Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Pierwszy odcinek trasy Via Carpatia w Podlaskiem już w realizacji

Pierwszy odcinek trasy Via Carpatia w Podlaskiem już w realizacji

Data: 2020-11-30 19:14:01
Autor: u2
Pierwszy odcinek trasy Via Carpatia w Podlaskiem już w realizacji
https://www.suwalki24.pl/article/3,pierwszy-odcinek-trasy-via-carpatia-w-podlaskiem-juz-w-realizacji-ktoredy-lacznik-do-via-baltiki

Białystok Południe - Ploski to pierwszy podlaski odcinek drogi ekspresowej S19, na którego na projekt i budowę została zawarta umowa. Wykonawcą odcinka o długości 12,7 km będzie firma Mota Engil. Koszt realizacji zadania to 396,9 mln zł.

Jeszcze w tym roku jest planowane zawarcie umów z wykonawcami kolejnych odcinków tej drogi Białystok Zachód - Księżyno i Księżyno - Białystok Południe.

- Dotrzymujemy słowa i rozpoczynamy proces realizacji Via Carpatii na Podlasiu. Wyrównujemy szanse regionów Polski, a zarazem tworzymy międzynarodowy korytarz transportowy - powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

- Podpisana umowa na odcinek od węzła Białystok Południe do Plosek nad Narwią, to pierwsza z trzech najbliższych umów na realizację trasy S19 w woj. podlaskim.  Jeszcze w tym roku planujemy podpisać kontrakty z wykonawcami odcinków Księżyno - Białystok Południe (wraz z DK65 do Grabówki) oraz Białystok Zachód - Księżyno. W ten sposób w realizacji będzie już cała tzw. południowa obwodnica Białegostoku wraz z wylotem w stronę Bielska Podlaskiego. - powiedział Tomasz Żuchowski, p.o Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

- W pierwszej połowie 2021 r. planujemy podpisanie umów na pozostałe odcinki S19 w woj. podlaskim, na które w tym roku ogłosiliśmy przetargi - dodał szef GDDKiA.



W ramach odcinka Białystok Południe - Ploski, na którego realizację Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zawarła umowę 27 listopada 2020 r., powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Rodzaj konstrukcji nawierzchni, asfaltową lub betonową, wybierze wykonawca na etapie projektu budowlanego. Zadanie obejmować będzie ponadto budowę 16 obiektów inżynierskich, w tym 160-metrowego mostu nad doliną Narwi i osiem przejść dla zwierząt. Na tym fragmencie S19 zaplanowany został węzeł Zabłudów, zapewniający relację Białystok - Zabłudów - Juchnowiec Kościelny.

Eska nad Narwią

Odcinek Białystok Południe (bez węzła) - Ploski nad Narwią ma długość 12,73 km. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Rodzaj konstrukcji nawierzchni - beton czy asfalt - wybierze wykonawca. Zadanie obejmować będzie też budowę 16 obiektów inżynierskich, w tym 160-metrowego mostu nad doliną Narwi i osiem przejść dla zwierząt. Na tym fragmencie S19 zaplanowany został węzeł Zabłudów, zapewniający relację Białystok - Zabłudów - Juchnowiec Kościelny.

Wykonawcą zadania o wartości 396,9 mln zł jest firma Mota Engil Central Europe.

Harmonogram prac

     III/IV kwartał 2021 r. - złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID)

     II kwartał 2022 r. - uzyskanie decyzji ZRID

     2022-2024 - lata realizacji

Dane techniczne

     Przekrój docelowy - 2x2

     Liczba i szerokość pasów ruchu - 2 x 2 x 3,5 m

     Pas dzielący wraz z opaskami - min. 5 m

     Prędkość projektowa - 120 km/h

     Pas awaryjny - 2,5 m

     Kategoria ruchu - KR 6

     Obciążenie nawierzchni - 11,5 t/oś

Przypomnijmy, że do 4 grudnia br. potrwają konsultacje dotyczące łącznika między Via Carpatią i Via Baltiką w naszym regionie.





Jednym z elementów sieci dróg szybkiego ruchu w województwie podlaskim ma być droga ekspresowa S16 łącząca drogę ekspresową S61 w rejonie Ełku z drogą ekspresową S19 w rejonie Białegostoku. Drogowcy chcą, by łącznik między trasami S19 i S61 (Via Baltica) prowadził od Knyszyna do Ełku i tym samym przeciął Biebrzański Park Narodowy. Na tym fragmencie przebiegałby jako droga S16.

