Data: 2010-06-13 09:23:08 | |
Autor: megrims | |
Pacjent i jest diagnoza. | |
Kiedyś pisałem o problemach z "Increased battery discharge" na
Headup Displayu w E60. Pomiar zamiast 40 mA wykazywał 90 mA. Po 5 tygodniach naprawiania w styczniu/lutym okazało się, że do wymiany lewa klamka: zawiera antenę do dostępu komfortowego, klema ujemna (z elektroniką podłączane do CAN), sterownik dostępu komfortowego, akumulator... w sumie coś prawie 6kPLN. Do połowy maja święty spokój. I 3 tygodnie temu znów "increased battery discharge". Tym razem 180 mA. Grubo. Po 3 tygodniach jest diagnoza: Sterownik silnika zżera prąd - wali błędami po CAN. Niby 3500 Brutto, ale do tego flashowanie, wymiana, itp. Znów będzie 6kPLNa może lepiej. Czy E60 to na prawdę taka straszna kupa? Żona jeździ od 5 lat E90 i tam kompletnie nic nigdy się nie psuło. Fakt: nie ma tam Headup Displaya, dostępu komfortowego, domykania drzwi, TV i innej elektroniki robionej w Chinach i to po ciemku, aby było taniej. Jestem tym E60 już poważnie zmęczony. Czy elektronika w F10 (nowa 5-tka) też się tak wali jak E60? Ma ktoś jakieś doświadczenia albo zasłyszane opinie? |
|
Data: 2010-06-13 09:35:28 | |
Autor: Adam Szewczak | |
Pacjent i jest diagnoza. | |
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:hv2115$esm$1usenet.news.interia.pl... Kiedyś pisałem o problemach z "Increased battery discharge" na O bosz, wiesz nie mam nic zlego na mysli... ale 12 tys zl na naprawe samochodu ???? Na ja jestem i raczej pozostane zwolennikiem starej motoryzacji ;P Choc fakt ze ostatnio sie przekonuje iz nawet 15to letniej elektroniki w samochodzie niewiele osob ogarnia. Juz nie wspominajac o tej co miala 25 lat i nikt nawet ASO nie bylo w stanie ogarnac, dopiero koles z oscyloskopem i wiedza naprawil. PZDr Adam |
|
Data: 2010-06-13 09:43:11 | |
Autor: megrims | |
Pacjent i jest diagnoza. | |
W dniu 2010-06-13 09:35, Adam Szewczak pisze:
(ciach) No a co zrobić? Ubezpieczyć się tego nie da, a auto po gwarancji :( Auta 15-20 lat temu.. inny świat. |
|
Data: 2010-06-13 10:09:01 | |
Autor: Adam Szewczak | |
Pacjent i jest diagnoza. | |
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:hv226o$gbb$1usenet.news.interia.pl... W dniu 2010-06-13 09:35, Adam Szewczak pisze: Z tego co widze i slysze to jednak ponoc byly mniej awaryjne ;) Fakt ze nie bylo tylu bajerow. Moze tak wyciszone nie byly. Ale np starymi BMW 5/7 czy tam rekinem sie jezdzilo bardzo komfortowo. Mercedes starszy, tez komfort tyle ze toto paliwozerne znowu bylo. Renault to juz kiedys miala zapedy do elektroniki np R25, znajomy mial to mial duzo problemu. PZDr Adam |
|
Data: 2010-06-13 10:09:34 | |
Autor: Przemek V | |
Pacjent i jest diagnoza. | |
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hv2115$esm$1usenet.news.interia.pl... Kiedy¶ pisałem o problemach z "Increased battery discharge" na Active Steering - 8 tys. zł wymiana czego¶ tam bo lubił padać Padła skrzynia - nie wyleczone, oddana z wła¶ciwie niesprawn± - brak redukowania i kick downu w trybie auto, w trybie manualnym jako¶ działała. Szturchnięcie w plecy przy zahamowaniu do zera - było od zawsze i TTTM Dynamic Drive - raz w miesi±cu przy ostrym skręcie padał. Reset pomagał Komunikaty o podwyższonych emisjach - po ok. godzinnej jeĽdzie na trasie. Czasam ale nie zawsze. Obodowy lusterek skorodowany Gumoplastik wkoło przycisków od szyb się łuszczy Czę¶ć sterowania fotelami "Sport" przestała działać Czujniki parkowania przestały działać poniżej ok. +5 stopni ale często same się naprawiały - raz działały, raz nie. Większo¶ć tych rzeczy pojawiło się po ok. 120-130 tys km. Auto oddane przy ok. 150 tys km. i 4 latach w moich łapach Czy elektronika w F10 (nowa 5-tka) też się tak wali jak E60? W przyszłym tygodniu odbieram. Opinie s± jak na razie pozytywne i zupełnie niemiarodajne bo na forach jest pewnie z 5 wła¶cicieli z Europy (głównie powi±zani z BMW lub dealerami) i 50 amerykanów czekaj±cych na odbiór. Auta w USA s± na placach ale odbiory zaczynaj± się 19 czerwca. W E60 w pierwszych latach ci±gle co¶ tam poprawiali. |
|
Data: 2010-06-13 08:47:26 | |
Autor: to | |
Pacjent i jest diagnoza. | |
Przemek V wrote:
Czy elektronika w F10 (nowa 5-tka) te¿ siê tak wali jak E60? Ma kto¶ Szkoda, ze nowa 5-tka jest dużo brzydsza od starej... -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g |
|
Data: 2010-06-13 10:51:21 | |
Autor: krzyss | |
Pacjent i jest diagnoza. | |
W dniu 2010-06-13 09:23, megrims pisze:
Czy E60 to na prawdÄ™ taka straszna kupa? Moge tylko powiedziec ze jezdzilem E60 przez ponad rok i te same problemy, my finalnie wymienilismy akumulator na zelowy i jednak wiecej jezdzilismy. Tak czy siak w tym samochodzie raz na kwartal cos elektronicznego szalalo. A auto od nowosci w domu i mialo 80kkm przebiegu -- ===-- -- -== krzyss vel Qkill ==-- -- -=== -- -- ===-- -- www.krzyss.com -- -- ===-- -- ===-- -- -- === A3 TDI Power ===-- -- -- -=== |
|
Data: 2010-06-13 12:08:24 | |
Autor: P_ablo | |
Pacjent i jest diagnoza. | |
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hv2115$esm$1usenet.news.interia.pl...
Kiedy¶ pisałem o problemach z "Increased battery discharge" na Ladnie Ciebie oskubali. Serwis Boscha za zdychajacy aku najpierw obwinil modul ABS a pozniej modul komfortu. Nie mialem sam czasu grzebac ale ich niepewne diagnozy nie spodobaly mi sie. Po ostawieniu do kogos innego w jeden dzien znalezli uwalona kleme minusowa i jakas zasniedziala mase. Przy okazji znalezli mi lokalizattor GPS zamontowany przez poprzedniego wlasciciela. Cala operacja kosztowala 650 zl... E60 cos im nie wyszla - w dieslach urywajace sie i wpadajace do cylindrow klapki i czeste problemy z elektryka. -- Picasso |
|
Data: 2010-06-13 12:47:08 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Pacjent i jest diagnoza. | |
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4c14ae24$0$19164$65785112news.neostrada.pl... E60 cos im nie wyszla - w dieslach urywajace sie i wpadajace do cylindrow klapki i czeste problemy z elektryka. łooo matko to te same klapki co w starych 2,5R6 z kolektora ss±cego? ps. to jest pierwsza rzecz jak± sie robi kupuj±c Omege B FL 2,5DTI. Zdj±ć kolektor ss±cy i wywalić blaszki :D -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) Omega X25XE Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-06-13 17:26:25 | |
Autor: Jurand | |
Pacjent i jest diagnoza. | |
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:hv2115$esm$1usenet.news.interia.pl... Kiedyś pisałem o problemach z "Increased battery discharge" na Myślę, że powinieneś zmienić serwis. Moim zdaniem sterownik silnika nie może nagle zacząć żżerać tyle prądu, ALE zawsze są jakieś niespodzianki, przy których logiczne myślenie można sobie wsadzić w tyłek. Natomiast z własnych doświadczeń - niejednokrotnie diagnoza postawiona przez serwis ASO okazywała się być bardzo pośpieszna i - oczywiście - kosztowna w naprawie. A elektronik, który poświęcił trochę czasu na znalezienie prawdziwego problemu, zamykał mi temat w kwocie nierzadko będącą 1/5 tego, co zostawiłbym w ASO - w dodatku bez żadnej gwarancji z ich strony, że trafili dobrze. A co do awaryjności BMW - od momentu wypuszczenia nowych "obłych" modeli - czyli tak c.a. 2004 rocznik - marka jakościowo zeszła wg mnie strasznie na psy. Co z tego że auta ładne, skoro - pokrętło "konfiguracji samochodu" w serii 7 zaprojektował jakiś debil - obsługiwanie tego w miejscu innym niż na parkingu w czasie postoju może skończyć się wypadkiem - ilość funkcji, które trzeba "ogarnąć", żeby coś konkretnego zmienić, to jest jakaś masakra - seria 5 - kogo bym nie spotkał, to rzuca mięsem na wspomnienie tych modeli (chyba tylko właściciele 520d z manualnymi skrzyniami jakoś mało narzekają) - seria 3 - za te pieniądze jakbym dostał auto z takim nagłośnieniem, to chyba bym go zwrócił do salonu Jurand. Jurand. |
|
Data: 2010-06-13 17:24:37 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Pacjent i jest diagnoza. | |
W dniu 2010-06-13 17:26, Jurand pisze:
- pokrętło "konfiguracji samochodu" w serii 7 zaprojektował jaki¶ debil A nie s±dzisz, że to o to wła¶nie chodziło? :) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶więty spokój." |
|
Data: 2010-06-13 17:40:22 | |
Autor: Jurand | |
Pacjent i jest diagnoza. | |
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomo¶ci news:hv2t7t$k2t$1news.dialog.net.pl... W dniu 2010-06-13 17:26, Jurand pisze: Być może komu¶ chodziło o co¶, na pewno nie o łatwo¶ć konfiguracji parametrów samochodu... Jurand. |
|
Data: 2010-06-14 09:40:26 | |
Autor: Arek M | |
Pacjent i jest diagnoza. | |
Kiedyś pisałem o problemach z "Increased battery discharge" na Coś w tym jest - ale dotyczy chyba tylko tych bardziej 'skomplikownaych' wersji :) Kilka miesiecy temu zaczepił mnie sasiad i podpytywał o mojego subaraka. Sam jezdził E60 535d (albo 530d). Pytam go, jak sie auto sprawuje a on ze jest juz nim zmęczony. Poki bylo na gwarancji jakos sie trzymalo. Ale z czasem zaczela sie elektronika nimozebnie pierdzielić. Z kolei czesto jezdze dwuletnią E60 520d z automatem. W temacie wyposazenia nie ma tam zadnych wynalazków typu active steerenig, dynamic drive, head up display itd... W ciągu dwoch lat cos sie spieprzyło z gniazdem zapalniczki i pojawily sie purchle na ramce od drzwi. Elektronika generalnie sie jakos trzyma. -- PozdrawiAM! WRX/240KM |
|
Data: 2010-06-18 22:49:12 | |
Autor: Przemek V | |
Pacjent i jest diagnoza. | |
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hv2115$esm$1usenet.news.interia.pl... Czy elektronika w F10 (nowa 5-tka) też się tak wali jak E60? Na razie jest super. Lata ¶wietlne do przodu je¶li chodzi o wnętrze. Komfort też wyższy. Regulowane zawieszenie ciekawe. Sport+ lepiej wybiera nieruchomo¶ci niż zwykłe zawieszenie z E60. |