Data: 2014-12-16 12:22:49 | |
Autor: klaus | |
Pasy niewyzanaczone | |
PodepnÄ siÄ pod temat.
SkrzyĹźowanie PĹockiej/Wolskiej w DC: https://www.google.pl/maps/@52.2332892,20.9660951,130m/data=!3m1!1e3 JadÄ c od pĂłĹnocy na poĹudnie PĹockÄ mamy 3 pasy, lewy w lewo, Ĺrodkowy prosto, prawy prosto i w prawo: https://www.google.pl/maps/@52.2341656,20.965785,3a,75y,180.38h,83.45t/data=!3m4!1e1!3m2!1s6Z5lpoIEGLnAvFLSRmbROQ!2e0 Za skrzyĹźowaniem nie ma wyznaczonych pasĂłw, dwa samochody mieszczÄ siÄ bez problemu, na prawym "pasie" jest wyznaczony przystanek autobusowy, za przystankiem droga zwÄĹźa siÄ do jednego pasa: https://www.google.pl/maps/@52.2326682,20.9662104,3a,75y,316.66h,82.98t/data=!3m4!1e1!3m2!1s6WG__4wW8XLtp2qD783Ndw!2e0 Kto ma pierwszeĹstwo na zwÄĹźeniu? Na ostatnim zdjÄciu drugi od przodu (niebieski) samochĂłd to prawdopodobnie ten ktĂłry startowaĹ z prawego pasa przed skrzyĹźowaniem, czÄsto zdarza siÄ Ĺźe dwa samochody jadÄ rĂłwnolegle do zwÄĹźenia, zwykle pierwszy przejeĹźdĹźa ten co ma mocniejszy silnik, kto bÄdzie winny w przypadku kolizji? |
|
Data: 2014-12-16 16:46:47 | |
Autor: t-1 | |
Pasy niewyzanaczone | |
W dniu 2014-12-16 o 12:22, klaus pisze:
Kto ma pierwszeństwo na zwężeniu? Podobnie jest na Żeromskiego i sądzę w wielu innych miejscach. https://www.google.pl/maps/@52.2762025,20.9536832,90m/data=!3m1!1e3 Ogólną zasadą jest pierwszeństwo tego z prawej choćby lewemu wydawało się, że to prawemu kończy się jakiś wyimaginowany pas lub zatoczka. |
|
Data: 2014-12-16 17:11:10 | |
Autor: Alf/red/ | |
Pasy niewyzanaczone | |
On 16/12/14 16:46, t-1 wrote:
Ogólną zasadą jest pierwszeństwo tego z prawej Ale to nie promuje uprzejmości. Ustawiam się po lewej, żeby ktoś skręcił na strzałce w prawo. A pakuje się tam czopek i nikt nie skręca, moje dobre chęci poszły się paść. I czopek startuje i wpycha się przede mnie. I jeszcze jest w prawie! -- Alf/red/ |
|
Data: 2014-12-16 18:25:57 | |
Autor: t-1 | |
Pasy niewyzanaczone | |
W dniu 2014-12-16 o 17:11, Alf/red/ pisze:
On 16/12/14 16:46, t-1 wrote:Masz rację, jest to wnerwiające jeśli wynika z cwaniactwa. Z drugiej strony z reguły w takich miejscach kierowcy spontanicznie jadą na suwak. Nie sądzę, żeby ktoś bezczelnie wyprzedzał po prawej na zwężeniu, bo to by było jednak niezgodne z przepisami, jak już wcześniej wspomniano w wątku. |
|
Data: 2014-12-16 18:45:58 | |
Autor: klaus | |
Pasy niewyzanaczone | |
W dniu 16-12-2014 18:25, t-1 pisze:
Masz rację, jest to wnerwiające jeśli wynika z cwaniactwa.Najlepszym rozwiązaniem było by zrobienie prawego pasa przed skrzyżowaniem tylko do skrętu w prawo albo wyznaczenie pasów za skrzyżowaniem np z kończącym się prawym pasem. Ale niestety rzeczywistość jest taka jak na zdjęciach. Też wydaje mi się że pierwszeństwo ma ten na prawym pasie, trudno mówić o wyprzedzaniu bo często samochody jadą równolegle. |
|
Data: 2014-12-16 18:31:18 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Pasy niewyzanaczone | |
Hello Alf/red/,
Tuesday, December 16, 2014, 5:11:10 PM, you wrote: Ogólną zasadą jest pierwszeństwo tego z prawejAle to nie promuje uprzejmości. Ustawiam się po lewej, żeby ktoś skręcił Nie śpij na światłach - nie zdoła się wepchać. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-12-16 19:36:50 | |
Autor: Alf/red/ | |
Pasy niewyzanaczone | |
On 16/12/14 18:31, RoMan Mandziejewicz wrote:
Nie śpij na światłach Naprawdę o to chodzi, żeby robić przygazówę na żółtym i potem depa w podłogę? A jak obaj idą równo? To lewy uprzejmy powinien ustąpić. Nie zachęca. -- Alf/red/ |
|
Data: 2014-12-16 20:14:28 | |
Autor: xyz | |
Pasy niewyzanaczone | |
W dniu 2014-12-16 o 17:11, Alf/red/ pisze:
On 16/12/14 16:46, t-1 wrote:Ogólna zasada jest taka że na wprost jedzie się od prawej krawędzi jezdni, ten co się wypycha po prawej nie jest jasnowidzem i nie wie czy chcesz jechać prosto czy skręcasz i masz akurat ;ewy tylny kierunek przepalony. Jak nie ma więcej pasów tylko jeden i stoisz przy osi jezdni to powinieneś skręcać w lewo. Tak to zapisano aby nie było niejasności. No ale są mądrzejsi więc za skrzyżowaniem gdzie mieści się jedno auto działa zasada ogólna, z prawej pierwszeństwo. I nie ma tu mowy o wyprzedzaniu jeśli auta startują równocześnie i sprowadza się to tego że ten po lewej jedzie dwoma pasami gdyż to prawa krawędź w tym przypadku wyznacza pas po którym należy się poruszać, czyli możliwie blisko prawej. -- -- - xyz |
|
Data: 2014-12-16 20:34:56 | |
Autor: mk4 | |
Pasy niewyzanaczone | |
On 2014-12-16 20:14, xyz wrote:
W dniu 2014-12-16 o 17:11, Alf/red/ pisze: Prawde rzekl - z prawej strony to albo prosto albo w prawo. A z lewej tylko w lewo. |
|
Data: 2014-12-16 20:58:01 | |
Autor: Shrek | |
Pasy niewyzanaczone | |
On 2014-12-16 20:34, mk4 wrote:
A jakieś wsparcie? Mnie uczyli, że z prawego w prawo, z lewego w lewo, a prosto z dowolnego. Shrek. |
|
Data: 2014-12-16 21:39:07 | |
Autor: mk4 | |
Pasy niewyzanaczone | |
On 2014-12-16 20:14, xyz wrote:
W dniu 2014-12-16 o 17:11, Alf/red/ pisze: A tutaj dolaczam sie do pytania w takiej sytuacji. Jedziemy na wprost. https://www.google.pl/maps/@52.2407018,21.0818843,3a,75y,145.51h,87.48t/data=!3m4!1e1!3m2!1srpQSpBVfr_wAtWIocJPwmA!2e0 Pasy po stronie wlotowej sa dwa i bez wyznaczonych kierunkow - czy w zwiazku z tym ogolna zasada przestaje obowiazywac ze z lewego w lewo a z prawego prosto i w prawo? No chyba tak bo gdyby mialo byc inaczej to by namalowali strzalki. No a idac dalej to co po drugiej stronie? No niby z prawej strony pojawia sie tam pas do skretu w prawo - ale jest oddzielony linia wiec teoretycznie zeby na niego wjechac to wlasnie trzeba zmienic pas. Czyli co? W spornym miejscu ten co ruszal przed skrzyzowaniem z prawego jedzie a tan co byl na lewym ma mu ustapic? -- mk4 |
|
Data: 2014-12-16 22:17:45 | |
Autor: xyz | |
