Data: 2021-03-06 12:11:57 | |
Autor: PiteR | |
Pierścień tłoka | |
in <news:60436d10$0$558$65785112news.neostrada.pl>
user robot pisze tak: Dzień dobry. tak -- Piter #ZawszeGratem |
|
Data: 2021-03-06 14:51:21 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Pierścień tłoka | |
Dnia Sat, 06 Mar 2021 12:11:57 GMT, PiteR napisał(a):
in <news:60436d10$0$558$65785112news.neostrada.pl> Ale nie w silnikach dwusuwowych. -- Jacek -I hate haters- |
|
Data: 2021-03-07 02:01:24 | |
Autor: JDX | |
PierĹcieĹ tĹoka | |
On 2021-03-06 14:51, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Sat, 06 Mar 2021 12:11:57 GMT, PiteR napisał(a):Swoją drogą ciekawe, dlaczego w czterosuwach tak nie jest? Bo nie ma potrzeby, więc po co komplikować wytwarzanie tłoków? |
|
Data: 2021-03-07 08:06:01 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Pierścień tłoka | |
Dnia Sun, 7 Mar 2021 02:01:24 +0100, JDX napisał(a):
On 2021-03-06 14:51, Jacek Maciejewski wrote: W dwusuwach pierścień pływający zahaczałby końcami o krawędzie okienek wlotowych czy wylotowych, dlatego jego położenie się stabilizuje niewielkim bolcem. W czterosuwach nie ma okienek. -- Jacek -I hate haters- |
|
Data: 2021-03-07 09:51:07 | |
Autor: JDX | |
PierĹcieĹ tĹoka | |
On 2021-03-07 08:06, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Sun, 7 Mar 2021 02:01:24 +0100, JDX napisał(a):[...] Wiem dlaczego tak jest w dwusuwach, ale zastanawia mnie dlaczego tak sięAle nie w silnikach dwusuwowych.Swoją drogą ciekawe, dlaczego w czterosuwach tak nie jest? Bo nie ma nie robi w czterosuwach, skoro zgodnie ze sztuką przynajmniej podczas wkładania tłoka do cylindra zamki pierścieni powinny być rozstawione tak, aby nie ,,zachodziły" na siebie. |
|
Data: 2021-03-07 09:40:01 | |
Autor: PiteR | |
Pierścień tłoka | |
in <news:604493ff$0$551$65785112news.neostrada.pl>
user JDX pisze tak: skoro zgodnie ze sztuką przynajmniej podczas to pewnie jest urban legend "ustawić co 120 stopni". może pisane w nstrukcjach z nadzieją, że rozcięcia później się spotkają albo będą wędrować współbieżnie i uciekać od siebie a może się zasiedzą ;) Być może chodzi o pierwszy rozruch źeby nie zarysowały w jednej linii cylindra albo nie były po stronie dociskanej tłoka. -- Piter #ZawszeGratem strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy |
|
Data: 2021-03-07 11:26:55 | |
Autor: JDX | |
PierĹcieĹ tĹoka | |
On 2021-03-07 10:40, PiteR wrote:
in <news:604493ff$0$551$65785112news.neostrada.pl>No trochę jest urban legend. Np. tutaj (https://www.ms-motorservice.com/pl/technipedia/post/montaz-i-demontaz-pierscieni-tlokowych/) piszą co 120 stopni, a w serwisówce mojej corsy co 180 stopni. :-) Być może chodzi o pierwszy rozruch źeby nie zarysowały w jednej linii cylindra albo nie były po stronie dociskanej tłoka.Raczej chodzi o lepsze uszczelnienie komory spalania podczas pierwszego rozruchu. |
|
Data: 2021-03-07 18:59:50 | |
Autor: LordBluzg(R) | |
PierĹcieĹ tĹoka | |
W dniu 07.03.2021 o 11:26, JDX pisze:
Raczej o możliwość ręcznego sprawdzenia, PRZED rozruchem, bez użycia rozrusznika (mniejsze tarcie).No trochę jest urban legend. Np. tutajskoro zgodnie ze sztuką przynajmniej podczas -- LordBluzg(R) <<<Pasek Grozy TVPiS>>> NASZE KŁAMSTWA SĄ PRAWDĄ |
|
Data: 2021-03-07 10:03:53 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Pierścień tłoka | |
Dnia Sun, 7 Mar 2021 09:51:07 +0100, JDX napisał(a):
Wiem dlaczego tak jest w dwusuwach, ale zastanawia mnie dlaczego tak sięBo to zbędne. skoro zgodnie ze sztuką przynajmniej podczas1. Co ma wspólnego zachodzenie zamków zwłaszcza przy wkładaniu z stabilizacją położenia pierścieni? 2. Niby dlaczego przy wkładaniu tłoków zamki mają nie zachodzić? Wręcz przeciwnie, muszą dokładnie zachodzić. -- Jacek -I hate haters- |
|
Data: 2021-03-07 10:42:48 | |
Autor: JDX | |
PierĹcieĹ tĹoka | |
On 2021-03-07 10:03, Jacek Maciejewski wrote:
[...] Mam na myśli to, że zamki poszczególnych pierścieni mają być względemskoro zgodnie ze sztuką przynajmniej podczas1. Co ma wspólnego zachodzenie zamków zwłaszcza przy wkładaniu z siebie przesunięte. Zapewne chodzi o dodatkowe uszczelnienie komory spalania zanim olej nie powchodzi we wszelakie szczeliny (np. zamki) i ich nie uszczelni. |
|
Data: 2021-03-07 11:01:50 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Pierścień tłoka | |
Dnia Sun, 7 Mar 2021 10:42:48 +0100, JDX napisał(a):
Mam na myśli to, że zamki poszczególnych pierścieni mają być względem Acha, jasne. Niektóre pierścienie mają zamki schodkowe, stąd moje zdziwienie że nie miały by zachodzić :) A tobie chodzi o przesunięcie zamków różnych pierścieni. -- Jacek -I hate haters- |
|
Data: 2021-03-06 15:31:16 | |
Autor: robot | |
PierĹcieĹ tĹoka | |
W dniu 06.03.2021 o 13:11, PiteR pisze:
in <news:60436d10$0$558$65785112news.neostrada.pl>Dzięki. Jeszcze jedna rzecz mnie frapuje. Tam gdzie pierścień jest przecięty, tam cały czas jest szczelina. wszystkie pierścienie są przecięte. Gazy spalania nie przedostają się przez to do dołu? Jak to jest rozwiązane? |
|
Data: 2021-03-06 14:46:18 | |
Autor: PiteR | |
Pierścień tłoka | |
in <news:60439235$0$530$65785112news.neostrada.pl>
user robot pisze tak: Gazy spalania nie przedostają się przez to do dołu? Jak to jest W idealnym świecie pierścień się wydłuża od temperatury ale na tyle żeby nigdy się nie dotknął końcami. -- Piter #ZawszeGratem |
|
Data: 2021-03-07 09:18:26 | |
Autor: robot | |
PierĹcieĹ tĹoka | |
W dniu 06.03.2021 o 15:46, PiteR pisze:
in <news:60439235$0$530$65785112news.neostrada.pl> To teraz rozumiem czemu jest ważne żeby te krawędzie przecięcia były równoległe. pozdro |
|
Data: 2021-03-06 17:51:39 | |
Autor: LordBluzg(R) | |
PierĹcieĹ tĹoka | |
W dniu 06.03.2021 o 15:31, robot pisze:
Tam gdzie pierścień jest przecięty, tam cały czas jest szczelina. Odma. https://www.autocentrum.pl/motoslownik/odma/ -- LordBluzg(R) <<<Pasek Grozy TVPiS>>> NASZE KŁAMSTWA SĄ PRAWDĄ |
|
Data: 2021-03-07 01:58:34 | |
Autor: JDX | |
PierĹcieĹ tĹoka | |
On 2021-03-06 15:31, robot wrote:
[...] Jeszcze jedna rzecz mnie frapuje.Spaliny zawsze, w mniejszym bądź większym stopniu, przedostają się z komory spalania do skrzyni korbowej bo ani pierścienie idealnie nie uszczelniają ani sam tłok dokładnie nie przylega do gładzi cylindra (bo nie może, inaczej by się zatarł). Rolę doszczelniającą pełni tutaj olej silnikowy. Dlatego też podczas montażu silnika smaruje się gładź cylindra olejem bądź po prostu wlewa się się odrobinę oleju do cylindra ,,od góry" silnika (na denko tłoka) - ma to na celu zapewnienie kompresji podczas pierwszego rozruchu silnika. Dodatkowo podczas składania silnika zamki pierścieni rozstawia się co 120 stopni (nie dotyczy dwusuwów, których tłoki mają zabezpieczenia przed obrotem pierścieni). |
|
Data: 2021-03-07 07:55:32 | |
Autor: cef | |
PierĹcieĹ tĹoka | |
W dniu 2021-03-07 o 01:58, JDX pisze:
Dlatego też podczas montażu silnika smaruje się gładź Intrygującym jest fakt, że układ sam nie dąży do miniumum energii i w czasie eksploatacji nie ustawia zamków w takim położeniu, które daje najmniejszy opór. I jakie to jest położenie? |
|
Data: 2021-03-07 10:37:09 | |
Autor: LordBluzg(R) | |
PierĹcieĹ tĹoka | |
W dniu 07.03.2021 o 07:55, cef pisze:
Nie byłoby to właściwe.Tłok wbrew pozorom nie pracuje góra/dół idealnie. Podczas pracy wybija się również w owal z uwagi na mocowanie do korbowodu. Przy zużytym silniku idzie to oglądać na dolnej części cylindra, że otwór nie jest okrągły lecz owalny. Pierścienie na tłoku zatem powinny się obracać aby zużywanie było równomierne dla całego pierścienia a nie tylko dla krawędzi najbardziej narażonych na ścieranie. Ma to też związek z "honowaniem" cylindraDlatego też podczas montażu silnika smaruje się gładź https://pl.wikipedia.org/wiki/Honowanie Gdzie:"Narzędzie wykonuje ruch obrotowy i posuwisto-zwrotny" robiąc coś na kształt "gwintu". Dodatkowo, obracające się pierścienie na tłoku zapewniają nieosadzanie się nagaru w rowkach tłoka, co mogłoby doprowadzić do zapieczenia pierścieni. Wszystko to ma na celu zwiększenie trwałości układu tłokowego. W dwusuwach wygląda to jednak inaczej i trwałość silnika dwusuwowego jest znacznie mniejsza. -- LordBluzg(R) <<<Pasek Grozy TVPiS>>> NASZE KŁAMSTWA SĄ PRAWDĄ |
|
Data: 2021-03-07 12:03:07 | |
Autor: cef | |
PierĹcieĹ tĹoka | |
W dniu 2021-03-07 o 10:37, LordBluzg(R) pisze:
W dniu 07.03.2021 o 07:55, cef pisze: Czyli nie ma położenia równowagi? |
|
Data: 2021-03-07 18:55:13 | |
Autor: LordBluzg(R) | |
PierĹcieĹ tĹoka | |
W dniu 07.03.2021 o 12:03, cef pisze:
Nie byłoby to właściwe.Tłok wbrew pozorom nie pracuje góra/dół idealnie. Podczas pracy wybija się również w owal z uwagi na mocowanie do korbowodu. ... Pierścienie na tłoku zatem powinny się obracać aby zużywanie było równomierne dla całego pierścienia a nie tylko dla krawędzi najbardziej narażonych na ścieranie.Dlatego też podczas montażu silnika smaruje się gładź ? Przecież w silniku nie chodzi o równowagę w sensie oporów pierścienia, celem zaoszczędzenia energii. Chodzi o trwałość. -- LordBluzg(R) <<<Pasek Grozy TVPiS>>> NASZE KŁAMSTWA SĄ PRAWDĄ |
|
Data: 2021-03-07 22:15:08 | |
Autor: cef | |
PierĹcieĹ tĹoka | |
W dniu 2021-03-07 o 18:55, LordBluzg(R) pisze:
W dniu 07.03.2021 o 12:03, cef pisze: Nie jest istotne czy chodzi o trwałość czy największą sprawność czy największą moc. Pytam czy w przypadku pracy jest jakieś położenie pierścieni, które się ustala naturalnie na skutek zachodzących procesów - zakładając np długotrwałą pracę ze stałymi obrotami i obciążeniem. I co wtedy? Na skutek przedmuchów układ dąży do optymalnego odciażenia i pierścienie ustawiają się zamkami w jednej linii, żeby przedmuchy były największe? Czy układ dąży do maksymalnego zrównoważenia poprzez ustawienie się na maksymalną szczelność czyli co 120 stopni? Czy uszczelniające ustawiają się co 180 stopni a zgarniacz kręcie się stale i jest dowolnie ustawiony? Czy może na skutek różnych sił przepływająca struga ustala zamki zawsze na północ? O to pytam. |
|
Data: 2021-03-07 22:33:46 | |
Autor: LordBluzg(R) | |
PierĹcieĹ tĹoka | |
W dniu 07.03.2021 o 22:15, cef pisze:
W dniu 2021-03-07 o 18:55, LordBluzg(R) pisze: No jak? :) Na skutek przedmuchów układ dąży do optymalnego odciażenia A gdzie tam, to losowe ustawienia. Jak pierścień przestanie się obracać z powodu zapieczenia czy wytarcia po owalu to tak zostanie. Nie ma przecież takiej opcji, że jeśli szczeliny ustawią się w linii, to przedmuch jest największy. To bzdura, powielana przez wielu. Ciśnienie pomiędzy pierścieniami ma obojętne czy to 90 czy 120 stopni przecież :> -- LordBluzg(R) <<<Pasek Grozy TVPiS>>> NASZE KŁAMSTWA SĄ PRAWDĄ |
|
Data: 2021-03-07 23:09:44 | |
Autor: cef | |
PierĹcieĹ tĹoka | |
W dniu 2021-03-07 o 22:33, LordBluzg(R) pisze:
W dniu 07.03.2021 o 22:15, cef pisze: A gdzie tam, to losowe ustawienia. Jak pierścień przestanie się obracać z powodu zapieczenia czy wytarcia po owalu to tak zostanie. OK, pamiętam, że wyciągałem je w kilku kawałkach :-) |
|
Data: 2021-03-08 12:07:01 | |
Autor: robot | |
PierĹcieĹ tĹoka | |
W dniu 07.03.2021 o 10:37, LordBluzg(R) pisze:
W dniu 07.03.2021 o 07:55, cef pisze: Podobno w f1 tłok też jest owalny kiedy jest zimny. I dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury staje się okrągły. Między innymi dlatego taką formułe odpala się dopiero po nagrzaniu silnika do odpowiedniej temperatury. |