Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   PPL JAR a ULM

PPL JAR a ULM

Data: 2009-06-03 13:38:50
Autor: Zulus
PPL JAR a ULM
Witam,

Odpisze to, co wiem, choc wielkim ekseprtem nie jestem:

a) czy na Europejskim PPL JAR mozna latac w Polsce ULMem?

ZTCW tak. Ja przynajmniej na polskim PPL JAR latalem ULM-em (mam nadzieje, ze robilem to legalnie :)).

b) czy w Polsce mozna startowac ULMem z lotnisk kontrolowanych i
ladowac na wlasnym polu lub na polu wlasciciela z ktorym sie
dogadalismy i na odwrot

Startowac z lotnisk kontrolowanych mozesz, co do ladowania - nie wiem/

c) czy nalezy spelnic jakies wymogi zeby moc ladowac samolotem ULM na
wlasnym polu - czy pole ktos musi obejrzec?

Nie wiem

d) czy ULMem amfibia mozna ladowac na jeziorach ? co na przyklad z
takimi jeziorami ktore sa  w Parkach Krajobrazowych - gdzie np jest
zabronione plywanie na motorach , albo gdzie uprawia sie zegluge
jachtowa

Przepisy dotyczace wodnosamolotów sa dopiero opracowywane. ZTCW zawsze musisz miec zgode wlasciciela jeziora - a ze wiekszosc jezior jest panstwowych, najczesciej pod zarzadem Lasów Panstwowych, to uzyskanie tej zgody moze nie byc latwe. Nie dotyczy to oficjalnych ladowisk na wodzie, ale takich jeszcze nie ma. Dodatkowo sprawe utrudnia fakt - i to wiem na pewno - ze ladujac na wodzie musisz posiadac uprawnienia sternika motorowodnego, poniewaz od momentu "przywodzenia" jestes formalnie rzecz biorac motorówka.

e) czy skomplikowana jest procedura rejestracji amerykanskiego
samolotu ULM

Nie wiem, ale nie wydaje mi sie, ze w ULC WSZYSTKO jest skomplikowane :)

MJZ

PPL JAR a ULM

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona