Data: 2009-03-17 10:47:37 | |
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz | |
Padnięty Seagate Ba rracuda | |
Dysk Seagate Barracuda ST31000340AS 7200.11 1000Gbytes Firmware: SD15
Ostrzegałem kumpla że ma dysk z serii która lubi padać. Ale kumpel jak to kumpel - kiwał głową i gadał "ale przecież działa". No i działał do przedwczoraj. Kumpel z kompem przyszedł do mnie. W tej chwili objaw jest taki ze gdy się ten dysk wepnie do komputera to komputer zatrzymuje się na etapie detekcji dysków. Komputer działa OK ma 2 dyski po 200GB w tym systemowy - duży dysk to był miejsce na rózne duże rzeczy. Dysk podłaczony wia przejścióka na USB do innego kompa nie jest w ogóle wykrywany choć po podłączeniu zasilania talerze sie kręcą. Dysk na gwarancji więc wymieniony bedzie - tu już sprawa jasna. Ale powstaje pytanie czy da sie dostać do danych i jaką procedruę do tego zastosować? Zdrówko |
|
Data: 2009-03-17 11:03:29 | |
Autor: RadoslawF | |
Padnięty Seagate Barracuda | |
Dnia 2009-03-17 10:47, Użytkownik Maciek "Babcia" Dobosz napisał:
Ostrzegałem kumpla że ma dysk z serii która lubi padać. Ale kumpel jak Oddać do firmy specjalizującej sie w takich operacjach lub kupić drugi taki sam i podmienić elektronikę. Pytanie czy te dane są faktycznie tyle warte ? Pozdrawiam |
|
Data: 2009-03-17 11:34:22 | |
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz | |
Padnięty Seagate Ba rracuda | |
On Tue, 17 Mar 2009 11:03:29 +0100, RadoslawF <radoslawfl@gazeta.pl>
wrote: Oddać do firmy specjalizującej sie w takich operacjach lub Na tyle mądry to i ja jestem. Raczej chodziło mi o to czy to objaw typowy dla tych dysków i istnieje jakaś procedura typu upgrade firrmware-u etc. Zdrówko |
|
Data: 2009-03-17 11:57:22 | |
Autor: RadoslawF | |
Padnięty Seagate Barracuda | |
Dnia 2009-03-17 11:34, Użytkownik Maciek "Babcia" Dobosz napisał:
Oddać do firmy specjalizującej sie w takich operacjach lub Skoro dysk nie został rozpoznany - "komputer zatrzymuje się na etapie detekcji dysków" to raczej nie zrobisz upgrade firmware. Pozdrawiam |
|
Data: 2009-03-17 12:14:28 | |
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz | |
Padnięty Seagate Ba rracuda | |
On Tue, 17 Mar 2009 11:57:22 +0100, RadoslawF <radoslawfl@gazeta.pl>
wrote: Na tyle mądry to i ja jestem. Raczej chodziło mi o to czy to objaw Nie napisąłem że nie został rozpoznany tylko zę komputer w którym pracował zatrzymuje isę na etapie detekcji. Cóż - wrzucimy dysk do innej płyt i popróbujemy co i jak dalej. Zdrówko |
|
Data: 2009-03-17 12:42:58 | |
Autor: bosskg | |
Padnięty Seagate Barracuda | |
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:b0vur4lgg26g9bt2inli4tuavpq9o7dj6r4ax.com...
On Tue, 17 Mar 2009 11:03:29 +0100, RadoslawF <radoslawfl@gazeta.pl> Poszukaj na stronie seagate. Znany problem. U mnie w 500 bylo to samo. Po upgradzie firmwaru pomoglo i jak reka odjal. -- Pozdrawiam | Krzysiek C2D E6550@3GHz | Asus P5K | Patriot 2x2GB | Gainward GF9800GT Seagate 320+250 GB | LG GDR-8164B | Benq DW 1640 | Audigy 2ZS Qoltec SP Q400W | LCD Benq FP91GP |
|
Data: 2009-03-17 13:42:58 | |
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz | |
Padnięty Seagate Ba rracuda | |
On Tue, 17 Mar 2009 12:42:58 +0100, "bosskg" <bosskg@wp.pl> wrote:
Poszukaj na stronie seagate. Znany problem. U mnie w 500 bylo to samo. Po upgradzie firmwaru pomoglo i jak reka odjal. Cóż - jednak wygląda na to że trzeba poszukać elektroniki. Dysk nie jest wykrywany przez żaden kontroler :-( Zdrówko |
|
Data: 2009-03-17 13:57:43 | |
Autor: Vituniu | |
Padnięty Seagate Barracuda | |
Cóż - jednak wygląda na to że trzeba poszukać elektroniki. Dysk nie IIRC komus udala sie aktualizacja firmware bez wykrywania dysku. Dysk podpiety pod pierwszy kontroler jako JEDYNY naped w systemie, komp podniesiony z pena czy innej dyskietki. Rzecz zdaje sie dotyczyla tej ostatniej wadliwej partii dyskow, z tym, ze moge sie mylic... pamiec juz nie ta. :/ A tak swoja droga - ja bym sie nie przejmowal... Gdyby na tym dysku byly jakiekolwiek wazne dane to kolega na pewno mialby ich kopie.* pozdrawiam, Vituniu. (*) Tak, to byla zlosliwosc. ;) |
|
Data: 2009-03-17 14:09:06 | |
Autor: Piotr \"Charvel\" Majka | |
Padnięty Seagate Barracuda | |
Vituniu pisze:
Cóż - jednak wygląda na to że trzeba poszukać elektroniki. Dysk nie http://forum.hddguru.com/tutorial-resolve-lba-seagate-7200-bios-don-recognize-t11040.html http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=128807&st=0 |
|
Data: 2009-03-17 14:26:41 | |
Autor: Nazgul | |
Padnięty Seagate Barracuda | |
Vituniu pisze:
Cóż - jednak wygląda na to że trzeba poszukać elektroniki. Dysk nie Barracudy mają serwisowe złącze szeregowe więc mozna. Tylko trzeba przygotowac kabel jak opisano powyżej. Tak w ogóle to ja okazałem się być miętki i zrobiłem aktualizację jak tylko poszła informacja że już można. Ale diehardzi teraz maja jazdę :) -- "Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło rodzą się prawa robactwa. I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać" A. de Saint-Exupery |
|
Data: 2009-03-17 14:35:52 | |
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz | |
Padnięty Seagate Ba rracuda | |
On Tue, 17 Mar 2009 13:57:43 +0100, "Vituniu" <vituniu@poczta.fm>
wrote: IIRC komus udala sie aktualizacja firmware bez wykrywania dysku. Kombinuję w róznych konfiguracjahc. N arazie cisza.
Wiesz - ja swoje ważne adne trzymam na kopmpie w pracy, serwerze do backupów, serwerze domowym plus płytki. O notebooku czy penach na rzeczy bieżące nie wspomnę nawet. Kumplowi proponowałem jakiś czas temu chociaż jakiegoś NAS-a do domowej sieci - no ale wiedział lepiej. A potem jak w trwoga to do kumpla. ;-) Wiesz - zdarza mi się widzieć np. systemy księgowe firm bez żadnego backupu - to jest dopiero ciekawostka. Do czasu awarii - i to często nei pierwszej - ludzie o tym nie myślą. Zdrówko |
|
Data: 2009-03-17 15:06:35 | |
Autor: Vituniu | |
Padnięty Seagate Barracuda | |
Do czasu awarii - i to często nei pierwszej - ludzie o tym nie myślą. Wiem... na poczatku nawet probowalem tlumaczyc... Zapomnij... grochem o sciane... Teraz ograniczam sie do pogadanki, po czym zakladam, ze uzytkownik zostal uprzedzony i wie co robi. Przepraszam za oftop... juz sie zamykam. :) Daj znac czy, jak (i za ile) Ci sie udalo rozwiazac problem, niech Google zarchiwizuje dla potomnosci. :) Pozdrawiam, Vituniu. |
|
Data: 2009-03-18 10:46:13 | |
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz | |
Padnięty Seagate Ba rracuda | |
On Wed, 11 Mar 2009 08:58:10 +0100, "Remek" <wiasmed@neostrada.pl>
wrote: To jedna strona medalu. Druga to jak usunąć dane tajne/wrażliwe z Ja - o ile dane są średnio ważne - firmowe dyski zamazuje software'owo przed ich ponownym wykorzystaniem i raczej nie sprzedaję - pozstają w firmie. W serwerach wykupuję zwykle usługę gwarancyjną polegająca na tym że walnięte dyski pozostająu mnie. Drożej ale mam pewność że dane nie wyciekną - takie coś oferuje na pewno HP i Dell. Padnięte dyski prywatne to problem - ale tu o ile dane sa krytyczne też wole zostawić dysk walnięty i kupić nowy. A po rokręceniu padniętego dyslu i po przemłotkowaniu tarcz czy po wrzuceniu ich do pieca na trochę danych raczej się już nei opłaca odzyskiwać - za drogo. Zdrówko |
|
Data: 2009-03-17 14:08:37 | |
Autor: Nazgul | |
Padnięty Seagate Barracuda | |
Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
Ale powstaje pytanie czy da sie dostać do danych i jaką procedruę do Te dane wciąż są na dysku. Serwis Seagate bez problemu usunie usterkę. Trzeba się zgłosić do sprzedawcy dysku lub wysłać dysk do serwisu na własny koszt - adres serwisu uzyskasz w jakimkolwiek sklepie komputerowym. -- "Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło rodzą się prawa robactwa. I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać" A. de Saint-Exupery |
|
Data: 2009-03-17 14:39:11 | |
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz | |
Padnięty Seagate Ba rracuda | |
On Tue, 17 Mar 2009 14:08:37 +0100, Nazgul <a_zbierzchowski@op.pl>
wrote: Maciek "Babcia" Dobosz pisze: Serwis Seagate właśnie odpowiedział że dysk wymienią bo wadliwy ale po odzysk danych mam się udać gdzie indziej. Zdrówko |
|
Data: 2009-03-17 23:24:33 | |
Autor: kezmir | |
Padnięty Seagate Barracuda | |
A ja mam ST3500320AS czyli też niby z tej uszkodzonej serii ale jak
wchodze na strone seagate w upgrade firmware to i owszem mam SD15 które może być uszkodzone ale po następnym kroku jakim jest wpisanie serial number to już jest komunikat, że dysk nie jest zagrożony i nie trzeba podejmować żadnej akcji. Prosze mnie poprawić jeśli sie myle ale jeśli sie nie myle to dobry dysk kupiłem kilka miesięcy temu w renomowanym wrocławskim sklepie Arest. Cóż może towar z zachodu :) |
|
Data: 2009-03-18 13:37:22 | |
Autor: PM | |
Padnięty Seagate Barracuda | |
"kezmir" <spamno@nospam.pl> wrote in message news:gpp83i$44k$1inews.gazeta.pl...
A ja mam ST3500320AS czyli też niby z tej uszkodzonej serii ale jakZnane są przypadki, że takie dyski 'nie zagrożone' według strony seagate - tez padały. Dlatego ja, mimo iż mój był takze 'Not Affected' zaktualizowałem NA_WSZELKI_WYPADEK firmware. pozdrawiam. |
|
Data: 2009-03-18 14:00:54 | |
Autor: kezmir | |
Padnięty Seagate Barracuda | |
PM wrote:
Znane są przypadki, że takie dyski 'nie zagrożone' według strony hmm można prosić o linka do tej aktualizacji firmware? pozdrawiam kezmir |
|
Data: 2009-03-19 17:14:46 | |
Autor: PM | |
Padnięty Seagate Barracuda | |
"kezmir" <spamno@nospam.pl> wrote in message news:gpqrf9$kc0$1inews.gazeta.pl...
PM wrote: opisy/detektory/instrukcje są tutaj http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/search.jsp?DocId=207931 Firmware jest tutaj http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/search.jsp?DocId=207951 |
|