Pasy niewyzanaczone | |
W dniu 2014-12-16 o 21:39, mk4 pisze:
Ale są dwa pasy, prawy w prawo i prosto a lewy lewo i prosto. W poprzednim pytaniu nie były wyznaczone a zasada mówi że masz jechać możliwe blisko prawej krawędzi jezdni a skręcając w lewo trzymać się lewej (na drodze jednokierunkowej) lub osi jezdni, wyznaczonej lub nie (wtedy wzrokowo dzielisz 50%-50%). No a idac dalej to co po drugiej stronie? No niby z prawej strony pojawia sie tam pas do skretu w prawo - ale jest oddzielony linia wiec teoretycznie zeby na niego wjechac to wlasnie trzeba zmienic pas.Proste ten na prawym (przed skrzyżowaniem) wjeżdża na pas do skrętu w prawo i jak chce jechać dalej prosto to zmienia pas (wyznaczony), czyli ustępuje. Czyli co? W spornym miejscu ten co ruszal przed skrzyzowaniem z prawego jedzie a tan co byl na lewym ma mu ustapic?Nie bo tu są pasy wyznaczona przed i za skrzyżowaniem, obowiązują zasady zmiany pasa ruchu. -- -- - xyz |
|
Data: 2014-12-21 13:06:19 | |
Autor: mk4 | |
Pasy niewyzanaczone | |
On 2014-12-16 22:17, xyz wrote:
W dniu 2014-12-16 o 21:39, mk4 pisze: Aby na pewno? Bo ten pas nie przechodzi w pas do skretu. ten pas do skretu jest wyraznie wydzielony linia wiec aby na niego wjechac musze wlasnie zmienic pas. A jak chce jechac prosto to nic zmieniac nie musze i nie chce. Bo gdyby tej linii nie bylo to bym sie z toba zgodzil. Ale linia jest. -- mk4 |
|
Data: 2014-12-21 16:06:48 | |
Autor: xyz | |
Pasy niewyzanaczone | |
W dniu 2014-12-21 o 13:06, mk4 pisze:
Na pewno. A co w sytuacji gdy masz 3-4 pasy i nagle przed skrzyżowaniem skrajnie lewy zmienia się w lewoskręt a skrajnie prawy w prawoskręt?No a idac dalej to co po drugiej stronie? No niby z prawej stronyProste ten na prawym (przed skrzyżowaniem) wjeżdża na pas do skrętu w Czy jadąc jadąc którymś z tych pasów musi włączyć kierunkowskaz aby się na nim znaleźć? Nie. Tak samo tu wjeżdżasz na pas, a to że staje się on prawoskrętem za 5-10-200-2455m nie ma tu znaczenia, nie chcesz skręcać zmieniasz pas na inny do jazdy na wprost. -- -- - xyz |
|
Data: 2014-12-21 18:56:11 | |
Autor: Shrek | |
Pasy niewyzanaczone | |
On 2014-12-21 13:06, mk4 wrote:
Aby na pewno? Bo ten pas nie przechodzi w pas do skretu. ten pas do Czyli wychodzi, że im bardziej pas się kończy (różne malunki na drodze)... tym kończy się mniej... Bądź tu mądry. BTW jaki ogólnie sens mają pasy niewyznaczone, skoro nic z nich nie wynika, a w razie czego "zawsze kończy się lewy". Bo wygląda jakby ktoś pasy niewyznaczone wymyślił, żeby pierwszeństwo wyznaczać na podstawie zmiany pasa, a potem "oficer stołecznej policji" zeznaje, że "zawsze kończy się lewy", tak żeby nic z tych pasów nie wynikało i po prostu obowiązywała zasada prawej ręki... Shrek. |
|
Data: 2014-12-16 19:09:15 | |
Autor: Shrek | |
Pasy niewyzanaczone | |
On 2014-12-16 16:46, t-1 wrote:
https://www.google.pl/maps/@52.2762025,20.9536832,90m/data=!3m1!1e3 Jak słusznie zauważył Tom(N), nie wolno wyprzedzać z prawej, jak nie ma pasów wyznaczonych. Shrek. |
|
Data: 2014-12-16 19:12:08 | |
Autor: mk4 | |
Pasy niewyzanaczone | |
On 2014-12-16 19:09, Shrek wrote:
On 2014-12-16 16:46, t-1 wrote: No ale to nie jest powodem ewentualnej kolizji. Powodem jest nieustapienie pierwszenstwa. Kwestia tylko taka jak przebiegaja pasy jak nie sa wyznaczone. Czy nalezy domniemywac ze konczy sie lewy pas i trzeba ustapic czy prawy. Geograficznie to chyb ani ema znaczenia jak one leza skoro nie sa wyznaczone. Mi sie wydaje, ze to prawy - pomimo, ze krzywy zachowuje ciaglosc a lewy sie konczy. -- mk4 |
|
Data: 2014-12-16 19:27:24 | |
Autor: Shrek | |
Pasy niewyzanaczone | |
On 2014-12-16 19:12, mk4 wrote:
On 2014-12-16 19:09, Shrek wrote: Racja. Kwestia tylko taka jak przebiegaja pasy jak No właśnie - Przejrzałem PoRD jest wyraźnie napisane, że należy ustąpuć pierwszeństwa zmieniając pas ruchu (nie precyzując wyznaczony czy nie, czyli jednak każdy). Czy nalezy domniemywac ze konczy sie lewy pas i IMHO tak - skoro pas ruchu niewyznaczony jest definiowany przez to czy mieści się na nim pojazd czy nie, to skoro przestaje się mieścić, to znaczy że się kończy. Geograficznie to chyb ani ema znaczenia jak A co cię skłania ku takim wnioskom? Dobra - takich miejsc jest kupa, zwykle ludzie jadą na suwak i nikt problemów nie robi. Jednak siłą rzeczy takie kolizje muszą się zdarzać. Zna ktoś finał w praktyce? Shrek. |
|
Data: 2014-12-16 19:22:39 | |
Autor: klaus | |
Pasy niewyzanaczone | |
W dniu 16-12-2014 16:46, t-1 pisze:
W dniu 2014-12-16 o 12:22, klaus pisze: Tutaj akurat sprawa jest chyba prosta, za skrzyżowaniem jest znak "zwężenie prawej strony jezdni" więc kończy się prawy pas: https://www.google.pl/maps/@52.2763002,20.9536896,3a,75y,150.03h,82.81t/data=!3m4!1e1!3m2!1sN-h9cVeLmlX7dvXQHDC8Bg!2e0 |
|
Data: 2014-12-18 00:24:26 | |
Autor: Jankol | |
Pasy niewyzanaczone ... zwężenie jezdni. | |
Użytkownik "klaus" <klaus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:m6pt8v$5ot$1news.supermedia.pl... Tutaj akurat sprawa jest chyba prosta, za skrzyżowaniem jest znak "zwężenie prawej strony jezdni" więc kończy się prawy pas: znak "zwężenie jezdni" nie informuje, że kończy się pas; ostrzega tylko o możliwości utrudnienia w ruchu w związku z zwężeniem jezdni. |
|
Data: 2014-12-16 18:26:05 | |
Autor: spider | |
Pasy niewyzanaczone | |
W dniu 2014-12-16 12:22, klaus pisze:
PodepnÄ siÄ pod temat. To jeszcze ja dorzucÄ: 3 niewyznaczone pasy z Zamienieckiej w ChĹopickiego: https://www.google.pl/maps/myplaces?hl=pl&ll=52.242185,21.102222&spn=0.000691,0.001742&ctz=-60&t=k&z=20 Zwyczajowo lewy do skrÄtu w lewo, Ĺrodkowy na wprost, prawy w prawo, wszystko w zasadzie dziaĹa sprawnie, ale znajdzie siÄ czasem jakiĹ turysta co gĹupieje i nie wie gdzie ustawiÄ samochĂłd. Co im szkodziĹoby namalowanie tych trzech pasĂłw? |