Data: 2009-06-03 04:25:09 | |
Autor: pauldelanotte | |
PPL JAR a ULM | |
Witam Was i mam kilka pytan: a) czy na Europejskim PPL JAR mozna latac w Polsce ULMem? b) czy w Polsce mozna startowac ULMem z lotnisk kontrolowanych i ladowac na wlasnym polu lub na polu wlasciciela z ktorym sie dogadalismy i na odwrot c) czy nalezy spelnic jakies wymogi zeby moc ladowac samolotem ULM na wlasnym polu - czy pole ktos musi obejrzec? d) czy ULMem amfibia mozna ladowac na jeziorach ? co na przyklad z takimi jeziorami ktore sa w Parkach Krajobrazowych - gdzie np jest zabronione plywanie na motorach , albo gdzie uprawia sie zegluge jachtowa e) czy skomplikowana jest procedura rejestracji amerykanskiego samolotu ULM pozdrawiam serdecznie Pawel |
|
Data: 2009-06-03 05:20:30 | |
Autor: heja | |
PPL JAR a ULM | |
a) czy na Europejskim PPL JAR mozna latac w Polsce ULMem? Tak, patrz ostatni PLAR b) czy w Polsce mozna startowac ULMem z lotnisk kontrolowanych i Na lotniska kontrolowane potrzebujesz co najmniej radio (przydałby się też transponder, choć Polsce większość lotnisk kontrolowanych oficjalnie nie ma radaru SSR). Tam, gdzie jest oficjalny radar, potrzebujesz transpondera (sprawdź w AIP). Jeżeli pole właściciela jest zarejestrowanym lądowiskiem, nie powinno być problemu. Możesz też wykonać lądowanie zapobiegawcze - na własną odpowiedzialność. c) czy nalezy spelnic jakies wymogi zeby moc ladowac samolotem ULM na Tu masz wszystkie informacje: http://www.ulc.gov.pl/index.php?option=com_content&task=category§ionid=6&id=26&Itemid=143 e) czy skomplikowana jest procedura rejestracji amerykanskiego Zależy w jakiej kategorii - ULM czy specjalnej? W obu przypadkach najlepiej dowiedz się w IKCSP (Warszawa lub delegatura, jeżeli masz daleko), bo i tak nie obejdzie się bez wizyty tzw. "kacapa", więc najlepiej od razu z nimi rozmawiać. -- Michał |
|
Data: 2009-06-03 13:38:50 | |
Autor: Zulus | |
PPL JAR a ULM | |
Witam,
Odpisze to, co wiem, choc wielkim ekseprtem nie jestem: a) czy na Europejskim PPL JAR mozna latac w Polsce ULMem? ZTCW tak. Ja przynajmniej na polskim PPL JAR latalem ULM-em (mam nadzieje, ze robilem to legalnie :)). b) czy w Polsce mozna startowac ULMem z lotnisk kontrolowanych i Startowac z lotnisk kontrolowanych mozesz, co do ladowania - nie wiem/ c) czy nalezy spelnic jakies wymogi zeby moc ladowac samolotem ULM na Nie wiem d) czy ULMem amfibia mozna ladowac na jeziorach ? co na przyklad z Przepisy dotyczace wodnosamolotów sa dopiero opracowywane. ZTCW zawsze musisz miec zgode wlasciciela jeziora - a ze wiekszosc jezior jest panstwowych, najczesciej pod zarzadem Lasów Panstwowych, to uzyskanie tej zgody moze nie byc latwe. Nie dotyczy to oficjalnych ladowisk na wodzie, ale takich jeszcze nie ma. Dodatkowo sprawe utrudnia fakt - i to wiem na pewno - ze ladujac na wodzie musisz posiadac uprawnienia sternika motorowodnego, poniewaz od momentu "przywodzenia" jestes formalnie rzecz biorac motorówka. e) czy skomplikowana jest procedura rejestracji amerykanskiego Nie wiem, ale nie wydaje mi sie, ze w ULC WSZYSTKO jest skomplikowane :) MJZ |
|
Data: 2009-06-05 12:14:37 | |
Autor: | |
PPL JAR a ULM | |
pauldelanotte <paul.notte@gmail.com> napisał(a):
Witam 1 - na polskim ( ewidencia ) tak , na obcym nie 2 - VFR kontrolowane tak 3 - wystarczy zgoda właściciela terenu ( może być ustna ) 3 - rozpoznaj bojem i podziel się uwagami Pozdrawiam -- |