Data: 2010-07-15 04:25:52 | |
Autor: Peak | |
[Poszukuję] POH dla Socata TBM 700 lub 850 | |
Szukam podręcznika użytkownika (w miarę dokładnych danych - profile
aerodynamiczne, parametry silnika, rzuty z góry, boku i frontu itd...) dla Socaty TBM 700 lub TBM 850, firma twierdzi, że jest to "poufne", czego nie bardzo rozumiem. Potrzebuje danych do zrobienia modelu dla symulatora X-plane. Pozdrawiam. |
|
Data: 2010-07-15 17:07:20 | |
Autor: JasiekS | |
[Poszukuję] POH dla Socata TBM 700 lub 850 | |
Użytkownik "Peak" <kpodsiadlo@gmail.com> napisał w wiadomości news:74997a75-bd37-4ebc-9386-16f47b73ef89j8g2000yqd.googlegroups.com... Szukam podręcznika użytkownika (w miarę dokładnych danych - profile Profili szukaj na tej stronie http://www.ae.illinois.edu/m-selig/ads/aircraft.html nasada skrzydła RA 16-43 końcówka skrzydła RA 13.3-43 Tutaj http://www.newavex.com/pdf/tmb700.pdf jest napisane <quote> The RA 16-43 airfoil chosen for the TBM 700 derives from the modern series of airfoils designed by Aerospatiale and are used on the ATR 42 and 72 regional transport. </quote> Według http://www.tbm850.com/multimedia/articles/BCA_Apr07.pdf są to modyfikacje profili z rodziny NACA 43000 opracowane przez Aerospatiale dla ATR. Prawdopodobnie chodzi o rodzinę profili laminarnych NACA 43, chociaż Selig (pierwszy link) podaje dla ATR-42 <quote> [root] RA 1843 (NACA 43018 mod) .... [tip] RA 1343 (NACA 43013 mod) </quote> co sugeruje klasyczne 'pięciocyfrowe' profile. Jeśli tak, to profil miałby dosyć duży 'projektowy współczynnik Cz' (design lift coefficient) bo aż 0.6. -- JasiekS |
|
Data: 2010-07-15 19:15:40 | |
Autor: witi | |
[Poszukuję] POH dla Socata TBM 700 lub 850 | |
Tutaj Może mi ktoś wyjaśnić, co ta SOKATA ma na lewym skrzydle? pzdr w -- |
|
Data: 2010-07-15 19:19:00 | |
Autor: witi | |
[Poszukuję] POH dla Socata TBM 700 lub 850 | |
Oczywiście SOCATA
W -- |
|
Data: 2010-07-15 21:13:24 | |
Autor: JasiekS | |
[Poszukuję] POH dla Socata TBM 700 lub 850 | |
Użytkownik "witi" <witiWYTNIJTO@onet.eu> napisał w wiadomości news:47f6.0000065c.4c3f423cnewsgate.onet.pl... > Tutaj Może mi ktoś wyjaśnić, co ta SOKATA ma na lewym skrzydle? Ja nie wiem (może radar?), ale oni http://www.socata.eads.net/ wiedzą na pewno. -- JasiekS |
|
Data: 2010-07-15 23:49:47 | |
Autor: witi | |
[Poszukuję] POH dla Socata TBM 700 lub 850 | |
> Może mi ktoś wyjaśnić, co ta SOCATA ma na lewym skrzydle? A jak jest kompensowana asymetria oporu? Może skrzydła różnej długości/powierzchni? pzdr w -- |
|
Data: 2010-07-16 08:55:37 | |
Autor: JasiekS | |
[Poszukuję] POH dla Socata TBM 700 lub 850 | |
Użytkownik "witi" <witi@onet.eu> napisał w wiadomości news:47f6.0000067b.4c3f827bnewsgate.onet.pl... > > Może mi ktoś wyjaśnić, co ta SOCATA ma na lewym skrzydle? > Ja nie wiem (może radar?), ale oni A jak jest kompensowana asymetria oporu? Może skrzydła różnej Zakładam, że żartujesz. Czy wyobrażasz sobie dwie (lub więcej) linie produkcyjne dla skrzydeł bez i z dodatkową owiewką? Przyrost oporu prawdopodobnie znikomy, a trymerek na sterze kierunku wystarczy w zupełności. -- JasiekS |
