
Data: 2019-05-21 03:32:34 | |
Autor: Kris | |
PĹatnoĹÄ KK Getinu a nieotrzymana przesyĹka | |
W dniu wtorek, 21 maja 2019 12:25:02 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
Chyba właśnie mi się odechciało :)Pomiń wcześniejsze kroki o których pisze Dawid i zacznij od banku. Złóż reklamacje chargeback(opłacona przy użyciu karty usługa lub produkt nie zostały dostarczone) i czekaj na odpowiedz.. |
|
Data: 2019-05-21 04:07:47 | |
Autor: Dawid Rutkowski | |
PĹatnoĹÄ KK Getinu a nieotrzymana przesyĹka | |
W dniu wtorek, 21 maja 2019 12:32:36 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
W dniu wtorek, 21 maja 2019 12:25:02 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał: Hmm, to się coś w chargeback zmieniło? Oczywiście zawsze można liczyć na to, że bank sam odda - ale to nie będzie chargeback. A jak ma być chargeback, to trzeba spełnić odpowiednie wymagania. A czy płacąc KK przez paypala traci się możliwość chargeback w zamian za gwarancje paypalowskie? Czy może ma się i jedno i drugie? |
|
Data: 2019-05-21 04:29:59 | |
Autor: Kris | |
PĹatnoĹÄ KK Getinu a nieotrzymana przesyĹka | |
W dniu wtorek, 21 maja 2019 13:07:48 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
Hmm, to się coś w chargeback zmieniło? https://www.getinbank.pl/przewodnik-finansowy/praktycznie-o-finansach/chargeback-czyli-jak-odzyskac-nasze-pieniadze.html Oczywiście zawsze można liczyć na to, że bank sam odda - ale to nie będzie chargeback. " Po przyjęciu reklamacji (do czego bank jest zobowiązany), kontaktuje się on z tzw. agentem rozliczeniowym, a ten zwraca się do sprzedawcy z żądaniem zwrotu pieniędzy. Otrzymasz zwrot, jeśli sprzedawca nie odpowie na reklamację, uzna ją, lub nie będzie w stanie przedstawić dowodów podważających jej zasadność. Jeśli sprzedawca udowodni, że transakcja została zrealizowania poprawnie Twoja reklamacja zostanie odrzucona." A jak ma być chargeback, to trzeba spełnić odpowiednie wymagania. Jakie? |
|
Data: 2019-05-21 04:43:51 | |
Autor: Dawid Rutkowski | |
PĹatnoĹÄ KK Getinu a nieotrzymana przesyĹka | |
W dniu wtorek, 21 maja 2019 13:30:01 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
W dniu wtorek, 21 maja 2019 13:07:48 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał: >A jak ma być chargeback, to trzeba spełnić odpowiednie wymagania. Wow, to jednak się zmieniło :) Artykuł z czerwca 2017 - więc to wygląda jeszcze na PSD, albo coś tam jeszcze chyba było po drodze innego, bo na PSD2 to za wcześnie chyba. W każdym razie jest lepiej - o ile to nie jest tylko takie słodkie pierdzenie pana Lebiedzia w wykonaniu getoutu: "jeśli masz taką możliwość dołącz dokumenty, które mogą pomóc w realizacji reklamacji na Twoją korzyść np. wydruk z terminala, albo korespondencję ze sprzedawcą jeśli wcześniej próbowałeś odzyskać pieniądze w tradycyjny sposób." - bo kiedy to było obowiązkowe, a teraz już tylko opcja. No i jeszcze to: "Po przyjęciu reklamacji (do czego bank jest zobowiązany)" - ale to już wynik ogólnego wzięcia się za reklamacje bankowe przez unię. Ciekawy jestem, jak będzie wyglądał kontakt getoutu z aquiererem ali - oj, trafi tu zapewne swój na swego ;> |
|
Data: 2019-05-21 20:50:39 | |
Autor: Ĺ | |
Płatność KK Getinu a nieotrzymana przesyłka | |
Dla banku transakcją będzie przekazanie środków PayPalowi, a nie to co dalej PP z tym robi czy Ty.
-- -- - A czy płacąc KK przez paypala traci się możliwość chargeback w zamian za gwarancje paypalowskie? |
|
Data: 2019-05-21 12:57:19 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Płatność KK Getinu a nieotrzymana przesyłka | |
Tue, 21 May 2019 03:32:34 -0700 (PDT), w
<0d6bd96f-79b4-41e6-b8a8-926cb41ef655@googlegroups.com>, Kris <kszysztofc@gmail.com> napisał(-a): W dniu wtorek, 21 maja 2019 12:25:02 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał: Zrobione. To czekamy :) |
|
Data: 2019-05-21 15:38:06 | |
Autor: Akarm | |
Płatność KK Getinu a nieotrzymana przesyłka | |
W dniu 2019-05-21 o 11:36, radekp@konto.pl pisze:
Jakie są teraz uprawnienia klienta z tytułu nieotrzymania towaru? Trzeba pilnować terminów Aliexpress. Ja zawsze płacę za pośrednictwem AliPay i mam nauczkę, żeby nie negocjować ze sprzedawcą, tylko od razu zakładać oficjalny spór. Zwrot następuje w ciągu kilku dni. Dwa razy wdałem się w dyskusje ze sprzedawcami, zgodziłem się na powtórną (niby?) wysyłkę i przez to mam trochę dolarów w plecy. -- Akarm http://bykom-stop.cba.pl Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego |
|
Data: 2019-05-21 20:25:26 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Płatność KK Getinu a nieotrzymana przesyłka | |
Tue, 21 May 2019 15:38:06 +0200, w <5ce3ff40$0$525$65785112@news.neostrada.pl>,
Akarm <akarmWYWAL@wp.pl> napisał(-a): W dniu 2019-05-21 o 11:36, radekp@konto.pl pisze: A to oczywista oczywistość. Majfriend wyśle ci nawet samochód, bylebyś tylko sporu nie zakładał ;) |
|
Data: 2019-05-22 23:07:59 | |
Autor: Zbynek Ltd. | |
Płatność KK Getinu a nieotrzymana przesyłka | |
radekp@konto.pl napisał(a) :
Tue, 21 May 2019 15:38:06 +0200, w <5ce3ff40$0$525$65785112@news.neostrada.pl>, Obieca, że wyśle. -- Pozdrawiam Zbyszek PGP key: 0xDCEF4E65 |
|
Data: 2019-06-21 17:45:28 | |
Autor: spider | |
Płatność KK Getinu a nieotrzymana przesyłka | |
W dniu 2019-05-21 o 15:38, Akarm pisze:
Trzeba pilnować terminów Aliexpress. Ja zawsze płacę za pośrednictwem AliPay i mam nauczkę, żeby nie negocjować ze sprzedawcą, tylko od razu zakładać oficjalny spór. Zwrot następuje w ciągu kilku dni. Bo trzeba było od razu pisać aby Chińczyk przedłużył ochronę o kolejne 60 dni. Mi raz przyszedł uszkodzony towar. Po zgłoszeniu Chińczyk wysłał jeszcze raz. Towar doszedł i cały czas miałem ochronę kupującego. |
|
Data: 2019-06-14 10:07:18 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Płatność KK Getinu a nieotrzymana przesyłka | |
Finał reklamacji: na reklamację z tytułu chargeback jest 120 dni (minęło ok.
130), więc Getin wypiął się na mnie :) |
|
Data: 2019-06-14 01:56:11 | |
Autor: Dawid Rutkowski | |
PĹatnoĹÄ KK Getinu a nieotrzymana przesyĹka | |
W dniu piątek, 14 czerwca 2019 10:11:36 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
Finał reklamacji: na reklamację z tytułu chargeback jest 120 dni (minęło ok. 130 dni od 21 maja? |
|
Data: 2019-06-17 11:09:06 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Płatność KK Getinu a nieotrzymana przesyłka | |
Finał reklamacji: na reklamację z tytułu chargeback jest 120 dni (minęło ok.
130), więc Getin wypiął się na mnie :) |
|
Data: 2019-06-17 15:24:20 | |
Autor: J.F. | |
Płatność KK Getinu a nieotrzymana przesyłka | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d5mege9f68a8d0f9c5644o0g2ieh6idbu6@4ax.com...
Finał reklamacji: na reklamację z tytułu chargeback jest 120 dni (minęło ok. Ale 130 dni minelo w chwili zlozenia reklamacji, czy w chwili rozpatrzenia reklamacji ? J. |
|
Data: 2019-06-17 23:44:40 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Płatność KK Getinu a nieotrzymana przesyłka | |
Mon, 17 Jun 2019 15:24:20 +0200, w
<5d0794ff$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a): Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d5mege9f68a8d0f9c5644o0g2ieh6idbu6@4ax.com... Złożenia oczywiście. |
|
Data: 2019-06-18 10:38:02 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Płatność KK Getinu a nieotrzymana przesyłka | |
Mon, 17 Jun 2019 23:44:40 +0200, w
<0e2ggedbft9se613blnu9esb0o5agi0kua@4ax.com>, "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> napisał(-a): Mon, 17 Jun 2019 15:24:20 +0200, w PS. Złożyłem odwołanie. Doczytałem, że 120 dni jest od momentu "planowanego terminu dostarczenia towaru/usługi". Planowany termin to 30-60 dni, więc w najgorszym razie mam jeszcze z ok 20 dni :) |
|
Data: 2019-06-18 02:35:37 | |
Autor: Dawid Rutkowski | |
PĹatnoĹÄ KK Getinu a nieotrzymana przesyĹka | |
W dniu wtorek, 18 czerwca 2019 10:39:02 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
> > >Finał reklamacji: na reklamację z tytułu chargeback jest 120 dni > > >(minęło ok. A, to o to chodziło. Swoją drogą ciekawostka - trzeba się zmieścić w 120, a nie dopiero po 120 dniach reklamować. Zobaczymy, jak wyjdziesz na zaufaniu do getoutu. Nieprzetarty szlak przed Tobą... |
|