Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Pierwsze loty silnika GE9X o sile ponad 444kN [Video]

Pierwsze loty silnika GE9X o sile ponad 444kN [Video]

Data: 2018-03-17 05:18:25
Autor: mcmlxxi.xi.xi
Pierwsze loty silnika GE9X o sile ponad 444kN [Video]
Jak przerośnięty paluch ;)

https://video.wp.pl/i,najwiekszy-silnik-odrzutowy-na-swiecie-w-akcji,mid,2016726,cid,2275650,klip.html?_ticrsn=5&ticaid=61af1e

Największy silnik odrzutowy na świecie w akcji
Firma Boeing testowała w Victorville w Kalifornii lot z silnikiem GE9X o sile ponad 444 kiloniutonów zamontowanym pod lewym skrzydłem samolotu. Boeing poprosił General Electric, by opracowała silnik wystarczająco mocny, aby mógł zasilić swoją serie super-samolotów 777X. Maszyny będą miały rekordową wśród odrzutowych maszyn pasażerskich rozpiętość składanych skrzydeł. Pierwszy lot komercyjny planowany jest na 2020 rok. Wiele linii lotniczych złożyło już zamówienia na ten model.

Data: 2018-03-19 04:01:30
Autor: statler477
Pierwsze loty silnika GE9X o sile ponad 444kN [Video]
W dniu sobota, 17 marca 2018 13:18:26 UTC+1 użytkownik mcmlxx...@gmail..com napisał:
Jak przerośnięty paluch ;)

https://video.wp.pl/i,najwiekszy-silnik-odrzutowy-na-swiecie-w-akcji,mid,2016726,cid,2275650,klip.html?_ticrsn=5&ticaid=61af1e

Największy silnik odrzutowy na świecie w akcji
Firma Boeing testowała w Victorville w Kalifornii lot z silnikiem GE9X o sile ponad 444 kiloniutonów zamontowanym pod lewym skrzydłem samolotu. Boeing poprosił General Electric, by opracowała silnik wystarczająco mocny, aby mógł zasilić swoją serie super-samolotów 777X. Maszyny będą miały rekordową wśród odrzutowych maszyn pasażerskich rozpiętość składanych skrzydeł. Pierwszy lot komercyjny planowany jest na 2020 rok. Wiele linii lotniczych złożyło już zamówienia na ten model.

Przeskalowali wszystkie części x2 + jakieś drobne modyfikacje i się zrobił największy na świecie;)

Data: 2018-03-19 19:23:22
Autor: Robert Tomasik
Pierwsze loty silnika GE9X o sile ponad 444kN [Video]
W dniu 19-03-18 o 12:01, statler477@gmail.com pisze:
\
Największy silnik odrzutowy na świecie w akcji
Firma Boeing testowała w Victorville w Kalifornii lot z silnikiem
GE9X o sile ponad 444 kiloniutonów zamontowanym pod lewym skrzydłem
samolotu. Boeing poprosił General Electric, by opracowała silnik
wystarczająco mocny, aby mógł zasilić swoją serie super-samolotów
777X. Maszyny będą miały rekordową wśród odrzutowych maszyn
pasażerskich rozpiętość składanych skrzydeł. Pierwszy lot
komercyjny planowany jest na 2020 rok. Wiele linii lotniczych
złożyło już zamówienia na ten model.
Przeskalowali wszystkie części x2 + jakieś drobne modyfikacje i się
zrobił największy na świecie;)

Przeskalowanie nie jest takie proste. Powiększenie rozmiarów x2, to waga
x 8. A siły odśrodkowe w takiej turbinie, to nawet nie wiem ile razy.

Data: 2018-03-20 18:07:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pierwsze loty silnika GE9X o sile ponad 444kN [Video]

"Robert Tomasik" 5ab00031$0$1002$65785112@news.neostrada.pl

Przeskalowanie nie jest takie proste. Powiększenie rozmiarów x2, to waga
x 8. A siły odśrodkowe w takiej turbinie, to nawet nie wiem ile razy.

mvv/r? więc chyba zależność liniowa od odległości

  http://www.fizykon.org/rpo/dyn_sila_odsrodkowa.htm

Nie jest (jak tam piszą) tylko bezwładności. ;) Jest rzeczywista
dośrodkowa (trzymająca wszystko w całości) wiec jest i rzeczywista
(reakcjonistka) odśrodkowa. Oczywiście bezwładności odśrodkowa też jest.

BTW ta odśrodkowa rzeczywista (zaczepiona w środku i skierowana
na zewnątrz) jest/stanie_się dośrodkową, gdy przeniesiemy środek
obrotu ,,na zewnątrz''. (gdy obrócimy Słońcem wokoło Ziemi)

-=-

Ale ja nie o tym... ;)
Czy takie 3 silniki potrafią unieść (pionowo, jak kosmiczną rakietę) Tu154? ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o)  `-:`-'.'.  '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,  `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.'  Felix Lee
-bf-      `-    \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. .  . ;,,. ; . ,.. ; ;. . ..;\|/.......................................

Data: 2018-03-20 19:53:20
Autor: Robert Tomasik
Pierwsze loty silnika GE9X o sile ponad 444kN [Video]
W dniu 20-03-18 o 18:07, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

"Robert Tomasik" 5ab00031$0$1002$65785112@news.neostrada.pl

Przeskalowanie nie jest takie proste. Powiększenie rozmiarów x2, to wagaote. x 8. A siły odśrodkowe w takiej turbinie, to nawet nie wiem ile razy.

mvv/r? więc chyba zależność liniowa od odległości

Zbyt proste by to było. Przy jednakowej prędkości obrotowej i wydłużeniu
ramienia te prędkości się zmieniają liniowo. Czyli r wzrasta dwa razy
(przykłądowo), ale i prędkość też. W pewnym momencie przy powiększaniu
turbin ich końce zaczynają się kręcić z takimi prędkościami liniowymi
(bo kątowe są jednakowe), że dochodzą trudne do opanowania zjawiska.

Data: 2018-03-21 04:50:05
Autor: Marcin Debowski
Pierwsze loty silnika GE9X o sile ponad 444kN [Video]
On 2018-03-20, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
Zbyt proste by to było. Przy jednakowej prędkości obrotowej i wydłużeniu
ramienia te prędkości się zmieniają liniowo. Czyli r wzrasta dwa razy
(przykłądowo), ale i prędkość też. W pewnym momencie przy powiększaniu
turbin ich końce zaczynają się kręcić z takimi prędkościami liniowymi
(bo kątowe są jednakowe), że dochodzą trudne do opanowania zjawiska.

Tak, ale nie wiem czy do końca. Nie chce mi się za dużo myśleć, ale kobieca intuicja podpowiada mi, że przeskalowanie wentylatora x2 przy tej samej prędkości obrotowej da prędkośc przepływu powietrza >> x2, lub inaczej: aby uzyskać proporcjonalny wzrost przepływu do zmiany wymiarów trzeba będzie obnizyć predkość obrotową.

--
Marcin

Data: 2018-03-21 09:46:56
Autor: J.F.
Pierwsze loty silnika GE9X o sile ponad 444kN [Video]
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1wlsC.71432$zr6.31007@fx05.ams1...
On 2018-03-20, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
Zbyt proste by to było. Przy jednakowej prędkości obrotowej i wydłużeniu
ramienia te prędkości się zmieniają liniowo. Czyli r wzrasta dwa razy
(przykłądowo), ale i prędkość też. W pewnym momencie przy powiększaniu
turbin ich końce zaczynają się kręcić z takimi prędkościami liniowymi
(bo kątowe są jednakowe), że dochodzą trudne do opanowania zjawiska.

Tak, ale nie wiem czy do końca. Nie chce mi się za dużo myśleć, ale
kobieca intuicja podpowiada mi, że przeskalowanie wentylatora x2 przy
tej samej prędkości obrotowej da prędkośc przepływu powietrza >> x2, lub
inaczej: aby uzyskać proporcjonalny wzrost przepływu do zmiany wymiarów
trzeba będzie obnizyć predkość obrotową.

Tak prosto sie to nie skaluje niestety.
Proste powiekszenie 2x bez zmiany obrotow, to owszem - z samego skoku lopatek by wynikało, ze 2x wieksza predkosc, ale Robert dobrze pisze - przekraczamy predkosc dzwieku na koncach lopatek i calkiem inaczej dziala.

Dalej - masa lopatki 8x wieksza, a przekroj tylko 4x wiekszy. To ja sila odsrodkowa urwie.

Dalej - załóżmy, ze predkosć powietrza 2x wieksza, przekroj wlotu 4x wiekszy, to ilosc 8x wieksza.
Trzeba 8x wiecej paliwa.
No dobra, przekroj dyszy we wtryskiwaczu tez 4x wiekszy, tylko trzeba 2x podniesc predkosc przeplywu.
Tłokowa pompa akurat sobie poradzi, jak powiekszona 2x.