S16 ma być tu drogowym łącznikiem między Via Baltiką i Via Carpatią. Takiemu rozwiązaniu sprzeciwiają się przyrodnicy oraz część okolicznych mieszkańców, którzy uważają, że inwestycja może mieć nieodwracalne konsekwencje dla przyrody.

Docelowo powstać ma dwujezdniowa droga ekspresowa o długości 67 km, przekroju 2x2 i nośności 115 kN/oś. Dodatkowo, w jej ciągu mają powstać węzły drogowe i obiekty inżynierskie, a firma, która będzie budowała trasę zrealizuje również drogi dla obsługi przyległego terenu. Trasa ma posiadać również urządzenia bezpieczeństwa ruchu oraz ochrony środowiska.

Droga Ełk - Knyszyn z przejściem przez Biebrzański Park Narodowy w rejonie Osowca jest na wstępnym etapie prac przygotowawczych. Biuro projektowe wykonało prognozę i analizę ruchu, a w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) wypracowało sześć wariantów przebiegu, z których do dalszej analizy skierowane zostały trzy, wszystkie w przybliżeniu poprowadzone w rejonie istniejącej DK65.

Wiele samorządów z woj. podlaskiego już wcześniej apelowało, by te drogi połączył odcinek DK8 Białystok - Augustów. Ekspresówka miałaby biec mniej więcej po obecnej drodze nr 8 - od Knyszyna przez Korycin, Augustów do miejscowości Raczki, gdzie arteria połączyłaby się z biegnącą na Litwę via Balticą - trasą S61. W tej wersji trasa jednak też przecięłaby biebrzańskie bagna.

Jak informuje GDDKiA, od 15 września br. rozpoczęły się wstępne prace przy korytarzu alternatywnym dla przebiegu S16, tym razem wzdłuż istniejącej DK8 z przejściem Biebrzy w rejonie Sztabina i połączeniem z S61 na węźle Raczki (obwodnica Augustowa).



WYG

Źródła fot, mapa, infografika Ministerstwo infrastruktury, GDDKiA

Data: 2020-12-01 00:34:05
Autor: bru...@interia.pl
Pierwszy odcinek trasy Via Carpatia w Podlaskiem już w realizacji
poniedziałek, 30 listopada 2020 o 19:14:03 UTC+1 u2 napisał(a):
 

- Dotrzymujemy słowa i rozpoczynamy proces realizacji Via Carpatii na Podlasiu. Wyrównujemy szanse regionów Polski, a zarazem tworzymy międzynarodowy korytarz transportowy - powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.
Zamiast S-19 na zadupiu, korzystniejsza byłaby szybka budowa S-12 i S-74, co rozruszałoby tereny dawnego COP. I S-19 na południe od Rzeszowa. Tak do wysokości Krosna. Reszta, jak się uda wreszcie dogadać ze Słowakami.

Jak informuje GDDKiA, od 15 września br. rozpoczęły się wstępne prace przy korytarzu alternatywnym dla przebiegu S16, tym razem wzdłuż istniejącej DK8 z przejściem Biebrzy w rejonie Sztabina i połączeniem z S61 na węźle Raczki (obwodnica Augustowa).
Proszą się o drugą Rospudę.

--
Bruno

Data: 2020-12-01 15:39:28
Autor: u2
Pierwszy odcinek trasy Via Carpatia w Podlaskiem już w realizacji
W dniu 01.12.2020 o 09:34, bru...@interia.pl pisze:
poniedziałek, 30 listopada 2020 o 19:14:03 UTC+1 u2 napisał(a):
 

- Dotrzymujemy słowa i rozpoczynamy proces realizacji Via Carpatii na
Podlasiu. Wyrównujemy szanse regionów Polski, a zarazem tworzymy
międzynarodowy korytarz transportowy - powiedział wiceminister
infrastruktury Rafał Weber.

Zamiast S-19 na zadupiu, korzystniejsza byłaby szybka budowa S-12 i S-74, co rozruszałoby tereny dawnego COP.
I S-19 na południe od Rzeszowa. Tak do wysokości Krosna. Reszta, jak się uda wreszcie dogadać ze Słowakami.

nic nie przeszkadza, aby były budowane kolejne odcinki, p-rezydencja niemiecka nie będzie trwać wiecznie


Jak informuje GDDKiA, od 15 września br. rozpoczęły się wstępne prace
przy korytarzu alternatywnym dla przebiegu S16, tym razem wzdłuż
istniejącej DK8 z przejściem Biebrzy w rejonie Sztabina i połączeniem z
S61 na węźle Raczki (obwodnica Augustowa).

Proszą się o drugą Rospudę.


durnyś, już zbudowany węzeł Raczki omija obszary cenne przyrodniczo, choć przebiega nad doliną rzeki Rospuda

Data: 2020-12-01 09:06:55
Autor: bru...@interia.pl
Pierwszy odcinek trasy Via Carpatia w Podlaskiem już w realizacji
wtorek, 1 grudnia 2020 o 15:39:55 UTC+1 u2 napisał(a):
W dniu 01.12.2020 o 09:34, bru...@interia.pl pisze:
> poniedziałek, 30 listopada 2020 o 19:14:03 UTC+1 u2 napisał(a): > >> >> - Dotrzymujemy słowa i rozpoczynamy proces realizacji Via Carpatii na >> Podlasiu. Wyrównujemy szanse regionów Polski, a zarazem tworzymy >> międzynarodowy korytarz transportowy - powiedział wiceminister >> infrastruktury Rafał Weber. >> > Zamiast S-19 na zadupiu, korzystniejsza byłaby szybka budowa S-12 i S-74, co rozruszałoby tereny dawnego COP. > I S-19 na południe od Rzeszowa. Tak do wysokości Krosna. Reszta, jak się uda wreszcie dogadać ze Słowakami.
nic nie przeszkadza, aby były budowane kolejne odcinki, p-rezydencja niemiecka nie będzie trwać wiecznie

Pisiory przeszkadzają.
>> >> Jak informuje GDDKiA, od 15 września br. rozpoczęły się wstępne prace >> przy korytarzu alternatywnym dla przebiegu S16, tym razem wzdłuż >> istniejącej DK8 z przejściem Biebrzy w rejonie Sztabina i połączeniem z >> S61 na węźle Raczki (obwodnica Augustowa). >> > Proszą się o drugą Rospudę. >
durnyś, już zbudowany węzeł Raczki omija obszary cenne przyrodniczo, choć przebiega nad doliną rzeki Rospuda

To tyś jest durny, bo w tym przypadku chodzi o planowaną S16 przecinającą Biebrzański Park Narodowy.

--
Bruno

Data: 2020-12-01 18:32:36
Autor: u2
Pierwszy odcinek trasy Via Carpatia w Podlaskiem już w realizacji
W dniu 01.12.2020 o 18:06, bru...@interia.pl pisze:



Pisiory przeszkadzają.


chcesz sobie obetnąć pisiora ?:))))))))))))))


Proszą się o drugą Rospudę.

durnyś, już zbudowany węzeł Raczki omija obszary cenne przyrodniczo,
choć przebiega nad doliną rzeki Rospuda

To tyś jest durny, bo w tym przypadku chodzi o planowaną S16 przecinającą Biebrzański Park Narodowy.



Biebrza to rozlewiska, nie ma drzew, warjaki nie będą się wieszać, co najwyżej topić

Data: 2020-12-01 09:21:51
Autor: Runt
Pierwszy odcinek trasy Via Carpatia w Podlaskiem już w realizacji
W dniu 2020-11-30 o 19:14, u2 pisze:
https://www.suwalki24.pl/article/3,pierwszy-odcinek-trasy-via-carpatia-w-podlaskiem-juz-w-realizacji-ktoredy-lacznik-do-via-baltiki

Białystok Południe - Ploski to pierwszy podlaski odcinek drogi ekspresowej S19, na którego na projekt i budowę została zawarta umowa. Wykonawcą odcinka o długości 12,7 km będzie firma Mota Engil. Koszt realizacji zadania to 396,9 mln zł.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Ploski

"Ploski (białorus. ??????[5]) - wieś w Polsce położona w województwie podlaskim, w powiecie bielskim, w gminie Bielsk Podlaski[4]."

http://www.bialystokonline.pl/portugalczycy-wybuduja-ekspresowke-bialystok-poludnie-ploski,artykul,121117,1,1.html

"Spółka wywodzi się z Portugalii, najwięcej buduje w Afryce i Ameryce Łacińskiej."

"Portugalczycy wybudują ekspresówkę Białystok Południe - Ploski."

Nie było niespodzianek. GDDKiA podpisała umowę z firmą oferującą najtańsze wykonanie fragmentu S19 od węzła Białystok Południe do Plosek."


Buuuhahhaha ahahhahhaa! LOL! LOL!


--
Runt

Oculum pro oculo dentem pro dente!
Keep smilling. All's well that ends well.

Pierwszy odcinek trasy Via Carpatia w Podlaskiem już w realizacji

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona