Data: 2009-04-16 07:21:58 | |
Autor: MAD | |
Passat - problem ze sprzęgłem | |
Witam
Proszę o pomoc fachowców od mechaniki. Samochód: Passat B4 1995r silnik benzyna 2,0 ADY 115 km. Autko już nie młode więc nic dziwnego że sprzegło sie zużyło: zaczęło się ślizgać na wyższych biegach - trzeba było oddać do naprawy. Oddałem do mechanika: wymiana tarczy, docisku i łożyska. Niestety od mechanika auto odbierała żona bo to w pobliżu jej pracy. Co się okazało: po naprawie sprzęgło bierze na samym dole tzn trzeba cisnąć do samego oporu a po podniesieniu nogi o 1-1,5 cm już ciągnie. Mechanik wcisnął zonie że się nie da ustawić inaczej bo coś tam coś tam - żona nie potrafiła powtórzyć dokładnie. Ja dopiero wieczorem miałem okazję sprawdzić auto i jest do kitu. Teraz pytanie: co zostało źle zrobione? Pojadę dzisiaj do mechanika z reklamacją ale chciałbym mieć pojecie jak z nim gadać aby mi nie próbował kitu wcisnąć. Nie wiem czy przełożenie z pedału na sprzęgło jest mechaniczne, hydrauliczne czy jeszcze jakieś inne i jak to sie reguluje. Proszę o rady Pozdrawiam - Marek |
|
Data: 2009-04-16 09:30:25 | |
Autor: MAD | |
Passat - problem ze sprzęgłem | |
naprawdę nie ma nikogo kto zna się na temacie?
|
|
Data: 2009-04-16 09:51:38 | |
Autor: J.F. | |
Passat - problem ze sprzęgłem | |
Użytkownik "MAD" <marekkuras@wp.pl> napisał w wiadomości news:gs6nc2$rvb$1nemesis.news.neostrada.pl...
naprawdę nie ma nikogo kto zna się na temacie? Widac nikt nie ma paska, albo sprzegla w nich sa wieczne :-) Co do meritum .. kto powiedzial ze sprzeglo ma "brac" wyzej ? wciska sie do konca. A podejrzewam ze w tam drogim aucie jest jednak jakis samoregulator ... z czasem sie pewnie doreguluje .. J. |
|
Data: 2009-04-16 09:59:11 | |
Autor: jowar | |
Passat - problem ze sprzęgłem | |
Znając życie to wcisnął ci używke sprzęgła albo zwalili coś przy regulacji |
|
Data: 2009-04-16 10:02:53 | |
Autor: MAD | |
Passat - problem ze sprzęgłem | |
Znając życie to wcisnął ci używke sprzęgła Raczej to drugie bo dostałem fakturę ze sklepu na zestaw sprzegła. A to że się śpieszył aby skonczyć to fakt bo miał jakieś drugie auto czekające w kolejce jeszcze na ten sam dzień. |
|
Data: 2009-04-16 11:03:28 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Passat - problem ze sprzĂŞgÂłem | |
On 2009-04-16, MAD <marekkuras@wp.pl> wrote:
ZnajÂąc Âżycie to wcisn¹³ ci uÂżywke sprzĂŞgÂła To nieistotne, waĹźne jest czy dostĹeĹ nowe sprzÄgĹo. Krzysiek KieĹczewski |
|
Data: 2009-04-16 12:01:31 | |
Autor: MAD | |
Passat - problem ze sprzeg3em | |
Mechanik znany mi od dawna - raczej mu pod tym wzgledem ufam
|
|
Data: 2009-04-16 15:40:00 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Passat - problem ze sprzeg3em | |
On 2009-04-16, MAD <marekkuras@wp.pl> wrote:
Mechanik znany mi od dawna - raczej mu pod tym wzgledem ufam Po tym jak oddał Ci niesprawny samochód również? Podziwiam... Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2009-04-16 12:01:14 | |
Autor: J.F. | |
Passat - problem ze sprzęgłem | |
Użytkownik "MAD" <marekkuras@wp.pl> napisał w wiadomości news:gs6ora$a6m$1atlantis.news.neostrada.pl...
Znając życie to wcisnął ci używke sprzęgła Z tym tez roznie bywa, bo kiedys rozmawialem z wlascicielka warsztatu, mowi ze pytaja sie jej w sklepie co tak nagle duzo zwrotow ma .. okazuje sie ze pracownicy kupuja, biora fakture, montuja klientowi nie wiadomo co, a towar do zwrotu. Pani warsztat odziedziczyla po mezu, ale sama juz nie potrafila dopilnowac i sie pozbyla. J. |
|
Data: 2009-04-16 10:00:18 | |
Autor: MAD | |
Passat - problem ze sprzęgłem | |
Wiem że do konca - ale centymetr zapasu to raczej niemożliwe - wieloma autami jeździłem ale w żadnym tak nie było. W tym przed wymianą też sprzegło brało mniej wiecej w połowie skoku pedału a skok z 15 cm. Teraz np pod górke trudno ruszyć bo albo skoczy naprzód albo zgaśnie - różnica 2-3 mm na pedale wyczerpuje zakres tzw. "półsprzęgła". A podejrzewam ze w tam drogim aucie jest jednak jakis samoregulator .. z czasem sie pewnie doreguluje ..dzięki - mam pół roku sie męczyć licząc że jakoś to bedzie i kiedyś mu przejdzie? |
|
Data: 2009-04-16 10:52:05 | |
Autor: Nex@pl | |
Passat - problem ze sprzęgłem | |
MAD pisze:
Jak najszybciej to popraw, z tego co mówisz to cały czas niemal "strzelasz" ze sprzęgła, w ten sposób rozerwie Ci sprzęgło i na dodatek może narobić szkód - u mnie skończyło się na wymianie dwumasy przez "mechaników", w innym aucie.Co do meritum .. kto powiedzial ze sprzeglo ma "brac" wyzej ? wciska sie do konca.Wiem że do konca - ale centymetr zapasu to raczej niemożliwe - wieloma autami jeździłem ale w żadnym tak nie było. |
|
Data: 2009-04-16 12:08:38 | |
Autor: MAD | |
Passat - problem ze sprzęgłem | |
Jak najszybciej to popraw, z tego co mówisz to cały czas niemal "strzelasz" ze sprzęgła, w ten sposób rozerwie Ci sprzęgło i na dodatek może narobić szkód - u mnie skończyło się na wymianie dwumasy przez "mechaników", w innym aucie. no niezupełnie - po prostu z czuciem trzeba ruszać. Byłem już u tego mechanika - powiedział że tak bywa po włożeniu nowej tarczy bo jest znacznie grubsza niż ta stara zużyta. Jest tam podobno jakaś samoregulacja i nic sie nie da zrobic - ma sie po jakims czasie samo ułożyć No cóz - zobaczymy. |
|
Data: 2009-04-16 13:11:27 | |
Autor: Wiesław | |
Passat - problem ze sprzęgłem | |
ja co prawda mam passata b3 1,6 TD wymieniałem sprzęgło raczej tarczę i łożysko bo mechanik uznał, że docisk jest dobry i faktycznie brało na samym początku teraz nieznacznie wyżej ale nie za wiele a po wymianie tarczyjest jakiś rok i parę miesięcy, Dodam że drugie auto Audi A4 bierze na samy końcu i jak się przesiadam z jednego na drugie zawsze problem ze sprzęgłem zanim się przyzwyczaję.
pozdrawiam Wiesław |
|
Data: 2009-04-17 14:47:50 | |
Autor: Przemek | |
Passat - problem ze sprzęgłem | |
Użytkownik "MAD" <marekkuras@wp.pl> napisał w wiadomości news:gs70km$ced$2nemesis.news.neostrada.pl... Jak sprzeglo hydrauliczne to z reguly niema zadnej regulacji , jedynie przy pedale jestJak najszybciej to popraw, z tego co mówisz to cały czas niemal "strzelasz" ze sprzęgła, w ten sposób rozerwie Ci sprzęgło i na dodatek może narobić szkód - u mnie skończyło się na wymianie dwumasy przez "mechaników", w innym aucie. regulacja skoku pedalu ale tego sie nie rusza - jak wymienilem komplet w oplu to tez musialem wciskac do konca , po jakims roku sie ulozylo i bierze w jakis 3/4 - nie wiem moze nowe tarcze sa troszke grubsze albo sprezyny w docisku lepiej trzymaja? Trzeba by to porownac z nowym takim autem bo ty byles przyzwyczajony do zuzytego. __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 4016 (20090417) __________ Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus. http://www.eset.pl lub http://www.eset.com |