Data: 2020-11-30 19:14:01 | |
Autor: u2 | |
Pierwszy odcinek trasy Via Carpatia w Podlaskiem już w realizacji | |
https://www.suwalki24.pl/article/3,pierwszy-odcinek-trasy-via-carpatia-w-podlaskiem-juz-w-realizacji-ktoredy-lacznik-do-via-baltiki
Białystok Południe - Ploski to pierwszy podlaski odcinek drogi ekspresowej S19, na którego na projekt i budowę została zawarta umowa. Wykonawcą odcinka o długości 12,7 km będzie firma Mota Engil. Koszt realizacji zadania to 396,9 mln zł. Jeszcze w tym roku jest planowane zawarcie umów z wykonawcami kolejnych odcinków tej drogi Białystok Zachód - Księżyno i Księżyno - Białystok Południe. - Dotrzymujemy słowa i rozpoczynamy proces realizacji Via Carpatii na Podlasiu. Wyrównujemy szanse regionów Polski, a zarazem tworzymy międzynarodowy korytarz transportowy - powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber. - Podpisana umowa na odcinek od węzła Białystok Południe do Plosek nad Narwią, to pierwsza z trzech najbliższych umów na realizację trasy S19 w woj. podlaskim. Jeszcze w tym roku planujemy podpisać kontrakty z wykonawcami odcinków Księżyno - Białystok Południe (wraz z DK65 do Grabówki) oraz Białystok Zachód - Księżyno. W ten sposób w realizacji będzie już cała tzw. południowa obwodnica Białegostoku wraz z wylotem w stronę Bielska Podlaskiego. - powiedział Tomasz Żuchowski, p.o Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. - W pierwszej połowie 2021 r. planujemy podpisanie umów na pozostałe odcinki S19 w woj. podlaskim, na które w tym roku ogłosiliśmy przetargi - dodał szef GDDKiA. W ramach odcinka Białystok Południe - Ploski, na którego realizację Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zawarła umowę 27 listopada 2020 r., powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Rodzaj konstrukcji nawierzchni, asfaltową lub betonową, wybierze wykonawca na etapie projektu budowlanego. Zadanie obejmować będzie ponadto budowę 16 obiektów inżynierskich, w tym 160-metrowego mostu nad doliną Narwi i osiem przejść dla zwierząt. Na tym fragmencie S19 zaplanowany został węzeł Zabłudów, zapewniający relację Białystok - Zabłudów - Juchnowiec Kościelny. Eska nad Narwią Odcinek Białystok Południe (bez węzła) - Ploski nad Narwią ma długość 12,73 km. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Rodzaj konstrukcji nawierzchni - beton czy asfalt - wybierze wykonawca. Zadanie obejmować będzie też budowę 16 obiektów inżynierskich, w tym 160-metrowego mostu nad doliną Narwi i osiem przejść dla zwierząt. Na tym fragmencie S19 zaplanowany został węzeł Zabłudów, zapewniający relację Białystok - Zabłudów - Juchnowiec Kościelny. Wykonawcą zadania o wartości 396,9 mln zł jest firma Mota Engil Central Europe. Harmonogram prac III/IV kwartał 2021 r. - złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) II kwartał 2022 r. - uzyskanie decyzji ZRID 2022-2024 - lata realizacji Dane techniczne Przekrój docelowy - 2x2 Liczba i szerokość pasów ruchu - 2 x 2 x 3,5 m Pas dzielący wraz z opaskami - min. 5 m Prędkość projektowa - 120 km/h Pas awaryjny - 2,5 m Kategoria ruchu - KR 6 Obciążenie nawierzchni - 11,5 t/oś Przypomnijmy, że do 4 grudnia br. potrwają konsultacje dotyczące łącznika między Via Carpatią i Via Baltiką w naszym regionie. Jednym z elementów sieci dróg szybkiego ruchu w województwie podlaskim ma być droga ekspresowa S16 łącząca drogę ekspresową S61 w rejonie Ełku z drogą ekspresową S19 w rejonie Białegostoku. Drogowcy chcą, by łącznik między trasami S19 i S61 (Via Baltica) prowadził od Knyszyna do Ełku i tym samym przeciął Biebrzański Park Narodowy. Na tym fragmencie przebiegałby jako droga S16. S16 ma być tu drogowym łącznikiem między Via Baltiką i Via Carpatią. Takiemu rozwiązaniu sprzeciwiają się przyrodnicy oraz część okolicznych mieszkańców, którzy uważają, że inwestycja może mieć nieodwracalne konsekwencje dla przyrody. Docelowo powstać ma dwujezdniowa droga ekspresowa o długości 67 km, przekroju 2x2 i nośności 115 kN/oś. Dodatkowo, w jej ciągu mają powstać węzły drogowe i obiekty inżynierskie, a firma, która będzie budowała trasę zrealizuje również drogi dla obsługi przyległego terenu. Trasa ma posiadać również urządzenia bezpieczeństwa ruchu oraz ochrony środowiska. Droga Ełk - Knyszyn z przejściem przez Biebrzański Park Narodowy w rejonie Osowca jest na wstępnym etapie prac przygotowawczych. Biuro projektowe wykonało prognozę i analizę ruchu, a w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) wypracowało sześć wariantów przebiegu, z których do dalszej analizy skierowane zostały trzy, wszystkie w przybliżeniu poprowadzone w rejonie istniejącej DK65. Wiele samorządów z woj. podlaskiego już wcześniej apelowało, by te drogi połączył odcinek DK8 Białystok - Augustów. Ekspresówka miałaby biec mniej więcej po obecnej drodze nr 8 - od Knyszyna przez Korycin, Augustów do miejscowości Raczki, gdzie arteria połączyłaby się z biegnącą na Litwę via Balticą - trasą S61. W tej wersji trasa jednak też przecięłaby biebrzańskie bagna. Jak informuje GDDKiA, od 15 września br. rozpoczęły się wstępne prace przy korytarzu alternatywnym dla przebiegu S16, tym razem wzdłuż istniejącej DK8 z przejściem Biebrzy w rejonie Sztabina i połączeniem z S61 na węźle Raczki (obwodnica Augustowa). WYG Źródła fot, mapa, infografika Ministerstwo infrastruktury, GDDKiA |
|
Data: 2020-12-01 00:34:05 | |
Autor: bru...@interia.pl | |
Pierwszy odcinek trasy Via Carpatia w Podlaskiem już w realizacji | |
poniedziałek, 30 listopada 2020 o 19:14:03 UTC+1 u2 napisał(a):
Zamiast S-19 na zadupiu, korzystniejsza byłaby szybka budowa S-12 i S-74, co rozruszałoby tereny dawnego COP. I S-19 na południe od Rzeszowa. Tak do wysokości Krosna. Reszta, jak się uda wreszcie dogadać ze Słowakami. Proszą się o drugą Rospudę. -- Bruno |
|
Data: 2020-12-01 15:39:28 | |
Autor: u2 | |
Pierwszy odcinek trasy Via Carpatia w Podlaskiem już w realizacji | |
W dniu 01.12.2020 o 09:34, bru...@interia.pl pisze:
poniedziałek, 30 listopada 2020 o 19:14:03 UTC+1 u2 napisał(a): nic nie przeszkadza, aby były budowane kolejne odcinki, p-rezydencja niemiecka nie będzie trwać wiecznie Proszą się o drugą Rospudę. durnyś, już zbudowany węzeł Raczki omija obszary cenne przyrodniczo, choć przebiega nad doliną rzeki Rospuda |
|
Data: 2020-12-01 09:06:55 | |
Autor: bru...@interia.pl | |
Pierwszy odcinek trasy Via Carpatia w Podlaskiem już w realizacji | |
wtorek, 1 grudnia 2020 o 15:39:55 UTC+1 u2 napisał(a):
W dniu 01.12.2020 o 09:34, bru...@interia.pl pisze: Pisiory przeszkadzają. >> >> Jak informuje GDDKiA, od 15 września br. rozpoczęły się wstępne prace >> przy korytarzu alternatywnym dla przebiegu S16, tym razem wzdłuż >> istniejącej DK8 z przejściem Biebrzy w rejonie Sztabina i połączeniem z >> S61 na węźle Raczki (obwodnica Augustowa). >> > Proszą się o drugą Rospudę. > To tyś jest durny, bo w tym przypadku chodzi o planowaną S16 przecinającą Biebrzański Park Narodowy. -- Bruno |
|
Data: 2020-12-01 18:32:36 | |
Autor: u2 | |
Pierwszy odcinek trasy Via Carpatia w Podlaskiem już w realizacji | |
W dniu 01.12.2020 o 18:06, bru...@interia.pl pisze:
chcesz sobie obetnąć pisiora ?:)))))))))))))) Proszą się o drugą Rospudę.durnyś, już zbudowany węzeł Raczki omija obszary cenne przyrodniczo, Biebrza to rozlewiska, nie ma drzew, warjaki nie będą się wieszać, co najwyżej topić |
|
Data: 2020-12-01 09:21:51 | |
Autor: Runt | |
Pierwszy odcinek trasy Via Carpatia w Podlaskiem już w realizacji | |
W dniu 2020-11-30 o 19:14, u2 pisze:
https://www.suwalki24.pl/article/3,pierwszy-odcinek-trasy-via-carpatia-w-podlaskiem-juz-w-realizacji-ktoredy-lacznik-do-via-baltiki Białystok Południe - Ploski to pierwszy podlaski odcinek drogi ekspresowej S19, na którego na projekt i budowę została zawarta umowa. Wykonawcą odcinka o długości 12,7 km będzie firma Mota Engil. Koszt realizacji zadania to 396,9 mln zł. https://pl.wikipedia.org/wiki/Ploski "Ploski (białorus. ??????[5]) - wieś w Polsce położona w województwie podlaskim, w powiecie bielskim, w gminie Bielsk Podlaski[4]." http://www.bialystokonline.pl/portugalczycy-wybuduja-ekspresowke-bialystok-poludnie-ploski,artykul,121117,1,1.html "Spółka wywodzi się z Portugalii, najwięcej buduje w Afryce i Ameryce Łacińskiej." "Portugalczycy wybudują ekspresówkę Białystok Południe - Ploski." Nie było niespodzianek. GDDKiA podpisała umowę z firmą oferującą najtańsze wykonanie fragmentu S19 od węzła Białystok Południe do Plosek." Buuuhahhaha ahahhahhaa! LOL! LOL! -- Runt Oculum pro oculo dentem pro dente! Keep smilling. All's well that ends well. |