Kompresje chcemy zachowac ... hm, tu mi cos fantazja staje - taki 2x wiekszy silnik przy 2x wiekszej predkosci zachowa, czy nie ?

Ale przeciez predkosci powietrza nie chcemy zmieniac, bo pewnie wynika z predkosci lotu, chcemy powiekszyc ilosc.
Wiec wymiary 2x, a obroty ... /2 ?

J.

Data: 2018-03-21 13:00:49
Autor: Marcin Debowski
Pierwsze loty silnika GE9X o sile ponad 444kN [Video]
On 2018-03-21, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup
Tak, ale nie wiem czy do końca. Nie chce mi się za dużo myśleć, ale
kobieca intuicja podpowiada mi, że przeskalowanie wentylatora x2 przy
tej samej prędkości obrotowej da prędkośc przepływu powietrza >> x2, lub
inaczej: aby uzyskać proporcjonalny wzrost przepływu do zmiany wymiarów
trzeba będzie obnizyć predkość obrotową.
Tak prosto sie to nie skaluje niestety.
Proste powiekszenie 2x bez zmiany obrotow, to owszem - z samego skoku lopatek by wynikało, ze 2x wieksza predkosc, ale Robert dobrze pisze - przekraczamy predkosc dzwieku na koncach lopatek i calkiem inaczej dziala.

To przy założeniu, że przekraczamy, ale powiekszenie wszystkiego 2x tego wcle nie musi oznaczać, tym bardziej, że dla tych samych przepływów potrzeba mniejszej prędkości obrotowej. Nie?

Dalej - masa lopatki 8x wieksza, a przekroj tylko 4x wiekszy. To ja sila odsrodkowa urwie.
Dalej - załóżmy, ze predkosć powietrza 2x wieksza, przekroj wlotu 4x wiekszy, to ilosc 8x wieksza.

Ale dlaczego prędkość powietrza ma być 2x większa?

Trzeba 8x wiecej paliwa.
No dobra, przekroj dyszy we wtryskiwaczu tez 4x wiekszy, tylko trzeba 2x podniesc predkosc przeplywu.
Tłokowa pompa akurat sobie poradzi, jak powiekszona 2x.

To już niejako osobno, takoż mocowanie.

Kompresje chcemy zachowac ... hm, tu mi cos fantazja staje - taki 2x wiekszy silnik przy 2x wiekszej predkosci zachowa, czy nie ?

E-e. Wymiary mają być 2x większe, ciąg ma być 2x większy z poprawką na wagę i chyba tyle.

Ale przeciez predkosci powietrza nie chcemy zmieniac, bo pewnie wynika z predkosci lotu, chcemy powiekszyc ilosc.
Wiec wymiary 2x, a obroty ... /2 ?

np.: http://www.fantech.com.au/images/PDF/Catalogue/fanlaws.pdf

--
Marcin

Data: 2018-03-21 18:19:59
Autor: J.F.
Pierwsze loty silnika GE9X o sile ponad 444kN [Video]
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5IssC.28048$VU6.18931@fx07.ams1...
On 2018-03-21, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Tak prosto sie to nie skaluje niestety.
Proste powiekszenie 2x bez zmiany obrotow, to owszem - z samego skoku
lopatek by wynikało, ze 2x wieksza predkosc, ale Robert dobrze pisze -
przekraczamy predkosc dzwieku na koncach lopatek i calkiem inaczej
dziala.

To przy założeniu, że przekraczamy, ale powiekszenie wszystkiego 2x
tego wcle nie musi oznaczać, tym bardziej, że dla tych samych
przepływów potrzeba mniejszej prędkości obrotowej. Nie?

Przeplyw to chcemy powiekszyc, skoro ma wyjsc wiekszy silnik.
Ale predkosc przeplywu powietrza ... zakladam, ze utrzymac, bo pewnie jest ona jaka optymalna, niezaleznie od wielkosci silnika.

Czyli srednica 2x wieksza, ale obroty 2x mniejsze.
przeplyw 4x wiekszy.

Dalej - masa lopatki 8x wieksza, a przekroj tylko 4x wiekszy. To ja
sila odsrodkowa urwie.

To tu akurat ... bedzie pasowac.

Dalej - załóżmy, ze predkosć powietrza 2x wieksza, przekroj wlotu 4x
wiekszy, to ilosc 8x wieksza.
Ale dlaczego prędkość powietrza ma być 2x większa?

To zalozmy, ze taka ta sama.

Trzeba 8x wiecej paliwa.
No dobra, przekroj dyszy we wtryskiwaczu tez 4x wiekszy, tylko trzeba
2x podniesc predkosc przeplywu.
Tłokowa pompa akurat sobie poradzi, jak powiekszona 2x.

To już niejako osobno, takoż mocowanie.

Teraz juz tylko 4x wiecej.
Pojemnosc skokowa wzrosnie 8x, ale obroty mniejsze ... to tez bedzie pasowac :-)

Kompresje chcemy zachowac ... hm, tu mi cos fantazja staje - taki 2x
wiekszy silnik przy 2x wiekszej predkosci zachowa, czy nie ?

E-e. Wymiary mają być 2x większe, ciąg ma być 2x większy

Tak mi sie wydaje, ze ciag wyjdzie 4x wiekszy.
A jak wystarczy 2x wiekszy, to srednica tylko 1.4x wieksza.

z poprawką na  wagę i chyba tyle.

No tak, silnik 2x wiekszy, to masa 8x wieksza, a ciag 4x wiekszy i nie poleci :-(

Ale przeciez predkosci powietrza nie chcemy zmieniac, bo pewnie wynika
z predkosci lotu, chcemy powiekszyc ilosc.
Wiec wymiary 2x, a obroty ... /2 ?

np.: http://www.fantech.com.au/images/PDF/Catalogue/fanlaws.pdf


Nie rozumiem - we wstepie sie zastrzegaja, ze srednica sie nie zmienia, a we wzorach sa dwie ?

Pierwszy mi sie nie podoba - przeplyw zalezy od trzeciej potegi srednicy.
Czemu trzeciej ?
Hm, a moze i dobrze, wszak sam w pierwszej wersji mialem trzecia, a w drugiej tez, tylko obroty chce zmniejszac.


Drugi mi sie nie podobal, bo inna potega przy obrotach niz w pierwszym oznacza, ze cisnienie sie zmieni, a wiec i temperatury, ale teraz widze, ze potegi przy n i d takie same - wiec po zmniejszeniu obrotow bedzie cisnienie bez zmian - swietnie.

To moze i proste to skalowanie ... tylko ta cholerna masa :-)

J.

Data: 2018-03-22 05:06:51
Autor: Marcin Debowski
Pierwsze loty silnika GE9X o sile ponad 444kN [Video]
On 2018-03-21, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup
To przy założeniu, że przekraczamy, ale powiekszenie wszystkiego 2x
tego wcle nie musi oznaczać, tym bardziej, że dla tych samych
przepływów potrzeba mniejszej prędkości obrotowej. Nie?

Przeplyw to chcemy powiekszyc, skoro ma wyjsc wiekszy silnik.
Ale predkosc przeplywu powietrza ... zakladam, ze utrzymac, bo pewnie jest ona jaka optymalna, niezaleznie od wielkosci silnika.

Jest pewnie jakies okno tego przepływu, w sensie prędkości.

Czyli srednica 2x wieksza, ale obroty 2x mniejsze.
przeplyw 4x wiekszy.

Chyba niew takich proporcjach, bo to się prawie na pewno nie skaluje liniowo.

Dalej - masa lopatki 8x wieksza, a przekroj tylko 4x wiekszy. To ja
sila odsrodkowa urwie.

To tu akurat ... bedzie pasowac.

Do czego?

Dalej - załóżmy, ze predkosć powietrza 2x wieksza, przekroj wlotu 4x
wiekszy, to ilosc 8x wieksza.
Ale dlaczego prędkość powietrza ma być 2x większa?

To zalozmy, ze taka ta sama.

To ciąg (siła) będzie 4x większy przyjmując że prędkość przepływu jest wrrost proporcjonalna do ciśnienia na wylocie.

To już niejako osobno, takoż mocowanie.

Teraz juz tylko 4x wiecej.
Pojemnosc skokowa wzrosnie 8x, ale obroty mniejsze ... to tez bedzie pasowac :-)

uhm

Kompresje chcemy zachowac ... hm, tu mi cos fantazja staje - taki 2x
wiekszy silnik przy 2x wiekszej predkosci zachowa, czy nie ?

E-e. Wymiary mają być 2x większe, ciąg ma być 2x większy

Tak mi sie wydaje, ze ciag wyjdzie 4x wiekszy.
A jak wystarczy 2x wiekszy, to srednica tylko 1.4x wieksza.