|
Data: 2010-07-15 17:38:29 | |
Autor: saturn5 | |
[Poszukuję] POH dla Socata TBM 700 lub 850 | |
firma twierdzi, ze jest to "poufne", Firma ma racje. I w zadnym POH nie ma takich informacji o profilu aerodynamicznym. Czy widziales kiedys jakis POH? Sa tam zawarte wylacznie informacje potrzebne pilotowi. -- |
|
Data: 2010-07-15 14:40:19 | |
Autor: Peak | |
POH dla Socata TBM 700 lub 850 | |
On 15 Lip, 19:38, "saturn5 " <satu...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
> firma twierdzi, ze jest to "poufne", Profil aerodynamiczny - rozumiem. POH - widziałem. Kilka do Piperów. Są tam i rzuty, i dość dokładne informacje o silniku, i przewidywane osiągi, wszystkie ograniczenia, położenie środka ciężkości, jego zmiana wraz z paliwem, załadowaniem itd... Socata nie chciała mi udostępnić podręcznika. Maksymalne wychylenia lotek czy orczyka znalazłem w certyfikacie bodajże brazylijskim dla TBM 700 - nie mogę znaleźć dla 850. Powinno być dostępne publicznie, czy to przypadek że jest w necie? Może FAA publikuje takie rzeczy? JasiekS wielkie dzięki za profile. |
|
Data: 2010-07-16 09:04:48 | |
Autor: JasiekS | |
POH dla Socata TBM 700 lub 850 | |
Użytkownik "Peak" <kpodsiadlo@gmail.com> napisał w wiadomości news:6246d6b2-eb25-4377-a52a-fc79b91d7b5ft10g2000yqg.googlegroups.com... Maksymalne wychylenia lotek czy orczyka znalazłem w certyfikacie W ostatnim linku z mojego postu jest artykuł z 'Business Commercial Aviation' z kwietnia 2007 - właśnie n.t. TBM 850. Być może te informacje wystarczą? Pod adresem http://www.socata.eads.net/ jest wejście do klubu użytkowników SOCATA (różne typy), ale trzeba zarejestrować się. Tamże można ściągnąć wybraną dokumentację (po zalogowaniu). JasiekS wielkie dzięki za profile. Nie ma sprawy. Zawsze do usług. -- JasiekS |
|
Data: 2010-07-16 00:20:23 | |
Autor: Peak | |
POH dla Socata TBM 700 lub 850 | |
On 16 Lip, 09:04, "JasiekS" <jasieks.no.s...@please.poczta.onet.pl>
wrote: Użytkownik "Peak" <kpodsia...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:6246d6b2-eb25-4377-a52a-fc79b91d7b5ft10g2000yqg.googlegroups.com... Prawdopodobnie wystarczą. A moje zdziwienie dotyczyło właśnie tego, że Socata nie dała mi dostępu do klubu użytkowników - uczciwie napisałem, czego potrzebuję, po co i tak dalej, po czym mi napisali, że dane są "confidential" i że nie mogą mi do nich dać dostępu. Może się przestraszyli tych profili. Swoją drogą fajny samolot... tylko trochę drogi. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-07-16 09:06:04 | |
Autor: JasiekS | |
POH dla Socata TBM 700 lub 850 | |
Użytkownik "Peak" <kpodsiadlo@gmail.com> napisał w wiadomości news:6246d6b2-eb25-4377-a52a-fc79b91d7b5ft10g2000yqg.googlegroups.com... JasiekS wielkie dzięki za profile. PS: Jak dziecko ucieszyłem się z czysto lotniczego postu na grupie. -- JasiekS |