Średnicę mamy stałą... ale jest pewnie taki myk, że przyjmując proste przeskalowanie, kompresory (turbiny) pewnie nie dadzą rady odpowiednio skompresować przy niższych obrtotach w związku z czym mieszanka będzie się spalać zupełnie inaczej i zapewne dużo gorzej.

z poprawką na  wagę i chyba tyle.

No tak, silnik 2x wiekszy, to masa 8x wieksza, a ciag 4x wiekszy i nie poleci :-(

Nie, no poleci bo jest odpowiedni zapas, ale biorąc pod uwagę problem z kompresją gazów zdaje sie, że to może być główny czynnik dlaczego nie może to być proste przeskalowanie. Inaczej mówiąc, albo coś się urwie przy takich samych obrotach, albo nie skompresuje wystarczająco przy niższych.

np.: http://www.fantech.com.au/images/PDF/Catalogue/fanlaws.pdf


Nie rozumiem - we wstepie sie zastrzegaja, ze srednica sie nie zmienia, a we wzorach sa dwie ?

Tez zauważyłem.

Pierwszy mi sie nie podoba - przeplyw zalezy od trzeciej potegi srednicy.
Czemu trzeciej ?
Hm, a moze i dobrze, wszak sam w pierwszej wersji mialem trzecia, a w drugiej tez, tylko obroty chce zmniejszac.

Nie, no cos się chyba nie zgadza... jaby to był prosty tłok to byłoby do drugiej. Przeciez wentylator nie może mieć wiekszej sprawnosci niż tłok.


--
Marcin

Data: 2018-03-23 13:16:58
Autor: J.F.
Pierwsze loty silnika GE9X o sile ponad 444kN [Video]
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:LRGsC.47813$LL6.993@fx09.ams1...
On 2018-03-21, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Przeplyw to chcemy powiekszyc, skoro ma wyjsc wiekszy silnik.
Ale predkosc przeplywu powietrza ... zakladam, ze utrzymac, bo pewnie
jest ona jaka optymalna, niezaleznie od wielkosci silnika.

Jest pewnie jakies okno tego przepływu, w sensie prędkości.

Zapewne, ale mysle ze zgrubnie mozna przyjac, ze ma byc taka sama.

Czyli srednica 2x wieksza, ale obroty 2x mniejsze.
przeplyw 4x wiekszy.
Chyba niew takich proporcjach, bo to się prawie na pewno nie skaluje
liniowo.

Przekroj wlotu 4x wiekszy, predkosc ta sama, to przeplyw 4x wiekszy.

Dalej - masa lopatki 8x wieksza, a przekroj tylko 4x wiekszy. To ja
sila odsrodkowa urwie.
To tu akurat ... bedzie pasowac.
Do czego?

obroty 2x mniejsze, ale promien 2x wiekszy - przyspieszenie do/odsrodkowe 2x mniejsze.
masa lopatki 8x wieksza, sila tylko 4x wieksza, ale przekroj stopy łopatki 4x wieksza - wiec pasuje do nowej sily, nie urwie.

Kompresje chcemy zachowac ... hm, tu mi cos fantazja staje - taki 2x
wiekszy silnik przy 2x wiekszej predkosci zachowa, czy nie ?

E-e. Wymiary mają być 2x większe, ciąg ma być 2x większy

Tak mi sie wydaje, ze ciag wyjdzie 4x wiekszy.
A jak wystarczy 2x wiekszy, to srednica tylko 1.4x wieksza.

Średnicę mamy stałą...

No nie, zakladam ze srednica wieksza.

Co oczywiscie powoduje masę nowych klopotow - wysokosc hali w zakladzie, wysokosc bramy, udzwig suwnic, wymogi transportowe itp.

ale jest pewnie taki myk, że przyjmując proste
przeskalowanie, kompresory (turbiny) pewnie nie dadzą rady odpowiednio
skompresować przy niższych obrtotach w związku z czym mieszanka będzie
się spalać zupełnie inaczej i zapewne dużo gorzej.

Dlatego staram sie zachowac cisnienia i predkosci.
Tylko czy nowy silnik nie powinien byc krotszy ?
Tzn taki sam dlugi jak mniejszy model, nie musi byc 2x wiekszy.

Niech sobie bedzie, nawet lepiej, masa bedzie mniejsza, tylko czy np nie wymaga to innego projektu lopatek ...

z poprawką na  wagę i chyba tyle.
No tak, silnik 2x wiekszy, to masa 8x wieksza, a ciag 4x wiekszy i nie
poleci :-(

Nie, no poleci bo jest odpowiedni zapas,

Kiedys przestanie. W sensie - w neiskonczonosc tak sie powiekszac nie da.

np.: http://www.fantech.com.au/images/PDF/Catalogue/fanlaws.pdf

Nie rozumiem - we wstepie sie zastrzegaja, ze srednica sie nie
zmienia, a we wzorach sa dwie ?
Tez zauważyłem.

Przyjmijmy wiec, ze sie zmienia.

Pierwszy mi sie nie podoba - przeplyw zalezy od trzeciej potegi
srednicy.
Czemu trzeciej ?
Hm, a moze i dobrze, wszak sam w pierwszej wersji mialem trzecia, a w
drugiej tez, tylko obroty chce zmniejszac.

Nie, no cos się chyba nie zgadza...

srednica 2x wieksza, przekroj wlotu 2x wiekszy, ale tez skok lopatki 2x wiekszy, to predkosc przeplywu 2x wieksza.
Razem 8x

jaby to był prosty tłok to byłoby do
drugiej. Przeciez wentylator nie może mieć wiekszej sprawnosci niż tłok.

Ale tlok po prostym powiekszeniu ma tez 2x wiekszy skok.

J.

Data: 2018-03-21 04:28:56
Autor: Marcin Debowski
Pierwsze loty silnika GE9X o sile ponad 444kN [Video]
On 2018-03-19, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
W dniu 19-03-18 o 12:01, statler477@gmail.com pisze:
\
Największy silnik odrzutowy na świecie w akcji
Firma Boeing testowała w Victorville w Kalifornii lot z silnikiem
GE9X o sile ponad 444 kiloniutonów zamontowanym pod lewym skrzydłem
samolotu. Boeing poprosił General Electric, by opracowała silnik
wystarczająco mocny, aby mógł zasilić swoją serie super-samolotów
777X. Maszyny będą miały rekordową wśród odrzutowych maszyn
pasażerskich rozpiętość składanych skrzydeł. Pierwszy lot
komercyjny planowany jest na 2020 rok. Wiele linii lotniczych
złożyło już zamówienia na ten model.
Przeskalowali wszystkie części x2 + jakieś drobne modyfikacje i się
zrobił największy na świecie;)

Przeskalowanie nie jest takie proste. Powiększenie rozmiarów x2, to waga
x 8. A siły odśrodkowe w takiej turbinie, to nawet nie wiem ile razy.

Nie wydaje mi się, że chodzi o wagę i siły odśrodkowe bo w końcu wszystko "grubieje" tez proporcjonalnie. Stawiałbym na: - procesy termiczne (akumulacja ciepła, oddawanie...) - wibracje, rezonans - wszystko co związane z mechnicznym przenoszeniem sił i wibracji   na skrzydło
- przepływ gazów na łopatkach turbiny przy duzo większych srednich   prędkościach liniowych

--
Marcin

Data: 2018-03-22 16:50:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pierwsze loty silnika GE9X o sile ponad 444kN [Video]

"Marcin Debowski" cclsC.113101$QG4.98007@fx23.ams1

Nie wydaje mi się, że chodzi o wagę i siły odśrodkowe
bo w końcu wszystko "grubieje" tez proporcjonalnie.

IMO świat nie jest skalowalny. IMO skalowanie
gwoździa daje w efekcie wieżę Eiffla. ;)

-=-

Ponawiam pytanie -- czy na takich silnikach Tu154 zamieni się w pionowzlot?
Jeśli tak -- jak wysoko wzniesie się? (na jak długo starczy paliwa?)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o)  `-:`-'.'.  '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,  `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.'  Felix Lee
-bf-      `-    \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. .  . ;,,. ; . ,.. ; ;. . ..;\|/.......................................

Data: 2018-04-04 02:16:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pierwsze loty silnika GE9X o sile ponad 444kN [Video]

"Eneuel Leszek Ciszewski" p90jdb$vfr$1@node1.news.atman.pl

Ponawiam pytanie -- czy na takich silnikach Tu154 zamieni się w pionowzlot?
Jeśli tak -- jak wysoko wzniesie się? (na jak długo starczy paliwa?)

Więc? Uniosą 3 takie silniki jednego Tu154?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o)  `-:`-'.'.  '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,  `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.'  Felix Lee
-bf-      `-    \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. .  . ;,,. ; . ,.. ; ;. . ..;\|/.......................................

Pierwsze loty silnika GE9X o sile ponad 444kN [Video]

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona